Przetargi.pl
Remont zabytkowego cmentarza z okresu I Wojny Światowej w Pęcicach II

GMINA MICHAŁOWICE ogłasza przetarg

  • Adres: 05-816 Reguły, Aleja Powstańców Warszawy 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-04-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA MICHAŁOWICE
    Aleja Powstańców Warszawy 1
    05-816 Reguły, woj. mazowieckie
    REGON: 013269290
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.michalowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont zabytkowego cmentarza z okresu I Wojny Światowej w Pęcicach II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest remont zabytkowego cmentarza z okresu I wojny światowej w Pęcicach.2. Cmentarz, o którym mowa w ust. 1 powyżej zlokalizowany na terenie dz. nr ew.636 i 637 obr. Pęcice, gm. Michałowice jest wpisany do rejestru zabytków województwa mazowieckiego pod nr A 1467 decyzją z dnia 01 października 1992 r.3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje m.in.:1) Wykonanie schodów wejściowych;2) Wykonanie pamiątkowej tablicy wraz z nawierzchnią;3) Wykonanie konserwacji pojedynczych nagrobków wraz z wykonaniem pojedynczych kwater;4) Wykonanie profilowania i obsadzenia roślinnością skarpy;5) Przestawienie istniejącej tablicy informacyjnej w pobliże cmentarza.4. Na wykonanie Przedmiotu zamówienia Zamawiający uzyskał dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład.5. Roboty budowlane będą prowadzone z uwzględnieniem zapisów następujących decyzji wydanych przez Mazowieckiego Konserwatora Zabytków dalej MZWK:1) Decyzja MWKZ znak WN.5142.210.2023.WER z dn. 27.11.2023 r. r.;2) Decyzja MWKZ znak WN.5142.210.2023.WER z dn. 15.12.2023 r.;3) Decyzja MWKZ znak WZ.5146.990.2023.PK z dnia 08.11.2023 r.;4) Decyzja MWKZ znak WZ.5146.991.2023.PK z dnia 04.10.2023 r.6. Przedmiot zamówienia powinien zostać wykonany na podstawie załączonej dokumentacji, określającej zakres przedmiotu umowy:1) Projekt zagospodarowania terenu;2) Projekt architektoniczno - budowlany;3) Projekt techniczny;4) Projekt wykonawczy;5) STWiORB;6) Przedmiar;7) Decyzja nr 1886/2023 z dn. 28.12.2023 r.;8) Decyzja MWKZ znak WN.5142.210.2023.WER z dn. 27.11.2023 r. r.;9) Decyzja MWKZ znak WN.5142.210.2023.WER z dn. 15.12.2023 r.;10) Decyzja MWKZ znak WZ.5146.990.2023.PK z dnia 08.11.2023 r.;11) Decyzja MWKZ znak WZ.5146.991.2023.PK z dnia 04.10.2023 r.7. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany jest:1) do codziennego zabezpieczenia, uporządkowania i utrzymania w czystości terenu po zakończeniu prac;2) zapewnić bezpieczną organizację prac;3) zabezpieczyć teren robót w okresie trwania realizacji zadania, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót;4) bezwzględnie stosować się do treści wszystkich uzgodnień wydanych przez osoby upoważnione przez Zamawiającego;5) znać i stosować w czasie prowadzenia robót wszelkie przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego;6) poddać utylizacji materiały pochodzące z rozbiórek. Koszty prac, o których mowa w niniejszym punkcie należy uwzględnić w wynagrodzeniu ryczałtowym;7) uwzględnić w wynagrodzeniu koszty utrzymania terenu budowy, koszty urządzenia i utrzymania zaplecza budowy, koszty uzgodnień, odbiorów, wyłączeń, badań w celu wykonania zamówienia, koszty obsługi geodezyjnej i geotechnicznej, koszty zabezpieczenia budowy oraz przygotowania dokumentacji powykonawczej;8) wykonać na swój koszt schematy lub rysunki robocze, warsztatowe jeśli uzna to za konieczne dla wykonania robót lub ich części;9) zawiadomić Zamawiającego o wszelkich okolicznościach ujawnionych w toku robót, które mogą mieć ujemny wpływ na stan zachowania zabytku oraz zmienić zakres prac określonych w decyzji MWKZ;10) stosować przepisy wynikające z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz wszelkie pokrewnych przepisy prawa;11) wykonać prace i roboty, wynikające z zaleceń nałożonych przez organy uprawnione na każdym etapie procesu inwestycyjnego zwłaszcza przez MWKZ;12) uzyskać protokół odbioru inwestycji Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;13) zapewnić, na własny koszt obsługi jednostek naukowo-badawczych, o ile zajdzie taka potrzeba dla danego zakresu robót;14) dostarczyć Zamawiającemu w dniu zawarcia umowy, oświadczenie Kierownika budowy o przejęciu obowiązku kierowania budową;15) zapewnić realizację robót w sposób zapewniający bezpieczeństwo osób przebywających w lub w pobliżu terenu robót oraz przemieszczających się w pobliżu miejsca realizacji Przedmiotu zamówienia.8. W ramach Przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych, a po ich ukończeniu uzyskać i przekazać Zamawiającemu decyzję administracyjną udzielającą pozwolenia na użytkowanie.9. Wykonawca zobowiązuje się wykonać wszystkie roboty budowlane opisane w dokumentacji niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia.10. Wykonawca zobowiązany jest do codziennego zabezpieczenia, uporządkowania i utrzymania w czystości terenu po zakończeniu prac.11. Wykonawca zobowiązany jest do należytego zabezpieczenia terenu prowadzenia prac i interesów osób trzecich, zapewnienia warunków bezpieczeństwa związanego z ich realizacją oraz właściwej ochrony środowiska.12. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi normami, przepisami prawa i wiedzą techniczną, a także w sposób zapewniający bezpieczeństwo użytkowników oraz osób trzecich.13. Teren na którym wykonywane będą prace pozbawiony jest dostępu do wody i instalacji elektrycznej w związku z tym Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia tych mediów we własnym zakresie (agregaty prądotwórcze, beczkowozy).14. Wszelkie użyte materiały i urządzenia winny być dopuszczone do stosowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych materiałów i urządzeń dokumentów potwierdzających ich dopuszczenie do stosowania tj. np.: certyfikaty zgodności z Polską lubeuropejską Normą, deklaracje właściwości użytkowych, atesty.15. Na terenie prowadzonych robót Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć wszystkie drzewa, krzewy oraz rośliny wieloletnie (ochrona również bryły korzeniowej), które znajdują się w miejscach, gdzie może nastąpić ich uszkodzenie oraz prowadzić prace w sposób ograniczający do minimum zniszczenie powierzchni biologicznie czynnej.16. Wykonawca zobowiązany będzie do odtworzenia powierzchni biologicznie czynnej oraz do usunięcia uszkodzonych roślin i posadzenia nowych roślin w uzgodnieniu z Inspektorem ds. zieleni /Referatem Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Michałowice na swój koszt (jeżeli dotyczy).17. Wykonawca przez cały czas realizowania zamówienia jest zobowiązany do dysponowania odpowiednią liczbą personelu. Zamawiający nie będzie uwzględniał przedłużenia terminowego wykonania zamówienia z powoduniedyspozycyjności personelu (absencja pracownicza). W takich sytuacjach Zamawiający będzie naliczał kary zgodnie z zawartą Umową.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45215400-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do przetargu Wykonawca zobowiązany jest w terminie do składania ofert wnieść wadium: 1.700,00 zł.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:wpis do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.O zamówienie publiczne mogą również ubiegać się osoby fizyczne, które nie prowadzą działalności gospodarczej, a więc nie posiadają wpisu do KRS, CEIDG ani do rejestrów zawodowych lub handlowych.2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.3) Sytuacja ekonomiczna i finansowa:Wykonawca powinien wykazać, że posiada:a) środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości min. 100.000,00 zł,b) ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną ubezpieczenia nie mniejszą niż 100.000,00 zł. W przypadku ustalenia limitu sumy gwarancyjnej ubezpieczenia na jedno zdarzenie suma ta nie może być niższa niż 100.000,00 zł.4) Zdolność techniczna lub zawodowa:a) doświadczenie Wykonawcy:Wykonawca powinien wykazać, że w ciągu ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał należycie:min. 2 roboty budowlane polegające na remoncie obiektów zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków lub do ewidencji zabytków o łącznej wartości wykonanych robót nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto.UWAGA !!! W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa powyżej musi spełniać w całości przynajmniej jeden z Wykonawców.b) dysponowania osobami:Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osoby odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi, posiadające kwalifikacje zawodowe oraz uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia publicznego:- min. 1 osobę, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjnobudowlanej bez ograniczeń (pełniącą rolę Kierownika budowy), spełniającej wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami tj. która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków zgodnie z przepisami art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 840 zezmianami);Powyższe doświadczenie powinno zostać potwierdzone stosownym dokumentem/ oświadczeniem.- min. 1 osobę, posiadającą uprawnienia do kierowania pracami konserwatorskimi, pracami restauratorskimi lub badaniami konserwatorskimi, prowadzonymi przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, zgodnie z przepisami art. 37a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 840 ze zmianami);Powyższe doświadczenie powinno zostać potwierdzone stosownym dokumentem/ oświadczeniem.- min. 1 osobę, posiadającą uprawnienia do kierowania pracami konserwatorskimi oraz pracami restauratorskimi,prowadzonymi przy zabytkach będących parkami wpisanymi do rejestru albo innego rodzaju zorganizowaną zielenią wpisaną do rejestru zabytków, zgodnie z przepisami art. 37b ust. 1 i 3 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 840 ze zmianami);Powyższe doświadczenie powinno zostać potwierdzone stosownym dokumentem/ oświadczeniem.Zamawiający dopuszcza aby jedna osoba posiadała w/w uprawnienia łącznie.Do wykazu osób należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowane osoby posiadają wymagane uprawnienia i przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane.Doświadczenie określone w ustawie z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami w/w osób posiadających uprawnienia do kierowania budową i pracami powinno zostać potwierdzone stosownym dokumentem.Informacje dodatkowe:W każdym przypadku, gdy wymagane jest posiadanie określonych uprawnień budowlanych przez osobę wskazywaną do pełnienia jakiejkolwiek funkcji wymienionej powyżej, Zamawiający dopuszcza posiadanie przez taką osobę uprawnień wydanych na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, o ile ich zakres odpowiada zakresowi wymaganych uprawnień mając na względzie zakres uprawnień niezbędny do realizacji zamówienia lub jest szerszy.Dopuszcza się również kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 334) oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551) zgodnie z którymi przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).c) dysponowania sprzętem:Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-05-16

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach