Przetargi.pl
Roboty budowlane w przedmiocie zadania: „Dobudowa Oddziału Anestezjologii i Intensywnej Terapii do budynku nr 1 Szpitala – Podniesienie jakości i dostępu do świadczonych usług medycznych SPZZOZ w Nowej Dębie”

Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Nowej Dębie ogłasza przetarg

  • Adres: 39460 Nowa Dęba, ul. M. C. Skłodowskiej
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 15 8462651 w. 120
  • Data zamieszczenia: 2018-01-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Nowej Dębie
    ul. M. C. Skłodowskiej
    39460 Nowa Dęba, woj. podkarpackie
    tel. 15 8462651 w. 120
    REGON: 56329800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zoznowadeba.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty budowlane w przedmiocie zadania: „Dobudowa Oddziału Anestezjologii i Intensywnej Terapii do budynku nr 1 Szpitala – Podniesienie jakości i dostępu do świadczonych usług medycznych SPZZOZ w Nowej Dębie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zgodnie z SIWZ pkt.3.1 Przedmiot zamówienia- opis ogólny 3.1.1 Dane ogólne. Szpital powstał w latach 1941 – 1942 jako zespół niepowiązanych wewnętrzną komunikacją budynków na terenie polany w obszarze lasów państwowych, będących w zarządzie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Lublinie Niniejszy projekt jest realizacją decyzji Szpitala o konieczności uruchomienia nowej funkcji – Oddziału Intensywnej Terapii powiązanej z głównym budynkiem szpitalnym Nr 1 i pawilonem dziecięcym. 3.1.2 Opis budowanego obiektu. Budowany pawilon OIT położony pomiędzy dwoma budynkami szpitalnymi i połączony z nimi korytarzem, znajdzie się w centralnej części działki Szpitala. Jest to obiekt parterowy, przykryty dachem płaskim, zaprojektowany na rzucie prostokąta o osi dłuższej w kierunku wschód – zachód. Forma prosta. Od strony zachodniej narożniki budynku zaokrąglone, wykończone w cegle licowej. Pozostałe elewacje budynku wykończone w tynku mineralnym w kolorach pastelowych. 3.1.3 Konstrukcja budynku. Zaprojektowany obiekt jest budynkiem parterowym niepodpiwniczonym o wymiarach w rzucie 34,64x21,48 m. Osie modularne budynku oznaczono od 1 do 5 oraz od A do D. Wysokość budynku wynosi 5,0m od poziomu terenu projektowanego na rzędnej -0,30 w stosunku do poziomu posadzki parteru. Poziom posadzki 0,00 = 173,06 m. n. p. m. Dla projektowanego budynku przyjęto kategorię zagrożenia ludzi ZL II i klasę odporności pożarowej budynku „D”. Wszystkie zaprojektowane żelbetowe elementy konstrukcyjne budynku spełniają wymagania normowe dotyczące odporności ogniowej poprzez zastosowanie wymaganej grubości otuliny prętów zbrojeniowych. Obiekt zalicza się do pierwszej kategorii geotechnicznej realizowanej w prostych warunkach gruntowych. Wykonane badania potwierdzają, że podłoże w miejscu planowanej lokalizacji tworzą średniozagęszczone piaski średnie z domieszką piasków drobnych. Nie stwierdzono występowania warstw nienośnych (gruntów słabonośnych, gruntów organicznych, nasypów niekontrolowanych). Nie stwierdzono występowania swobodnego zwierciadła wód gruntowych do głębokości 3m poniżej poziomu terenu. Głębokość przemarzania dla analizowanego obszaru wynosi 1,0 m. Układ konstrukcyjny budynku stanowią: * ławy i stopy fundamentowe. * podłoże pod posadzkę na gruncie * ściany fundamentowe z wieńcami w poziomie posadzki * ściany nośne murowane z rdzeniami wzmacniającymi * nadproża w ścianach nośnych * stropy żelbetowe monolityczne * belki stropowe * nadprożowieńce. Szczegółowo, rozwiązania opisane w projekcie wykonawczym konstrukcji. 3.1.4 Instalacje sanitarne. Zaprojektowano następujące wewnętrzne instalacje sanitarne: * instalację wody zimnej, ciepłej i cyrkulacji, * instalację wodnych zabezpieczeń przeciwpożarowych, * instalacje kanalizacji sanitarnej i deszczowej, * instalacje c.o. i c.t., * klimatyzację w oparciu o urządzenia typu VRF oraz split dla pomieszczenia serwerowni, * instalacje gazów medycznych – tlen, próżnia, sprężone powietrze, * wentylację mechaniczną dla wszystkich pomieszczeń oraz dodatkowo wentylację z utrzymaniem zadanej temperatury w okresie całego roku dla sali intensywnej terapii, izolatek oraz gabinetu zabiegowego. Szczegółowy opis instalacji w projekcie branżowym instalacji sanitarnych. 3.1.5 Instalacje elektryczne. W zakresie instalacji elektrycznych wybudowane zostaną : * zasilanie w energię elektryczną, medyczną gwarantowaną, komputerową gwarantowaną, * kompensacja mocy biernej, * przeciwpożarowy wyłącznik prądu, * rozdzielnie elektryczne, * trasy kablowe, * wewnętrzne linie zasilające, * instalacja oświetlenia podstawowego, rezerwowanego, gwarantowanego, miejscowego, nocnego, awaryjnego, kierunkowego – wskazującego kierunek ewakuacji, * instalacja kontroli opraw awaryjnych, * instalacja siłowa podstawowa i rezerwowana, * instalacja zasilająca urządzenia technologiczne, * instalacja zasilania urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych, * instalacja uziemiająca posadzki prądoprzewodzące, * instalacja połączeń wyrównawczych, * instalacja okablowania strukturalnego, telefoniczna, wideodomofonowa, sygnalizacji przyzywowej, kontroli dostępu (KD), telewizji dozorowej (CCTV) * ochrona przeciwporażeniowa, * ochrona przeciwprzepięciowa, * instalacja odgromowa- rozbudowa. * serwerownia, * główny punkt dystrybucyjny, * system sygnalizacji włamania i napadu (SSWiN). Szczegółowy opis zawiera branżowe opracowanie instalacji elektrycznych. 3.1.6 Rozwiązania materiałowe budynku a. Elementy konstrukcji * ławy i stopy fundamentowe - żelbetowe. Wymiary ław: 180 x 35 cm, 70 x 35cm. i 60 x 35cm. Wymiary stóp: 180 x 180 cm. * podłoże pod posadzkę na gruncie - płyta betonowa gr. 15 cm. na warstwie piasku gr. 30 cm. * ściany fundamentowe - betonowe gr. 29 i 19 cm. * wieńce w poziomie posadzki - żelbetowe 29 x 25 i 25 x 19 cm. * ściany nośne - murowane z pustaków ceramicznych gr. 29 cm. I 19 cm. * rdzenie w ścianach nośnych - żelbetowe 29 x 25cm oraz 30 x 25 cm * nadproża w ścianach nośnych - prefabrykowane L-19 * stropy monolityczne - żelbetowe gr.25cm, 20cm, 12 cm * wieńce w poziomie stropów - żelbetowe 29 x 25cm oraz 19 x 25 cm * belki stropowe - żelbetowe o wymiarach 25 x 50 cm * nadprożowieńce - żelbetowe o wymiarach 19 x 40cm b. Izolacje b.1. Izolacje przeciwwilgociowe * Izolacje poziome podłóg na gruncie i stropodachu odwróconego - 2x systemowa papa zgrzewalna spodniego krycia * Izolacje poziome na ławach - 1x systemowa papa zgrzewalna spodniego krycia lub folia budowlana * Izolacje pionowe ścian fundamentowych - grunt bitumiczny oraz hydroizolacja bitumiczna dyspersyjna * Izolacja pionowa ocieplenia ścian fundamentowych ( wys. 98 cm.) - grunt bitumiczny oraz hydroizolacja bitumiczna dyspersyjna na tynku cienkościennym * Izolacja pionowa ścian attyki - 1x systemowa papa zgrzewalna spodniego krycia z wywinięcia jednej warstwy izolacji stropodachu b.2 Izolacje termiczne * Izolacja ścian fundamentowych łącznie z cokołem ( wys. 98 cm.) - dwugęstościowe płyty z wełny skalnej typu FRONTROCK MAXE grubości 14 cm. * Izolacja ścian w pasie podokiennym ( wys. 88 cm.) i nadokiennym łącznie z attyką (wys. 170 cm.) – płyty z wełny skalnej o łącznej grubości 19cm. * Izolacja filarów międzyokiennych ( wys. 200 cm.) - płyty z wełny skalnej o łącznej grubości 14 cm. * Izolacja ścian trójwarstwowych, licowanych cegłą licówką ( wys. 576 cm.) - płyty z wełny skalnej o łącznej grubości 14 cm. Do termoizolacji ścian zewnętrznych i fundamentów stosować jeden ze sprawdzonych systemów ociepleń z użyciem wełny skalnej, gwarantujący właściwy i spójny dobór materiałów * Izolacja pozioma podłóg na gruncie – polistyren ekstrudowany gr. 10 cm. * Izolacja pozioma stropodachu odwróconego – płyty polistyrenu ekstrudowanego gr 20 cm. układane szczelnie na izolacji przeciwwilgociowej. c. Wykończenie wewnętrzne c.1 Ściany działowe * Ściany w serwerowni, wentylatorni i w wiatrołapach – cegła dziurawka gr. 12 cm. * Pozostałe ścianki działowe – szkieletowe gr. 12,5 i 7,5 cm. na szkielecie stalowym odpowiednio 100 i 50 mm. licowanym płytami gips.- karton. gr. 1,25 cm. Wypełnienie wełną skalną gr. 8 i 5 cm. W obszarze korytarza , na drodze ewakuacyjnej - ściany EI30 (okładzina ścian szkieletowych z płyt ognioodpornych FIREBOARD). c.2 Tynki * Na ścianach murowanych z pustaków ceramicznych – tynk gipsowy jednowarstwowy na podłożu zagruntowanym preparatem do podłoży porowatych * Na ściankach szkieletowych – gładź gipsowa * Na sufitach – tynk zwykły kategorii III c.3 Wykończenie ścian * W sali intensywnej terapii, pomieszczeniu przygotowania leków, w izolatkach i w gabinecie zabiegowym, w kuchence oddziałowej, pokoju socjalnym, pomieszczeniu pro morte - malowanie w systemie RESISTENT np. firmy BECKERS klasy VA (powierzchnie odtrącające wodę) . System ten stosuje się przy narażeniu na opryskiwanie, przy czyszczeniu na mokro itp. * Ściany w pomieszczeniach mokrych: łazienki, brudownik, pomieszczenie porządkowe oraz w śluzach umywalkowo - fartuchowych - wykończenie w systemie WETROM CONCEPT np. firmy TARKETT. System ten zastępuje mniej higieniczne okładziny z glazury. * Pomieszczenia administracyjne, korytarze - farba lateksowa LATEX LX * Przestrzenie około-umywalkowe wykończyć w systemie BECKERS VT. * W korytarzach i w innych pomieszczeniach – narożniki wypukłe ścian zabezpieczone kątownikami (odbojnice narożne) do wysokości 2,0m . Ściany na wysokości 1,0 m zabezpieczyć systemowymi odbojnicami ściennymi o wysokości ok. 0,3 m , grubości ok. 35 mm. Uwaga: Przy zastosowaniu technologii zamiennej przestrzegać zgodności parametrów. c.4 Wykończenie sufitów * We wszystkich pomieszczeniach z wyjątkiem wentylatorni i serwerowni zastosować sufity podwieszone np. ECOPHON HYGIENE ADVANCE na konstrukcji higienicznej, (lub równorzędne), a w sali intensywnej terapii, izolatkach i gabinecie zabiegowym - sufity podwieszone ECOPHON HYGIENE ADVANCE na konstrukcji higienicznej C3 w układzie szczelnym . Zastosowane sufity innych producentów muszą parametrami odpowiadać sufitom wymienionym powyżej. c.5 Posadzki Generalnie projektuje się podłogi szczelne z wykładzin rulonowych typu TARKETT, lub równorzędnych pod względem parametrów i kompletności technologicznej, wywijane na ściany na wysokość 10 cm. * W korytarzach, wiatrołapach, przejściach i śluzach, narażonych na intensywny ruch pieszych i łóżek lub wózków szpitalnych - wykładzina MEGALIT zaliczona do najwyższej grupy T, pod względem odporności na ścieranie. * W pomieszczeniach : gabinecie ordynatora, pokoju pielęgniarki oddziałowej, pokoju lekarzy, pokoju lekarza dyżurnego, magazynach, szatniach , pokoju socjalnym, kuchence oddziałowej - wykładzina OPTIMA. * W pomieszczeniach, w których pracował będzie sprzęt elektroniczny , więc w sali intensywnej terapii, w izolatkach i gabinecie zabiegowym - wykładzina GRANIT AS , przeznaczona do pomieszczeń, w których konieczne jest odprowadzenie ładunku elektrycznego. * W pomieszczeniach mokrych: łazienkach, brudowniku schowku porządkowym, pomieszczeniu pro morte - wykładzina podłogowa GRANIT MULTISAFE do pomieszczeń mokrych ze wszystkimi akcesoriami (zaciski i uszczelnienia, listwy wyrobieniowe, taśmy wodoszczelne, sznury spawalnicze, instalacja odpływów, akcesoria do syfonów, itp) * W serwerowni - techniczna podłoga podniesiona z przeznaczeniem do serwerowni (np. wg firmy TIM-EX konstr. TYP II, lub równorzędna). Podbudowa betonowa na rzędnej -0,30, na niej płyty podestu oparte na stopach przykręcanych do podłoża. Głowice stóp połączone belkami poprzecznymi. Płyty podestu – płyta wiórowa o gęstości min. 720kg/m3 aplikowana fabrycznie wykładziną PCV, dolna powierzchnia wykończona folią aluminiową. Nośność podłogi do 3 ton/m2 . c.6 Stolarka otworowa c.6.1 Elementy zewnętrzne Według aktualnych przepisów obowiązujących od stycznia 2017 r. wartość współczynnika przenikania ciepła U dla okien powinna wynosić 1,1 a dla drzwi zewnętrznych 1,3 [ W/(m 2 K)]. * Okna z PCV dwudzielne rozwierane, ze stałym naświetlem, kolor biały. W oknach sali chorych i w izolatkach pionowe markizy przeciwsłoneczne FAKRO, lub równorzędne o identycznych parametrach. W oknach przyległych do istniejących budynków (odrębne strefy pożarowe) – żaluzje ppoż. klasy EI 120 odporności ogniowej. * Świetliki dachowe - kopułkowe stałe (nieotwierane) na podstawie laminowanej prostej, wysokości 50 cm. montowanej na stropie żelbetowym np. firmy PMS. Trzy świetliki w gabinecie zabiegowym, położone w bezpośrednim sąsiedztwie ściany oddzielenia pożarowego wykonać jako NRO w klasie EI 30 odporności ogniowej. * Drzwi zewnętrzne dwuskrzydłowe z naświetlem - aluminiowe, szklone szkłem bezpiecznym, kolor biały. Skrzydło podstawowe o szerokości min. 90 cm. * Klapa nadciśnieniowa – w serwerowni na poziomie +3,00 m. klapa 450x450 mm. np. produkcji firmy MERCOR. c.6.2 Elementy wewnętrzne * Drzwi dwuskrzydłowe z naświetlem - aluminiowe, szklone szkłem bezpiecznym, kolor biały. Do przyległych budynków (odrębna strefa pożarowa) drzwi klasy EI 120 odporności ogniowej. * Drzwi wewnętrzne jednoskrzydłowe płytowe, pełne i szklone, o podwyższonym standardzie, kolor biały. Do serwerowni drzwi EI 30. * Okna stałe w sali chorych i między izolatkami – aluminiowe, jednoszybowe, szklone szkłem bezpiecznym. d. Wykończenie zewnętrzne * Ściany dwuwarstwowe – siatka z włókna szklanego klejona do płyt z wełny skalnej, tynk cienkościenny mineralny biały do malowania, grunt pod farby silikatowe, farba silikatowa. Pas podokienny i nad oknami łącznie z attyką - kolor nr 021 wg wzornika firmy Atlas lub nr 445E wg wzornika firmy Terranova. Filary międzyokienne - kolor nr 025 wg wzornika firmy Atlas lub nr 445C wg wzornika firmy Terranova. * Ściany trójwarstwowe – licowanie cegłą elewacyjną 250x120x65 mm. w kolorze naturalnym, jasnym np. prod. CERADBUD RADOSZYCE. * Cokół – Płytki elewacyjne w kolorze naturalnym, jasnym np. prod. CERADBUD RADOSZYCE. do rzędnej -10 cm. Wysokość okładziny – ok. 40 cm. * Daszki nadwejściowe – rynnowe, modułowe składane z segmentów np. firmy METAL-GUM. Nad wyjściem z izolatek 5 segmentów o wymiarach 90 x 120 cm, nad wyjściami ewakuacyjnymi w elewacji północnej – po 2 segmenty o wymiarach 90 x 90 cm. * Wykończenia, opierzenia poziome attyk i pasa podokiennego oraz parapety – blacha stalowa powlekana w kolorze RAL 1036, lub 8008 (brąz) * Drabina zewnętrzna na dach – na elewacji wschodniej drabina pionowa, mocowana do ściany konstrukcyjnej z pustaków ceramicznych (za ociepleniem) np. firmy CRYNOlin. Wymiary: wysokość całkowita – 570 cm, wysokość kosza – 340 cm, wysięg ponad ściankę kolankową – 120 cm. 3.1.7 Mała architektura a. Murki oporowe Wylewane z betonu grubości 28 cm. powyżej terenu licowane płytkami elewacyjnymi jak cokół budynku, ( grubość całkowita – 30 cm.), kryte „daszkiem dwuspadowym klinkierowym na murek” np. produkcji Przysucha symbol D464 o wymiarach 310x100x78 cm. b. Murek wzdłuż drogi * Wymiary - długość 27,90 m. wysokość zmienna – od 1,34 do 1,78 m. (średnia 1,56 m.) * Wykończenie – płytki elewacyjne od strony naziomu pow. 5,60 m2, od strony przeciwnej 16,80 m2, daszek dwuspadowy na długości 27,90 m. c. Murek wzdłuż terenu zielonego od południa * Wymiary – długość 22,60 m. wysokość 1,78 m. * Wykończenie – płytki elewacyjne od strony naziomu pow. 4,60 m2, od strony przeciwnej 12,50 m2, daszek dwuspadowy na długości 22,60 m. d. Murek ograniczający rampę od strony budynku * Wymiary – długość 12,90 m. wysokość zmienna od 1,38 do 1,78 m. (średnia 1,58) * Wykończenie – płytki elewacyjne od strony naziomu pow. 9,10 m2, od strony przeciwnej 2,60 m2., daszek dwuspadowy na długości 12,90 m. e. Murki ograniczające wyjście z izolatek * Wymiary – długość 2,15 + 3,30 m, wysokość 1,38 m. * wykończenie – płytki elewacyjne od strony podestu przedwejściowego 0,50 + 0,7 m2, od strony przeciwnej 0,70 + 1,70 m2, daszek dwuspadowy na długości 2,15 + 3,30 m. f. Podest przedwejściowy i rampa wyjazdowa z izolatek * Konstrukcja – tłuczeń kamienny lub pospółka 10 cm. podsypka cementowo-piaskowa 4 cm. bet. kostka brukowa płaska 6 cm. * Powierzchnia 14,50 + 19,10 = 33,60 m2. g. Podesty przy wyjściach z korytarzy * Konstrukcja – płyta i schody betonowe na podsypce piaskowej * Wykończenie – płytki klinkierowe płaskie i schodowe. 3.1.8 Zestawienie pomieszczeń Nr Nazwa pomieszczenia / Posadzka /Powierzchnia m2 1. Korytarz – łącznik międzyoddziałowy TARKETT MEGALIT 58,69 2. Wiatrołap TARKETT MEGALIT 17 ,44 3. Śluza TARKETT MEGALIT 3,47 4 Korytarze wewnętrzne TARKETT MEGALIT 36,15 5. Gabinet ordynatora TARKETT OPIMA 21,45 6. Pokój pielęgniarki oddziałowej TARKETT OPIMA 21,46 7. Pokój lekarzy TARKETT OPIMA 21,46 8. Pokój lekarza dyżurnego z łazienką TARKETT OPIMA w łazience GRANIT MULTISAFE 20,95 9. Wiatrołap wyjścia ewakuacyjnego, śluza TARKETT MEGALIT 3,31 10 Schowek porządkowy GRANIT MULTISAFE 4,30 11 Łazienka pacjentów GRANIT MULTISAFE 6,68 12. Magazyn sprzętu trwałego TARKETT OPIMA 23,32 13 Sala intensywnej terapii TARKETT GRANIT AS 109,12 14. Pokój pielęgniarski i przygotowanie leków TARKETT OPIMA 9,43 15 Magazyn materiałów nietrwałych TARKETT OPIMA 23,33 16. Brudownik, skład brudnej bielizny GRANIT MULTISAFE 5,64 17. Śluza umywalkowo – fartuchowa TARKETT OPIMA 4,48 18. Izolatka dziecięca TARKETT GRANIT AS 18,78 19 Łazienka GRANIT MULTISAFE 5,72 20. Łazienka GRANIT MULTISAFE 5,72 21 Śluza umywalkowo - fartuchowa TARKETT OPIMA 4,48 22. Izolatka TARKETT GRANIT AS 18,78 23. Magazyn czystej bielizny TARKETT OPIMA 5,64 24. Gabinet zabiegowy TARKETT GRANIT AS 28,54 25. Pomieszczenie pro morte GRANIT MULTISAFE 7,39 26. Śluza pacjenta i personelu TARKETT MEGALIT 7,44 27. Korytarz szpitalny TARKETT MEGALIT 39,31 28. Szatnia damska TARKETT OPIMA 8,32 29. WC damski GRANIT MULTISAFE 4,46 30. Szatnia męska TARKETT OPIMA 8,32 31. WC męski GRANIT MULTISAFE 4,46 32. Kuchenka oddziałowa TARKETT OPIMA 10,25 33 Pokój socjalny TARKETT OPIMA 13,61 34 Magazyn leków TARKETT OPIMA 6,23 35 Magazyn płynów infuzyjnych TARKETT OPIMA 5,49 36 Wymiennikownia, pompownia PŁYTKI CERAM.ICZNE GRES 28,52 37 Serwerownia PODŁOGA TECHNICZNA 19,40 RAZEM 643,02 3.1.9. Gospodarka odpadami Wykonawca usunie odpady budowlane z placu budowy zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. 2018 poz. 21 z późniejszymi zmianami), uporządkuje teren budowy, przywróci stan pierwotny drogi dojazdowej na plac budowy. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu stosowny dokument potwierdzający przekazanie odpadów do utylizacji podmiotowi uprawnionemu zgodnie z zapisami SIWZ z załącznikami. 3.2. Przedmiot zamówienia opisano szczegółowo w: a) Dokumentacji projektowej -Projekt Budowlany - która stanowi załącznik nr 9.1 do SIWZ b) Dokumentacji projektowej -Projekt Wykonawczy - która stanowi załącznik nr 9.2 do SIWZ c) Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót stanowiącej załącznik nr 9.3 do SIWZ d) Przedmiarach robót stanowiących załącznik nr 9.4 do SIWZ. Załączone do SIWZ przedmiary mają jedynie charakter informacyjny. Wykonawca po zapoznaniu się z dokumentacją projektową i innymi dokumentami jest zobowiązany do ustalenia zakresu robót niezbędnych do osiągnięcia rezultatu. 3.3. Przedmiot umowy może podlegać modyfikacji, jeżeli w toku wykonywania robót okaże się, że dokumentacja projektowa zawiera wady, których nie można było stwierdzić przed zawarciem umowy, a których istnienie uniemożliwia wykonywanie robót zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami. W takim przypadku, przy udziale projektanta i Nadzorze inwestorskim Strony ustalą zakres robót zaniechanych, dodatkowych i zakres robót zamiennych a zmodyfikowany sposób świadczenia Wykonawcy określą w aneksie do umowy. 3.4. Jeżeli wykonawca stwierdzi, że użyte w SIWZ i w załącznikach do SIWZ parametry lub normy krajowe lub przenoszące na normy europejskie lub normy międzynarodowe mogą wskazywać na producentów produktów lub źródła ich pochodzenia to oznacza, że mają takie znaczenie, że parametry techniczne tak wskazanych produktów określają wymagane przez Zamawiającego minimalne oczekiwania co do jakości produktów, które mają być użyte do wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca jest uprawniony do stosowania produktów równoważnych, przez które rozumie się takie, które posiadają parametry techniczne nie gorsze od tych wskazanych w SIWZ i w załącznikach do SIWZ , również dopuszcza się wykazanie normami równoważnymi w stosunku do tych wskazanych w dokumentacji i STWiOR. Na Wykonawcy spoczywa ciężar wskazania „równoważności”. Wszystkie zastosowane współczynniki przenikania ciepła powinny być zgodne z Rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie które weszło w życie 1 stycznia 2014 r. (Dz. U. z 2015 r. Poz. 1422) obowiązujące na 2021 rok. Wszystkie źródła ciepła CWU winny spełniać obowiązujące od końca 2020 r. czyli na styczeń 2021 minimalne wymagania dotyczące efektywności energetycznej i norm emisji zanieczyszczeń, wynikające z dyrektywy 2009/125/WE z dnia 21 października 2009 r. 3.4. Wykonawca jest zobowiązany wykonać przedmiot umowy z materiałów własnych. 3.5. Wykonawca zobowiązany jest do wydzielenia i zabezpieczenia terenu prowadzonych robót. 3.6. Wykonywanie robót, odbiory częściowe oraz organizację (BHP, ppoż., oraz koordynacja w zakresie BHP) na terenie prowadzonych robót należy prowadzić w oparciu o aktualne normy i przepisy. 3.7. Zamawiający w oparciu o art. 29 ust. 3a ustawy wymaga, aby przez cały okres realizacji robót wykonawca zatrudniał na umowę o pracę wszystkich pracowników fizycznych bezpośrednio związanych z wykonywaniem robót budowlanych stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia. Ilości pracowników niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia określa wykonawca uwzględniając termin wykonania oraz złożoność dokumentacji projektowej. Wykonawca na każdym etapie realizacji umowy jest uprawniony do wprowadzenia dodatkowych pracowników lub wymienić tych zgłoszonych przed podpisaniem umowy. Do pracowników podwykonawców zapisy o pracownikach zatrudnionych na umowę o pracę do realizacji przedmiotu zamówienia stosuje się odpowiednio. Zamawiający na każdym etapie prac uprawniony jest do kontrolowania, czy osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia na terenie budowy pozostają w stosunku pracy z Wykonawcą lub podwykonawcami. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca obowiązany będzie niezwłocznie udokumentować fakt zatrudniania na podstawie stosunku pracy ww. osób i przedłożyć niezwłocznie do wglądu kopie umów o pracę, o które zawnioskuje Zamawiający lub kopie druku ZUS RCA. Wykonawca przedstawiając dokumenty powinien przekazać je w sposób nie naruszający przepisów dot. ochrony danych osobowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zgodnie z SIWZ pkt.17. Wymagania dotyczące wniesienia wadium : 17.1 Wadium w wysokości: 50.000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 17.2 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 17.2.1. pieniądzu, 17.2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 17.2.3. gwarancjach bankowych; 17.2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 17.2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 17.3. Dowód wniesienia wadium w oryginale należy załączyć do oferty jeżeli wadium zostało wniesione w formie nie pieniężnej. 17.4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Nr rachunku prowadzonego w Banku PEKAO S.A. O/Tarnobrzeg : 07 1240 2744 1111 0000 3990 9648 z dopiskiem „Wadium - znak sprawy: SPZZOZ.NT.IV.382-1/18” 17.5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 17.6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych. 17.7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 17.8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 17.9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 17.9.1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 17.9.2. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 17.9.3. wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 17.9.4. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Określenie warunków: Zamawiający w tym zakresie nie stawia żadnych wymagań wystarczającym jest złożone wraz z ofertą oświadczenie. Oświadczenie - należy złożyć na wzorach załącznikach do SIWZ, załącznik nr 3 -w zakresie dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu, załącznik nr 4-w zakresie przesłanek wykluczenia z postępowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - Oferta cenowa zgodna z załączonym drukiem „formularza oferty” – załącznik do SIWZ . Forma wynagrodzenia ustalona przez Zamawiającego za realizację przedmiotu zamówienia to RYCZAŁT. Przy dokonywaniu wyceny przedmiotu zamówienia należy uwzględnić wszystkie dane z analizy przedmiaru robót, projektu budowlanego, projektu wykonawczego dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz wnioski wypływające z zalecanej do przeprowadzenia wizji lokalnej w terenie. Przedmiar robót jest uzupełnieniem przedmiotu zamówienia i nie może stanowić jedynej podstawy do obliczenia ceny za wykonanie zamówienia. Do wynagrodzenia ryczałtowego ma zastosowanie art. 632 KC. - Oświadczenia - zgodnie z załącznikami nr 3 i 4 do SIWZ. - Oświadczenie o podwykonawcach - załącznik nr 1a do SIWZ. - Pełnomocnictwo - Jeżeli oferta wraz z oświadczeniami składana jest przez pełnomocnika należy do oferty załączyć pełnomocnictwo upoważniające pełnomocnika do tej czynności. Wykonawcy, który polega na zasobach innych podmiotów składa wraz z ofertą oświadczenie podmiotu o udostępnieniu zasobów wskazujące na okoliczności opisane w SIWZ „Uwaga 1 pkt a) do d)”. Uwaga 1. Wymogi w zakresie oświadczenia składanego wraz z ofertą o udostępnieniu zasobów przez inny podmiot; 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 3. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował tymi zasobami w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy inne podmioty, na zdolności, których wykonawca powołuje się w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. e) Wykonawca, który polega na zasobach innych podmiotów składa wraz z ofertą oświadczenie o udostępnieniu zasobów wskazujące na okoliczności opisane powyżej w pkt a)-d) oraz na wezwanie Zamawiającego dokumenty o których mowa w pkt. 9.4.4 SIWZ, w odniesieniu do tych podmiotów.Dokumenty te zostały wymienione w punkcie III.4 niniejszego ogłoszenia. - Oryginał wniesienia wadium jeżeli zabezpieczenie wadialne zostało wniesione w formie niepieniężnej. Zgodnie z SIWZ pkt. 9.3.1. Mając na uwadze powyższe Zamawiający informuje, że: a) w przypadku, gdy Wykonawca powołuje się w składanym oświadczeniu na dostępność dokumentów w bezpłatnych, ogólnodostępnych bazach danych państw członkowskich Unii Europejskiej, Wykonawca powinien wskazać te bazy danych, aby Zamawiający mógł zapoznać się z dokumentami; b) w przypadku gdy Wykonawca powołuje się na dokumenty podmiotowe, będące w posiadaniu Zamawiającego, Wykonawca powinien wnioskować aby Zamawiający uwzględnił te dokumenty; c) w odniesieniu do Wykonawcy który w świetle przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 pkt. 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 ustawy podlega wykluczeniu, Zamawiający dopuszcza instytucję tzw. samooczyszczenia (ang. self-cleaning). W sytuacji zaistnienia podstaw wykluczenia Wykonawcy z postępowania - istnieje możliwość przedstawienia przez tego Wykonawcę dowodów na to, że podjął środki wystarczające do wykazania jego rzetelności w tym, że: 1) naprawił szkodę lub zadośćuczynił za doznaną krzywdę, 2) podjął konkretne środki techniczne, kadrowe, organizacyjne, odpowiednie do zapobiegania kolejnym przestępstwom lub nieprawidłowemu postępowaniu; w takim przypadku Zamawiający rozpatrzy dowody wskazane wyżej i dokona ich oceny w świetle przesłanek wykluczenia Wykonawcy. d) Zamawiający zastrzega, iż na dowolnym etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może wezwać Wykonawców w trybie art. 26 ust. 2f ustawy do przedłożenia wszystkich lub niektórych dokumentów potwierdzających, jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania. Zgodnie z SIWZ pkt. 9.4.5.jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w punkcie III.4 niniejszego ogłoszenia, składa odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, c) Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt.III.4. ppkt.2-4 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, a w pkt.III.4.ppkt.1 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. d) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub w kraju, w którym miejsce zamieszkania mają osoby, których dotyczą dokumenty, wskazane nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, odpowiednio wykonawcy, ze wskazaniem osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczeniem tych osób, złożonym przed notariuszem lub przed właściwym - ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tych osób - organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego. Przepis pkt c) stosuje się odpowiednio. - W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej której udostępniono SIWZ informacji o ofertach złożonych w postępowaniu zgodnie z art. 86 ust. 5 ustawy, składa stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Zgodnie z SIWZ pkt. 9.5. 9.5 W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/spółki cywilne) oferta musi spełniać wymagania określone w art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym: 9.5.1 w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub pełnomocnictwo do reprezentowania postępowaniu i zawarcia umowy. W związku z powyższym niezbędne jest przedłożenie w ofercie dokumentu zawierającego pełnomocnictwo w celu ustalenia podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu wykonawców w sposób umożliwiający ich identyfikację. Zgodnie z SIWZ pkt.9.5.2 W przypadku składania ofert przez podmioty występujące wspólnie, warunki podmiotowe o których mowa powyżej oraz w pkt. 9.4.2 i 9.4.3 SIWZ podlegają sumowaniu. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w pkt. 9.4.4, 9.4.5 i 9.4.6 SIWZ wymagane jest załączenie do oferty oświadczenia i przedłożenia na wezwanie dokumentów dla każdego konsorcjanta oddzielnie. Zgodnie z SIWZ pkt 11. Dodatkowe wymagania od Wykonawców. 11.1. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części robót innej firmie (podwykonawcy) jest zobowiązany do: 11.1.1. określenia w złożonej ofercie (na formularzu oferty – załącznik do SIWZ) informacji jaka część przedmiotu zamówienia będzie realizowana przez podwykonawców z podaniem jego danych. 11.1.2. wynagrodzenie za roboty budowlane wykonane za pośrednictwem podwykonawców i dalszych podwykonawców Zamawiający ureguluje na zasadach określonych w umowie. 11.1.3. przy realizacji zamówienia z udziałem podwykonawcy zastosowanie mają przepisy art. 143a do 143d ustawy PZP. 11.1.4. zgłoszenie podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca się powołuje, zobowiązuje wykonawcę aby ten wraz ze złożoną ofertą złożył oświadczenia i na wezwanie zamawiającego dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy (oświadczenia i dokumenty są składane na zasadach określony w SIWZ jak dla wykonawcy) 11.1.5. dla podwykonawców zgłoszonych w trakcie realizacji zamówienia, zapisy pkt. 11.1.4 stosuje się odpowiednio. 11.1.6. jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 11.1.7. powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia 11.1.8. Zamawiający nie wymaga aby Wykonawca składał dokumenty lub oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia odnoszące się do podwykonawcy który nie udostępnił swoich zasobów. 11.1.9. Za zgodą Zamawiającego Wykonawca może w trakcie realizacji zamówienia zgłosić nowych podwykonawców do realizacji zamówienia jeżeli uzna, że jest to niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia. 11.2 Do SIWZ załączono istotne postanowienia umowy obowiązującej przy zgłaszaniu podwykonawców robót budowlanych (załącznik nr 10 do SIWZ). Wykonawca przedkładając do akceptacji umowę z podwykonawcą jest uprawniony do wprowadzania zmian do istotnych postanowień w zakresie nieprzekraczającym zobowiązań wynikających z umowy podstawowej na realizowany przedmiot zamówienia. Zgodnie z SIWZ pkt. 22.4. 22.4 Jeżeli w zaoferowanej cenie są towary których nabycie prowadzi do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług (VAT) to wykonawca wraz z ofertą składa o tym informację wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. Niezłożenie przez Wykonawcę informacji będzie oznaczało, że taki obowiązek nie powstaje Zgodnie z SIWZ pkt.23 23.1 Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć w celu zawarcia umowy: 23.1.1. Kopie stosownych uprawnień budowlanych wraz z aktualnymi zaświadczeniami o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli wobec wskazanej osoby powstaje taki obowiązek (ważne na dzień otwarcia ofert), 23.1.2. Harmonogram rzeczowo-finansowy, który poza terminami rozpoczęcia i zakończenia robót będzie uwzględniał terminy rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych etapów lub elementów robót. 23.1.3. Listę pracowników własnych i podwykonawców wykonujących bezpośrednio roboty budowlane (nie dotyczy osób nadzorujących) wraz z oświadczeniem, że wymienione na tej liście osoby są zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Wykonawca przedstawiając dokumenty, o których mowa wyżej, powinien przekazać je w sposób nie naruszający przepisów dot. ochrony danych osobowych. 23.1.4. Umocowanie do podpisania umowy jeżeli takie umocowanie nie wynika z treści złożonej oferty. 23.1.5. Kosztorys opracowany metodą kalkulacji szczegółowej 23.2 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani przyjąć następującą formę prawną: umowa konsorcjum. W tym celu przed podpisaniem umowy o niniejsze zamówienie, są oni zobowiązani przedstawić Zamawiającemu stosowne porozumienie (umowę).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach