Przetargi.pl
Roboty budowlane polegające na przebudowie drogi powiatowej nr 2313Z na odcinku Zdbowo-Mączno-Rutwica od km 4+050 do km 7+364,76

Powiat Wałecki ogłasza przetarg

  • Adres: 78600 Wałcz, ul. Dąbrowskiego
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 67 250 84 51 , fax. 672 589 010
  • Data zamieszczenia: 2018-03-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Wałecki
    ul. Dąbrowskiego 17
    78600 Wałcz, woj. zachodniopomorskie
    tel. 67 250 84 51, fax. 672 589 010
    REGON: 57079953300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatwalecki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty budowlane polegające na przebudowie drogi powiatowej nr 2313Z na odcinku Zdbowo-Mączno-Rutwica od km 4+050 do km 7+364,76
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie drogi powiatowej nr 2313Z na odcinku Zdbowo-Mączno-Rutwica od km 4+050 do km 7+364,76 wraz z przebudową przejazdu kolejowego w ciągu linii kolejowej nr 403 Piła – Ulikowo w km 40+115 w ciągu drogi powiatowej nr 2313Z. Przebudowa drogi polega na: 1) wykonaniu niezbędnych poszerzeń istniejącej nawierzchni (szerokość istniejąca od 3,50 do 4,50m) do szerokości 5,50m; 2) wykonaniu w-wy ścieralnej nawierzchni z betonu asfaltowego gr.5cm na uprzednio poszerzonej i wyprofilowanej istniejącej nawierzchni o szerokości 5,50m; 3) wykonaniu 2 zatok autobusowych, chodnika w m-ci Mączno. Przebudowa przejazdu polega na: 1) wymianie nawierzchni przejazdu; 2) wykonaniu w-wy ścieralnej nawierzchni z betonu asfaltowego na uprzednio poszerzonej i wyprofilowanej istniejącej nawierzchni o szerokości 8,10 m za i przed przejazdem. Projektowana droga rozpoczyna się w km 4+050,00, a kończy w km 7+364,76. Projektuje się drogę o nawierzchni bitumicznej, szerokości 5,50 m o spadku daszkowym 2% na prostej na łukach z przechyłką jednostronną od 2% do 7%. Od km 4+500,00 do km 5+184,10 i od km 5+640,00 do km 7+364,76 projektuje się drogę o przekroju drogowym . Na odcinku od km 5+184 do km 5+640 ( m-c Mączno projektuje się drogę o przekroju półulicznym z chodnikiem z kostki brukowej betonowej o szerokości 1,5m. Projektuje się zatoki autobusowe o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, z peronami dla podróżnych o szerokości 2,0 m: - strona lewa km 5+397,60 o szerokość zatoki 2,0 m (brak miejsca na wykonanie zatoki pełnowymiarowej, zbyt wąski pas drogowy), - strona prawa km 5+616,20 o szerokości zatoki 3,0m. Jezdnia. Projektuje się jezdnię o szerokości 5,5m o spadku daszkowym 2%. Niweleta. Projektowana podniesiona od 19 do 24cm w celu uzyskania projektowanego profilu poprzecznego i podłużnego oraz wymaganej nośności nawierzchni. Konstrukcja nawierzchni. Przyjęto konstrukcję nawierzchni jezdni na podłożu G-1 dla kategorii ruchu KR-2. Dla nawierzchni na zjazdach przyjęto konstrukcje nawierzchni dla kategorii ruchu KR1. Nie oblicza się obciążenia ruchem. Poszerzenie drogi · W-wa ścieralna z mieszanki min.asfaltowej AC8S gr.4cm · Warstwa wiążąca z mieszanki min.asfaltowej AC16W gr.8cm · podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 20cm · podbudowa pomocnicza z gruntocementu Rm=5,0MPa, gr. 15cm Poszerzenie wykonać z zastosowaniem wkładki z geowłókniny pod warstwę ścieralną, szerokość wkładki 0,5m. Jezdnia. · W-wa ścieralna z mieszanki min.asfaltowej AC8S gr.4cm · Warstwa wiążąca z mieszanki min.asfaltowej AC16W gr.8cm · w-wa wyrównawcza z mieszanki min.asfaltowej AC8S Skrzyżowania, zjazdy na drogi leśne ·W-wa ścieralna z mieszanki min.asfaltowej AC8S gr.4cm · Warstwa wiążąca z mieszanki min.asfaltowej AC16W gr.4cm · podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 20cm Zjazdy na posesje Konstrukcja nawierzchni z kostki brukowej bet. gr. 8cm na podbudowie zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 12cm Chodniki. Z kostki betonowej szarej gr. 8cm na podsypce piaskowej w obrzeżach trawnikowych szerokości 1,50 m. Krawężniki i chodniki. Chodniki. Z kostki betonowej szarej gr. 8cm na podsypce piaskowej w obrzeżach trawnikowych 30*8. Projektuje się chodnik o spadku jednostronnym 2,0% z kostki brukowej betonowej grub. 8cm w kolorze szarym na podsypce piaskowej grubości do 5cm) . Na zjeździe w chodniku z kostki brukowej kolorowej gr.8cm na podsypce cem.-piaskowej gr.3cm na podbudowie z kruszywa łamanego gr. 12cm . W miejscu przejść dla pieszych krawężnik należy obniżyć do poziomu jezdni +2cm. Chodniki w obrzeżach betonowych 8x30 na podsypce cementowo piaskowej. Na szerokości wjazdów obrzeże należy ułożyć na ławie z betonu b-15. Krawężniki Po za terenem zabudowanym przy obu krawędziach jezdni zaprojektowano krawężnik drogowy 12*25*100 na ławie betonowej z betonu B-15 ( brak stopniowania warstw konstrukcyjnych nawierzchni – krawężnik zabezpieczy krawędzie jezdni przed załamywaniem). W miejscowości Mączno przy lewej krawędzi zaprojektowano krawężnik 12*25 , przy prawej krawędzi jezdni przy projektowanym chodniku zaprojektowano krawężnik 30*15, chodnik ograniczono obrzeżem betonowym 30*8 na ławie z betonu. Pobocza Przy krawędzi jezdni projektuje się pobocza o szerokości 1,0m i spadku 6%. Pobocza wykonać jako ziemne z gruntu dowiezionego z ukopu ( dopuszcza się wykorzystanie frezów). Sprawy własnościowe. Droga w części zlokalizowana jest na terenie będącym we władaniu Inwestora. Geosiatka z włókna poliestrowego Geosiatka jest materiałem tkanym, zbudowanym ze splecionych ze sobą włókien impregnowanych materiałami bitumicznymi . Może być wykonana z włókna szklanego lub poliestrowego .Do wzmocnienia poszerzanej nawierzchni projektuje się wykorzystanie siatki z włókna poliestrowego o właściwościach: · gęstość 1,4g/cm3, · względna odporność na wilgoć 100%, · wydłużenie przy zrywaniu max. 12%, · kurczliwość 8% przy 200 °C, · punkt topnienia Ts257 oC, · punkt płynięcia T E240 oC · znikome pełzanie · wytrzymałość na rozciąganie podłużne im poprzeczne co najmniej 50kN Zastosowanie siatki nie wpływa na zmniejszenie grubości w-wy. Przy wbudowywaniu włókniny należy uwzględnić następujące czynności: · rozwinąć siatkę na równym podłożu, · wyrównać i ułożyć bez pofałdowań, · przytwierdzić początek rolki do podłoża za pomocą bolców mocujących, · naprężyć siatkę przy pomocy urządzenia naciągającego i w razie potrzeby wyciąć otwory na pokrywy studzienek, · posypać masą 0/5 mm i zagęścić lekkim walcem. Roboty ziemne. Roboty ziemne wynikają z konieczności wykonania koryta na poszerzeniach, uzupełnienia poboczy oraz wykonania rowów. Zakres robót ziemnych ujęty jest w przedmiarze robót. Wielkości przedmiarowe · nawierzchnia z miesz. min.-bit. w jezdni – 18702,80m2 · zjazdy naw. bitumiczna – 1974,20m2 · chodniki z kostki brukowej gr. 8cm – 794,70m2 Przepusty, bariery ochronne W km 5+862,80 istnieje przepust betonowy o średnicy 80cm. Przepust pozostawia się bez zmian. Przy przepuście po obu krawędziach drogi od km 5+845,30 do km 5+880,30 projektuje się stalowe bariery ochronne bezprzekładkowe typu SP-15. Technologia robót. Technologia i sposób wykonania robót zasadniczych, przedstawiona jest w przedmiarze robót. Repery. Niwelacja i rzędne projektowane odniesione są do reperów roboczych zlokalizowanych na punktach poligonowych. Oznakowanie. Projekt oznakowania objęty jest osobnym opracowaniem. Nie przewiduje się ruchu zastępczego. Przejazd kolejowy. Projektowana droga rozpoczyna się w km 6+827,60, a kończy w km 6+857,10. Projektuje się drogę o nawierzchni bitumicznej, szerokości 8,1 0m o spadku daszkowym 2% na prostej na łukach z przechyłką jednostronną od 2% do 7%. Przejścia z prostej w łuk i odwrotnie przechodzą płynnie na długości prostych przejściowych o długości 25 do ( nie projektuje się krzywych przejściowych). Przy kącie zwrotu < 5 stopni nie zaprojektowano wyokrągleń. Na przebudowywanym przejeździe została zaprojektowana nawierzchnia z betonowych płyt małogabarytowych wewnętrznych oraz doasfaltowaniem dojazdów do szyn. Jezdnia. Projektuje się jezdnię o szerokości 8,1 m o spadku daszkowym 2%. Niweleta projektowana podniesiona od 19 do 24 cm w celu uzyskania projektowanego profilu poprzecznego i podłużnego oraz wymaganej nośności nawierzchni. Konstrukcja nawierzchni. Nawierzchnię zaprojektowano na podstawie Dz. Ustaw nr 43 z 1999 roku. Przyjęto konstrukcję nawierzchni jezdni na podłożu G-1 dla kategorii ruchu KR-2. Dla nawierzchni na zjazdach przyjęto konstrukcje nawierzchni dla kategorii ruchu KR1. Nie oblicza się obciążenia ruchem. Poszerzenie drogi · Warstwa ścieralna z mieszanki min. asfaltowej AC8S gr.4cm · Warstwa wiążąca z mieszanki min. asfaltowej AC16W gr.8cm · podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 20cm · podbudowa pomocnicza z gruntocementu Rm=5,0MPa, gr. 15cm Poszerzenie wykonać z zastosowaniem wkładki z geowłókniny pod warstwę ścieralną, szerokość wkładki 0,5m. Jezdnia. · Warstwa ścieralna z mieszanki min. asfaltowej AC8S gr.4cm · Warstwa wiążąca z mieszanki min. asfaltowej AC16W gr.8cm · Warstwa wyrównawcza z mieszanki min. asfaltowej AC8S Konstrukcja przejazdu Płyty zostaną zabudowane na nawierzchni kolejowej z szyn typu 49E1, na podkładach betonowych PS-94, z przytwierdzeniem typu SB-4. Sposób ułożenia nawierzchni przejazdu jest następujący: płyty wewnętrzne posadowione są na podkładach z zastosowanie stabilizatorów gumowych S49 od strony szyn. Całkowita szerokość przejazdu poszerzona została do 13,20m (4 płyty małogabarytowych wewnętrznych oraz 6 płyt małogabarytowych. Wszelkie prace związane z zabudową płyt przejazdowych należy wykonywać zgodnie z zaleceniami producenta uwzględniając: · wykonanie niezbędnego zakresu robót podtorowych i nawierzchniowych (rozebranie istniejącej nawierzchni torowej, usunięcie zanieczyszczonej podsypki, , ułożenie nowych warstw odcinającej z geowłókniny i ochronnej oraz podsypki przy odpowiednim stopniu ich zagęszczenia), · wykonanie regulacji toru na długości przejazdu i po 30 m z każdej strony, · doprowadzenie położenia podkładów do rozstawu wymaganego tj. 600 mm ± 5 i sprawdzenie prostopadłość położenia podkładów w stosunku do osi toru, · sprawdzenie poprawności przytwierdzenia szyn do podkładów, · sprawdzenie (ewentualnie skorygowanie), czy położenie tłucznia w torze nie jest wyższe niż 5 cm poniżej górnej powierzchni podkładów, · zabudowa płyt wewnętrznych, · po ułożeniu wszystkich płyt przejazdowych zabezpieczyć je przed rozsuwaniem się mocując uchwyty oporowe. Geosiatka z włókna poliestrowego Geosiatka jest materiałem tkanym, zbudowanym ze splecionych ze sobą włókien impregnowanych materiałami bitumicznymi. Może być wykonana z włókna szklanego lub poliestrowego. Do wzmocnienia poszerzanej nawierzchni projektuje się wykorzystanie siatki z włókna poliestrowego o właściwościach: · gęstość 1,4g/cm3 · względna odporność na wilgoć 100% · wydłużenie przy zrywaniu max. 12% · kurczliwość 8% przy 200oC · punkt topnienia Ts257 oC · punkt płynięcia T E240 oC · znikome pełzanie · wytrzymałość na rozciąganie podłużne im poprzeczne co najmniej 50kN Zastosowanie siatki nie wpływa na zmniejszenie grubości w-wy. Przy wbudowywaniu włókniny należy uwzględnić następujące czynności: · rozwinąć siatkę na równym podłożu, · wyrównać i ułożyć bez pofałdowań, · przytwierdzić początek rolki do podłoża za pomocą bolców mocujących, · naprężyć siatkę przy pomocy urządzenia naciągającego i w razie potrzeby wyciąć otwory na pokrywy studzienek, · posypać masą 0/5 mm i zagęścić lekkim walcem. Roboty ziemne. Roboty ziemne wynikają z konieczności wykonania koryta na poszerzeniach, uzupełnienia poboczy oraz wykonania rowów. Zakres robót ziemnych ujęty jest w przedmiarze robót. Wielkości przedmiarowe · nawierzchnia z mieszanki mineralno-bitumicznej w jezdni – 221,39 m2. Technologia robót Technologia i sposób wykonania robót zasadniczych, przedstawiona jest w przedmiarze robót. Po zakończeniu robót związanych z przebudową nawierzchni na przejeździe należy wykonać osygnalizowanie przejazdu od strony toru zgodnie z przepisami Ie-1 oraz wymagane oznakowanie przejazdu pionowe i poziome od strony drogi wraz z wyznaczeniem wymaganego przepisami pasa przejścia dla pieszych. Organizacja ruchu Przedmiotem projektu jest oznakowanie pionowe drogi powiatowej nr 2313z na odcinku Tuczno - Zdbowo - Mączno (od km 3+770 do km 6+550) oraz umieszczenie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na niebezpiecznych łukach na ww. odcinku. Oznakowanie drogi polega na : - likwidacji oznakowania zbędnego po przebudowi drogi, - przestawieniu znaków z uwzględnieniem uwarunkowań po przebudowie, - uzupełnieniu oznakowania pionowego zgodnie z obowiązującymi przepisami - ustawieniu urządzeń brd w postaci tablic prowadzących na niebezpiecznych łukach poziomych. Oznakowania poziomego nie przewiduje się z powodu zbyt małej szerokości jezdni - 5,5 m po przebudowie - zgonie z punktem 1.2 Załącznika nr 2 do rozporządzenia wymienionego poniżej w punkcie 3. Oznakowanie pionowe Kierunek Tuczno - Strączno 1) w km 3+770 ustawić znak A-3 z tabliczką T-2 o trści „2,1km” - znak znajduje się poza zakresem przebudowy, jednak dotyczy odcinka objętego przebudową 2) w km 4+020 ustawić znak B-33 „60”, 3) w km 4+155 ustawić znak B-34 „60”, 4) w km 4+785 ustawić znak B-33 „60”, 5) w km 4+910 ustawić znak B-34 „60”, 6) w km 5+484 usunąć znak D-15, 7) znaki E-18a i E-43a w km 5+555 przenieść na km 5+650, 8) w km 5+616 ustawić znak D-15, 9) W km 6+060 ustawić znak B-33 „60”, 10) w km 6+200 ustawić znak B-34 „60”, 11) w km6+508 ustawić znak A-3 z tabliczką T-2 o treści „2,0 km”. Kierunek Strączno – Tuczno 1) w km 6+480 ustawić znak A-4 z tabliczką T-2 o trści „2,1km”, 2) w km 6+220 ustawić znak B-33 „60”, 3) w km 6+080 ustawić znak B-34 „60”, 4) znaki E-17a i E-42a w km 5+555 przenieść na km 5+650, 5) w km 5+398 ustawić znak D-15, 6) w km 5+115 usunąć znak A-11 z tabliczką T-2, 7) w km 4+930 ustawić znak B-33 „60”, 8) w km 4+815 ustawić znak B-34 „60”, 9) w km 4+175 ustawić znak B-33 „60”, 10) w km 4+050 ustawić na jednym słupku znaki A-4 z tabliczką T-3 „Koniec” oraz B-34 „60”. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu Na trzech łukach uznanych za szczególnie niebezpieczne z uwagi na mały promień (80 m) i duży kąt zwrotu zaprojektowano ustawienie tablic ciągłych U-3c i U3d o długości 2400 mm. Tablice należy umieścić na przedłużeniu prostego odcinka drogi poprzedzającego łuk, w odległości min. 1 m od krawędzi jezdni. Ustawiając tablice uwzględniono zjazdy z dróg leśnych usytuowane na łukach. Tablice należy ustawić w następujących miejscach: 1) w km 4+097 - tablica U-3c, 2) w km 4+100 - tablica U-3d, 3) w km 4+850 - tablica U-3c, 4) w km 4+878 - tablica U-3d, 5) w km 6+141 - tablica U-3c, 6) w km 6+143 - tablica U-3d. Uwagi ogólne Do oznakowania pionowego należy użyć znaków z folii odblaskowej 3M II generacji na podkładzie z blachy ocynkowanej ogniowo z podwójnie giętą krawędzią, z grupy znaków średnich, tj. o wymiarach: bok trójkąta (grupa A) – 900 mm, koło ((grupa B,C) – O 800 mm, prostokąt ((grupa D) – 600 x 600 lub 600 x 750 mm. Znaki należy montować na słupkach stalowych z rury ocynkowanej Ø 50 (60) mm z kotwą w dolnej części zabezpieczającą przed wyrwaniem i obróceniem. Odległość krawędzi tarczy znaku od krawędzi jezdni 0,5 – 2,0 m. wysokość umieszczenia dolnej krawędzi znaku od poziomu chodnika – 2,2 m. Zamawiający uznaje za celowe dokonanie przez wykonawcę oględzin drogi celem sprawdzenia i zapoznania się z przyszłym terenem budowy oraz warunkami związanymi z wykonywaniem robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia oraz uzyskania informacji koniecznych do oceny i wyceny wszystkich robót i czynności niezbędnych do realizacji niniejszego zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania robót budowlanych z uwzględnieniem umowy 81/205/015/00/23003106/18 z dnia 22.01.2018 r. zawartej z PKP Polskie Linie Kolejowa Spółka Akcyjna. Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia drzew i krzewów, o których mowa w decyzji i na podstawie decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie nr WOPN-OG.6401.02.187.2017.MR.AA z 5.10.2017 r. oraz decyzji Burmistrza Tuczna nr PDE.6131.21.4.2017.2018 z 24.01.2018 i decyzji Wójta Gminy Wałcz nr KG.6131.36.1.2017.2018 z 15.02.2018 w zakresie wycinki drzew. 2. Przedmiot zamówienia, z wyłączeniem czynności kierownika budowy lub kierownika robót oraz geodety będzie wykonywany wyłącznie przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w zdaniu pierwszym, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w zdaniu pierwszym oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, zamawiający określił we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres zamówienia został określony za pomocą dokumentacji projektowej, z wyłączeniem przedmiaru robót oraz za pomocą specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących załącznik nr 1 do SIWZ. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w załączniku nr 6 do SIWZ (wzór umowy).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 100.000,00 zł. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący numer rachunku bankowego zamawiającego: 81 1020 2847 0000 1102 0063 5847 z dopiskiem: „Wadium – zamówienie na roboty budowlane polegające na przebudowie drogi powiatowej nr 2313Z na odcinku Zdbowo-Mączno-Rutwica od km 4+050 do km 7+364,76 ”. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć łącznie z ofertą, może być w oddzielnej kopercie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wypełniony i podpisany formularz oferty (zamawiający zaleca wykorzystanie załącznika nr 2 do SIWZ; oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.1 pkt 23 ustawy, tj. grupy kapitanowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (zamawiający zaleca wykorzystanie załącznika nr 3 do SIWZ) - składane przez wykonawcę w termie 3 dni od dnia zamieszczania na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, tj. informacji dotyczącej kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach