Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego ogłasza przetarg
- Adres: 40-142 Katowice, ul Modelarska 10
- Województwo: śląskie
- Telefon/fax: tel. 32 730 68 68 , fax. 32 730 68 71
- Data zamieszczenia: 2016-04-12
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego
ul Modelarska 10 10
40-142 Katowice, woj. śląskie
tel. 32 730 68 68, fax. 32 730 68 71
REGON: 27676169900000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.rops-katowice.pl
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ROPS.PSO.3321.5.2016 - Wybór osób prowadzących zajęcia z zakresu Team building w ramach projektu pn. Współpraca się opłaca - koordynacja sektora ekonomii społecznej w województwie śląskim realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego z siedzibą w Katowicach - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Część I - Budowanie i zarządzanie zespołem 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć w wymiarze 14 godzin dydaktycznych (2 dni) dla 1 grupy uczestników zajęć (do 15 osób w grupie) o następującej tematyce: Skuteczność działania: zarządzanie a przywództwo, rola kierownika i lidera w procesie rozwoju zespołu, strategie i metody efektywnej pracy grupowej, etapy pracy zespołowej, budowanie wspólnej wizji, proces grupowy jako element występujący w pracy zespołu; Podejmowanie decyzji i delegowanie uprawnień: cele i ich znaczenie w pracy menedżerskiej, ustalanie priorytetów: sprawy ważne i pilne, wywieranie wpływu na pracowników własnym przykładem, efektywne podejmowanie decyzji, techniki twórczego myślenia; Motywowanie: czynniki motywujące i demotywujące, diagnoza własnej motywacji do pracy w zespole, sposoby inspirowania i motywowania członków zespołu, metody oceny pracy członków zespołu, rozmowa jako element motywujący. 2. Uczestnikami zajęć będą: pracownicy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej województwa śląskiego, w szczególności kierownicy, liderzy zespołów. 3. Termin realizacji usługi: 23-24 czerwca 2016 roku. Część II - Komunikacja w zespole i podstawy negocjacji 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć w wymiarze 14 godzin dydaktycznych (2 dni) dla 1 grupy uczestników zajęć (do 15 osób w grupie) o następującej tematyce: Komunikacja w zespole: a. Komunikacja interpersonalna: komunikacja werbalna i niewerbalna, komunikacja jednostronna i dwustronna, systemy poznawcze i ich wpływ na zrozumienie drugiej strony, zasady aktywnego słuchania, zasady udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej; b. Organizowanie efektywnej pracy zespołowej: planowanie zadań i celów w zespole, etapy pracy w zespole i komunikacja na poszczególnych etapach, rola lidera, monitorowanie zadań w aspekcie skutecznej komunikacji w zespole; c. Role zespołowe: analiza typów osobowości, wykorzystanie naturalnego potencjału osobowości w grupie, stereotypy, jak zapanować nad wchodzeniem w stałe role, grupowe podejmowanie decyzji, asertywność i empatia w pracy zespołowej; d. Rozwiązywanie konfliktów: znaczenie komunikacji w dobrym funkcjonowaniu zespołu, godzenie zadań grupowych z zadaniami jednostek, sposoby reakcji na konflikty w zespole, umiejętność przyjmowania krytyki jako elementu rozwojowego; Negocjacje: struktura i proces negocjacji, zasady komunikowania się w procesie negocjacji, konflikt w negocjacjach i sposoby jego przezwyciężania, zastosowanie strategii, taktyk i technik negocjacyjnych, triki negocjacyjne, manipulacja w negocjacjach i techniki obrony, style negocjacyjne, typy negocjatorów. 2. Uczestnikami zajęć będą: pracownicy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej województwa śląskiego. 3. Termin realizacji usługi: 21-22 lipca 2016 roku. Część III - Praca grupowa nad budowaniem motywacji klienta do zmiany 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć w wymiarze 14 godzin dydaktycznych (2 dni) dla 1 grupy uczestników zajęć (do 15 osób w grupie) o następującej tematyce: Typologia klientów; Problemy w komunikacji i interakcji z klientem; Efektywna komunikacja i dialog z klientem; Sposoby przekonywania oraz perswadowania; Inspirowanie i motywowanie do zmiany; Metody utrzymywania wysokiego poziomu motywacji wśród klientów; Asertywność; Korzyści płynące ze wspólnej (grupowej) pracy z klientem; Oczekiwania klienta możliwe i niemożliwe do zrealizowania przez pracownika Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej; Praca z klientem trudnym, roszczeniowym. 2. Uczestnikami zajęć będą: pracownicy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej województwa śląskiego. 3. Termin realizacji usługi: 25-26 sierpnia 2016 roku. Część IV - Kreatywność w pracy zespołowej 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć w wymiarze 14 godzin dydaktycznych (2 dni) dla 1 grupy uczestników zajęć (do 15 osób w grupie) o następującej tematyce: Kreatywność i automotywacja w pracy zespołowej: a. Optymalne wykorzystywanie własnego potencjału i talentów; b. Wpływ zespołu na potencjał jednostki; c. Efekt synergii; d. Rozwój kreatywności i elastyczności w myśleniu i działaniu; e. Praca zgodna z powołaniem i pasją - budowanie zaangażowania i poczucia sprawczości; f. Przeciwdziałanie wypaleniu, inicjowanie zmiany w środowisku pracy; g. Efektywność osobista w czasie; h. Umiejętność radzenia sobie ze stresem zawodowym. Kreatywne rozwiązywanie problemów w zespole - gra terenowa, której celem będzie rozwiązanie problemu poprzez wsparcie procesów zachodzących w grupie na kilku płaszczyznach: wzajemnego zaufania, poznania swoich mocnych/słabych stron, komunikacji, współpracy w grupie. 2. Uczestnikami zajęć będą: pracownicy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej województwa śląskiego. 3. Termin realizacji usługi: 22-23 września 2016 roku. Część V - Efektywne prowadzenie spotkań i animacji 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć w wymiarze 14 godzin dydaktycznych (2 dni) dla 1 grupy uczestników zajęć (do 15 osób w grupie) o następującej tematyce: Zasady prowadzenia efektywnych spotkań grupowych: a. Zebrania i spotkania podsumowujące jako czynnik komunikacji w zespole; b. Prowadzenie i uczestniczenie w dyskusji; c. Przemawianie do grupy - własne zdanie; d. Przyjmowanie odpowiedzialności za powierzone zadania; e. Umiejętności facylitacji prowadzenia spotkań; f. Techniki twórczego myślenia wykorzystywane podczas spotkań. Instrumenty animacji i diagnozy środowiska: a. Diagnoza środowiskowa: identyfikacja potrzeb, określenie celów, metody i narzędzia diagnozy środowiska, pierwszy kontakt, partnerzy, sposoby wykorzystania informacji wynikających z diagnozy; b. Budowanie ścieżki wsparcia: indywidualny plan rozwoju, plan rozwoju grupy; c. Instrumenty animacji: budowanie partnerstw, klastrów, porozumień, paktów, etc.; d. Facylitacja: coaching, mentoring, konsulting zarządczy, inne metody pracy. 2. Uczestnikami zajęć będą: pracownicy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej województwa śląskiego, w szczególności animatorzy. 3. Termin realizacji usługi: 20-21 października 2016 roku. Część VI - Budowanie skutecznego zespołu doradców 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć w wymiarze 14 godzin dydaktycznych (2 dni) dla 1 grupy uczestników zajęć (do 15 osób w grupie) o następującej tematyce: Skuteczne metody i narzędzia pracy doradczej: a. Diagnoza indywidualnych potrzeb i oczekiwań klienta: kim jest klient OWES, określenie zasobów i możliwości, rola indywidualnego podejścia do klienta, tworzenie ścieżki rozwoju; b. Rozmowa doradcza jako podstawowe narzędzie pracy doradcy klienta c. Warsztat i kompetencje doradcy: narzędzia, metody, techniki pracy; wiedza, kwalifikacje, umiejętności; wyposażenie niezbędne przy profesjonalnym świadczeniu usług doradczych; uzupełnianie wiedzy praktycznej i teoretycznej jako warunek efektywności; d. Przygotowanie procesu doradztwa e. Doradzanie w procesie planowania: tworzenia biznes planu, planowania strategicznego, tworzenia planu rozwoju, wykorzystania instrumentów finansowych; f. Wsparcie klienta w procesie budowania powiązań kooperacyjnych: negocjacji z instytucjami, klientami, partnerami, dostawcami itp. Reagowanie na sytuacje trudne i kryzysowe w pracy: a. Umiejętność i sposoby identyfikacji sytuacji trudnej, problemów osób w trudnej sytuacji; b. Rodzaje sytuacji trudnych i kryzysowych i ich przebieg; c. Wpływ sytuacji trudnej na psychikę człowieka; d. Planowanie antykryzysowe - jak uchronić się przed kryzysem; e. Motywowanie, aktywizacja, inspirowanie klientów w trudnej sytuacji (techniki i narzędzia); f. Trudne rozmowy - metody skutecznej komunikacji; g. Zarządzanie konfliktem; h. Asertywność; i. Przykłady radzenia sobie w konkretnych sytuacjach trudnych i kryzysowych (dobre praktyki). 2. Uczestnikami zajęć będą: pracownicy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej województwa śląskiego, w szczególności doradcy i doradcy biznesowi. 3. Termin realizacji usługi: 24-25 listopada 2016 roku. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805100002
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie trenera
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rops-katowice.pl
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- ROPS.PSO.3321.14.2016 - Wybór osób prowadzących usługi szkoleniowe realizowane przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego z siedzibą w Katowicach
Dodano: 2016-07-19 - ROPS.PSO.3321.9.2016 - Wybór osób prowadzących usługi szkoleniowe realizowane przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego z siedzibą w Katowicach
Dodano: 2016-07-08 - Organizacja i przeprowadzenie niżej wymienionych szkoleń na rzecz uczestników/uczestniczek Centrum Integracji Społecznej w Mikołowie, w ramach projektu Nowe horyzonty aktywnej integracji w środowisku lokalnym - animacja, edukacja, aktywizacja na rzecz zmniejszenia wykluczenia społecznego - edycja 2016 współfinansowanego ze środków Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Dodano: 2016-07-07 - Świadczenie usług szkoleniowych i doradczych dla PES
Dodano: 2016-07-04 - Świadczenie usług szkoleniowych i doradczych dla PES
Dodano: 2016-05-18 - ROPS.PSO.3321.7.2016 - Wybór osób prowadzących usługi szkoleniowe realizowane przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego z siedzibą w Katowicach
Dodano: 2016-04-22 - Szkolenie dla osób bezrobotnych pt.: ABC przedsiębiorczości - dla 12 osób bezrobotnych, w dwóch grupach po 6 osób.
Dodano: 2016-04-08 - ROPS.PSO.3321.3.2016 - Wybór osób prowadzących usługi szkoleniowe realizowane przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego z siedzibą w Katowicach
Dodano: 2016-04-05 - Organizacja i przeprowadzenie szkoleń na rzecz uczestników Centrum Integracji Społecznej w Mikołowie, w tym dla uczestników projektu Szansa- wsparcie społeczne w Mikołowie Program: RPO WSL 2014- 2020
Dodano: 2016-02-05 - Organizacja i przeprowadzenie niżej wymienionych szkoleń na rzecz uczestników Centrum Integracji Społecznej w Mikołowie, w tym dla uczestników projektu Szansa- wsparcie społeczne w Mikołowie Program: RPO WSL 2014- 2020
Dodano: 2016-01-25