Przetargi.pl
Roboty budowlane polegające na przebudowie drogi powiatowej nr 2303Z Martew - Tuczno - I etap

Powiat Wałecki ogłasza przetarg

  • Adres: 78600 Wałcz, ul. Dąbrowskiego
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 67 250 84 51 , fax. 672 589 010
  • Data zamieszczenia: 2018-08-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Wałecki
    ul. Dąbrowskiego 17
    78600 Wałcz, woj. zachodniopomorskie
    tel. 67 250 84 51, fax. 672 589 010
    REGON: 57079953300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatwalecki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty budowlane polegające na przebudowie drogi powiatowej nr 2303Z Martew - Tuczno - I etap
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie drogi powiatowej nr 2303Z Martew – Tuczno – I etap. Zagospodarowanie działek W ramach inwestycji w I etapie należy wykonać odnowę nawierzchni poprzez jej wyrównanie betonem asfaltowym AC16W (średnia grubość 5 cm), do profilu poprzecznego o pochyleniu jednostronnym = 2%, a na łukach poziomych od 2% do 4%, zgodnie z zaprojektowaną niweletą. Na warstwie wyrównawczej zaprojektowano warstwę ścieralną gr.4cm, z betonu asfaltowego AC11S, dla ruchu o kategorii KR-2. Zakres przebudowy rozpoczyna się w km 0+015,30 – od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 177 i kończy się w km 3+334,7 – (koniec nawierzchni bitumicznej we wsi Martew). Dodatkowo we wsi Martew, w km 3+091,60 należy wykonać przebudowę skrzyżowania w formie ronda o promieniu wewnętrznym R=6,00m, z pasem ruchu wokół niego o szerokości = 6,00m. W celu swobodniejszego przejazdu przez rondo pojazdów nienormatywnych, należy wykonać opaskę z kostki betonowej grubości 8 cm, szerokości 1,00m, o pochyleniu poprzecznym 6%, obramowaną od strony jezdni bitumicznej krawężnikiem betonowym ciężkim szer. 20 cm, najazdowym +4cm, a od strony wewnętrznej krawężnikiem betonowym o grubości 15 cm, wysokim +12cm. Środek ronda stanowi teren zielony. Z myślą o mieszkańcach wsi Martew, poruszających się komunikacją autobusową, w obrębie ronda należy wykonać zatokę parkingową o nawierzchni z kostki betonowej, długości 20,00m i szerokości 2,00m. Na długości w/w zatoki parkingowej szerokość jezdni została zwiększona z 3,00 do 5,00m. Zewnętrzna krawędź pasa ruchu wokół ronda jak i krawędzie jezdni do wlotach do ronda, obramowane zostały opornikiem betonowym 12x25cm, zatopionym, ustawionym na ławie betonowej z oporem. Powyższe rondo ułatwia bezkolizyjne nawracanie autobusów i pojazdów o długości do 15,00m. Szerokość podstawowa warstwy ścieralnej, na ciągu głównym wynosi 3,00m. Z uwagi na ostry zakręt i małą widoczność na łuku poziomym, w km 0+740 – 0+794 zwiększono szerokość jezdni do 4,00m. Zmiana szerokości z 3,00m na 4,00m oraz zmiana pochylenia poprzecznego z 2% do 4%, należy wykonać na prostych przejściowych o długości 30,00m. W ramach I etapu nie przewiduje się wykonania 12 zatok parkingowych zlokalizowanych w km od 0+220,70 do km 2+906,70. Zatoki wykonane zostaną w II etapie. Należy wykonać także zjazdy na drogi leśne, do gospodarstw jak i użytki rolne, o konstrukcji takiej samej jak konstrukcja zatoki parkingowej. Na całym odcinku należy wykonać pobocza gruntowe, o gr.15 cm i szerokości 1,00m. Kolidujące drzewa, w ilości 43szt. – wchodzące w skrajnię drogi oraz zasłaniające widoczność – oznaczono do wycinki wraz z wykarczowaniem korzeni. W ramach I etapu należy wykonać 19 zjazdów: od km 0+015,30 do km 0+600 - 7 zjazdów i od km 2+800 do km 3+334,72 - 12 zjazdów. Zjazdy zlokalizowane w km od 0+600 do km 2+800 zostaną wykonane w II etapie. Teren objęty opracowaniem nie jest wpisany do rejestru zabytków a tym samym nie podlega ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Obszar nie jest obszarem objętym ochroną na podstawie przepisów o ochronie przyrody. Obiekt jest dostępny dla osób niepełnosprawnych. Zestawienie powierzchni (I etap) Powierzchnia jezdni bitumicznej – trasa główna – 11.500 m2 Powierzchnia zatok parkingowych i zjazdów – 532 m2 Powierzchnia poboczy gruntowych - 6.600 m2 Razem - 18.632,00 m2 Przeznaczenie i program użytkowy obiektu budowlanego oraz, w zależności od rodzaju obiektu, jego charakterystyczne parametry techniczne Przeznaczenie i program użytkowy Przebudowa drogi powiatowej nr 2303Z Martew – Tuczno, ma na celu poprawę stanu istniejącej nawierzchni wraz z jej wzmocnieniem oraz poprawę bezpieczeństwa użytkowników w/w drogi. Parametry techniczne: - klasa drogi - powiatowa, Klasy L - kategoria ruchu - KR-2,- prędkość projektowa - 30km/h, - szerokość jezdni - 3,00m, - szerokość zatoki park. - 2,00m, - szerokość poboczy - 1,00m, - szerokość zjazdów - od 3,00 do 5,00m, - łuki poziome:- od R=50m do R=840m, - łuki pionowe: - o promieniach od R=300 do R=4000m, - pochylenia podłużne - od 0,03% do 8,13%, - wyokrąglenia na skrzyżowaniach - projektowane promienie od R=5,00m do R=15,00m, - przekrój poprzeczny jezdni - jednostronny od 2% do 4%, - przekrój poprzeczny na rondzie - jednostronny na zewnątrz ronda 2%, - przekrój poprzeczny zatoki park.. - jednostronny 2%, w kierunku jezdni. Forma architektoniczna i funkcja obiektu budowlanego, sposób jego dostosowania do krajobrazu i otaczającej zabudowy oraz sposób spełnienia wymagań W ramach inwestycji należy wykonać przebudowę drogi powiatowej nr 2303Z, na odc. 0+015,30 - 3+334,7. W km 3+091,60, na skrzyżowaniu dróg we wsi Martew, należy wykonać rondo o średnicy wewnętrznej 12,00m i zewnętrznej 24,00m, z pasem ruchu wokół niego o szerokości 6,00m. Dodatkowo dla poprawy przejezdności, na pierścieniu wewnętrznym ronda należy wykonać opaskę o nawierzchni z kostki betonowej, szerokości 1,00m. Bezpośrednio przed wlotem na rondo usytuowany został odcinek zatoki parkingowej długości 20,00m i szerokości 2,00m przylegający do jezdni bitumicznej, o zwiększonej szerokości z 3,00 do 5,00m. W celu poprawy bezpieczeństwa poruszających się pojazdów na całej długości trasy zaprojektowano 12 zatok parkingowych, o długości 25,00m i szerokości 2,50m, wraz ze skosami najazdowym i wyjazdowym, o długości 5,00m. Nawierzchnia zatok parkingowych bitumiczna - taka jak nawierzchnia drogi głównej, na podbudowie podatnej z kruszywa łamanego 0/31,5mm i wzmocnionym podłożu gruntocementem Rm=5,0MPa. Zatoki wykonane zostaną w II etapie. Na całej trasie należy wykonać obustronne pobocza gruntowe, o gr.15cm, szerokości 1,00m i pochyleniu poprzecznym 6,00%. Istniejące zjazdy gruntowe na drogi leśne, do gospodarstw jak i użytki rolne, zaprojektowane zostały o konstrukcji takiej samej jak konstrukcja zatoki parkingowej. W ramach I etapu należy wykonać 19 zjazdów: w km od 0+015,30 do km 0+600 - 7 zjazdów, w km od 2+800 do km 3+334,72 - 12 zjazdów. W km od 2+100 do 2+270 zaprojektowana została obustronna bariera ochronna, która wykonana zostanie w II etapie. Układ konstrukcyjny obiektu budowlanego (rozwiązania projektowe) Konstrukcja nawierzchni drogi głównej: • 4cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S, • średnia grubość 5 cm - warstwa wiążąca - wyrównawcza z betonu asfaltowego AC16W, • Istniejąca nawierzchnia bitumiczna na podbudowie z kamienia polnego , • Konstrukcja jezdni wokół ronda, zatok parkingowych i zjazdów: • 4cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S, • 8cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W, • 20cm - podbudowa z kruszywa łamanego C90/3, • 15cm – warstwa gruntocementu o Rm=5,0MPa, • Istniejące podłoże gruntowe. Konstrukcja nawierzchni zatoki parkingowej przy rondzie: • Kostka betonowa gr.8cm, kolor melanż „barwy jesieni”, • Podsypka cement.-piaskowa 1: 4 gr.4cm, • Warstwa gruntocementu o Rm=5,0MPa, gr.15cm, Konstrukcja nawierzchni opaski na rondzie: • Kostka betonowa gr.8cm, kolor szary - szerokość opaski 2 m, • Podsypka cement.-piaskowa 1: 4 gr.10cm, • Warstwa gruntocementu Rm = 5,0MPa, gr.15cm, Krawężniki. oporniki: • Krawężnik betonowy ciężki, najazdowy, łukowy R=6,00m, o wym. 20x22x100, na ławie betonowej z oporem (C12/15) – na pierścieniu ronda, oddzielający opaskę betonową od nawierzchni bitumicznej (+4cm). • Krawężnik betonowy, łukowy R=4,00m, o wym. 15x30x100 na ławie betonowej z oporem (C12/15) – ograniczający nawierzchnię opaski od terenu zielonego wewnątrz ronda (+12cm), • Krawężnik betonowy uliczny, prosty, o wym. 15x30x100 na ławie betonowej z oporem (C12/15) – ograniczający peron autobusowy od strony jezdni (+12cm), • Opornik betonowy, prosty, o wym. 12x25x100 cm na ławie betonowej z oporem (C12/15) - zewnętrzna krawędź pasa ruchu wokół ronda oraz krawędzie jezdni do wlotach do ronda (wtopiony: -1cm) Opinia geotechniczna W podłożu występują proste warunki gruntowe. W profilach geotechnicznych podłoże stanowią piaski gliniaste, pospółka gliniasta. Grunty te zaliczone zostały do gruntów wątpliwych. W wykonanych odwiertach do głębokości 3,00m, wody gruntowej nie stwierdzono. Warunki wodne określono jako dobre. Biorąc pod uwagę rodzaj gruntu oraz warunki wodne ustalono grupę nośności podłoża nawierzchni jako G2. Odwodnienie Nawierzchnia będzie odwadniana powierzchniowo, na pobocza i do istniejących rowów. Organizacja ruchu Organizacja ruchu istniejąca, nie planuje się wprowadzania zmian. Zieleń Teren poza komunikacją stanowi obszar zielony – dominują lasy i pola uprawne. Od km 2+850 do końca trasy odcinek przebiega przez wieś Martew. Po wykonaniu wszystkich robót powierzchnię wewnętrzną ronda uzupełnić gruntem rodzimym, przykrywając go warstwą humusu i obsiewając trawą. Przyległy teren do trasy głównej należy wyrównać i obsiać trawą. Kolidujące drzewa z projektowaną przebudową drogi, w ilości 43szt przeznaczono do wycinki wraz ykarczowaniem korzeni i ich utylizacją. Technologia robót Przed przystąpieniem do realizacji robót nawierzchniowych należy: • Wykonać rozbiórkę wszystkich elementów kolidujących z projektowanym zagospodarowaniem terenu. • Wykonać wycinkę drzew wraz z usunięciem karczy. • Po wytyczeniu elementów projektowanych sprawdzić projektowane rzędne wysokościowe, w przypadku różnic pomiędzy zagospodarowaniem istniejącym a projektowanym dokonać korekty rzędnych na miejscu, w porozumieniu z projektantem. Roboty ziemne wykonywać mechanicznie. • Moduł wtórny E2 wzmocnionego podłoża E2 >= 80MPa. Roboty ziemne wykonywać ze szczególną ostrożnością , wykonując próbne przekopy, gdyż nie wyklucza się istnienia innych urządzeń podziemnych nie zaznaczonych na planie. Nadmiar ziemi z wykopów do wywozu wg wskazań Inwestora. Technologia i sposób wykonania robót zasadniczych, zgodnie ze specyfikacjami technicznymi (ST) na wykonanie poszczególnych rodzajów robót: a. D-M-00.00.00 - Wymagania ogólne, b. D-01.01.01 - Roboty pomiarowe, c. D-01.02.01 - Wycinka drzew i krzewów, d. D-01.02.02 - Zdjęcie humusu, e. D-02.00.01 - Roboty ziemne – wymagania ogólne, f. D-02.01.01 - wykonanie wykopów, g. D-04.01.01 - Koryto wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża, h. D-04.02.01 - Warstwa odsączająca, i. D-04.03.01- Oczyszczenie i skropienie nawierzchni, j. D-04.04.00- Podbudowa z kruszyw – wymagania ogólne, k. D-04.04.02 - Podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego, l. D-04.05.01 - Podbudowy i ulepszone podłoże z gruntu lub kruszywa stabilizowanego cementem m. D-04.08.01 - Wyrównanie podbudowy mieszankami mineralno- asfaltowymi, n. D-04.08.04 - Wyrównanie podbudowy tłuczniem, o. D-05.03.11-3 - Frezowanie nawierzchni asfaltowych, p. D-05.03.05b - Warstwa wiążąca z asfaltobetonu, q. D-05.03.05a - Warstwa ścieralna z asfaltobetonu, r. D-05.03.23- Nawierzchnia z kostki brukowej betonowej, s. D-06.03.01- Pobocza gruntowe ulepszone, t. D-08.01.01- Krawężniki betonowe, Dane techniczne obiektu budowlanego charakteryzujące wpływ obiektu budowlanego na środowisko i jego wykorzystywanie oraz na zdrowie ludzi i obiekty sąsiednie. Projektowana przebudowa drogi, wraz ze skrzyżowaniem w formie ronda i zatok parkingowych nie będą oddziaływały szkodliwie na środowisko naturalne. Inwestycja nie zalicza się do mogących znacząco oddziaływać na środowisko i nie wiąże się z wytwarzaniem odpadów szkodliwych dla środowiska. Projektowane zamierzenie nie spowoduje zagrożeń dla higieny i zdrowia użytkowników i ich otoczenia. Zagadnienia bhp i zalecenia ogólne Wszelkie prace należy prowadzić pod stałym nadzorem osób posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane. Przy prowadzeniu prac obowiązują wszystkie przepisy BHP dotyczące robót budowlanych. Wszelkie roboty budowlane winny być prowadzone zgodnie ze sztuką budowlaną i obowiązującymi normami. Teren budowy powinien zostać oznakowany i zabezpieczony przed dostępem osób niepowołanych, użytkowników drogi w szczególności dzieci – zgodnie z zatwierdzonym przez Inwestora projektem tymczasowej organizacji ruchu na czas robót. Przed przystąpieniem do prac budowlanych należy dokładnie zapoznać się z całą dokumentacją projektową oraz wszelkimi uzgodnieniami i dokumentami formalno- prawnymi. W razie wątpliwości proszę zwracać się do autora opracowania. Wszelkie zmiany materiałowe i techniczno–funkcjonalne wymagają uzyskania zgody projektanta w ramach nadzoru autorskiego. Wszystkie zastosowane materiały muszą posiadać wymagane aprobaty techniczne i świadectwa dopuszczenia. Informacja BIOZ w dalszej części opracowania. Zamawiający uznaje za celowe dokonanie przez wykonawcę oględzin drogi celem sprawdzenia i zapoznania się z przyszłym terenem budowy oraz warunkami związanymi z wykonywaniem robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia oraz uzyskania informacji koniecznych do oceny i wyceny wszystkich robót i czynności niezbędnych do realizacji niniejszego zamówienia. 2. Przedmiot zamówienia objęty dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, z wyłączeniem czynności kierownika budowy lub kierownika robót oraz geodety, będzie wykonywany wyłącznie przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w zdaniu pierwszym, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w zdaniu pierwszym oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, zamawiający określił we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres zamówienia został określony za pomocą dokumentacji projektowej, z wyłączeniem przedmiaru robót oraz za pomocą specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących załącznik nr 1 do SIWZ. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w załączniku nr 6 do SIWZ (wzór umowy).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia, przed upływem terminu składania ofert, wadium w wysokości 5.000,00 zł. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący numer rachunku bankowego zamawiającego: 81 1020 2847 0000 1102 0063 5847 z dopiskiem: „Wadium – zamówienie na roboty budowlane polegające na przebudowie drogi powiatowej nr 2303Z Martew - Tuczno - I etap”. 4. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone wraz z ofertą w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą oraz odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące zatrzymanie wadium, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wypełniony i podpisany formularz oferty (zamawiający zaleca wykorzystanie załącznika nr 2 do SIWZ; oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.1 pkt 23 ustawy, tj. grupy kapitanowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (zamawiający zaleca wykorzystanie załącznika nr 3 do SIWZ) - składane przez wykonawcę w termie 3 dni od dnia zamieszczania na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, tj. informacji dotyczącej kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach