Przetargi.pl
ROBOTY BUDOWLANE - Remont instalacji kanalizacji deszczowej wraz z robotami towarzyszącymi, na terenie Sądu Okręgowego w Częstochowie przy ul. Śląskiej 8

Sąd Okręgowy w Częstochowie ogłasza przetarg

  • Adres: 42200 Częstochowa, ul. Dąbrowskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 34 36 84 430 , fax. 34 36 84 440
  • Data zamieszczenia: 2017-06-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Okręgowy w Częstochowie
    ul. Dąbrowskiego
    42200 Częstochowa, woj. śląskie
    tel. 34 36 84 430, fax. 34 36 84 440
    REGON: 57157600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny: SĄD

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ROBOTY BUDOWLANE - Remont instalacji kanalizacji deszczowej wraz z robotami towarzyszącymi, na terenie Sądu Okręgowego w Częstochowie przy ul. Śląskiej 8
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu stanowi dokumentacja projektowa załącznik nr 1 do SIWZ. UWAGA!!! Przedmiary znajdujące się w treści załącznika nr 1. (dokumentacja) pełnią jedynie funkcje pomocnicze i nie posiadają charakteru dokumentacji projektowej. Elementy prac nieujęte w kosztorysie/ach ofertowym/ch lub niewycenione, a wynikające wprost z dokumentacji przetargowej (dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna, opisy szczegółowe i SIWZ) Zamawiający uzna za wycenione i ujęte w ofercie, bez możliwości jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy z tego tytułu. W związku z powyższym wymagane jest od Wykonawców bardzo wnikliwe sprawdzenie dokumentacji jak i warunków panujących na terenie prowadzenia robót oraz dokonanie własnych ustaleń, co do rzeczywistego zakresu robót wymaganych do osiągnięcia zamierzonego rezultatu, przewidzianego w projekcie. Skutki jakichkolwiek błędów w kosztorysach ofertowych opracowanych przez Wykonawcę obciążają Wykonawcę zamówienia, zatem musi on przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. Zalecane jest dokonanie wizji lokalnej w miejscu prowadzenia robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu. Dokonanie wizji lokalnej możliwe będzie po wcześniejszym, telefonicznym uzgodnieniu terminu wizji; nr telefonu, pod którym należy uzgadniać termin wizji lokalnej: 34 368 44 60. 2. Czynności po stronie Wykonawcy: 2.1. dopełnienie wszystkich formalności związanych z zajęciem pasa chodnika i pasa drogowego do wykonania przyłącza wraz z opłatą; 2.2. końcowe prace geodezyjne (inwentaryzacja powykonawcza); 2.3. ustanowienie kierownika budowy oraz prowadzenie wewnętrznego dziennika budowy. Zamawiający posiada zaświadczenie dot. zgłoszenia wykonania robót budowlanych w zakresie objętych robotami; 3. Zamawiający nie zastrzega wykonania części zamówienia siłami własnymi Wykonawcy. 4. Zamawiający dopuszcza wykonanie zamówienia z udziałem podwykonawców. 5. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę, osób, wykonujących czynności w ramach realizacji niniejszego zamówienia, na podstawie umowy o pracę. Wymaganym jest: 5.1. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę osób, które wykonywać będą czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg ten nie dotyczy m.in. osób kierujących budową, dostawców materiałów budowlanych. Zatrudnienie w tej formie dotyczy także podwykonawców i dalszych podwykonawców. 5.2. W związku z powyższym, Wykonawca przed przystąpieniem do wykonania umowy w odniesieniu do osób zatrudnionych w oparciu o umowę o pracę, które będą ją bezpośrednio wykonywały zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia o zatrudnieniu pracowników na podstawie umowy o pracę, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do umowy. 5.3. W odniesieniu do podwykonawców lub dalszych podwykonawców stosowne oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do umowy, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu wraz z kopią umowy o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo, jednak nie później niż przed rozpoczęciem wykonywania czynności przez te osoby. 5.4. Nieprzedłożenie w terminie przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w pkt 5.2 lub w pkt 5.3 w odniesieniu do pracowników zatrudnionych w oparciu o umowę o pracę, którzy będą bezpośrednio wykonywać umowę będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku, o którym mowa w pkt 2.5.1. 5.5. O każdej zmianie personalnej pracowników ochrony Wykonawca zobowiązany będzie poinformować Zamawiającego, a dopuszczenie nowej osoby do świadczenia usług będzie możliwe dopiero po dokonaniu zmiany u Zamawiającego, w szczególności po przedłożeniu Zamawiającemu stosownego oświadczenia. 5.6. W przypadku zaistnienia podejrzenia, że oświadczenie złożone przez Wykonawcę według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do umowy nie jest zgodne z prawdą Zamawiający może zawiadomić o tym fakcie Państwową Inspekcję Pracy w celu skontrolowania zgodności z prawdą złożonego przez Wykonawcę oświadczenia. 6. Opis przedmiotu zamówienia - wymagania dodatkowe: 6.1. W terminie 3 (trzy) dni po przekazaniu placu budowy Wykonawca przedstawi Zamawiającemu harmonogram robót. 6.2. Ze względu na charakter pracy Sądu, Zamawiający ma możliwość okresowego przerwania prac lub czasowego ich ograniczenia. 6.3. Przed rozpoczęciem wykonywania prac Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo oznaczyć i zabezpieczyć przed zniszczeniem lub zanieczyszczeniem teren, na którym odbywać się będą prace. 6.4. Wszystkie miejsca w obiekcie, w których wykonywane będą prace, Wykonawca zobowiązany będzie przywrócić do stanu sprzed rozpoczęcia prac. 6.5. Zamawiający zapewni Wykonawcy dostęp do wody i energii elektrycznej. Koszty z tym związane ponosił będzie Zamawiający. 6.6. Materiały i urządzenia zastosowane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą posiadać oznakowanie CE/B oraz deklarację producenta o zgodności z odpowiednimi dyrektywami. Zastosowane urządzenia i materiały muszą posiadać świadectwa dopuszczenia i aktualne certyfikaty zgodności. 6.7. Materiały, które zostaną zastosowane do wykonania przedmiotu umowy, powinny odpowiadać ściśle co do jakości wymogom wyrobów określonych przez Zamawiającego, muszą posiadać stosowne atesty i aprobaty techniczne. Wykonawca zobowiązany jest, bez dodatkowego wezwania, dostarczać Zamawiającemu wszystkie wymagane prawem atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności i specyfikacje techniczne na zastosowane materiały pod rygorem odmowy dokonania przez Zamawiającego odbioru robót wykonanych przez Wykonawcę. 6.8. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i przekazania zamawiającemu dokumentacji powykonawczej w formie papierowej i elektronicznej, atestów na materiały, prefabrykaty i urządzenia oraz wymagane dokumenty, protokoły i zaświadczenia z przeprowadzonych przez Wykonawcę sprawdzeń. 6.9. Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego informowania w formie pisemnej Inspektora Nadzoru o okolicznościach wskazujących na konieczność wykonania robót, których nie obejmuje przedmiot zamówienia, a które wynikły podczas wykonywania zamówienia podstawowego, przed podjęciem jakichkolwiek działań. Decyzję o konieczności wykonania tych robót podejmuje Zamawiający. Wszelkie samodzielne decyzje w tym zakresie będą wykonane na koszt i ryzyko Wykonawcy. 6.10. W przypadku zastosowania rozwiązań równoważnych do przedstawionych w dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia niezwłocznie zmian w projekcie wynikających z zastosowania rozwiązań równoważnych wraz ze zgodą Zamawiającego. 6.11. Bez zgody Zamawiającego wykonywane będą jedynie prace niezbędne ze względu na bezpieczeństwo lub konieczność zapobieżenia awarii. 6.12. Udział projektanta w realizacji zamówienia, związany z wyjaśnianiem wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań oraz uzgadnianiem możliwości wprowadzenia rozwiązań innych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy, następować będzie na pisemny wniosek Wykonawcy. 6.13. Wykonawca wykona wszystkie roboty pod kontrolą i nadzorem wskazanego/ych przez Zamawiającego inspektora/ów nadzoru. Zamawiający we własnym zakresie i na własny koszt zapewni nadzór i bieżącą kontrolę inspektora nadzoru inwestorskiego. 6.14. Dostarczone w ramach umowy urządzenia, sprzęt i inne materiały winny być nieużywane, nieregenerowane, nienaprawiane, niefabrykowane, fabrycznie nowe. 6.15. ZASADY RÓWNOWAŻNOŚCI – Zamawiający informuje, że ilekroć w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót i przedmiarach oraz szczegółowych opisach, przedmiot zamówienia opisany jest przez wskazanie znaku towarowego, patentu, pochodzenia, norm technicznych lub jakościowych, dopuszcza się rozwiązania równoważne tzn. posiadające cechy, parametry techniczne, funkcjonalne i jakościowe nie gorsze niż opisane w ww. elementach dokumentacji. Zamawiający dopuszcza oferowanie rozwiązań „równoważnych” pod względem parametrów technicznych, technicznych, funkcjonalnych i jakościowych, pod warunkiem, że zagwarantują one realizację przedmiotu zamówienia zgodnie z założeniami określonymi w niniejszej SIWZ. Wykazanie równoważności zaoferowanego rozwiązania lub rozwiązań równoważnych spoczywa na Wykonawcy. 6.16. O ile urządzenia lub inne materiały, dostarczone w ramach umowy, objęte są gwarancją producenta, Wykonawca zobowiązany jest wydać Zamawiającemu dokument potwierdzający udzielenie gwarancji przed podpisaniem protokołu odbioru. 6.17. Wykonawca winien udzielić Zamawiającemu minimum 36 (trzydzieści sześć) – maksymalnie 60 (sześćdziesiąt) miesięcznej rękojmi na wykonane roboty budowlane, użyte do ich wykonania materiały dostarczone i zamontowane w ramach umowy – kryterium oceniane. Zaoferowanie okresu rękojmi dłuższego niż 60 miesięcy nie będzie powodowało przyznania większej liczby punktów. W takim przypadku przyznana zostanie maksymalna przewidziana liczba punktów w tym kryterium. Rękojmia biegnie od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru wykonanych robót. Ponadto Zamawiający wymaga zrównania okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane, który zgodnie z przepisami prawnymi w tym zakresie wynosi 24 miesiące, z oferowanym okresem rękojmi na wykonane roboty budowlane, użyte do ich wykonania materiały dostarczone i zamontowane w ramach umowy. 6.18. Warunkiem dokonania odbioru końcowego jest przedłożenie przez Wykonawcę dokumentacji powykonawczej robót w formie papierowej, dokumentacji dotyczącej wykorzystanych materiałów, dokumentów gwarancji udzielonych przez producentów materiałów i urządzeń użytych do wykonania umowy, wszelkich certyfikatów, deklaracji, zezwoleń i dopuszczeń wymaganych przez prawo dla prawidłowego korzystania z dostarczonych urządzeń. Zamawiający nie przewiduje odbiorów częściowych. 6.19. Pozostałe szczegółowe warunki realizacji zamówienia zawiera projekt umowy, która zostanie zawarta z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza w niniejszym postępowaniu. Ww. projekt umowy zawarty w rozdziale IV ust. 12 SIWZ. 7. KOD CPV 45216112-2 – Roboty budowlane w zakresie budynków sądowych 45332300-6 – Roboty instalacyjne kanalizacyjne 8. INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH, O KTÓRYCH MOWA W ART. 67 UST. 1 PKT 6 Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia dotychczasowemu Wykonawcy zamówienia, polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych. Wartość przedmiotowych robót określa się na maksymalnym poziomie 10% zamówienia podstawowego. 9. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA Wymagany termin realizacji zamówienia – 7 (siedem) tygodni od dnia przekazania placu budowy. Przekazanie placu budowy nastąpi w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy. 10. Płatnikiem w niniejszym postępowaniu jest Sąd Okręgowy w Częstochowie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45216112-2

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach