Przetargi.pl
„Remonty cząstkowe na drogach gminnych o nawierzchni mineralno-bitumicznej przy użyciu grysów i emulsji”

GMINA RYKI ogłasza przetarg

  • Adres: 08-500 Ryki, ul. Karola Wojtyły 29
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-06-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA RYKI
    ul. Karola Wojtyły 29
    08-500 Ryki, woj. lubelskie
    REGON: 431020121
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ryki.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Remonty cząstkowe na drogach gminnych o nawierzchni mineralno-bitumicznej przy użyciu grysów i emulsji”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1. Przedmiotem zamówienia są remonty cząstkowe na drogach gminnych o nawierzchni mineralno-bitumicznej przyużyciu grysów i emulsji.4.2. Wymagania dotyczące realizacji zamówienia określone zostały odpowiednio w Specyfikacji technicznej wykonania iodbioru robót (Załącznik nr 1 do SWZ) oraz w Projekcie umowy (Załącznik nr 2 do SWZ).4.3. Przyjmuje się, iż łączna powierzchnia dróg objętych remontami cząstkowymi wynosić będzie 2500 m2 oraz dodatkowo 1000 m2 objętych prawem opcji.4.4. Zgodnie z wymogami art. 433 pkt 4) ustawy zamawiający wskazuje, że minimalna wielkość świadczenia wynosi: 1900m².4.5. Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na to, że podział taki groziłby nadmiernymitrudnościami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania działań różnychwykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniuzamówienia. Niedokonanie podziału zamówienia podyktowane było zatem względami technicznymi, organizacyjnym orazcharakterem przedmiotu zamówienia. Głównym powodem niedokonania podziału zamówienia były względy ekonomiczne.Jednym z głównych elementów cenotwórczych przy tego rodzaju zamówieniach jest koszt transportu i korzystania zpojazdów i sprzętu. Przy równoległym realizowaniu robót przez większą liczbę wykonawców koszt ten zostałby powielany wofertach na poszczególne części zamówienia. Zastosowany ewentualnie podział zamówienia na części nie zwiększyłbykonkurencyjności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw – zakres zamówienia jest zakresem typowym,umożliwiającym złożenie oferty wykonawcom z grupy małych lub średnich przedsiębiorstw. Zgodnie z treścią motywu 78dyrektywy, Instytucja zamawiająca powinna mieć obowiązek rozważenia celowości podziału zamówień na części,jednocześnie zachowując swobodę autonomicznego podejmowania decyzji na każdej podstawie, jaką uzna za stosowną,nie podlegając nadzorowi administracyjnemu ani sądowemu.4.6. Wymagane ilości poszczególnych elementów robót wskazano w załączniku Nr 3 do SWZ, przy czym Zamawiającyzastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji polegającego na zamówieniu większej ilości poszczególnych pozycjirobót w ramach realizacji umowy niż podana w załączniku Nr 3 - w przypadku, gdy będzie to leżeć w interesie wZamawiającego i wynikać z jego bieżących potrzeb oraz w przypadku wystąpienia dalszej degradacji ulic na terenie gminywymagającej naprawy ze strony zarządcy drogi, przy zabezpieczeniu odpowiednich kwot wydatków w budżecie Gminy.Zamawiający przekaże pisemną informację Wykonawcy o potrzebie realizacji prawa opcji podczas realizacji umowy. Prawoopcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie ma obowiązku skorzystać w ramachrealizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nieprzysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji obowiązkiem umownymWykonawcy jest wykonanie świadczenia w zakresie objętym wykorzystanym prawem opcji. Zamawiający ma prawowielokrotnie korzystać z prawa opcji po zrealizowaniu zakresu podstawowego zamówienia – jednak do wyczerpaniamaksymalnego zakresu prawa opcji. Uruchomienie opcji nie będzie wymagało zmiany umowy. O uruchomieniu opcjiZamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie w formie oświadczenia woli. Maksymalny zakres prawa opcji przy każdej zpozycji robót został podany w załączniku Nr 3 do umowy.4.7. Przedmiot zamówienia będzie realizowany sukcesywnie w zależności od bieżących potrzeb Zamawiającego.Zamawiający każdorazowo określi odcinek drogi wymagający remontu.4.8. Termin przystąpienia przez Wykonawcę do realizacji robót naprawczych objętych przedmiotem umowy, stanowi jedno zkryteriów oceny ofert, które będzie oceniane zgodnie z rozdziałem 17 SWZ. Zamawiający ustala maksymalny czasprzystąpienia do realizacji zgłoszonych robót naprawczych, który nie może być dłuższy niż 72 h, licząc od daty otrzymaniapisemnego zlecenia Zamawiającego (przesłanego faksem lub pocztą elektroniczną). Wykonawca może zaoferować krótszyczas przystąpienia do realizacji zgłoszonych robót naprawczych, przy czym nie może być on krótszy niż 36 h. JeżeliWykonawca zaoferuje czas przystąpienia do realizacji zgłoszonych robót naprawczych krótszy niż 36 h, Zamawiającyobliczając ilość punktów w kryterium „czas przystąpienia do realizacji zgłoszonych robót naprawczych”, będzie traktowałdany zapis tak, jak gdyby Wykonawca zaoferował czas przystąpienia do realizacji zgłoszonych robót naprawczychwynoszący 36 h. Do umowy również zostanie wprowadzone zobowiązanie przystąpienia do realizacji zgłoszonych robótnaprawczych w terminie nie dłuższym niż 36 h, licząc od daty otrzymania pisemnego zlecenia Zamawiającego (przesłanegofaksem lub pocztą elektroniczną) - pomimo proponowanego w ofercie przez Wykonawcę krótszego terminu przystąpienia dorealizacji zlecenia.4.9. Po zakończeniu robót objętych danym zleceniem Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo uporządkować na własnykoszt teren robót budowlanych, w tym usunąć z naprawionych powierzchni zanieczyszczeń takich jak gałęzie, kamienie,kawałki gruzu.4.10. Wymagany termin gwarancji na roboty będące przedmiotem zamówienia wynosi 12 miesięcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-07-11

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach