Przetargi.pl
Roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 1869K ul. Siedliska w Brzeszczach w km 1+182 do km 2+742”

Powiat Oświęcimski - Starostwo Powiatowe w Oświęcimiu ogłasza przetarg

  • Adres: 32-602 Oświęcim, ul. Wyspiańskiego
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. (033) 8449600 , fax. (033) 8449619
  • Data zamieszczenia: 2019-02-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Oświęcimski - Starostwo Powiatowe w Oświęcimiu
    ul. Wyspiańskiego 10
    32-602 Oświęcim, woj. małopolskie
    tel. (033) 8449600, fax. (033) 8449619
    REGON: 7218165203113
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiat.oswiecim.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 1869K ul. Siedliska w Brzeszczach w km 1+182 do km 2+742”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 1869K ul. Siedliska w Brzeszczach w km 1+182 do km 2+742”. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają odpowiednio załączniki do SIWZ, tj.: a) dokumentacja projektowa, b) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (ST), c) przedmiary robot. Warunki realizacji robót określają odpowiednio: wzór umowy oraz ST stanowiące załączniki do SIWZ. Wykonawca jest zobowiązany: • wprowadzić czasową organizację ruchu na podstawie odrębnego, uzgodnionego projektu organizacji ruchu a następnie, odpowiednio wcześnie powiadomić Starostwo Powiatowe w Oświęcimiu, Gminę Brzeszcze, właściwą Komendę Powiatową Policji, właściwe służby ratownicze - Państwową Straż Pożarną oraz Pogotowie Ratunkowe, właściwych przewoźników obsługujących trasę zlokalizowaną w obrębie planowanej inwestycji i inne instytucje zgodnie z projektem organizacji ruchu. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany podać informację o zmianie organizacji ruchu do publicznej wiadomości poprzez środki masowego przekazu (lokalne serwisy internetowe, prasa), • wszelkie koszty związane z czasową organizacją ruchu ponosi Wykonawca, • w trakcie prowadzenia robót zorganizować dojścia i dojazdy do nieruchomości znajdujących się w obszarze prowadzonych robót, • prowadzić roboty z uwzględnieniem wszelkich uzgodnień z administratorami sieci i urządzeń istniejących w obszarze prowadzonych robót, • elementy uzbrojenia podziemnego należy zlokalizować za pomocą przekopów kontrolnych i w razie konieczności zabezpieczyć zgodnie z wymaganiami określonymi w uzgodnieniach branżowych oraz dokonać regulacji wysokościowej pokryw tych urządzeń. • Wykonawca zapewni na własny koszt i odpowiedzialność odpowiednio: składowanie, transport, utylizację: materiałów pochodzących z rozbiórek, demontaży, wycinek oraz odpadów. • materiały (które nie zostaną ponownie wykorzystane w ramach przedmiotowych robót) pochodzące z rozbiórek, demontaży, wycinek, Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie. W związku z powyższym należy to wziąć pod uwagę, określając cenę oferty. • zapewnić sprawowania kierownictwa budowy i robót przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do prowadzenia prac, w poszczególnych specjalnościach zgodnych z przedmiotem zamówienia. Za koordynację robót branżowych w tym wykonywanych przez podwykonawców i prowadzenie dokumentacji budowy odpowiada kierownik budowy. UWAGA: Wykonawca jest zobowiązany do ułożenia (wykonania) warstwy bitumicznej ścieralnej całą szerokością bez szwu technologicznego. W trakcie trwania robót w zakresie przebudowy ul. Siedliska, Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Tychach Spółka Akcyjna, ul. Sadowa 4, 43-100 Tychy zamierza przeprowadzić przebudowę uzbrojenia wodociągowego, które jest jego własnością i znajduje się w pasie drogowym ul. Siedliska. Długość wodociągu do przebudowy wynosi: 840 m główna sieć wodociągowa, 280 m - długość wodociągu w przejściach pod drogą (zgodnie z załącznikami Nr 1 i Nr 2 do opisu przedmiotu zamówienia). Ze względów technologicznych i społecznych niezbędna jest realizacja przebudowy wodociągu równocześnie z robotami w zakresie przebudowy drogi. W dniu 22.01.2019 r. zawarta została umowa pomiędzy Powiatem i RWPiK Tychy S.A dotycząca obowiązków stron przy realizacji robót w zakresie przebudowy wodociągu, która stanowi załącznik do umowy na wykonanie robót budowlanych w zakresie przebudowy ul. Siedliska. Wykonawca przebudowy ul. Siedliska jest zobowiązany współpracować z RPWiK w Tychach przy wykonywaniu robót związanych z przebudową wodociągu. Wykonawca przebudowy ul. Siedliska wykona część robót dotyczących przebudowy wodociągu, tj.: 1) wykonanie wykopów pod wodociąg (wykop wąskoprzestrzenny umocniony) na trasie przewidywanego do przebudowy wodociągu, zgodnie z projektem zagospodarowania – załączniki nr 1 i nr 2 do umowy z dnia 22.01.2019 r. pomiędzy Powiatem i RPWiK, 2) zabezpieczenie wykopu, 3) wykonanie podsypki pod wodociągiem z piasku gruboziarnistego – warstwa o grubości min 20 cm, 4) wykonanie obsypki wodociągu z piasku o grubości 50 cm (min. 30 cm ponad wierzch rury), 5) zasypanie wykopu, na trasie wykonywanego wodociągu znajdującego się pod drogą, zjazdami, chodnikiem, poboczem, kruszywem łamanym 0/63 – do ich warstw konstrukcyjnych, 6) wykonanie przy udziale RPWiK pomiarów wskazanych poniżej parametrów: a) dla podsypki i obsypki w trasie głównej wodociągu i przejściach poprzecznych przez jezdnię (do 3 miejsc na każde 100 m wodociągu w trasie głównej i w każdym z przejść poprzecznych przez jezdnię): - wskaźnika zagęszczenia Is dla chodnika: • dolna warstwa o grubości 20 cm – minimalna wartość Is =0,97 • na głębokości od 20 cm do 50 cm od powierzchni podłoża – minimalna wartość Is =1,00 - wskaźnika zagęszczenia Is dla jezdni: • dolna warstwa o grubości 20 cm – minimalna wartość Is = 0,97 • na głębokości od 20 cm do 50 cm od powierzchni podłoża – minimalna wartość Is = 1,0 b) dla zasypki (kruszywo łamane do warstw konstrukcyjnych jezdni) w trasie głównej wodociągu i przejściach poprzecznych przez jezdnię (do 3 miejsc na każde 100 m przebudowy wodociągu w trasie głównej i w każdym z przejść poprzecznych przez jezdnię i chodnik):: - moduł odkształcenia - wymagany E2≥140MPa, - zagęszczenie (stosunek wtórnego modułu E2 do pierwotnego modułu odkształcenia E1 ) wymagane E2/E1 ≤ 2,2. Po podpisaniu umowy z Wykonawcą przebudowy ul. Siedliska, po przekazaniu placu budowy Wykonawcy, Zamawiający, przy udziale RPWiK zorganizuje naradę dotycząca m.in.. przebudowy wodociągu, gdzie zostaną ustalone wszelkie szczegóły, w tym harmonogram oraz poszczególne etapy robót dot. wodociągu. Przekazywanie części placu budowy przez Wykonawcę dla RPWiK, w celu realizacji robót będzie następowało sukcesywnie, na okres do trzech tygodni, w odniesieniu do każdego etapu prac określonego w harmonogramie, którego długość wynosić będzie ok. 100 m. Po wykonaniu robót w zależności od wspólnych ustaleń, RPWiK zgłasza gotowość do odbioru wykonane roboty sukcesywnie, odcinkami. Jeżeli dokumentacja projektowa, ST lub przedmiary robót wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 Pzp, dopuszcza składanie „produktów” równoważnych. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, na stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia decyzji o akceptacji „równoważników” lub odrzuceniu oferty z powodu ich „nierównoważności”. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie umowy o pracę wszystkie osoby które będą (podczas realizacji zamówienia) wykonywać czynności o charakterze robót fizycznych - zgodnie z dokumentacją projektową, tj.: roboty w zakresie budowy dróg, w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania wody burzowej, linii komunikacyjnych i linii energetycznych, budowy i przebudowy sieci telekomunikacyjnych, roboty rozbiórkowe, roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne, roboty w zakresie dróg dojazdowych, wykonywanie oznakowania drogowego, usługi wycinania drzew, sadzenie drzew, roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych, roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych, roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania, usługi w zakresie trawników. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: zawarto we wzorze umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wnoszone: - przelewem – wpłacane na rachunek Starostwa Powiatowego w Oświęcimiu prowadzony przez ABS Bank Spółdzielczy, Andrychów ul. Krakowska 112; nr 43 8110 1023 2003 0312 0001 0037 z dopiskiem wadium – „SZP.272.4.2019 i nazwą Wykonawcy” - tak, aby przed upływem terminu składania ofert wadium znajdowało się na ww. rachunku. - w poręczeniach bankowych, poręczeniach pieniężnych spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości – składane w oryginale w Starostwie Powiatowym w Oświęcimiu, ul. Wyspiańskiego 10, Wydział Finansowy - pok. 220, II piętro, za potwierdzeniem przyjęcia przed upływem terminu składania ofert lub załączone do oferty (tj. w kopercie z ofertą, w takim przypadku zamawiający przekaże oryginał dokumentu stanowiącego wadium do Wydziału Finansowego). 3. Wadium wnoszone w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać następujące wymogi: - być wystawione na Powiat Oświęcimski - Starostwo Powiatowe w Oświęcimiu (32-602 Oświęcim, ul. St. Wyspiańskiego 10), - zawierać w swojej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp, - okres ważności wadium nie może być krótszy niż okres związania ofertą. 4. Zamawiający zwróci wadium w sposób odpowiadający formie wnoszenia w przypadkach wymienionych w art. 46 ust 1, 1a, 2 oraz 4 Pzp. Zamawiający zatrzyma wadium w przypadku, gdy zajdzie jedna z okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a lub 5 Pzp. 5. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępniania zasobów niezbędnych do realizacji zamówienia, jeżeli wykonawca, wskazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp, polegał będzie na zasobach tych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach