Przetargi.pl
„Rewitalizacja Parku w Zatoniu w ramach projektu "Zachowanie i wykorzystanie historycznych krajobrazów parkowych w Branitz i Zatoniu"

Urząd Miasta ogłasza przetarg

  • Adres: 65424 Zielona Góra, ul. Podgórna
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 0684564100,4564406 do 08 , fax. 068 4564155, 4564455
  • Data zamieszczenia: 2018-08-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta
    ul. Podgórna 22
    65424 Zielona Góra, woj. lubuskie
    tel. 0684564100,4564406 do 08, fax. 068 4564155, 4564455
    REGON: 65423300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zielona-gora.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Rewitalizacja Parku w Zatoniu w ramach projektu "Zachowanie i wykorzystanie historycznych krajobrazów parkowych w Branitz i Zatoniu"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem inwestycji jest rewitalizacja parku w Zatoniu. Zadanie rewitalizacji parku obejmuje wykonanie następujących elementów: a) Przywrócenie historycznej kompozycji parku polegającej na usunięciu samosiewów drzew, pielęgnację arborystyczną zabytkowego drzewostanu parkowego, odtworzenie łąk parkowych i nasadzeń drzew i krzewów, wykonanie ozdobnych rabat przy fontannach parkowych, rekompozycję alei lipowej oraz odtworzenie osi widokowych, b) Usunięcie nalotu oraz pielęgnację arborystyczną drzew okazowych alei lipowej, c) Usunięcie i utylizacja karp po wyciętych drzewach w świetle ścieżek i placów oraz w obszarach trawników, d) Budowę ścieżek i dróg parkowych o nawierzchni mineralnej, e) Wyposażenie parku w obiekty małej architektury - montaż tablic informacyjnych, ławek parkowych, koszy na śmieci, drogowskazów kierunkowych, kamieni kierunkowych, tabliczki z nazwami drzew, donice na rośliny oranżeryjne i stojaków na rowery, f) Nowe nasadzenia zieleni i ich pielęgnację, zakładanie trawników, g) Remont i rozbudowę budynku oranżerii ze zmianą funkcji na wystawienniczą z małą gastronomią wraz budową trejaża przy budynku oranżerii, h) Zagospodarowanie placu przed pałacem i oranżerią – w tym m.in.: • remont fontann parkowych, zachowanie ich jako fontann suchych, • wykonanie i pielęgnacja ozdobnych rabat przy fontannach parkowych, • budowę repliki sarkofagu rzymskiego na placu przed oranżerią, i) Zakładanie trawników w obszarach: otoczenie pałacu, przy stawie parkowym i w pobliżu parkingu, j) Budowę ogrodzenia drewnianego od strony zabudowy mieszkalnej przy południowej granicy parku, k) Budowę budynku informacji turystycznej wraz z parkingiem dla samochodów osobowych i autobusów, l) Remontu istniejącego fragmentu zabytkowego muru granicznego od strony północnej parku wraz z bramą, m) Budowa budynku zaplecza gospodarczego, ogrodzenie i utwardzenie terenu wokół budynku kostką brukową i nawierzchnią mineralną, wyznaczenie miejsca na ustawienie pojemników do czasowego gromadzenia odpadów, n) Wykonanie przyłączy do budynków – (wodociągowe i kanalizacyjne), o) Wykonanie przyłącza energetycznego i instalacji elektrycznych zasilających obiekty, w tym iluminacja oranżerii i altany różanej, p) Budowa Altany różanej na wzgórzu widokowym wraz z iluminacją i ścieżką, q) Remont groty przy wzgórzu widokowym, r) Remont zbiornika z rzeźbą dzika przy wzgórzu widokowym, zachowanie go jako suchego, s) Budowę altany parkowej - woliery, t) Remont historycznej terenowej strzelnicy parkowej, u) Remont istniejących kamieni z inskrypcjami, v) Odtworzenie systemu wodnego parku w oparciu o ciek wodny – Dłubnia: renowacja koryta rzeczki Dłubnia, odbudowa zastawki piętrzącej, stawu parkowego z wyspą, odbudowa 4 mostków parkowych przy stawie, w) Remont 2 istniejących mostków parkowych: przy drodze, ul. Księżnej Doroty i na końcu alei lipowej, x) Odtworzenie małego stawu parkowego w południowo – zachodnim narożniku parku, y) Odmulenie śladu rowu od alejki lipowej do wzgórza z Altaną Różaną z wykonaniem przepustu pod aleją z rur betonowych, z) Usunięcie i utylizacja karp po wyciętych drzewach w obszarze Łąki Joanny, aa) Budowę systemu drenażowego na łące parkowej (Łąka Joanny) bb) Obudowę rowu odwadniającego Łakę Joanny wraz z przepustami, odmulenie rowu OC-O1 z naprawą przyczółków przepustu, rekultywacja łąki i jej pielęgnacja, cc) Obudowę rowów Oc-K1, Oc-K1-3, dd) Budowę instalacji oświetlenia terenu, ustawienie latarni parkowych, ee) Budowę instalacji monitoringu obiektów oraz części parku wraz z kamerami, ff) Likwidację fragmentu napowietrznej instalacji telekomunikacyjnej wraz z trzema słupami, budowę fragmentu instalacji podziemnej, gg) Wydzielenie terenu przy północnej granicy parku na parking pomocniczy (okresowy) z istniejącym zjazdem z ul. Księżnej Doroty, bez utwardzenia terenu. 3.3. Zgodnie z art. 30 ust. 8 pkt 1 oraz ust. 9 pkt 1 ustawy „pzp” przedmiot zamówienia należy zrealizować z uwzględnieniem potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych. 3.4. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z Dokumentacją Projektową i Specyfikacja Techniczną Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) zawartą w załączniku nr I.4 do SIWZ; 3.5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr I.3 do SIWZ oraz w dokumentach, o których mowa w pkt 3.4. SIWZ; 3.6. Wykonawca na wykonany przedmiot zamówienia udzieli gwarancji na okres min. 36 miesięcy od daty odbioru końcowego robót i rękojmi za wady robót na okres przekraczający gwarancję o 6 miesięcy, w tym: a) okres gwarancyjny dla zieleni (tj. nasadzeń wykonanych zgodnie z projektem zieleni, Specyfikacją Techniczną i OPZ obejmujące byliny, rośliny jednoroczne, pnącza, rośliny nadwodne, rośliny oranżeryjne, trawniki, łąki parkowe) wraz z pielęgnacją wynosi 12 miesięcy od daty odbioru końcowego robót, b) okres gwarancyjny dla nasadzeń (drzewa i krzewy) wraz z pielęgnacją wynosi 36 miesięcy od daty odbioru końcowego robót. Uwaga: Dodatkowa gwarancja (okres wydłużenia gwarancji) podlega punktacji zgodnie z kryteriami oceny ofert określonymi w pkt 31.2. SIWZ. 3.7. Zamawiający wymaga, aby osoby wskazane przez Wykonawcę, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadały biegłą znajomość języka polskiego. W przypadku gdy ww. osoby nie będą posiadały biegłej znajomości języka polskiego, na okres i dla potrzeb realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest zapewnić tłumacza na własny koszt i własnym staraniem. 3.8. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.) wszystkich osób wykonujących roboty w zakresie: - wykonania robót ziemnych; - wykonania robót ogólnobudowlanych; - wykonania robót elektrycznych; - wykonania robót sanitarnych; - wykonania robót hydrotechnicznych; - wykonywania prac związanych z wycinką drzew i krzewów 3.9. Wyłoniony Wykonawca przed podpisaniem umowy winien przedłożyc: - oświadczenie wraz z wykazem wszystkich osób wykonujących roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia zgodnie z pkt 3.8. SIWZ.; - harmonogram rzeczowo finansowy realizacji inwestycji; - tabelę elementów rozliczeniowych , która jest załącznikiem do umowy (zał. Nr 3). - kosztorysy ofertowe; - kopię aktualnej polisy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie zgodnym z § 11 pkt 7 projektu umowy; - kopię dokumentów potwierdzających, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia spełniają wymagania określone w pkt. 5.1.2. SIWZ oraz kopie dokumentów potwierdzających przynależność tych osób do właściwej izby samorządu zawodowego zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2013 r., poz. 932 tekst jednolity z późn. zm.); - wykaz osób (min 3 osoby) do wykonywania prac o charakterze technicznym w zakresie prac konserwatorskich i restauratorskich parku, które posiadają świadectwa ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie lub średnie branżowe i dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zawodach związanych z pielęgnacją zieleni albo przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w tego rodzaju pracach prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru lub była zatrudniona przy tych pracach w muzeum będącym instytucją kultury.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany wraz ze złożeniem oferty do wniesienia wadium w wysokości 240.000,00 złotych (słownie: dwieście czterdzieści tysięcy złotych 00/100), zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy pzp
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.1. Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy składającego ofertę: 1) wypełniony formularz oferty wg załącznika Nr I.1 do SIWZ; 2) wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia wg załącznika Nr I.2 do SIWZ; 3) pisemne zobowiązanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 6.3. SIWZ, o ile Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy pzp wraz z pełnomocnictwem lub innym dokumentem określającym zakres umocowania do reprezentowania podmiotu zobowiązanego; 4) pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy; 7.2. Oświadczenie wymagane od Wykonawcy, który złożył ofertę – przekazane Zamawiającemu bez wezwania w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej www.bip.zielonagora.pl informacji z sesji otwarcia ofert: 1) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r., poz. 184, 1618 i 1634) z Wykonawcami, którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu wg załącznika nr II.1 do SIWZ oraz w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dokumenty lub informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w niniejszym postępowaniu; 7.3. Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona: 1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których te roboty zostały wykonane wg załącznika nr III.1 do SIWZ, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności z informacją o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, z zastrzeżeniem pkt 7.7. SIWZ - na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w pkt 5.1.1. SIWZ; 2) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami wg załącznika nr III.2 do SIWZ - na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w pkt 5.1.2. SIWZ; 3) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy pzp; 4) oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności wg załącznika nr III.3 do SIWZ; 5) oświadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne wg załącznika nr III.4 do SIWZ; UWAGA: 7.4. Dokumenty i oświadczenia wymienione w: 1) pkt 7.1. SIWZ – składają wraz z ofertą wszyscy Wykonawcy zainteresowani udziałem w postępowaniu - dokumenty i oświadczenia muszą być aktualne na dzień złożenia oferty; 2) pkt 7.2. SIWZ – w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie bip.zielonagora.pl informacji z sesji otwarcia ofert, o której mowa w pkt 28.4) SIWZ składają wszyscy Wykonawcy, którzy złożyli oferty, z wyjątkiem przypadku gdy w postępowaniu złożono tylko jedną ofertę lub złożono tylko jedną ofertę częściową na daną część zamówienia; 3) pkt 7.3. SIWZ – składa Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona w terminie wyznaczonym w wezwaniu, o którym mowa w pkt 32.3. SIWZ – dokumenty i oświadczenia muszą być aktualne na dzień ich złożenia. 7.5. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 5.1. SIWZ polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy pzp: a) zamieszcza w oświadczeniu o którym mowa w pkt 7.1.2) SIWZ informacje potwierdzające brak podstaw do wykluczenia tych podmiotów oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na ich zasoby, z zastrzeżeniem pkt 7.4. SIWZ, oraz b) zobowiązany jest w odniesieniu do tych podmiotów przedstawić dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 7.3.3) – 7.3.5) SIWZ, z zastrzeżeniem pkt 7.4. i 8 - 9 SIWZ; 7.6. Dowodami, o których mowa w pkt 7.3.1) SIWZ, są: a) dla robot budowlanych – referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego te roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnych charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; b) dla dostaw i usług - referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnych charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje lub inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składani ofert; 7.7. Z treści dokumentów i oświadczeń, o których mowa w pkt 7.1. – 7.6. SIWZ musi wynikać jednoznacznie, iż postawione przez Zamawiającego warunki i wymagania zostały spełnione.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach