Przetargi.pl
Roboty czerpalno-refulacyjne na terenach administrowanych przez Urząd Morski w Słupsku

Urząd Morski w Słupsku ogłasza przetarg

  • Adres: 76-200 Słupsk, Al. Sienkiewicza 18
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 059 8428406 , fax. 059 8428406, 8412443
  • Data zamieszczenia: 2015-05-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Morski w Słupsku
    Al. Sienkiewicza 18 18
    76-200 Słupsk, woj. pomorskie
    tel. 059 8428406, fax. 059 8428406, 8412443
    REGON: 00014502300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umsl.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty czerpalno-refulacyjne na terenach administrowanych przez Urząd Morski w Słupsku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia są roboty czerpalno-refulacyjne na terenach administrowanych przez Urząd Morski w Słupsku w 2015 roku, w łącznej ilości szacunkowej około 157 000 m3. 2.Zamówienia dzielą się na następujące, odrębne zadania: zadanie nr 1 - roboty czerpalno - refulacyjne w Porcie Łeba w ilości szacunkowej 20 000 m3; zadanie nr 2 - roboty czerpalno - refulacyjne w Porcie Darłowo w ilości szacunkowej 17 000 m3; zadanie nr 3 - roboty czerpalno - refulacyjne w Porcie Kołobrzeg w ilości szacunkowej 20 000 m3 ; zadanie nr 4 - sztuczne zasilanie brzegu morskiego w Ustroniu Morskim w ilości 100.000 m3. 3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 3.1.Zadania obejmują roboty czerpalno-refulacyjne polegające na poborze urobku z portów w Łebie, Darłowie oraz Kołobrzegu i refulacji na plażę w Łebie, Darłowie, Kołobrzegu oraz Ustroniu Morskim o łącznej ilości szacunkowej 157.000 m?: zadanie nr 1 - Tor podejściowy do Portu Łeba - w łącznej szacunkowej ilości 20 000 m3 - czerpanie z toru podejściowego, a następnie refulacja urobku na plażę rurociągiem ułożonym na lądzie o wydolności tłoczenia na odległość do 1,5 km od portu lub rurociągiem ułożonym w morzu, z pogłębiarki ustawionej wzdłuż brzegu, na odległość nie mniejszą niż 600 m; zadanie nr 2 - Tor podejściowy do Portu Darłowo - w łącznej szacunkowej ilości 17.000 m3 - czerpanie z toru podejściowego, transport urobku w ilości 12.000m3 na odległość do 3 km, a następnie refulacja urobku na plażę w Darłowie rurociągiem ułożonym w morzu, z pogłębiarki ustawionej wzdłuż brzegu, na odległość nie mniejszą niż 600 m oraz transport urobku w ilości 5.000m3 na odległość do 12 km, a następnie refulacja urobku na plażę w Wiciu rurociągiem ułożonym w morzu, z pogłębiarki ustawionej wzdłuż brzegu, na odległość nie mniejszą niż 600 m. zadanie nr 3 - Tor podejściowy do Portu Kołobrzeg - w łącznej szacunkowej ilości 20 000 m3 - czerpanie z toru podejściowego, a następnie refulacja urobku na plażę rurociągiem ułożonym na lądzie o wydolności tłoczenia na odległość do 1,5 km od portu lub rurociągiem ułożonym w morzu, z pogłębiarki ustawionej wzdłuż brzegu, na odległość nie mniejszą niż 600 m. zadanie nr 4 - Reda Portu Kołobrzeg -100.000 m3 - czerpanie urobku z osadników redowych Portu Kołobrzeg, transport urobku na odległość do 14 km, a następnie refulacja urobku na plażę w Ustroniu Morskim rurociągiem ułożonym w morzu, z pogłębiarki ustawionej wzdłuż brzegu, na odległość nie mniejszą niż 600 m. 3.2.W ramach zadań nr 1, 2, 3 i 4 Wykonawca zobowiązany jest także do wykonania pomiarów uziarnienia próbek z każdej lokalizacji. Próby powinny być pobierane losowo, co 10 000 m3 w następujący sposób: pobrane zostanie 6 prób o pojemności 1 l po przesypaniu do jednego pojemnika i ich wymieszaniu pobrane zostaną 3 próby średnie o pojemności 1 l. Próby powinny być zmierzone w objętości 0,5 l każda z osobna, dodatkowo z pozostałej części prób po ich wymieszaniu należy pobrać dodatkową próbę średnią. Przy pobieraniu prób z miejsca poboru materiału piaszczystego do zasilania (reda) stosujemy Wytyczne HELCOM Guidlines for the disposal of dredged material at sea - Czerwiec 2007. Jedną próbę z rdzenia pobranego w określonym punkcie poboru przeznacza się na badania pod względem zanieczyszczeń (wykonuje się je zgodnie z ww. Rozporządzeniem) a kilka innych próbek z tego rdzenia używa się do badań granulometrycznych i określenia rodzaju osadu (piasku). Według objaśnień do ww. Rozporządzenia ilość punktów poboru zależy od objętości materiału przeznaczonego do pobrania (wyczerpania) i z zgodnie z Rozporządzeniem ta zależność jest następująca: Objętość materiału przeznaczonego do pobrania (m3) Ilość punktów poboru próbek w rejonie poboru do 25 000: 3 25 000 - 100 000 : 4 - 6 100 000 - 500 000: 5 - 15 500 000 - 2 000 000: 16 - 30 powyżej 2 000 000: dalszych 10 punktów poboru na każdy 1 mln m3 Dla przyjętych objętości zasilania i długości brzegu przyjmujemy dla wskazanych lokalizacji po sześć punktów poboru (rdzeni) równomiernie rozmieszczone w obszarze podmorskiego złoża. Z jednego rdzenia należy uzyskać, w strefie miąższości złoża, od 8 do 12 prób przeznaczonych do badań granulometrycznych (2 próby na ok. 0,5 m długości rdzenia, lecz tak, aby w każdej wyodrębnionej warstwie o grubości nie mniejszej niż 0,15 m została pobrana próba). Wielkości uziarnienia należy przedstawić w następujących zakresach średnic: 0 - 0,125 mm; 0,125 - 0,25 mm; 0,25 - 0,5 mm; 0,5 - 1,00 mm; 1,0 - 5,00 mm; powyżej 5 mm. Dodatkowo dla każdej z w/w prób należy obliczyć wartość mediany. Dokumentacja powinna opisywać każdą z prób osobno, wraz ze wskazaniem średniej prób dla każdej partii materiału oraz średniej uziarnienia całego odłożonego materiału. Dodatkowo na mapie należy nanieść miejsce wykonania rdzeni (mapa w skali 1:1000). Należy wykonać dokumentację z wykonanych badań w trzech egzemplarzach dla każdej z lokalizacji oraz w wersji cyfrowej (format PDF) na dwóch płytach opisanych wykonanym zadaniem. 4.Sztuczne zasilenie brzegu morskiego refulatem będzie wykonane: 4.1.w Łebie 181,90 -182,20 km plaży: a) współrzędne (WGS84): -54st46min06,5sek N ; 17st34min05,2sek E -54st46min06,5sek N ; 17st33min48,4sek E b)sposób odłożenia urobku: -długość zasilanego odcinka (minimalna): 300,0 m; rzędna korony skarpy: 2,0 m, -spadek skarpy: 1:25 do wysokości od 0,00 m do 2,00 m.n.p.m, przechodzący w -spadek 1:40 na podbrzeżu płytkim, -szerokość półki (w zależności od kubatury): minimalna 20 m, c)kubatura ca 20 000 m3. 4.2. w Darłowie 269,90-270,20 km plaży: a)współrzędne (WGS84): -54st26min55sek N ; 16st22min55sek E -54st26min33sek N ; 16st23min11sek E b)sposób odłożenia urobku: -długość zasilanego odcinka (minimalna): 300,0 m; rzędna korony skarpy: 3,0 m, -spadek skarpy: 1:6 do wysokości ok. 1,8 m n.p.m., dalej 1:25 do 0,00 m n.p.m., przechodzący w spadek 1:40 na podbrzeżu płytkim, -szerokość półki (w zależności od kubatury): minimalna 8 m, zalecana 13 m. c)kubatura ca 12 000 m3; w miejscowości Wicie 260,85 - 261,05 km plaży d)współrzędne (WGS84): -54st30min27sek N ; 16st27min46,5sek E -54st30min31sek N ; 16st27min56,5sek E e)sposób odłożenia urobku: -długość zasilanego odcinka (minimalna): 200,0 m; -kubatura ca 5 000 m3; 4.3. w Kołobrzegu 333,50-333,80 km plaży a)współrzędne (WGS84): -54st11min14sek N ; 15st33min21,5sek E -54st11min14sek N ; 15st33min38sek E b)sposób odłożenia urobku: -długość zasilanego odcinka (minimalna): 300,0 m; rzędna korony skarpy: 3,0 m, -spadek skarpy: 1:6 do wysokości ok. 1,8 m n.p.m., dalej 1:25 do 0,00 m n.p.m., przechodzący w spadek 1:40 na podbrzeżu płytkim, -szerokość półki (w zależności od kubatury): minimalna 13m c) kubatura ca 20 000 m3. 4.4. w Ustroniu Morskim 321,60-323,00 km plaży a)współrzędne (WGS84): -54st12min31sek N; 15st42min58sek E -54st12min47sek N; 15st44min11sek E b)sposób odłożenia urobku: -długość zasilanego odcinka (minimalna): 1400,0 m; rzędna korony skarpy: 3,0 m, -spadek skarpy: 1:6 do wysokości ok. 1,8 m n.p.m., dalej 1:25 do 0,00 m n.p.m., przechodzący w spadek 1:40 na podbrzeżu płytkim, -szerokość półki (w zależności od kubatury): minimalna 15m c)kubatura ca 100.000 m3. 4.Wielkość rozpływu refulatu ustala się na poziomie 10,0% (maksymalnie). 5.Wielkości przedmiotu zamówienia podane w pkt. 3.1., 3.2., 3.3.1. oraz 3.4. SIWZ zostały określone szacunkowo. Faktyczny zakres robót w każdym z zadań będzie określany stanem aktualnej sytuacji batymetrycznej akwenów wodnych, na których mają być wykonywane roboty. Zamawiający ma prawo zmniejszyć zakres robót określony szacunkowo dla każdego zadania nie więcej niż o 20%. 6.Rozliczenie robót wykonywanych na redach, nastąpi na podstawie ilości wydobytego urobku, obliczonego jako różnica sondaży przed rozpoczęciem prac i po ich zakończeniu z zastrzeżeniem pkt. 3.9. i 3.10. 7. Sondaże przed rozpoczęciem prac i po ich zakończeniu będą wykonywane przez Zamawiającego. 8.Zamawiający w wyjątkowych sytuacjach może zlecić pomiary sondażowe firmie zewnętrznej lub Wykonawcy robót z zastrzeżeniem, że w trakcie pomiarów musi być obecny przedstawiciel Zamawiającego. 9.W sytuacjach, gdy siła wiatru z kierunków od strony morza (tj. zachodnich poprzez północne do wschodnich) przekraczać będzie 60 B (siła wiatru wg informacji zapisanej w dzienniku portowym bosmanatu portu) oraz stwierdzi się silny ruch rumowiska (różnica pomiędzy pomiarami sondażowymi, a pomiarami szaland lub i ładowni przekroczy 35%) rozliczenie robót na redach portów może nastąpić na podstawie obmiaru ilości wydobytego urobku obliczanego jako iloczyn ilości kursów pogłębiarek (szaland) i ich pojemności ładunkowej (jednej pogłębiarki - szalandy). Jednakże Zamawiający obliczoną w ten sposób przez Wykonawcę kubaturę robót może zweryfikować - poprzez kontrolę zgłoszonych kubatur do Bosmanatu Portu, przy czym Wykonawca ma obowiązek zgłaszania każdorazowo swoich pomiarów szaland i ładowni. Ogólna kubatura robót do rozliczenia z Wykonawcą, będzie pomniejszona o współczynnik spulchnienia 0,95. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że obliczona przez Wykonawcę kubatura różni się od zapisów w dzienniku portowym Bosmanatu Portu może skorygować podaną kubaturę. W przypadku wystąpienia tej różnicy, podstawą rozliczenia kubatury do ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy, będą dane z Bosmanatu Portu. Zamawiający nadto będzie kontrolował podawaną kubaturę ładowni i szaland przez Wykonawcę. W przypadku, jeśli dwie kontrole będą różnić się na niekorzyść Zamawiającego (min. 5%) Wykonawca nie ma prawa żądać rozliczenia prac wg obmiaru ilości wydobytego urobku obliczanego jako iloczyn ilości kursów pogłębiarek (szaland) i ich pojemności ładunkowej (jednej pogłębiarki - szalandy), a rozliczenie nastąpi wg sondaży. 10.Dodatkowym warunkiem odebrania prac będzie pomiar kontrolny odcinka plaży, na którym było prowadzone sztuczne zasilanie. Kubatura urobku będzie wyliczana na podstawie pomiarów zadanego odcinka plaży przed rozpoczęciem prac i po ich zakończeniu. W trakcie odbioru w/w prac będzie uwzględniany współczynnik spływu urobku, lecz nie może być większy niż 10% w stosunku do wyliczonej kubatury na redzie portu. W przypadku nie osiągnięcia wymaganej kubatury Wykonawca robót zobowiązany jest do odłożenia brakującego refulatu na zadanym odcinku brzegu morskiego. 11.Zamawiający ustala tolerancję bagrowniczą, która wynosi w poziomie +1,0m, w pionie ?0,3m w torach podejściowych oraz ? 0,4m na osadnikach red. 12.Zamawiający odrębnym zleceniem określa zakres robót wyszczególnionych w punkcie 3.3. i 3.4. SIWZ. Zlecenie określać będzie ilość urobku, akwen robót czerpalno - refulacyjnych. Zamawiający w załączeniu do zlecenia przekaże Wykonawcy projekt odłożenia refulatu na zadany odcinek brzegu morskiego. 13.Wykonawca zobowiązany jest do należytego wykonania robót, zgodnie z warunkami określonymi przez Zamawiającego. W przypadku przekroczenia maksymalnej rzędnej (przegłębienie), wskazanej w zleceniu wykonania pojedynczego zadania, w końcowym rozliczeniu ilość m? wynikająca z wyliczenia w sposób podany w pkt. 8. i 9. będzie pomniejszona przez Zamawiającego o wielkość tego przegłębienia. Wynagrodzenie przy przegłębieniu nie przysługuje. 14. Wykonawca jest zobowiązany przystąpić do prac będących przedmiotem umowy, nie później niż w ciągu 7 dni od otrzymania pisemnego zlecenia ich wykonania na wskazanym akwenie. Zlecenie powinno zawierać wszystkie informacje niezbędne do jego realizacji. 15. Wykonawca, składający ofertę na realizację trzech lub czterech zadań, realizując roboty czerpalno-refulacyjne powinien posiadać zdolność jednoczesnego prowadzenia robót pogłębiarskich w dwóch portach tj. powinien dysponować przynajmniej dwoma pogłębiarkami. W przypadku składania przez Wykonawcę oferty na realizację jednego lub dwóch zadań powinien on dysponować przynajmniej jedną pogłębiarką. 16. Wykonawca zobowiązany jest do pokrycia kosztów postoju jednostek, które będą realizować roboty związane z przedmiotem zamówienia. 17. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony w załącznikach od 8 do 15 do SIWZ. 18. Opis przedmiotu za pomocą kodów CPV Wspólnego Słownika Zamówień: 45244000-9 Wodne roboty budowlane
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452440009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium. Kwoty wadium dla poszczególnych zadań wynoszą odpowiednio: 1. zadanie nr 1 - 20 000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych); 2. zadanie nr 2 - 20 000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych); 3. zadanie nr 3 - 20 000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych); 4. zadanie nr 4 - 50 000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych);

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin płatności
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umsl.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach