Przetargi.pl
Remont warsztatów w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach przy ul. Sienkiewicza 23

Powiat Tarnogórski ogłasza przetarg

  • Adres: 42600 Tarnowskie Góry, ul. Karłuszowiec
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 3813786 , fax. 032 3813727
  • Data zamieszczenia: 2017-06-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tarnogórski
    ul. Karłuszowiec 5
    42600 Tarnowskie Góry, woj. śląskie
    tel. 032 3813786, fax. 032 3813727
    REGON: 27628546000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont warsztatów w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach przy ul. Sienkiewicza 23
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest remont warsztatów w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach przy ul. Sienkiewicza 23. 2. Zakres przedmiotowy zamówienia: 1) przebudowa dachu obiektu obejmująca demontaż istniejącego pokrycia oraz starych świetlików dachowych z zaślepieniem powstałych otworów, wykonanie nowego pokrycia dachowego wraz z dociepleniem, montaż nowych świetlików dachowych, 2)montaż rynien i rur spustowych z podłączeniem do kanalizacji, 3)wykonanie obróbek blacharskich, 4)wykonanie nowej instalacji odgromowej, 5)wykonanie w miejscu zaślepienia istniejących świetlików dachowych sufitów podwieszanych, 6)wymiana stolarki okiennej i drzwiowej wewnętrznej i zewnętrznej, 7)likwidacja wskazanej stolarki okiennej z zamurowaniem otworów, 8)kompleksowy remont pomieszczeń: remont posadzek, ścian, sufitów, wyposażenia sanitariatów, 9)przebudowa wskazanych pomieszczeń, 10)przebudowa instalacji elektrycznej i oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego, 11)wykonanie układu pomiarowego półpośredniego dla obiektu, zgodnie z warunkami przyłączenia do sieci elektroenergetycznej dla obiektu, 12)przebudowa instalacji niskoprądowych i teletechnicznych, 13)przebudowa instalacji wod.-kan., 14)przebudowa instalacji centralnego ogrzewania, 15)wykonanie i remont wentylacji grawitacyjnej, mechanicznej oraz klimatyzacji, 16)dostosowanie obiektu do przepisów ochrony przeciwpożarowej, 17)dostosowanie pomieszczeń do planowanego parku maszynowego (m.in. wykonanie posadzek, fundamentów pod maszyny, wymaganych instalacji wraz z demontażem, wyniesieniem i zabezpieczeniem maszyn na czas robót oraz ich ponowne ustawienie i podłączenie w miejscu przeznaczenia po wykonaniu robót), 18)docieplenie ścian zewnętrznych i fundamentowych, 19)remont daszku głównego nad schodami, 20)przebudowa schodów zewnętrznych, 21)przełożenie monitoringu i innych istniejących instalacji zewnętrznych, 22)wykonanie opaski żwirowej wokół elewacji, 23)przebudowa istniejącej nawierzchni utwardzonej, 24)wykonanie nowo projektowanych nawierzchni utwardzonych, 25)przebudowa nawierzchni betonowej przy elewacji północnej, 26)rozebranie a następnie odtworzenie istniejącej nawierzchni utwardzonej w związku z wykonaniem robót dotyczących zewnętrznej instalacji kanalizacji deszczowej i sanitarnej, 27)wykonanie instalacji zewnętrznej kanalizacji sanitarnej i deszczowej, 28)transport i zabezpieczenie maszyn i urządzeń stanowiących wyposażenie warsztatów szkolnych. 3.Zakres przedmiotowy zamówienia został opisany w: 1)dokumentacji technicznej (załącznik nr 9a-j do SIWZ), 2)przedmiarach robót (załącznik nr 10a-j do SIWZ) 3) STWiOR (załącznik nr 11a-h do SIWZ). 4. Warunki realizacji zamówienia: 1)przedmiot zamówienia ma być wykonany w oparciu o dokumentację przetargową i projektową, przedmiary robót, STWiOR, warunki przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, zestawienie maszyn i urządzeń przewidzianych do zabezpieczenia i transportu oraz wizję w miejscu prowadzenia robót. Dokumentacja projektowa, przedmiary robót, STWiOR, warunki przyłączenia do sieci elektroenergetycznej oraz zestawienie maszyn i urządzeń do zabezpieczenia i transportu stanowią załączniki nr 9a-j, 10a-j, 11a-h, 12 i 13 do SIWZ. Wykonawca może zapoznać się dodatkowo z pełną dokumentacją projektową, w wersji papierowej, w siedzibie Zamawiającego (w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, ul. Karłuszowiec 5, pokój 104). W razie stwierdzenia przez Wykonawcę, że dokumentacja przetargowa zawiera błędy lub braki winien on niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego, 2)Wykonawca jest zobowiązany do: a)wygrodzenia całości terenu, w którym realizowane są prace i wyznaczenie stref niebezpiecznych, b)urządzenia bezpiecznych wyjść i przejść, c)urządzenia składowisk materiałów do montażu i materiałów z demontażu, d)należytego zabezpieczenia terenu i miejsc na których prowadzone będą roboty, e)systematycznego porządkowania miejsc wykonania robót w tym systematycznego usuwania gruzu z rozbiórek, f)jako wytwarzający odpady – do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z następujących ustaw: - ustawy z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2017r. poz. 519), - ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (tj. Dz.U. z 2016r., poz. 1987 z późniejszymi zmianami), g)zabezpieczenia terenu wykonywania prac przed dostępem osób trzecich, h)po zakończeniu robót uporządkowania miejsca (terenu) wykonywania robót, i)naprawienia wszelkich uszkodzeń i szkód, które wystąpiły w trakcie prowadzenia robót, j)podczas prac w obrębie sieci i instalacji, urządzeń i obiektów infrastruktury podziemnej lub w jej bezpośrednim otoczeniu prowadzenia robót pod nadzorem właścicieli sieci, instalacji, urządzeń i obiektów infrastruktury podziemnej, k)wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, l)opracowania po zakończeniu zadania świadectwa energetycznego dla budynku, m)wykonania, przy udziale koordynatora z ramienia szkoły Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach oraz inspektora nadzoru inwestorskiego inwentaryzacji budynku warsztatów szkolnych obejmujących w szczególności zasób maszyn i urządzeń znajdujących się w budynku, n) wykonania, przy współudziale Zamawiającego oraz Inspektora nadzoru inwestorskiego, harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji, 3)Wykonawca ponosi koszty zagospodarowania placu budowy (w szczególności: zabezpieczenia warunków sanitarno-higienicznych dla pracowników, przyłącza robocze wody i energii elektrycznej - w tym koszty wykorzystanych mediów lub użycie beczkowozów i agregatów prądotwórczych), 4)Wykonawca ponosi koszty ogrzewania obiektu przez cały okres realizacji zamówienia. Wszelkie konieczne uzgodnienia, wyłączenia instalacji, zabezpieczenia wymiennikowni należy uzgodnić z właścicielem wymiennika ciepła tj. Przedsiębiorstwem Energetyki Cieplnej, 5)Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych robót oraz zgodność ich wykonania z ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2016 roku, poz.290 z p.zm.), zwaną dalej prawem budowlanym i obowiązującymi w tym zakresie przepisami, zaleceniami nadzoru inwestorskiego, obowiązującymi normami, dokumentacją projektową i STWiOR, 6)prace przy realizacji zamówienia będą prowadzone pod kierownictwem Kierownika budowy Wykonawcy, który musi posiadać odpowiednie uprawnienia wymagane prawem budowlanym, tj. uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, 7)Kierownik budowy przed rozpoczęciem robót złoży oświadczenie o przyjęciu obowiązków kierownika budowy. 5. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia został wskazany znak towarowy (marka) producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: a)gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), b)charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), c)charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), d)parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja), e)parametrów bezpieczeństwa użytkowania, f)standardów emisyjnych, 6. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub Polską Normę w przypadku braku Polskiej Normy przenoszącej europejskie. 7. Ilekroć w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji technicznej mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. 8. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w prawie budowlanym, ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1570 ze zm.) oraz wymogom specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz SIWZ. 9. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot umowy na okres minimum 60 miesięcy (słownie: sześćdziesiąt miesięcy), licząc od dnia podpisania przez Zamawiającego, Inspektora nadzoru inwestorskiego i Wykonawcę bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót (za wyjątkiem gwarancji na urządzenia, na które obowiązują gwarancje fabryczne producentów, które winny wynosić minimum 2 lata). Gwarancje na urządzenia udzielone przez producenta będą liczone od dnia podpisanego przez Zamawiającego, Inspektora nadzoru inwestorskiego i Wykonawcę bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót. 10. W okresie przeprowadzania egzaminów zawodowych, Zamawiający zastrzega sobie prawo do wstrzymania jakichkolwiek prac w obiekcie (maksymalnie 5 dni roboczych) w tym prac przygotowawczych. Powyższe wstrzymanie prac nie powoduje przedłużenia umownego terminu zakończenia robót. Dokładny termin egzaminów zawodowych zostanie podany Wykonawcy po ich ustaleniu w porozumieniu z Dyrekcją szkoły Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach. 11. Zamawiający zastrzega, że roboty remontowe w pomieszczeniach nr 1.39, 1.40, 1.41 według numeracji podanej w inwentaryzacji zostaną rozpoczęte nie wcześniej niż po zakończeniu egzaminów zawodowych. Z pomieszczeń tych do czasu zakończenia egzaminów zawodowych będzie możliwość wyłącznie dokonania relokacji znajdujących się w nich maszyn i urządzeń na tymczasowe miejsce składowania na czas robót za wyjątkiem maszyn wymaganych do przeprowadzenia egzaminów zawodowych (wyszczególnione w załączniku nr 13 do SIWZ). 12 .Wykonawca w ramach zamówienia dokona relokacji maszyn i urządzeń znajdujących się w remontowanych pomieszczeniach warsztatów szkolnych Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach, które obejmą ich demontaż, transport, ustawienie w wyznaczonym miejscu wskazanym przez Zamawiającego (maks. do 10 km od budynku warsztatów szkolnych) na czas robót wraz z ich zabezpieczeniem, a po zakończeniu prac remontowych ich ponowne przetransportowanie i ustawienie w wyznaczonych w dokumentacji lokalizacjach. Dokładny spis maszyn i urządzeń przewidzianych do zabezpieczenia i transportu został podany w załączniku nr 13 do SIWZ. Wywóz maszyn i urządzeń należy przewidzieć w dwóch rzutach, ze względu na pozostawienie części maszyn w budynku warsztatów w celu umożliwienia przeprowadzenia egzaminów zawodowych. 13. Zamawiający wymaga, aby każda maszyna została zabezpieczona w sposób uniemożliwiający jej uszkodzenie tj. np. poprzez obłożenie maszyny szczelnie folią. Wykonawca po dostarczeniu maszyn i urządzeń na miejsce ich tymczasowego składowania dokona ich wygrodzenia w sposób uniemożliwiający do nich dostęp osobom postronnym (np. poprzez wygrodzenie siatką). 14. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26.06.1974r. Kodeks Pracy (tj. Dz. U. z 2016., poz. 1666 z późn. zm.) w zakresie realizacji zamówienia osób wykonujących czynności wchodzące w tzw. Koszty bezpośrednie. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób: kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach