Przetargi.pl
Rewitalizacja skweru przy ul. Orzeszkowej poprzez zwiększenie bioróżnorodności w centrum miasta w ramach projektu pn. „Inwestycje w zakresie zielono-niebieskiej infrastruktury w Grodzisku Mazowieckim

GMINA GRODZISK MAZOWIECKI ogłasza przetarg

  • Adres: 05-825 Grodzisk Mazowiecki, ul. T. Kościuszki 12A
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. (22) 755 55 34 wew. 250 , fax. (22) 755 23 76
  • Data zamieszczenia: 2023-08-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA GRODZISK MAZOWIECKI
    ul. T. Kościuszki 12A
    05-825 Grodzisk Mazowiecki, woj. mazowieckie
    tel. (22) 755 55 34 wew. 250, fax. (22) 755 23 76
    REGON: 013269137
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.grodzisk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewitalizacja skweru przy ul. Orzeszkowej poprzez zwiększenie bioróżnorodności w centrum miasta w ramach projektu pn. „Inwestycje w zakresie zielono-niebieskiej infrastruktury w Grodzisku Mazowieckim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest:„Rewitalizacja skweru przy ul. Orzeszkowej poprzez zwiększenie bioróżnorodności w centrum miasta w ramach projektu pn. „Inwestycje w zakresie zielono-niebieskiej infrastruktury w Grodzisku Mazowieckim” współfinansowane ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego w ramach Programu Środowisko, Energia i Zmiany Klimatu, obszar programowy: Łagodzenie zmian klimatu i adaptacja do ich skutków”.w podziale na zadania:1.1. Zadanie nr 1: Rewitalizacja skweru przy ul. Orzeszkowej1.2. Zadanie nr 2 : Pielęgnacja zieleni w okresie 24 miesięcy od daty odbioru końcowego Zadania nr 1 1.1. Zakres zamierzenia inwestycyjnego obejmuje wykonanie robót według załączonego projektu oraz przedmiaru.Zamówienie obejmuje:„Rewitalizacja skweru przy ul. Orzeszkowej poprzez zwiększenie bioróżnorodności w centrum miasta w ramach projektu pn. „Inwestycje w zakresie zielono-niebieskiej infrastruktury w Grodzisku Mazowieckim” współfinansowane ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego w ramach Programu Środowisko, Energia i Zmiany Klimatu, obszar programowy: Łagodzenie zmian klimatu i adaptacja do ich skutków”.w podziale na zadania:Zadanie nr 1: Rewitalizacja skweru przy ul. Orzeszkowej1a. Roboty rozbiórkowe 1b. Wykonanie ciągów pieszych z nawierzchni naturalnej, przepuszczalnej1c. Nawierzchnia z płyt betonowych, roboty rozbiórkowe1d. Wykonanie nasadzeń zieleni urządzonej przystosowanej do warunków miejskich (drzewa, krzewy, byliny, rośliny cebulowe, trawniki)1e. Montaż małej architektury z zastosowaniem materiałów naturalnych: -ławki (4 szt.), -kosze na śmieci (3 szt.), -czytelnia plenerowa (1 szt.), -drewniana książka (1 szt.)-tablica informacyjno- edukacyjna (1 szt.)1f. Montaż oświetlenia z wykorzystaniem OZE (lampy solarne)Zadanie nr 2 : Pielęgnacja zieleni w okresie 24 miesięcy od daty odbioru końcowego Zadania nr 11.2. Szczegółowy zakres przedmiotu umowy określony został w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ), opisie przedmiotu zamówienia (OPZ) oraz dokumentacji projektowej obejmującej:a) Projekt budowlany - REWITALIZACJI SKWERU PRZY UL. ORZESZKOWEJ W GRODZISKU MAZOWIECKIMb) Szczegółowe Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych – 451-1 Roboty Rozbiórkowe i Przygotowawcze454-1 Nawierzchnie454-2 Elementy małej architektury454-3 ZieleńOST- Wymagania ogólnec) Wizualizacje wraz z kartami materiałowymiPrace należy zrealizować zgodnie z dokumentacją projektową opracowaną przez LS-Project Maciej Sikorski ul. Okulickiego 19A/15 05-825 Grodzisk Mazowiecki, szczegółowymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót (zwaną dalej w skrócie SSTWiOR), Zgłoszenie budowy przyjęte bez sprzeciwu w dniu 21.05.2021 r przez Starostwo Powiatu w Grodzisku Mazowieckim dotyczące zagospodarowania działek nr. ew. 64/3, 64/16, 64/45, 66/2 obręb 31. Integralną częścią SWZ niezbędną dla wykonania przedmiotu zamówienia są materiały załączone do SWZ, a w szczególności dokumentacja projektowa, STWiOR, przedmiar, decyzje administracyjne dla zamierzenia inwestycyjnego. Zamawiający zaznacza, iż załączone przedmiar stanowi jedynie charakter orientacyjny i pomocniczy, a podstawą do sporządzenia oferty oraz określenia zakresu i wyliczenia ryczałtowej ceny, a następnie rozliczeń umowy jest dokumentacja projektowa oraz STWiOR.Zamawiający przekaże Wykonawcy w terminie 7 dni od zawarcia Umowy dokumentację wymienioną powyżej. Odbiór dokumentacji w siedzibie Zamawiającego.1.3. W ramach zamówienia należy odpowiednio do zleconych zakresów i lokalizacji wynikających z dokumentacji projektowej zrealizować w szczególności prace obejmujące: 1) wykonanie kompleksowej dokumentacji powykonawczej zawierającej pozwolenia administracyjne, dziennik budowy, odbiory cząstkowe i końcowe oraz rysunki techniczne, tworzące dokumentację powykonawczą wraz z naniesionymi zmianami, jakie wystąpiły w toku prac, którą należy dostarczyć Zamawiającemu wraz z pisemnym zgłoszeniem gotowości do odbioru prac, 2) przygotowanie instrukcji obsługi, eksploatacji i konserwacji instalacji, urządzeń zamontowanych na obiekcie, czy też wbudowanych w obiekt, przedstawionej w formie tabelarycznej, a także przeszkolenie w tym zakresie użytkownika w terminie uzgodnionym z Zamawiającym,3) wykonanie kompleksowej inwentaryzacji powykonawczej zagospodarowania terenu – urządzeń małej architektury, nawierzchni trawiastej i innych elementów wytworzonych – w formie graficznej (plik .dwg oraz .pdf) i opisowej (plik .xls - forma tabeli określająca ich liczbę/ilość oraz ceny jednostkowe),4) wykonanie pełnej dokumentacji fotograficznej urządzeń małej architektury, nawierzchni trawiastej i innych elementów wytworzonych, 5) Wykonawca jest zobowiązany również do dołączenia kart utrzymania w formie opisowej i graficznej (plik .pdf) dla każdego z elementów wytworzonych m.in. urządzeń małej architektury czy nawierzchni w uzgodnieniu z Zamawiającym,6) zgłoszenie inwentaryzacji powykonawczej do powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, 7) wykonanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego,8) zabezpieczenie i dozór zrealizowanego obiektu do czasu uzyskania pozwolenia na jego użytkowanie i przekazania go użytkownikowi,9) przeglądy, regulacje, naprawy i konserwacje elementów wytworzonych przez okres gwarancji (minimum 36, maksimum 48 miesięcy – zgodnie z ofertą przetargową). 2. LOKALIZACJA TERENU INWESTYCJIPrzedmiotem opracowania jest projekt REWITALIZACJI SKWERU PRZY UL. ORZESZKOWEJ W GRODZISKU MAZOWIECKIM. Przedmiotem opracowania jest projekt skweru przy ulicy Orzeszkowej w Grodzisku Mazowieckim. Skwer zlokalizowany jest na dz. nr ew. 64/3;64/16; 64/45; 66/2 obręb 31. Od strony północnej i południowej graniczy z zabudową jednorodzinną, od zachodu z osiedlem Kopernika a od strony wschodniej z ulica E. Orzeszkowej. Dostęp do skweru będzie zapewniony od strony wschodniej i zachodniej.Teren znajduje się w obszarze Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego opisanego jako Jednostka D i oznaczonego symbolem D-98-MN/U i D92-MW. Zakres opracowania jest zgodny z jego założeniami.Projekt przewiduje wykonanie nawierzchni pieszych z płyt betonowych oraz częściowo z nawierzchni mineralnej, montaż elementów małej architektury, wykonanie nowoprojektowanej zieleni (trawniki, nasadzenia).Opis Inwestycji: Bilans terenu dla obszaru opracowania:Powierzchnia opracowania: 660,20 m2 – 100%,W tym:nawierzchnie utwardzone: (25,90%)- nawierzchnia betonowa – płyty betonowe – 138,00 m2- nawierzchnia mineralna – 33,00 m2Powierzchnie biologicznie czynne: (74,10%)- trawnik nowoprojektowany – 217,50 m2- nasadzenia nowoprojektowane – 271,70 m2Zadanie nr 1: Rewitalizacja skweru przy ul. OrzeszkowejOchrona istniejących drzew na placu budowy. Roślinność istniejąca w pasie robót drogowych, nie przeznaczona do usunięcia, powinna być przez Wykonawcę zabezpieczona przed uszkodzeniem.Rozbiórki. Projekt przewiduję rozbiórkę i relokowanie następujących elementów:-Nawierzchnia z płyt betonowych wraz z obrzeżami i podbudową – 44,50 m2.W ramach projektu rozbiórek Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu inwestycji poprzez usunięcie resztek pobudowlanych (gruz, ziemi, śmieci). Wskazane jest aby Wykonawca, przed rozpoczęciem prac odbył wizję w terenie.Nawierzchnie.Opracowanie niniejsze obejmuje budowę nawierzchni z płyt betonowych z obrzeżem z kostki granitowej oraz nawierzchnię mineralną z obrzeżem z kostki granitowejSchody terenoweW związku, z obniżeniem terenu w stosunku do ulicy E. Orzeszkowej należy wykonać min 2 stopnie o wysokości ok. 10cm. Ze względu na projektowanie w tym samym czasie przebudowę ulicy E. Orzeszkowej szczegółowe rozwiązania wysokościowe należy ustalić podczas realizacji zagospodarowania terenu.Schody wykonane są w konstrukcji nawierzchni pieszej, tj. wykonane z płyt betonowych (stopnice) z obrzeżem z kostki granitowej. Podstopnice wykonane z szarego obrzeża betonowego, pomalowanego zgodnie z kartą techniczną nr 5. OdwodnienieOdwodnienie projektowanego zagospodarowania terenu nie ulega zmianie. Odwodnienie nowo projektowanych nawierzchni odbywać się będzie za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych na przylegające tereny zieleni.Mała architektura.Ławki: Ilość – 2 sztukaKosz na śmieci: Ilość – 4 sztukiCzytelnia: Ilość – 1 sztukaDrewniana książka: Ilość – 1 sztukaOświetlenieLampa solarna: Ilość – 2 sztukaZieleń.Sadzenie krzewów, traw, bylin i pnączy: Powierzchnia rabat – 271,1 m2Sadzenie drzew: Ilość drzew do posadzenia – 2 szt.Trawnik: Odbiór trawnika po minimum dwukrotnym koszeniu. Zamawiający zakłada wykonanie trawników z siewu, z dopuszczeniem ułożenia darniny z rolki. Wykonawca ma obowiązek dostosowaś cię z HRF tak aby spełnić wymagania co do trawnikówTrawnik do odbioru bez tzw. łysin, chwastów.Zadanie nr 2 : Pielęgnacja zieleni w okresie 24 miesięcy od daty odbioru końcowego Zadania nr 1Zabiegi pielęgnacyjne w okresie 24 miesięcy od daty odbioru końcowego Zadania nr 1.Wykonawca zobowiązuje się w ciągu 7 dni od podpisania przez strony protokołu odbioru końcowego Zadania nr 1 opracować i uzgodnić z Zamawiającym Harmonogram pielęgnacji zieleni, obejmujący Zadanie nr 2 z wykazem elementów rozliczeniowych (etapów) prac i cen ryczałtowych, z uwzględnieniem kolejności ich realizacji w sposób umożliwiający dokonywanie płatności częściowych za zakończone elementy prac (etapy zakresu zamówienia). Harmonogram pielęgnacji zieleni po podpisaniu przez obie Strony niniejszej Umowy stanie się jej integralną częścią jako jej Załącznik Nr 2.Harmonogram pielęgnacji zieleni powinien być sporządzony zgodnie z wytycznymi dokumentacji projektowej.UWAGA! Zamawiający dopuszcza rozbieżność od wszystkich podanych wymiarów obiektów małej architektury +/- 5% po akceptacji nadzoru autorskiego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45110000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadiumw wysokości: 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwalnie do dnia upływu terminu związania ofertą.3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).5. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy w Banku PEKAO S.A. ul. Grzybowska 53/57 00-950 Warszawa nr 88 1240 6348 1111 0010 4058 8554 z dopiskiem „Wadium – nr postępowania”.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.6. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.;2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Grodzisk Mazowiecki7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawi warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:a) dotyczącej Wykonawcy:Warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na budowie, rozbudowie przebudowie skweru, placu zabaw lub innego terenu rekreacyjnego o wartości każdej z robót co najmniej 150 000,00 zł brutto, a każda z tych robót powinna być zrealizowana w ramach odrębnej umowy.b) Zdolność zawodowa:Warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia t.j.:Kierownik Budowy (Przedstawiciel Wykonawcy) posiadający:• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,• co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe, w tym co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe jako Kierownik Budowy.Uprawnienia posiadane przez osoby wskazane powyżej, w wymaganym zakresie, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 88 ze zm.) oraz aktualnym obowiązującym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. poz. 1278) lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.W każdym przypadku, gdy wymagane jest posiadanie określonych uprawnień budowlanych, przez osobę wskazaną do pełnienia jakiejkolwiek funkcji wymienionej powyżej, Zamawiający dopuszcza posiadanie przez wskazane osoby:- uprawnień równoważnych względem wymaganych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub:- uprawnień równoważnych względem wymaganych, uznanych przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 220 ze zm.) lub:- uprawnień równoważnych względem wymaganych, nabytych w innym niż Rzeczypospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu (EFTA),- stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej i której na mocy odrębnych przepisów przysługuje prawo do świadczenia usług transgranicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: warunek określony w rozdziale VIII ust. 2 pkt 4) lit. a) musi być spełniony w całości min. przez jednego z Wykonawców, warunek określony w rozdziale VIII ust. 2 pkt 4) lit. b) może być spełniony łącznie przez Wykonawców.W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Oświadczenie, z którego wynikać będzie, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy składane będzie w pkt. 10 Formularza Oferty.Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-08-30

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach