Przetargi.pl
Rewitalizacja miejscowości i zwiększenie bezpieczeństwa komunikacyjnego na terenie Gminy Bestwina przez rozbudowę i remont ciągów pieszych przy ulicy Krakowskiej, Kościelnej, Witosa, Szkolnej

Gmina Bestwina ogłasza przetarg

  • Adres: 43-512 Bestwina, ul. Krakowska 111
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 215 77 00 , fax. 32 215 77 12
  • Data zamieszczenia: 2014-03-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bestwina
    ul. Krakowska 111 111
    43-512 Bestwina, woj. śląskie
    tel. 32 215 77 00, fax. 32 215 77 12
    REGON: 27625814400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bestwina.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewitalizacja miejscowości i zwiększenie bezpieczeństwa komunikacyjnego na terenie Gminy Bestwina przez rozbudowę i remont ciągów pieszych przy ulicy Krakowskiej, Kościelnej, Witosa, Szkolnej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest: 1)budowa chodników dla pieszych przy następujących ulicach: a.Witosa w Bestwince i Bestwinie na odcinku od posesji nr 14b w Bestwince do skrzyżowania z ulicą Młyńską w Bestwinie wraz z kanalizacją deszczową, b.Kościelnej w Bestwinie na odcinku od zjazdu do posesji nr 28 do obrębu posesji nr 16, c.Krakowskiej w Bestwinie od przystanku autobusowego Magówka, do skrzyżowania z ul. Pod Magówką wraz z kanalizacją deszczową, 2)remont chodnika dla pieszych przy ulicy: a.Szkolnej w Bestwinie na odcinku od skrzyżowania z ul. Krakowską do posesji nr 16. I.Dotyczy budowy chodnika przy ulicy Witosa. Zakres robót i dane techniczne: a.długość chodnika (wraz z wjazdami) 396 mb, b.szerokość chodnika 2,0 m (z krawężnikami drogowymi), c.budowa kanalizacji deszczowej fi 400 (PVC) o łącznej długości ok. 280 mb (włączenie do istniejącej kanalizacji w ciągu drogi powiatowej), d.budowa 10 szt. i przebudowa 3 szt. studni rewizyjnych fi 1000 (betonowych), e.budowa 13 szt. wpustów ulicznych z przykanalikami fi 200. II.Dotyczy budowy chodnika przy ulicy Kościelnej. Zakres robót i dane techniczne: a.długość chodnika 224 mb, b.szerokość chodnika od 1,2 m do 1,5 m, c.wymiana istniejącej podbudowy jezdni przy krawężniku drogowym, oraz w początkowym zakresie opracowania częściowo po drugiej stronie jezdni, d.wykonanie zabezpieczenia dwóch odcinków skarpy gabionami na długości 55 mb, e.przebudowa dwóch zjazdów do posesji, f.montaż dwóch kratek ściekowych kl. D400 z przykanalikami, g.ułożenie krawężnika drogowego na długości ok. 224 mb, h.przesunięcie dwóch słupów teletechnicznych za projektowany chodnik od 0,5 m do 1,0 m. Projekt budowlano - wykonawczy obejmuje większy zakres robót tj. (remont poprzez wymianę istniejącej nawierzchni jezdni polegający na sfrezowaniu, wykonaniu warstwy profilującej, a następnie ułożenie warstwy ścieralnej o szerokości jezdni 5,0 -5,5 m), który nie jest przewidziany do realizacji. III.Dotyczy budowy chodnika przy ulicy Krakowskiej. Zakres robót i dane techniczne: a.długość lewostronnego chodnika 45 mb, b.długość prawostronnego chodnika (wraz z wjazdami) 188 mb, c.szerokość prawostronnego chodnika 2,0 m ( z krawężnikiem drogowym), d.szerokość lewostronnego chodnika 1,7 m ( z krawężnikiem drogowym), e.zarurowanie rowu i budowa kanalizacji deszczowej PVC fi 300 o łącznej długości 153,15 mb, f.budowa 6 szt. studni rewizyjnych betonowych z gotowych prefabrykatów fi 1000, g.budowa 6 szt. wpustów ulicznych z przykanalikami fi 200, h.budowa cieku betonowego o wym. 50x50x12 za chodnikiem na długości 89 mb, i.budowa 3 szt. wpustów ulicznych za chodnikiem, j.wykonanie wylotu W1 wraz z umocnieniem płytami betonowymi o wym. 50x50 na długości 75 mb i wyczyszczeniem odcinka rowu, k.przebudowa dwóch słupów teletechnicznych. IV.Dotyczy remontu chodnika przy ulicy Szkolnej. Zakres robót obejmuje: a.długość remontowanego chodnika 260,80 mb, b.remont chodnika o szerokości 1,5 m o nawierzchni z kostki betonowej, c.wymianę krawężników betonowych, d.wymianę obrzeży betonowych, e.remont zjazdów do bram wjazdowych, f.remont parkingu w ilości 7 miejsc postojowych obok budynku przedszkola, g.humusowanie zieleńca za chodnikiem, h.wykonanie trzech wpustów ulicznych z przykanalikami. V.Zakres zamówienia opisano w sposób szczegółowy w specyfikacjach technicznych, projektach budowlano- wykonawczych, operacie wodnoprawnym, stanowiących integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) . VI.Załączony do SIWZ przedmiar robót ma charakter pomocniczy i nie może stanowić jedynej podstawy wyceny oferty. VII.Oferent jest zobowiązany do sprawdzenia podanych w opisie przedmiotu zamówienia parametrów i uwzględnienie w ofercie zakresu wynikającego z Dokumentacji Projektowej oraz Specyfikacji Technicznej. VIII. Jeżeli Oferent dostrzegłby błędy czy braki w dokumentacji przetargowej, o ich wykryciu winien niezwłocznie powiadomić Zamawiającego w trybie art. 38 ustawy. IX.Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia prawidłowej gospodarki odpadami wytworzonymi w wyniku realizacji przedmiotu umowy oraz do przestrzegania zasad ochrony środowiska (m in. do zapobiegania powstawaniu odpadów, ograniczenia ich ilości i ich negatywnego oddziaływania na środowisko, zapewnienia ich odzysku oraz prawidłowego unieszkodliwiania). X.Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygadniających te materiały lub urządzenia. XI.Do odbioru wykonanych robót Wykonawca winien przedstawić deklaracje zgodności na wbudowane i użyte materiały. XII.Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia i oznakowania terenu budowy oraz dbać o stan techniczny i prawidłowość oznakowania przez cały czas trwania realizacji zadania. XIII.Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia i oznakowania terenu budowy, zgodnie z projektem organizacji ruchu. XIV.Wykonawca w formularzu ofertowym winien podać okres gwarancji na roboty będące przedmiotem zamówienia - nie krótszy niż 60 miesięcy. XV.Niniejsze zadanie będzie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rybackiego w ramach Programu Operacyjnego pod nazwą Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013. XVI.Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, będzie zobowiązany do sporządzenia i przedłożenia w dniu podpisywania umowy: a)harmonogramu rzeczowo-finansowego robót budowlanych (wzór harmonogramu stanowi załącznik nr 8 do SIWZ). Harmonogram rzeczowo- finansowy musi uwzględniać wykonanie wszystkich robót objętych przedmiotem zamówienia i zawierać wszelkie koszty składające się na cenę oferty, niezbędne do zrealizowania zamówienia z ich podziałem na poszczególne elementy, b)kosztorysu z podziałem na poszczególne elementy zamówienia, opracowanego metodą kalkulacji szczegółowej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 13 lipca 2001 r. w sprawie metod kosztorysowania obiektów i robót budowlanych (Dz. U. Nr 80, poz. 867). Ponieważ obowiązującym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie ryczałtowe, kosztorys ten będzie wykorzystywany do obliczenia należnego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku odstąpienia od umowy bądź jej rozwiązania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332221
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych i 00/100). 2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a.pieniądzu, b.poręczeniach bankowych, c.gwarancjach bankowych, d.gwarancjach ubezpieczeniowych, e.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, ze zm.). 3.Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Czechowice - Dziedzice - Bestwina, konto nr 18 8453 0002 0000 1717 2000 0120. 4.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 5.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, do oferty należy dołączyć numer konta bankowego, na które Zamawiający dokona zwrotu wadium. 6.Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w formie oryginału w siedzibie Zamawiającego, pok. nr 7. 7.Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofert zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 8.Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do 21.03.2014r, do godz. 09:00. 9.Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 10.Jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji/poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą, tj. 30 dni. 11.Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 12.Zamawiający zwróci wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13.Zamawiający niezwłocznie dokona zwrotu wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14.Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: a.odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b.nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c.zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bestwina.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach