Przetargi.pl
Remont zewnętrznych schodów głównych, schodów zejściowych do lokalu gastronomicznego oraz tarasu frontowego w bud. dawnej willi Dyrektora TAZ Zlokalizowanej przy ul. Szymańskiego 2 w Zawierciu (...)

MIEJSKA I POWIATOWA BIBLIOTEKA PUBLICZNA W ZAWIERCIU ogłasza przetarg

  • Adres: 42-400 Zawiercie, ul. Franciszka Szymańskiego 2
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48 32 67 211 43
  • Data zamieszczenia: 2024-04-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: MIEJSKA I POWIATOWA BIBLIOTEKA PUBLICZNA W ZAWIERCIU
    ul. Franciszka Szymańskiego 2
    42-400 Zawiercie, woj. śląskie
    tel. +48 32 67 211 43
    REGON: 270542016
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bibliotekazawiercie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont zewnętrznych schodów głównych, schodów zejściowych do lokalu gastronomicznego oraz tarasu frontowego w bud. dawnej willi Dyrektora TAZ Zlokalizowanej przy ul. Szymańskiego 2 w Zawierciu (...)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Remont zewnętrznych schodów głównych, schodów zejściowych do lokalu gastronomicznego oraz tarasu frontowego w budynku dawnej willi Dyrektora TAZ Zlokalizowanej przy ul. Szymańskiego 2 w Zawierciu w ramach zadania z Funduszu Obywatelskiego pn.: „Remont schodów, tarasu oraz parkingu Pałacyku Szymańskiego”.2. Stan istniejący:Budynek dawnej willi Dyrektora TAZ obecnie siedziba Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej w Zawierciu przy ul. Szymańskiego 2 wpisany jest do rejestru zabytków pod nr A/1428/91na mocy decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach z dnia 10 lipca 7991 rokuAdres ewidencyjny: 42-400 Zawiercie, ul. F. Szymańskiego nr 2, dz. nr 17/3.(…) 3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wymianę istniejących okładzin schodów i tarasu, odtworzenie izolacji poziomej tarasu, oczyszczenie lica ścian kamiennych i ceglanych, wymianę i uzupełnienie ubytków powierzchni tynkowanych, spoinowanie i impregnację powierzchni ceramicznych i kamiennych, wymianę rynien i rur spustowych, naprawę elementów metaloplastycznych, w tym:1) Nawierzchnia betonowa wokół schodów zejściowych i schodów głównych”:Warstwy odtwarzanej nawierzchni:- Kostka betonowa drogowa typu behaton gr. 8 cm;- Podsypka, piasek płukany o uziarnieniu 2-4 mm lub drobny grys do 5 mm gr. 5 cm;- Tłuczeń klinujący frakcja 0-31,5 mm gr. 5 cm;- Podbudowa, tłuczeń frakcja 31,5-63 mm gr. 30 cm;- Warstwa odsączająca gr. 10 cm.2) Izolacja pionowa fundamentów wokół muru oporowego przy schodach zewnętrznych do restauracji:3) Mur oporowy przy schodach zejściowych, okładzina kamienna schodów głównych:Kamień wapienny w cokole, należy poddać czyszczeniu i impregnacji. Wykonać powierzchniowe oczyszczenie elewacji kamiennej za pomocą strumieniowania ciśnieniowego ścierniwem kwarcowym.4) Czyszczenie fragmentu tynkowanego, wymiana i uzupełnienie tynków:Próbę czyszczenia tynkowanych elementów tarasu należy przeprowadzić metodą mechaniczną, niskociśnieniowym strumieniem rotacyjnym.5) Czyszczenie ceramiki. Mur cokołowy tarasu.6) Uzupełnienie ceramiki:Cegły mocno uszkodzone mechanicznie i będące w stanie destrukcji, należy punktowo wymienić na nowe, dobrane kolorystycznie i gabarytowo do cegły istniejącej. W zależności od stanu materiału wymieniać całe elementy lub wycinać i wymieniać licówki.7) Betonowe nakrywy słupków i murów: Nakrywy balustrad schodów głównych, nakrywy słupków i balustrad tarasu. Spoinowanie.8) Hydrofobizacja.9) Warstwy izolacyjne tarasu. Okładzina schodów zewnętrznych głównych i zejściowych do lokalu. Nawierzchnia tarasu. Warstwy systemu tarasowego. Warstwy schodowe.10) Okładziny kamienne schodów i tarasu:Piaskowiec w kolorze naturalnym (jasny beżowy) nawiązujący ściśle kolorystyką do płytpiaskowcowych zamontowanych na schodach prowadzących do bocznej klatki schodowej i schodów wejściowych od strony elewacji wschodniej.Płyty piaskowcowe o nawierzchni szlifowanej (antypoślizgowej).11) Blacharka elewacyjna. Orynnowanie:Blacharka elewacyjna, obróbki blacharskie, rynny i rury spustowe tarasu należy wymienić na nowe, wykonane z blachy tytanowo-cynkowej.12) Instalacja elektryczna na elewacjach:Podczas prac remontowych, należy uporządkować okablowanie biegnące chaotycznie na elewacjach w zakresie opracowania.13) Malowanie elementów tynkowanych.14) Balustrady, elementy metaloplastyczne.15) Odwodnienie spocznika schodów.Montaż nowego wpustu odwodnieniowego. Wymiana istniejącej instalacji odwodnienia w obrębie dolnego spocznika schodów.4. Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiary robót (jako element pomocniczy do kalkulacji ceny), które stanowią załączniki do specyfikacji warunków zamówienia (dalej SWZ).Ponadto, obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określają także załączone do SWZ projektowane postanowienia umowne.5. Wykonawca uwzględni specyfikę pracy w obiektach użyteczności publicznej, w szczególności wpisanych do rejestru zabytków, wykona prace w sposób i w czasie nie zakłócającym funkcjonowania Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej w Zawierciu, w sposób zapewniający bezpieczeństwo korzystania z budynku przez pracowników i klientów biblioteki. Wszelkie prace zakłócające funkcjonowanie Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej w Zawierciu Wykonawca będzie wykonywał w terminie i na zasadach uzgodnionych z osobą nadzorującą realizację umowy z ramienia Zamawiającego. 6. Tam, gdzie w SWZ w tym dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót lub innych dokumentach zamówienia został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 lub ust. 3 ustawy, pzp Zamawiający zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy Pzp dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem:a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych),b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, konstrukcja),e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania,f) standardów emisyjnych.oraz pod warunkiem udowodnienia przez wykonawcę zgodnie z art. 101 ust. 5 lub 6 ustawy Pzp.(.) 7. Wykonawca jest zobowiązany udzielić gwarancji na przedmiot umowy na nie mniej niż 3 lata licząc od daty odbioru końcowego robót.8. Okres rękojmi na przedmiot zamówienia wynosi 5 lat.9. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę.Zamawiający działając na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga, aby w ramach realizacji umowy czynności bezpośrednio związane z przedmiotem umowy (wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie wynikające z przedmiaru robót, tj.: rozbiórka nawierzchni, naprawa nawierzchni betonowej wokół schodów zejściowych i schodów głównych, wykonanie izolacji, roboty naprawcze muru oporowego przy schodach oraz okładziny kamienia na schodach głównych, czyszczenie fragmentu tynkowego, wymiana i uzupełnienie tynków, czyszczenie ceramiki, naprawa muru cokołowego tarasu, betonowe nakrywy słupków i murów, spoinowanie – cegła, hydrofobizacja, warstwy systemu tarasowego, warstwy schodowe, blacharka elewacyjna, roboty instalacji elektrycznej na elewacjach, malowanie elementów tynkowanych) były wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26.06.1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1465 z późn. zm.) niezależnie od tego, czy prace te będzie wykonywał Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca (tzw. pracownicy fizyczni). Wymóg ten nie dotyczy osób: kierujących budową, wykonujących usługi transportowe, dostawców materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy.10. Dostępność dla osób niepełnosprawnych:Opis przedmiotu zamówienia nie wymaga uwzględnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych, nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 100 ust. 1 ustawy Pzp.11. Zamówienie realizowane jest w ramach Funduszu Obywatelskiego pn.: „Remont schodów, tarasu oraz parkingu Pałacyku Szymańskiego”.Ze wzgl. na ogr. ilość znaków pozostałe informacje w SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego zgodnie z art. 112 ust. 2 ustawy.1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:- Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:- Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:- Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;4) Zdolności technicznej lub zawodowej:a) Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej co najmniej jedną robotę budowlaną obejmującą wykonanie okładzin kamiennych o powierzchni nie mniejszej niż 30 m2.b) Wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) osobą, która będzie pełnić funkcję Kierownika budowy, posiadającą: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, oraz spełniającą wymagania wskazane w art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.Wskazane powyżej uprawnienia budowlane muszą być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29.04.2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadającym im ważnym uprawnieniom budowlanym, wydanym na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, z którego pochodzi dana osoba, które w zakresie objętym zamówieniem pozwalać będą na pełnienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w ww. specjalności.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-04-26

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach