Przetargi.pl
RENOWACJA KOMPLEKSU ZAMKOWEGO W PSZCZYNIE OBEJMUJĄCEGO BUDYNKI STAJNI KSIĄŻĘCYCH WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ

Urząd Miejski w Pszczynie ogłasza przetarg

  • Adres: 43-200 Pszczyna, ul. Rynek 2
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 4493900 , fax. 032 4493955
  • Data zamieszczenia: 2009-12-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Pszczynie
    ul. Rynek 2 2
    43-200 Pszczyna, woj. śląskie
    tel. 032 4493900, fax. 032 4493955
    REGON: 00052364300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pszczyna.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    RENOWACJA KOMPLEKSU ZAMKOWEGO W PSZCZYNIE OBEJMUJĄCEGO BUDYNKI STAJNI KSIĄŻĘCYCH WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres niniejszego zamówienia obejmuje: - przygotowanie terenu - uzbrojenie terenu, wykopy - roboty ziemne - fundamenty, ściany fundamentów - izolacja pozioma i pionowa - podbudowy i posadzki - ściany zewnętrzne - ściany wewnętrzne konstrukcyjne i działowe - schody, stropy, podesty - konstrukcja dachu - pokrycie dachu - izolacja przeciwwilgociowa, termiczna - instalacja c.o. z osprzętem - instalacja elektryczna i teletechniczna - instalacja wod-kan. i gazowa - tynki wewnętrzne i glazury - stolarka zewnętrzna okienna i drzwi - drzwi wewnętrzne - podłogi - roboty malarskie - tynkowanie i inne roboty elewacyjne - różne roboty wykończeniowe zewnętrzne - zagospodarowanie terenu Wartości zamówienia nie przekracza równowartości kwoty 5 150 000,00 EURO
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 454500006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW. V.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy będący osobami fizycznymi, osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej, którzy spełniają warunki udziału wymagane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia, określone poniżej: 1.nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity - Dz. U. z 29 listopada 2007 r., Nr 223, poz. 1655, z późniejszymi zmianami), stosownie do formy prawnej prowadzonej działalności, 2.znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Zamawiający uzna sytuację ekonomiczną i finansową wykonawcy za zapewniającą wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że: a.posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 3.000.000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych 00/100) lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu, w którym zostało opublikowane ogłoszenie o niniejszym zamówieniu, b.jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 2.000.000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych 00/100), 3.posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. Warunek ten zamawiający uzna za spełniony, jeżeli wykonawca udokumentuje, że: a.w okresie ostatnich pięciu lat, przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej trzy roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia. Za robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem i wartością robocie budowlanej stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia zamawiający uzna wykonanie roboty budowlanej polegającej na remoncie lub przebudowie obiektu budowlanego wpisanego do rejestru zabytków, o powierzchni, co najmniej 1000m2 (zawierającą roboty konserwatorskie ścian z detalami sztukatorskimi jak i roboty konserwatorskie elementów kamiennych) i o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych). b.dysponuje lub będzie dysponował co najmniej: - jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, - jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika robót posiadającą kwalifikacje, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 09.06.2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. Nr 150, poz. 1579), - jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika robót posiadającą zaświadczenie Ośrodka Ochrony Zbiorów Publicznych o ukończeniu kursu dla instalatorów systemów zabezpieczających przed przestępczością i pożarem obiekty zabytkowe, muzealne itp. - jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika robót posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności drogowej bez ograniczeń, - jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika robót posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, - jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika robót posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. V.2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu. 1. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w oparciu o analizę treści oświadczeń i dokumentów, jakie na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu dostarczą wykonawcy - według formuły: spełnia/ nie spełnia. 2. Przy ocenie spełniania warunków wykonawców występujących wspólnie dotyczących posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający będzie brał pod uwagę łączny potencjał wykonawców występujących wspólnie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. VI.1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń i dokumentów: 1.oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia na wykonanie robót budowlanych dla projektu pn: Renowacja kompleksu zamkowego w Pszczynie obejmującego budynki stajni książęcych wraz z infrastrukturą towarzyszącą, 2.oświadczenia o nie podleganiu wykluczeniu z niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia - na wykonanie robót budowlanych dla projektu pn: Renowacja kompleksu zamkowego w Pszczynie obejmującego budynki stajni książęcych wraz z infrastrukturą towarzyszącą- z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy, 3.aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 4.aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 punkt 4-8 ustawy - wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 5.aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 punkt 9 ustawy - wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 6.informacji z banku lub Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości nie mniejszej niż 3.000.000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych), wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 7.polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, 8.wykazu wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (co najmniej trzech robót budowlanych polegających na remoncie lub przebudowie obiektów budowlanych wpisanych do rejestru zabytków, o powierzchni, każdego obiektu, co najmniej 1000m2 (zawierające roboty konserwatorskie ścian z detalami sztukatorskimi jak i roboty konserwatorskie elementów kamiennych)i o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych). 9.wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności w tym co najmniej: - jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, - jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika robót posiadającą kwalifikacje, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 09.06.2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. Nr 150, poz. 1579), - jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika robót posiadającą zaświadczenie Ośrodka Ochrony Zbiorów Publicznych o ukończeniu kursu dla instalatorów systemów zabezpieczających przed przestępczością i pożarem obiekty zabytkowe, muzealne itp. - jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika robót posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności drogowej bez ograniczeń, - jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika robót posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, - jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika robót posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń 10.pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w punkcie 9 wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, 11.dokumentów potwierdzających, że osoby wymienione w wykazie, o którym mowa w punkcie 9 posiadają wymagane uprawnienia budowlane w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006r., Nr 83, poz. 578, z późniejszymi zmianami) potwierdzonych stosownymi decyzjami, o których mowa w art. 12 ust. 2 (z uwzględnieniem art.104) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118, z późniejszymi zmianami) lub odpowiadających wymaganym uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów (zgodnie z zapisem art. 104 ustawy) oraz aktualnych zaświadczeń właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa potwierdzających, że osoby wymienione w wykazie, o którym mowa w punkcie 9 są członkami właściwych Izb Inżynierów Budownictwa oraz posiadają wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Termin ważności zaświadczenia wydanego przez właściwą Izbę Inżynierów Budownictwa musi być aktualny w dniu złożenia oferty, 12.aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (dotyczy wykonawców prowadzących działalność gospodarczą) lub innego dokumentu - wynikającego z przepisów szczególnych, z którego wynikać będzie sposób reprezentowania Wykonawcy, 13.pełnomocnictwa do reprezentowania Wykonawcy w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - jeżeli osoba reprezentująca wykonawcę nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentowania we właściwym dokumencie (np. KRS, wpis do ewidencji działalności gospodarczej lub inny wynikający z przepisów szczególnych dotyczących wykonawcy nie będącego przedsiębiorcą). VI.2. W przypadku wykonawców wspólnie składających ofertę zamawiający wymaga, aby każdy z wykonawców indywidualnie złożył: 1.oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia na wykonanie robót budowlanych dla projektu pn: Renowacja kompleksu zamkowego w Pszczynie obejmującego budynki stajni książęcych wraz z infrastrukturą towarzyszącą, 2.oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia na wykonanie robót budowlanych dla projektu pn: Renowacja kompleksu zamkowego w Pszczynie obejmującego budynki stajni książęcych wraz z infrastrukturą towarzyszącą, z przyczyn opisanych w art.24 ust.1 i ust.2 ustawy, stosowne do sytuacji faktycznej wykonawcy oraz stosowne do formy prawnej prowadzonej działalności. 3.aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 4.aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 punkt 4-8 ustawy, 5.aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 punkt 9 ustawy, 6.aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (dotyczy wykonawców prowadzących działalność gospodarczą) lub innego dokument - wynikający z przepisów szczególnych (dotyczy wykonawców nie będących przedsiębiorcami), z którego wynikać będzie sposób reprezentowania wykonawcy, VI.3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, 1. zamiast dokumentów wymienionych w punkcie VI.1.3., VI.1.5., VI.1.12. niniejszej Specyfikacji składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert, c)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2. zamiast dokumentu wymienionego w punkcie VI.1.4. niniejszej Specyfikacji, składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą w zakresie określonym w art.24 ust.1 punkt 4-8 ustawy - dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. VI.4. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie VI.3. niniejszej Specyfikacji zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. VI.5. Dokumenty na potwierdzenie spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Dokument pełnomocnictwa należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Wszystkie dokumenty i oświadczenia sporządzone w językach obcych należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pszczyna.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach