Przetargi.pl
Rewitalizacja średniowiecznych murów obronnych w Chojnie.

Gmina Chojna ogłasza przetarg

  • Adres: 74500 Chojna, ul. Jagiellońska
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4141485: 4141035 , fax. 914141117
  • Data zamieszczenia: 2018-06-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chojna
    ul. Jagiellońska 4
    74500 Chojna, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4141485: 4141035, fax. 914141117
    REGON: 81168457400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.chojna.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewitalizacja średniowiecznych murów obronnych w Chojnie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje rewaloryzację fragmentu murów obronnych w Chojnie, od baszty nr 28 do baszty nr 30 na odcinku murów pomiędzy ul. Dworcową a Bolesława Chrobrego na działkach nr 227, 228, 229 obręb 3 m. Chojna. 2. Mury obronne będące przedmiotem zamówienia, wpisane są do rejestru zabytków w rozumieniu art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2017 r. poz. 2187 z późn. zm.) 3. Odcinek murów przeznaczony do rewaloryzacji ma łączną długość około 60 m. Dla ułatwienia podział prac i ich opis podzielono na 5 odcinków: 1) A/B – baszta nr 28 i fragment gotyckiej kurtyny od południa, całość o łącznej długości 11 m, 2) B/C – fragment gotyckiego muru bez lica długości około 3m, 3) C/D – mur wzniesiony w XX wieku z cegły gotyckiej rozbiórkowej, niestarannie wymurowany, grubość 25 cm i długości 20,5 m, obecnie całkowicie zniszczony, do rozbiórki i ponownego wymurowania wraz z fundamentami, 4) D/E – mur gotycki mocno zniszczony długości około 16 m, 5) E/F – baszta nr 30 (długość 6 m, głębokość około 3,5 m) do całkowitego remontu lica, w tym kamiennego fundamentu i ceglanych ścian nadziemnych. 4. Do remontu i rekonstrukcji wytypowanego odcinka murów, przewidziano użycie cegły gotyckiej, rozbiórkowej lub odzyskanej z gruzu oraz cegłę współczesną licówkę o nierównym spieku ścian (najlepiej tzw. ręcznie robiona, o nierównym spieku w kolorze zbliżonym do cegły gotyckiej). Konieczne będzie również użycie kamieni dla odtworzenia zniszczonych cokołów murów. Murując części licowe będzie trzeba zostawić około 2 cm przestrzeni dla wyspoinowania. Spoiny w licu murów będą wykonane z zaprawy wapiennej i na bazie trasu w kolorze beżowym. Należy wykonywać je starannie, licując z linią ceglanego muru, bez rozsmarowań po cegle lub „nawiasów”. 5. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również, ewentualne odtworzenie w poziomie kamiennego cokołu i murów nadcokołowych (maksymalna wysokość - 110 cm nad poziomem ulicy Podmurze) oraz nieistniejącej obecnie i nieczytelnej w terenie baszty nr 29, po uprzednim rozpoznaniu archeologicznym miejsca jej lokalizacji. Ocenę możliwości realizacji propozycji pozostawia się do czasu oczyszczenia terenu w trakcie prowadzenia robót i stopnia rozpoznania ewentualnych reliktów ww. baszty. 6. Zakres prac obejmuje również roboty pomocnicze i towarzyszące oraz inne prace konieczne do wykonania, nie ujęte w dokumentacji, a niezbędne do wykonania ze względu na warunki terenowe, sztukę budowlaną, zasady wiedzy technicznej i przepisy prawa. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji technicznej, specyfikacji wykonania i odbioru robót oraz przedmiarze robót. 8. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia technologia robót przy realizacji przedmiotu zamówienia, zostaje opisana poprzez wskazanie znaków towarowych lub pochodzenia, Zamawiający informuje, że zapis ten jest jedynie przykładowym i stanowi wskazanie dla Wykonawcy jakie parametry techniczne powinny posiadać materiały użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający przez podanie nazw własnych produktów, określa minimalne parametry techniczne, cechy użytkowe i jakościowe, jakim powinny odpowiadać materiały równoważne, aby spełniały stawiane wymagania. 9. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp – Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 10. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przy pomocy określonych norm, aprobat czy specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp, zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza rozwiązania równoważne. Wykonawca może, przy pomocy innych dokumentów wykazać, że oferowane przez niego produkty spełniają wymogi, wynikające ze wskazanych norm lub odpowiednich specyfikacji technicznych. 11. Zamawiający wymaga ponadto od Wykonawców, sporządzenia i złożenia szczegółowego kosztorysu ofertowego z wyszczególnionymi kosztami netto i brutto oraz musi zawierać: stronę tytułową, przedmiar robót, kalkulację szczegółową zastosowanych cen jednostkowych, tabelę elementów scalonych oraz w załączniku – dla analiz indywidualnych i analogii – kalkulację szczegółową cen jednostkowych wraz z uzasadnieniem. Dodatkowo Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, harmonogramu rzeczowo-finansowego. Dokumenty te będą stanowiły załącznik do umowy. 12. Wykonawca będzie miał obowiązek realizować prace zgodnie z decyzją Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 828/2018 z dnia 06.06.2018 (znak sprawy: ZN.5142.14.2018.AL) udzielającą pozwolenia na prowadzenie prac budowlanych i konserwatorskich przy murach obronnych na odcinku od baszty nr 28 do baszty nr 30. 13. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania tablic stanowiących oznakowanie przedsięwzięć dofinansowanych ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, zgodnie z Instrukcją oznakowania przedsięwzięć z tych środków (szczegóły do uzgodnienia z Zamawiającym). 14. Inne obowiązki Wykonawcy robót związane z prawidłowym wykonaniem przedmiotu umowy: 1) przejęcie terenu budowy od Zamawiającego. 2) budowa dróg tymczasowych, jeśli takie będą wymagane. 3) utrzymanie istniejących dróg w stanie nienaruszonym. 4) przed wbudowaniem materiałów, przedkładanie Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego do akceptacji, a następnie dołączenie do operatu powykonawczego, certyfikatów zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną, atestów, deklaracji zgodności lub świadectwa jakościowe każdego użytkowanego na budowie wyrobu lub elementu konstrukcyjnego. 5) koordynacja robót podwykonawców (jeśli przewidziano podwykonawstwo). 6) zabezpieczenie i ochrona placu budowy. 7) informowanie na piśmie Zamawiającego na bieżąco o problemach i okolicznościach, które mogą wpłynąć na wykonanie przedmiotu umowy, w szczególności na jakość robót lub opóźnienie terminu wykonania robót. 8) uporządkowanie placu budowy po zakończeniu robót. 9) zabezpieczenie mienia zgromadzonego na placu budowy. 10) wykonanie innych robót i czynności, które były do przewidzenia na etapie przygotowania oferty, wynikających z przepisów Prawa budowlanego, Polskich Norm i sztuki budowlanej. 11) przed rozpoczęciem odbioru końcowego Wykonawca dostarczy Zamawiającemu, kompletną dokumentację wymaganą przy odbiorze końcowym wraz z niezbędnymi dokumentami, takimi jak: a) dokumentacja techniczna z naniesionymi zmianami dokonywanymi w toku wykonywania przedmiotu umowy, jeżeli miały miejsce, b) protokoły techniczne, c) gwarancje, d) aprobaty techniczne, e) atesty i certyfikaty jakości, f) deklaracje zgodności z Polską Normą, g) oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonanych robót z zatwierdzonym projektem budowlanym oraz o uporządkowaniu terenu, h) i inne dokumenty wymagane przy przystąpieniu do końcowego odbioru robót. 12) w trakcie trwającego okresu gwarancyjnego, Wykonawca będzie miał obowiązek uczestniczyć we wszystkich przeglądach technicznych, które odbywać się będą nie rzadziej niż 1 przegląd na 12 miesięcy. Jednakże Zamawiający zastrzega sobie prawo ogłoszenia i przeprowadzania przeglądów gwarancyjnych częściej niż 1 przegląd na 12 miesięcy w razie pojawienia się dużej ilości wad i usterek. 13) po zakończeniu robót budowlanych, Wykonawca będzie zobowiązany do zwrotu wysokości udzielonego przez MKiDN dla Zamawiającego dofinansowania, jeżeli przedmiot umowy wykonany zostanie niezgodnie z dokumentacja projektową bądź niezgodnie z powszechnie uznaną wiedzą techniczną a także wykonany nie w terminie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga by oferta była zabezpieczona wadium w wysokości: 10.000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy zł 00/100 PLN). 2. Wadium należy wnieść najpóźniej w terminie wyznaczonym jako składanie ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 2) BS Chojna 03 9370 0007 0000 0664 2000 0002 tytułem: „wadium – Rewitalizacja średniowiecznych murów obronnych”; 3) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 4) gwarancjach bankowych; 5) gwarancjach ubezpieczeniowych; 6) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110 ze zm.). 4. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 5. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi być czynnością jednostronnie zobowiązującą, mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu, obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp oraz zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty kwoty wadium na rzecz Zamawiającego. 7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - dokument potwierdzający wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty albo oryginał dokumentu wadialnego dołączyć do oferty (w oddzielnej kopercie). 8. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 46 ust.1, 1a, 2 i 4 ustawy Pzp. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od precyzowania w powyższym zakresie wymagań, których spełnienie Wykonawca, zobowiązany byłby wykazać w sposób szczególny.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca może polegać na potencjale technicznym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest załączyć do oferty Załącznik Nr 7 do SIWZ. Ponadto do oferty Wykonawca musi ząłaczyć: 1. Dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę Wykonawcy do działania w jego imieniu (w tym także pełnomocnictwa), o ile uprawnienia te nie wynikają z dokumentów rejestrowych. Pełnomocnictwo powinno zostać złożone albo w formie oryginału albo w formie kopii notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem. 2. Szczegółowy kosztorys ofertowy z wyszczególnionymi kosztami netto i brutto oraz musi zawierać: stronę tytułową, przedmiar robót, kalkulację szczegółową zastosowanych cen jednostkowych, tabelę elementów scalonych oraz w załączniku – dla analiz indywidualnych i analogii – kalkulację szczegółową cen jednostkowych wraz z uzasadnieniem.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach