Przetargi.pl
Remont zabytkowego budynku ratusza w Pyskowicach mający na celu poszerzenie oferty kulturalnej

Gmina Pyskowice ogłasza przetarg

  • Adres: 44120 Pyskowice, ul. Strzelców Bytomskich
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 326 000 , fax. 323 326 002
  • Data zamieszczenia: 2018-07-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pyskowice
    ul. Strzelców Bytomskich 3
    44120 Pyskowice, woj. śląskie
    tel. 323 326 000, fax. 323 326 002
    REGON: 27625759300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pyskowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont zabytkowego budynku ratusza w Pyskowicach mający na celu poszerzenie oferty kulturalnej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane dla zadania pn. „Remont zabytkowego budynku ratusza w Pyskowicach mający na celu poszerzenie oferty kulturalnej” Zakres robót obejmuje w szczególności: - Zmiana gabarytu lewego okna parteru w elewacji frontowej, przez częściowe jego zamurowanie, w celu dostosowania do szerokości i kompozycji okien wyższych kondygnacji; - Zmiana gabarytów 2 okien parteru w elewacji południowej w celu dostosowania ich do szerokości i kompozycji okien wyższych kondygnacji (częściowe zamurowanie) oraz odtworzenie okna w miejscu skrajnej blendy okiennej od strony zachodniej; - Korekta gabarytu (częściowe zamurowanie) okna w ścianie szczytowej wschodniej; - Wymiana stolarki okiennej na nową nawiązującą podziałami konstrukcyjnymi do stanu z końca XIX w; - Demontaż wtórnych krat okiennych parteru; - Odtworzenie detalu architektonicznego elewacji tj. opasek okiennych, gzymsów nadokiennych i podokiennych, lizen z mas sztukatorskich metodą ciągnioną wraz z obróbkami blacharskimi, zgodnie z rysunkiem; - Odtworzenie fryzu arkadkowego ryzalitu z mas sztukatorskich, zgodnie z rysunkiem; - Odtworzenie boniowania parteru z odtworzeniem oryginalnych historycznych form; - Usunięcie wtórnych ceramicznych okładzin schodów, podestu balkonu i z postumentów balustrady balkonu; - Wymiana stolarki drzwiowej na nową na podstawie istniejących wzorów, zgodnie ze sztuką konserwatorką; - Przemurowanie kominów z cegły klinkierowej; - Montaż nowych rur spustowych, rynien obróbek blacharskich parapetów gzymsów z blachy tytanowo-cynkowej. Szczegółowy zakres robót precyzują załączone do SIWZ: specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót stanowiąca załącznik nr 5 ; 5a do SIWZ , przedmiar robót stanowiący załącznik nr 7 ; 7a do SIWZ oraz projekt techniczny – opis stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ , projekt techniczny - rysunki i dokumenty powiązane z projektem technicznym – rysunki, stanowiący załącznik nr 8a; 8b; 8c; 8d; 8e do SIWZ. Wykonawca jest zobowiązany sporządzić przed rozpoczęciem robót plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (zgodnie z wymogami ustawowymi). Gwarancja będzie zgodna z ofertą przy czym minimalny wymagany okres gwarancji wynosi 5 lat na wykonane roboty i wbudowane materiały. Rękojmia będzie zgodna z okresem gwarancji. Uwaga: Cena ryczałtowa podana przez Wykonawcę obowiązuje w całym okresie obowiązywania umowy i nie podlega zmianie. Wykonawca musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na przedmiot zamówienia. Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane Zgodnie z zapisem w art. 29 ust 5 Ustawy Pzp o wymaganiach w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych Zamawiający informuje, że zakres realizacji nie zmienia stanu obecnego inwestycji pod tym względem. 2. Zatrudnianie osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia 2.1 Wykonawca, podwykonawca, dalszy podwykonawca wykonujący czynności w zakresie realizacji zamówienia jest zobowiązany do zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę tj. osób wykonujących czynności w ramach niniejszego zamówienia, gdzie wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r. poz.1502 z późn.zm.). Na Wykonawcy ciąży obowiązek zapewnienia aby również podwykonawcy i dalsi podwykonawcy spełniali wszystkie wymogi względem osób zatrudnionych na umowę o pracę. 2.2 Wymóg zatrudniania przez Wykonawcę, podwykonawcę, dalszego podwykonawcę osób zatrudnionych na umowę o pracę dotyczy osób wykonujących roboty w całym zakresie przedmiotu zamówienia. 2.3 Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia warunków dotyczących zatrudniania osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia określonego szczegółowo w umowie. 3. Rozwiązania równoważne 3.1 Tam, gdzie w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót lub w projekcie technicznym został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: a)  gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), b)  charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), c)  charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), d)  parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja), e)  parametrów bezpieczeństwa użytkowania, f)   standardów emisyjnych, 3.2 Tabela równoważności stanowi załącznik 5a do SIWZ. W sytuacji gdy jakieś urządzenie nie zostało wskazane w powyższej tabeli, w dokumentacji przetargowej został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne z zapisami punktu 3.1 niniejszego rozdziału SIWZ 3.3 Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub Polską Normą w przypadku braku Polskiej Normy przenoszącej europejskie. Ilekroć w dokumentacji, mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1570) oraz wymaganiom specyfikacji technicznych, i SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest załączyć do oferty „WYKAZ MATERIAŁÓW I URZĄDZEŃ RÓWNOWAŻNYCH” i stosowane dokumenty potwierdzające, że zaoferowane materiały/urządzenia/wyroby zapewniają uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji technicznej. Poprzez dokumentację potwierdzającą dotyczącą minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Uwaga: W przypadku zaoferowania materiałów/urządzeń/wyrobów niespełniających minimalnych parametrów jakościowych, określonych w opisie przedmiotu zamówienia oferta takiego Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art.89 ust 1 pkt 2 „ustawy Pzp” , jako że jej treść nie będzie odpowiadała treści SIWZ Uwaga: W przypadku gdy w dokumentacji technicznej istnieje sformułowanie nazwy producenta dla produktu z adnotacją „ lub odpowiednik”, należy rozumieć pod tym pojęciem możliwość zastosowania produktu równoważnego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w pkt 3.3. – do oferty należy dołączyć aktualne na dzień składania ofert Oświadczenia, zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 a i 2b do SIWZ (oświadczenie z art. 25a ustawy). Informacje zawarte w Oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy Pzp (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy (zał. nr 3 do SIWZ) Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia; UWAGA! Proszę nie dołączać oświadczenia do oferty. Uwaga (dotycząca wszystkich oświadczeń i dokumentów): 1. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352), 2. w przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty, 3. w przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia lub spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów, 4. w przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy (brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach