Przetargi.pl
Roboty budowlane dotyczące obiektów służących rehabilitacji w związku z potrzebami osób niepełnosprawnych w Domu Pomocy Społecznej w Nowinach w ramach zadania „Modernizacja pomieszczeń Domu Pomocy Społecznej w Nowinach”

Powiat Chełmski ogłasza przetarg

  • Adres: 22100 Chełm, Plac Niepodległości
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 825 627 501 , fax. 825 627 510
  • Data zamieszczenia: 2018-09-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Chełmski
    Plac Niepodległości 1
    22100 Chełm, woj. lubelskie
    tel. 825 627 501, fax. 825 627 510
    REGON: 11019822100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.powiat.chelm.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty budowlane dotyczące obiektów służących rehabilitacji w związku z potrzebami osób niepełnosprawnych w Domu Pomocy Społecznej w Nowinach w ramach zadania „Modernizacja pomieszczeń Domu Pomocy Społecznej w Nowinach”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie prac budowlanych w Domu Pomocy Społecznej w Nowinach, który jest jednostką świadczącą całodobową opiekę i przeznaczony jest dla osób dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie oraz dla osób w podeszłym wieku i przewlekle somatycznie chorych. Zaplanowane prace będą polegały na kompleksowym remoncie pomieszczeń Domu Pomocy Społecznej w Nowinach z podziałem na 3 zadania, tj.: Zadanie nr 1 Remont pomieszczeń mieszkalnych – pokoi mieszkańców II i III piętra polegający na kompleksowym remoncie łazienki, wymianie wykładzin podłogowych z PCV na wykładzinę obiektową oraz malowaniu, a także wymianie drzwi oraz remoncie korytarzy – pawilon B. Zadanie nr 2 Wymiana grzejników c.o. - pawilon B. Zadanie nr 3 Prace remontowo – modernizacyjne w pomieszczeniach ogólnego użytku oraz łazienkach mieszkańców – pawilon A. 2. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę na jedno, dwa lub trzy zadania. 3. Szczegółowy rodzaj robót oraz ich pełny zakres i warunki realizacji określają przedmiary robót (załącznik nr 9 do SIWZ dotyczy zadania nr 1, załącznik nr 10 do SIWZ dotyczy zadania nr 2, załącznik nr 11 do SIWZ dotyczy zadania nr 3). 4. Wykonawca udzieli Zamawiającemu na roboty objęte niniejszym zamówieniem pisemnej gwarancji i rękojmi na okres wskazany w formularzu oferty. Warunki gwarancji i rękojmi opisuje §5 wzoru umowy. Wykonawca udzieli Zamawiającemu na wykonany przedmiot zamówienia pisemnej gwarancji i rękojmi na okres nie krótszy niż 5 lat (60 miesięcy), licząc od daty końcowego odbioru robót bez zastrzeżeń. 5. Wykonawca realizując przedmiot zamówienia zobowiązany jest w szczególności do: 1) wykonania przedmiotu umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, przedmiarem robót, złożoną ofertą oraz oddania przedmiotu umowy Zamawiającemu w terminie w niej uzgodnionym; 2) zapewnienia stałej obecności kierownika budowy na jej terenie (dotyczy zadania nr 1 i 3) i nadzorowania wykonanych robót; 3) przejęcia placu budowy w terminie wskazanym przez Zamawiającego; 4) umożliwienie wstępu na plac budowlany wyłącznie osobom upoważnionym przez Zamawiającego lub Wykonawcę; 5) utrzymania placu budowy w należytym porządku. Z uwagi na brak miejsca na zaplecze budowlane, a także ograniczenia dojazdu bieżącego, systematycznego wywozu gruzu i innych odpadów; 6) prowadzenia prac w taki sposób, by były jak najmniej uciążliwe i bezpieczne dla użytkowników Domu Pomocy Społecznej w Nowinach, gdyż prace prowadzone będą w budynku czynnym; 7) uporządkowania placu budowy po zakończeniu prac i przekazania go Zamawiającemu przed odbiorem robót; 8) ubezpieczenia robót, przy czym ubezpieczeniu winna podlegać w szczególności odpowiedzialność cywilna za szkody powstałe z winy Wykonawcy oraz w następstwie nieszczęśliwych wypadków, dotyczących pracowników Wykonawcy i osób trzecich, powstałych w związku z prowadzonymi robotami; 9) usunięcia wszelkich usterek i wad powstałych w trakcie prac, jak i tych, które mogą wystąpić w trakcie okresu gwarancji i rękojmi, a które ujawnione zostaną w trakcie odbioru pogwarancyjnego, z należną starannością i pilnością oraz zgodnie z przepisami i normami obowiązującymi w tym zakresie w terminach ustalonych przez Zamawiającego; 10) zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony zdrowia podczas wykonywania wszystkich czynności na placu budowy i ponoszenie odpowiedzialności odszkodowawczej; 11) dokonywania bezpłatnych napraw w okresie rękojmi za wady i gwarancji jakości; 12) skompletowania i dostarczenia Zamawiającemu wraz ze zgłoszeniem zakończenia robót budowlanych pełnej dokumentacji potwierdzającej ich wykonanie; 13) roboty budowlane objęte niniejszym zamówieniem wykonywane będą z materiałów własnych Wykonawcy. Materiały będą zgodne z przedmiarem robót oraz będą spełniały wymagania dotyczące materiałów i urządzeń ze szczególnym uwzględnieniem postanowień dotyczących dowodów pochodzenia materiałów i urządzeń oraz świadectw dopuszczenia do stosowania w budownictwie; 14) wykonawca zobowiązany jest własnym staraniem i na własny koszt do naprawienia i doprowadzenia do stanu poprzedniego zniszczonych lub uszkodzonych innych obiektów, robót, elementów, urządzeń lub innych części w toku wykonywania prac. W wypadku takiej konieczności, Wykonawca dokona zabezpieczenia wykonanych już elementów robót, w sposób uniemożliwiający ich zniszczenie; 15) wykonawca zobowiązuje się do uregulowania należności za świadczone przez Zamawiającego usługi w zakresie zapewnienia możliwości korzystania z energii elektrycznej i wody dla celów budowy, socjalnych, itp. Wg wskazań liczników, które Wykonawca zainstaluje na własny koszt. W przypadku korzystania z innych usług Zamawiającego ich zakres i sposób rozliczania będzie przedmiotem dodatkowego porozumienia; 16) wykonawca ma obowiązek gromadzić odpady w sposób określony w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992 ze zm.), zabrania się Wykonawcy w szczególności: a) składowania na teren budowy bezpośrednio na ziemi odpadów lub substancji mogących stwarzać zagrożenie dla środowiska, b) spalania jakichkolwiek odpadów na terenie budowy, c) wylewania na terenie budowy jakichkolwiek substancji mogących stwarzać zagrożenie dla środowiska do gleby, wody lub kanalizacji. 6. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących roboty budowlane związane z realizacją przedmiotu umowy (jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.), tj. malarzy budowlanych, malarzy-tapeciarzy, glazurników, tynkarzy, hydraulików, monterów instalacji elektrycznych, murarzy, monterów instalacji sanitarnych, robotników budowlanych. 7. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców – Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz kontrolowania tego obowiązku przez Zamawiającego zawarto we wzorze umowy (Załącznik nr 7 do SIWZ). 8. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązanie równoważnie opisywanym. Wykonawca analizując przedmiar robót powinien założyć, że każdemu odniesieniu, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy użytemu w przedmiarze robót towarzyszy wyraz „lub równoważnie”. W przypadku, gdy w przedmiarze robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że podane są przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w przedmiarze robót. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 9. Wykonawca zobowiązany jest w okresie od dnia podpisania umowy do dnia zakończenia odbioru końcowego, do posiadania umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (w tym do zapłacenia wszystkich należnych składek) na sumę gwarancyjną nie niższą niż wartość przedmiotu umowy. Ubezpieczenie powinno obejmować odpowiedzialność cywilną wynikającą z działalności związanej z realizacją przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości : dla Zadania nr 1: 12 000,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych zero groszy). dla Zadania nr 2: 1 700,00 zł (słownie: jeden tysiąc siedemset złotych zero groszy) dla Zadania nr 3: 1 700,00 zł (słownie: jeden tysiąc siedemset złotych zero groszy) 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 1089, 1475 i 2201). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank BGŻ BNP Paribas S.A. Numer konta: 34 1600 1101 1841 1342 5000 0005 z adnotacją: Wadium – Znak sprawy: OG.272.1.42.2018 - Roboty budowlane dotyczące obiektów służących rehabilitacji w związku z potrzebami osób niepełnosprawnych w Domu Pomocy Społecznej w Nowinach w ramach zadania „Modernizacja pomieszczeń Domu Pomocy Społecznej w Nowinach – dotyczy zadania nr ……..” (należy wskazać numer zadania). Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. 4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją bezwarunkową, nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia… - do dnia …”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy. 6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 7. Dowód wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: Powiat Chełmski, Pl. Niepodległości 1 , 22-100 Chełm, pokój 127 (punkt kancelaryjny) prze upływem terminu składania ofert bądź dołączyć do oferty. 8. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy. 10. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa żadnych warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór zobowiązania – załącznik nr 8 do SIWZ). 3. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 oraz ust 5 pkt 1 ustawy Pzp. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeżeli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w pkt 8.1 SIWZ. 6. Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, zobowiązany jest do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w sekcji 6.4.2 SIWZ. 7. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Pełnomocnictwo 1. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych (dotyczy również wspólników spółki cywilnej). 2. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy, w przypadku, gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba, której umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach