Przetargi.pl
Remont zabytkowej Starej Plebanii w Puńsku

Gmina Puńsku ogłasza przetarg

  • Adres: 16-515 Puńsk, ul. Mickiewicza
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 87 51 61 048, , fax. 87 73 96 805
  • Data zamieszczenia: 2020-01-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Puńsku
    ul. Mickiewicza 23
    16-515 Puńsk, woj. podlaskie
    tel. 87 51 61 048, , fax. 87 73 96 805
    REGON: 53958400000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ugpunsk.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont zabytkowej Starej Plebanii w Puńsku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest remont zabytkowej Starej Plebanii w miejscowości Puńsk. Zestawienia danych powierzchniowych Starej Plebanii: 1) pow. zabudowy: 218,183 m2; 2) pow. użytkowa: 178,58 m2; 3) pow. całkowita: 423,552 m2; 4) kubatura 1071,10 m3. Charakterystyczne parametry techniczne projektowanego budynku: 1) długość budynku elewacja od strony frontowej: 15,57 m; 2) długość budynku elewacja od strony bocznej: 15,57 m; 3) szerokość budynku: 8,6 m; 4) szerokość dobudówki: 7,2 m; 5) wysokość kalenicy od średniego poziomu terenu: 6,55 m; 6) ilość kondygnacji nadziemnych: 2, w tym poddasze nieużytkowe; 7) dach: dwuspadowy szczytwy, o kącie nachulenia głównych połaci 40o; 8) pokrycie dachu: gont i płyty eternitowe na łatach. Planowana inwestycja zakłada wykonanie następujących robót: 1) wymiana dachu (gont drewniany) oraz elementów konstrukcyjnych dachu (Przedmiar: Dach) – ok. 322,920 m2; 2) remont stropu (Przedmiar: Strop) – ok. 173,123 m2; 3) remont elewacji (Przedmiar: Elewacja) – ok. 223,792 m2, w tym opierzenia okien na wzór istniejących – 13 szt.; 4) zabezpieczenie ochronne elementów drewnianych (deski, płyty, bale i krawędziaki) – ok. 892,96 m2; 5) wymiana podłóg i podsufitki z desek (Przedmiar: Podłogi) – ok.159,180 m2; 6) przygotowanie i malowanie tynków wewnętrznych farbami emulsyjnymi (Przedmiar: Tynki i malowanie) – ok. 537,043 m2; 7) stolarka (Przedmiar: Stolarka): a. okienna – wymiana okien skrzynkowych rozwieranych i uchylno-rozwieranych dwudzielnych na okna drewniane wykonane wg wzoru istniejących zabytkowych z okiennicami – ok. 37,659 m2; b. ustawienie i obsadzenie podokienników i płyt nadgrzejnikowych – 9 szt.; c. drzwiowa – renowacja drzwi drewnianych zabytkowych z odtworzeniem oryginalnych okuć – ok. 33,987 m2; d. schody drewniane na poddasze z klapą zamykaną – 1 kpl.; 8) przemurowanie pieców i trzonów kuchennych (Przedmiar: Kominy i piece) – ok. 5,760 m2; 9) roboty zewnętrzne (Przedmiar: Roboty zewnętrzne): a. remont schodów (okładziny z płytek 30x30 cm) wraz z montażem balustrady – ok. 7,800 m2; b. chodniki i place (betonowa kostka brukowa) (ok. 59,720 m2) wraz z obrzeżami (ok. 73,900 m); 10) wymiana instalacji elektrycznej wraz z osprzętem (Przedmiar – Wymiana instalacji elektrycznej) – 1 kpl.; 11) wymiana instalacji wod-kan (Przedmiar – Wymiana instalacji wod-kan) – 1 kpl.; 12) dostawa i montaż schodołazu dla niepełnosprawnych (Przedmiar: Wyposażenie) – 1 kpl.; 13) uporządkowanie terenu inwestycji. Uwaga: Zamówienie nie obejmuje pozycji 62 Przedmiarów (załącznik nr 11 do SIWZ) – Dostawa i montaż regałów wystawienniczych i ekspozycyjnych. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: projekt zagospodarowania terenu i projekt budowlany (zał. nr 12 do SIWZ), oraz przedmiar robót (zał. nr 11 do SIWZ). Przedmiar, co do zasady, pełni funkcję pomocniczą, zawiera jedynie zestawienie przewidywanych robót w celu zobrazowania skali zamierzenia budowlanego i ułatwienie Wykonawcy oszacowania kosztów realizacji inwestycji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: 16.000,00 zł (słownie: szesnaście tysięcy złotych 00/100) na całość zamówienia. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2016 r poz. 359 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Zamawiającego nr 09 9354 0007 0070 0700 0420 0039 BS Sejny, o/Puńsk, przed upływem terminu składania ofert (decyduje termin wpływu środków na rachunek zamawiającego). 4. Wadium w pozostałych formach – oryginały – składa się w Urzędzie Gminy Puńsk, Sekretariat (pokój nr 24), ul. A. Mickiewicza 23, 16-515 Puńsk przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w formach określonych w ust. 2 pkt. 2-5 przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z treści poręczeń lub gwarancji musi wynikać, że wniesione wadium dotyczy wszystkich Wykonawców. 5. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy wg formuły spełnia/nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zobowiązanie (wg załącznika nr 5 do SIWZ) – jeżeli dotyczy. 2. Podwykonawcy (wg załącznika nr 6 do SIWZ) – jeżeli dotyczy. 3. Kosztorysu szczegółowego. 4. Harmonogram robót. 5. Wszyscy Wykonawcy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazują Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wg załącznika nr 10 do SIWZ), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku, gdy Wykonawca nie należy do żadnej grupy kapitałowej może złożyć oświadczenie wraz z ofertą. 6. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 7. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt. 1. 8. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeżeli podmioty te realizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 9. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając, wraz dokumentami na wezwanie, zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Przedstawiony dokument, musi zawierać w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. Zobowiązanie innego podmiotu należy złożyć w oryginale. 10. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust. 1 Ustawy PZP., nie potwierdzają spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w art. 22a ust. 1 Ustawy PZP. 11. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu (załączniki nr 2 i 3 do SIWZ). 12. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdziale 12, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz dane wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 13. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 14. Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu z dnia 26.07.2016 r. (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126) dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. Dokumenty inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 15. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega w Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 16. W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126). 17. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie udzielenia zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów. 18. Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika powinien zawierać: a. wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, b. Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, c. ustanowionego pełnomocnika oraz d. zakres jego umocowania, a także e. oświadczenie o przyjęciu wspólnej solidarnej odpowiedzialności za wykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia. 19. Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie za zgodność z oryginałem. 20. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków o których mowa w 24 ust. 1 PZP oraz art. 24 ust. 5 pkt.1 21. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te powinny potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 22. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej składa każdy z Wykonawców. 23. Ponoszą solidarną odpowiedzialność a niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania. 24. Wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem. 25. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może przed zawarciem umowy wezwać pełnomocnika do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach