25 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Białymstoku ogłasza przetarg
- Adres: 15-601 Białystok, ul. Kawaleryjska
- Województwo: podlaskie
- Telefon/fax: tel. 261 398 839 , fax. 261 398 813
- Data zamieszczenia: 2017-03-23
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: 25 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Białymstoku
ul. Kawaleryjska 70
15-601 Białystok, woj. podlaskie
tel. 261 398 839, fax. 261 398 813
REGON: 20068982800000 - I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
„Robota budowlana z podziałem na 3 zadania: Zadanie 1 - Remont pomieszczeń w bud. Nr 16 na terenie JW. w Hajnówce, Zadanie 2 – Remont pomieszczeń magazynowych w bud. Nr 39 na terenie JW w Hajnówce, Zadanie 3 – Remont elewacji bud. Nr 37 i 160 na terenie JW w Hajnówce” - II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zadanie 1 : „Remont pomieszczeń w bud. nr 16 na terenie JW w Hajnówce.” Zakres robót budowlanych zgodnie ze specyfikacją techniczną i przedmiarami kosztorysowymi obejmuje: 1.1. Branża budowlana CPV: 454530000-7 Zerwanie istniejących kasetonów z sufitów, Szpachlowanie, wymiana zniszczonych, przyklejenie odspojonych deszczułek parkietu, Cyklinowanie zgrubne oraz wykończeniowe parkietu drewnianego, Wymiana listew przyściennych drewnianych na listwy drewniane dębowe 5x5 cm Lakierowanie 3-krotne parkietu, Wykonanie tynku mozaikowego na ścianach od poziomu posadzki do poziomu 1,4 m ponad poziom posadzki wraz z pasami o innej barwie, kolorystyka do uzgodnienia w trakcie wykonywania robót, Wykonanie gładzi gipsowych na ścianach i ościeżach, Dwukrotne malowanie emulsją lateksową ścian i ościeży ponad tynkiem mozaikowym oraz sufitów w pomieszczeniach sanitarnych, Wykonanie okładzin sufitowych z kasetonów styropianowych powlekanych warstwą PCV wraz z listwami przyściennymi, kolor biały 1.2. Branża sanitarna CPV: 45331100-7 Demontaż części rur C.O. wraz z częścią grzejników członowych, Wykonanie rozprowadzenia C.O. rurami miedzianymi o średnicach 28 mm, 22 mm, 18 mm, 15 mm, Montaż grzejników stalowych dwupłytowych o wym. 600/600– 3 szt.; 600/800 – 1 szt.; 600/1000– 4 szt.; 600/1200– 1 szt., Montaż zaworów grzejnikowych śr. 15 mm prostych – 9 szt., Montaż zaworów grzejnikowych śr. 15 mm z głowicami termostatycznymi – 9 szt., Wykonanie prób szczelności oraz regulacji instalacji C.O., 1.3. Branża elektryczna CPV: 45311000-0 Demontaż opraw żarowych, włączników, gniazd wtyczkowych, Demontaż kabli antenowych oraz korytek PCV, Montaż opraw świetlówkowych 4x 18W, 600/600 mm z rastrem – 9 szt., Montaż włączników – 12 szt., Montaż gniazd wtyczkowych – 10 szt., Wykucie bruzd w ścianach celem przeprowadzenia przewodów antenowych TV z późniejszym zaprawieniem, Ułożenie przewodów antenowych, poziomo pod listwami przyściennymi, pionowo w bruzdach, Montaż gniazd antenowych telewizyjnych oraz sprawdzenie działania (sygnału). Zadanie 2: „Remont pomieszczeń magazynowych w bud. nr 39 na terenie JW w Hajnówce.” Zakres robót budowlanych zgodnie ze specyfikacją techniczną i przedmiarami kosztorysowymi obejmuje: 1.1. Roboty demontażowe i przygotowawcze CPV 45111300-1 Demontaż opraw świetlówkowych, żarowych, włączników i gniazd wtyczkowych, Wykucie drzwi stalowych między pom. 1 i 2, Demontaż przęseł z siatki w ramach z kształtownika stalowego w pom. 1 z przeznaczeniem do późniejszego montażu, Rozebranie posadzek z podbudową betonową z wywiezieniem gruzu wraz z jego zagospodarowaniem, Wykucie kratek wentylacyjnych, Demontaż przewodów elektrycznych oświetlenia oraz gniazd wtyczkowych. 1.2. Remont pomieszczeń wewnętrznych CPV 45400000-1 Wykonanie podsypki cementowo-piaskowej gr 10 cm po zagęszczeniu pod posadzkę betonową, Izolacja przeciwwilgociowa posadzki 2x folią izolacyjną grubości 0,5 mm, Dylatacja obwodowa taśmą PCW, Wykonanie posadzek betonowych wylewanych z betonu B-25 zbrojonego włóknami polipropylenowymi oraz siatką stalową z drutu 0,3 mm o oczku 15x15 cm, gr. posadzek 20 cm, Zatarcie mechaniczne posadzek na gładko przy użyciu posypek utwardzających do wylewek betonowych dla dużych obciążeń mechanicznych, Nacięcie szczelin dylatacyjnych na gł. 5 cm (pola 6x6 m) z wypełnieniem masą trwale plastyczną, Zamurowanie otworu po wykutych drzwiach wraz z uzupełnieniem tynku, Szpachlowanie, przecieranie tynków na ścianach z wklejeniem kątowników metalowych z siatką na narożach wypukłych, Wykonanie warstwy wzmacniającej na sufitach klejem zbrojonym siatką z włókna szklanego, Cokoliki z płytek gres wys. 15 cm, Wykonanie gładzi gipsowych na ścianach, ościeżach i sufitach, Dwukrotne malowanie ścian, ościeży, sufitów emulsją lateksową w kolorze białym, Malowanie konstrukcji stalowej przegród z siatki z ramach z kształtownika w pom.1, mocowanie wcześniej zdemontowanych przęseł, Osadzenie kratek wentylacyjnych PCV, Wykonanie parapetów okiennych wewnętrznych z płytek gresowych, Dwukrotne malowanie posadzek farbą zabezpieczającą przeznaczoną do posadzek betonowych, odporną na obciążenia mechaniczne, kolor szary, Malowanie farbą chlorokauczukową linii stref magazynowania, linie szer. 10 cm w kolorze żółtym, Montaż przewodów elektrycznych do gniazd oraz opraw oświetleniowych prowadzonych w rurkach z tworzywa sztucznego, montaż opraw świetlówkowych hermetycznych 2x40W, gniazd wtyczkowych hermetycznych, włączników hermetycznych Zadanie 3: „Remont elewacji bud. nr 37 i 160 na terenie JW w Hajnówce” Zakres robót budowlanych zgodnie ze specyfikacją techniczną i przedmiarami kosztorysowymi obejmuje: 1.1. Branża budowlana CPV: 45443000-4 Zerwanie spękanych okładzin schodów z płytek ceramicznych, Rozebranie nawierzchni betonowej spocznika przed drzwiami do budynku oraz nawierzchni przejścia przy bramie, gruz do wywiezienia z terenu kompleksu oraz zagospodarowania we własnym zakresie, Oczyszczenie nawierzchni opaski betonowej wokół budynku z zanieczyszczeń, mchów, Wykonanie nawierzchni z kostki betonowej 6 cm typu starobruk koloru żółtego z grafitem na podsypce cementowo-piaskowej 10 cm zamkniętej obrzeżami betonowymi 20x6 cm koloru szarego – spocznik oraz przejście przy bramie, Wyrównanie, naprawa stopni schodowych wejścia do kotłowni oraz naprawa, reprofilacja nawierzchni opaski betonowej wokół budynku warstwą 10 mm zaprawy mrozoodpornej modyfikowanej polimerami, zbrojonej włóknami przeznaczonej do renowacji powierzchni betonowych, Wymiana okładzin schodów zewnętrznych (stopnice, podstopnice, spoczniki) na okładziny z płyt granitowych gr. 2 cm mocowanych na klej mrozoodporny, Wymiana wycieraczek stalowych w spocznikach schodów zewnętrznych na wycieraczki stalowe ocynkowane o płaskownikach nośnych 25x2 mm i wymiarze oczek nie większym niż 55x11 mm, Przygotowanie elewacji budynku do naprawy: demontaż oraz późniejszy ponowny montaż przewodów instalacji odgromowej oraz rur spustowych, zmycie elewacji budynku z glonów, mchów wodą z detergentem przy użyciu myjki ciśnieniowej, Naprawa elewacji budynku (ściany, okapy, attyki) poprzez zatopienie warstwy siatki na kleju z wklejeniem kątowników na narożach wypukłych oraz wykonanie warstwy tynku cienkowarstwowego silikatowo-silikonowego lub silikonowego, kolorystyka tynku do uzgodnienia w trakcie wykonywania prac, Zabezpieczenie cokołu budynku przez wykonanie warstwy tynku żywicznego mozaikowego na wysokość 40 cm od poziomu opaski betonowej, kolor ciemny brąz, Wymiana 2 szt opraw żarowych zewnętrznych hermetycznych, Wymiana pokrycia daszków nad wejściami z ołaceniem łatami drewnianymi malowanymi w kolorze ciemny brąz, pokrycie blachą trapezową T18 powlekaną w kolorze ciemny brąz, konstrukcję daszków należy uprzednio oczyścić oraz pomalować farbą ftalową ciemny brąz, Wymiana 3 szt. kratek wentylacyjnych z PCV, Oczyszczenie oraz pomalowanie farbami ftalowymi skrzynek elektrycznych przy budynku, Przetarcie, szpachlowanie tynków wewnętrznych ścian i sufitów w pom. 6 (biuro przepustek), wykonanie gładzi gipsowych, wykonanie tynku mozaikowego z pasem o innej barwie na ścianach (kolorystyka do uzgodnienia w trakcie wykonywania robót) do wysokości 1,5 m ponad posadzkę, pomalowanie dwukrotne emulsją lateksową białą gładzi gipsowych. UWAGA: szczegółowy zakres robót do realizacji określa niniejszy opis przedmiotu zamówienia, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiary robót poszczególnych części zamówienia. Przyjęte w opisach technologie i materiały podające producentów określają wymagania techniczne i dopuszcza się stosowanie zamienników materiałowych, które nie obniżą wartości użytkowej i jakościowej wykonanych elementów zamówienia. Warunki realizacji robót: 1. Roboty będą wykonywane w czynnym zakładzie w dni powszednie od poniedziałku do czwartku w godzinach 7.30 do 15.00, w piątki w godzinach 7.30 do 12.30, praca w innych godzinach oraz w pozostałe dni, tylko po pisemnym zaakceptowaniu przez Użytkownika. 2. Obowiązkiem wykonawcy przed rozpoczęciem robót jest dostarczenie listy pracowników i wykaz sprzętu (pojazdów) uczestniczących w zadaniu oraz fotografii osób uczestniczących w wykonaniu zadania celem wykonania przepustek tymczasowych przez służby ochrony. 3. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę zgodnie z ustawą z dn. 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 1502 ze zm.) w pełnym wymiarze czasu pracy, zawartej co najmniej na czas realizacji zamówienia osób wykonujących w szczególności czynności: Zadanie 1 – szpachlowanie, malowanie ścian i sufitów Zadanie 2 – szpachlowanie, malowanie ścian i sufitów Zadanie 3 – wykonywanie tynków elewacyjnych przy czym: 1) W zakresie, w jakim Wykonawca w ofercie zobowiązał się wykonywać przedmiot zamówienia przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, Wykonawca gwarantuje, że osoby wykonujące przedmiot zamówienia będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu pracy. 2) Obowiązek realizacji przedmiotu zamówienia przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę dotyczy również realizacji zamówienia przy pomocy podwykonawców. W dniu przekazania terenu budowy, dla osób wchodzących w skład personelu Wykonawcy, w stosunku, do którego Wykonawca w ofercie zobowiązał się wykonywać przedmiot umowy przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kopie umów o pracę. 3) W przypadku zmiany składu osobowego personelu Wykonawcy, w stosunku, do którego Wykonawca w ofercie zobowiązał się wykonywać przedmiot umowy przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania poszczególnych prac Wykonawca obowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu kopie umów o pracę z tymi osobami. 4) Na każde żądanie Zamawiającego – w terminie 3 dni od daty doręczenia wezwania – Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu imienny wykaz pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę na wymaganych w SIWZ stanowiskach z poświadczeniem ich ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego w okresie wykonywania zamówienia przez właściwy inspektorat ZUS (formularz ZUS RCA). Wymóg ten dotyczy personelu Wykonawcy i Podwykonawców. 5) Nieprzedłożenie dokumentów, o których mowa w pkt 3 i 4 powyżej stanowi przypadek naruszenia obowiązku realizacji przedmiotu umowy przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, co skutkować będzie naliczeniem kary umownej zgodnie z zapisami zawartymi w projekcie umowy. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania przedmiotu umowy przez osoby wskazane w ofercie. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, o których mowa w zdaniu poprzednim, na inne posiadające co najmniej taką samą wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje, jakich wymagał Zamawiający i w swej ofercie wskazał Wykonawca oraz wymagane zgodnie z zapisami SIWZ zatrudnienie. O planowanej zmianie osób, przy pomocy których Wykonawca wykonuje przedmiot umowy, Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego na piśmie przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania prac wraz z dostarczeniem dokumentów, o których mowa - odpowiednio - w pkt 3) i 4) powyżej oraz w SIWZ. 4. Wykonawca/Podwykonawca zatrudniający obcokrajowców, przed rozpoczęciem przez nich prac, ma obowiązek zgłoszenia ich do Służby Kontrwywiadu Wojskowego zgodnie Decyzją Nr 19 Ministra Obrony Narodowej z dnia 24.01.2017 roku w sprawie organizowania współpracy międzynarodowej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON poz. 18). Po uzyskaniu stosownego zezwolenia wydanego przez Służbę Kontrwywiadu Wojskowego, Wykonawca/Podwykonawca ma obowiązek przedstawić niezwłocznie dokument Zamawiającemu. 5. Wykonawca robót (kierownik budowy) w pełni odpowiada za bezpieczeństwo i higienę pracy w miejscu realizacji robót oraz za zachowanie bezpieczeństwa pożarowego. Kierownik budowy powinien posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz aktualną przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa. 6. Roboty należy prowadzić zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 06.02.2003 r. (Dz. U. 2003 Nr 47 poz. 401) w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych. 7. Wykonawca zobowiązany jest pokryć koszty zużycia energii elektrycznej, wody oraz odprowadzania ścieków związane z potrzebami wynikającymi w trakcie realizacji zadania. 8. Wykonawca jest zobowiązany wykonywać roboty budowlane zgodnie z przepisami prawa budowlanego, zgłaszać do odbioru roboty zanikające i ulegające zakryciu. 9. Wykonawca powinien przygotować zadanie do przekazania, wykonać do dnia odbioru i przedstawić Zamawiającemu komplet dokumentów budowy wymagany przepisami prawa budowlanego. 10. Materiały pochodzące z rozbiórki posegregować wg rodzaju i grupy. Materiały zaklasyfikowane jako odpady Wykonawca, który w świetle ustawy o odpadach jest wytwórcą odpadu, zagospodaruje we własnym zakresie zgodnie z ustawą. Koszty zagospodarowania odpadów ponosi Wykonawca. Odpady – surowce wtórne (żelazo, miedź, mosiądz, itp.), należy przekazać do skupu złomu. Wartość złomu należy uwzględnić w kosztorysie ofertowym jako pomniejszenie wartości oferty. Wartość złomu należy przyjąć jako iloczyn ceny jednostkowej złomu i ilości wynikającej z pozycji przedmiarowych. Ceny jednostkowe złomu zostały ustalone na podstawie „Planu przekazania w 2017 roku Agencji Mienia Wojskowego odpadów stanowiących rzeczy niekoncesjonowane nie posiadające numerów identyfikacyjnych” sporządzony przez IWspSZ z uwzględnieniem średnich cen jednostkowych uzyskanych przy sprzedaży. W przypadku wytworzenia przez Wykonawcę w czasie prac odpadów niebezpiecznych należy dostarczyć Zamawiającemu Kartę Przekazania Odpadów (KPO) w celu poinformowania o sposobie zagospodarowania tych odpadów. Powstałe w wyniku prac budowlanych nieczystości płynne (zlewki, popłuczyny, itp.) Wykonawca gromadzi w szczelnych pojemnikach i wywozi na własny koszt poza teren Jednostki. 11. Przed rozpoczęciem robót wszyscy pracownicy przewidziani do realizacji robót powinni stawić się w wyznaczonym dniu oraz godzinie na szkolenie w zakresie zasad wejścia, opuszczania, przebywania i poruszania się po terenie Składu Hajnówka, BHP i ppoż, które odbędzie się na terenie Składu Hajnówka 12. Wykonawca zabezpieczy teren prowadzenia robót na czas trwania realizacji zadania aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót na własny koszt. 13. Planowane zebranie Wykonawców odbędzie się w dniu: 28.03.2017 r. o godz. 10:00 w Skład Hajnówka W sprawie zebrania należy skontaktować się z osobą odpowiedzialną: - p. Paweł PATEJUK – tel. 723 663 385, 261 398 032 Zebranie, o którym mowa powyżej, nie jest zebraniem wykonawców, o którym mowa w art. 38 ust. 3 ustawy Pzp. Prowadzenie jakichkolwiek ustaleń z ww. osobami nie jest wiążące. Wszelkie merytoryczne zapytania, które nasuną się w trakcie jak i po zebraniu wykonawców należy kierować do Zamawiającego z zachowaniem formy pisemnej. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: Przystępując do postępowania każdy z Wykonawców zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości : Zadanie 2 – 3 500 zł (słownie: trzy tysiące pięćset złotych) 1.1. Prawidłowo złożone wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 07.04.2017r. r. do godz.: 09.00. 1.2. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym wyżej terminie znajdzie się na koncie Zamawiającego (widnieje jako zaksięgowane). 1.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r poz. 259.). Wadium wniesione w pieniądzu Wykonawca wpłaca na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez: NBP O/O Białystok nr konta 61 1010 1049 0050 7613 9120 2000 z dopiskiem „wadium w post. nr 11/PN/2017 – „Robota budowlana z podziałem na 3 zadania: zadanie 2 Remont pomieszczeń magazynowych w bud. Nr 39 na terenie JW w Hajnówce” 1.4. Do oferty należy dołączyć kserokopię dowodu bankowego potwierdzającego wniesienie wadium w pieniądzu. W przypadku realizowania przez Wykonawcę rozliczeń bankowych w formie elektronicznej do oferty należy załączyć potwierdzenie wykonania operacji bankowej w formie kserokopii wydruku operacji. UWAGA: W orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej uznaje się, iż wniesienie wadium jest skuteczne tylko w przypadku uznania rachunku bankowego zamawiającego należną kwotą wadium. Kwota wadium wnoszonego w formie pieniężnej winna znaleźć się na rachunku zamawiającego przed upływem terminu złożenia oferty. Zlecenie przelewu kwoty wadium - przed upływem terminu składania ofert - nie ma znaczenia dla dotrzymania wymogów związanych z terminem jego wniesienia, liczy się termin zarachowania środków na koncie zamawiającego. Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert podlega bezwzględnie wykluczeniu z udziału w przetargu. Dzieje się tak nawet w sytuacji, gdy spóźnienie wynosi kilka minut i wynika z operacji bankowych związanych z uznaniem rachunku zamawiającego. 1.5. Wadium (oryginał dokumentu) wnoszone w pozostałych formach, należy złożyć w Kancelarii 25 Wojskowego Oddziału Gospodarczego w Białymstoku, w kopercie zapewniającej nienaruszalność dokumentu. Kopię dokumentu należy załączyć do oferty. 1.6. W przypadku składania oferty wspólnej, wadium wniesione przez jednego z Wykonawców uważa się za wniesione prawidłowo. 1.7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 1.8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczania na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustaw Pzp.
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Roboty budowlane polegające na dostosowaniu pomieszczeń na III piętrze w budynku BCO nr 7/8 do potrzeb Pracowni Endoskopii
Dodano: 2024-05-17 - Przebudowa drogi gminnej Nr 102874B Pomiany - Kamionka Nowa, Gmina Bargłów Kościelny - Etap II
Dodano: 2024-05-10 - Remont sal lekcyjnych i korytarzy w budynku Szkoły Podstawowej nr 5 im. Szarych Szeregów w Bielsku Podlaskim
Dodano: 2024-05-07 - Przebudowa dróg gminnych i powiatowych w Gminie Narew (powtórzenie części postępowania)
Dodano: 2024-05-02 - „Roboty remontowe na terenie PSG w m. Augustów” (sprawa nr 9/ZP/WTiZ/24)
Dodano: 2024-04-26 - „Modernizacja nawierzchni ul. Jarzębinowej w Augustowie”
Dodano: 2024-04-23 - Budowa mini tężni solankowej wraz z elementami małej architektury- ABO
Dodano: 2024-04-23 - Dostosowanie budynków infrastruktury społecznej do potrzeb mieszkańców Gminy Szudziałowo
Dodano: 2024-04-23 - Budowa garaży na potrzeby Urzędu Gminy Wąsosz i jednostek OSP z terenu gminy Wąsosz
Dodano: 2024-04-19 - Wymiana pokrycia dachowego budynku odpraw na dpg Białowieża – Piererow
Dodano: 2024-04-18