Przetargi.pl
REMONT ŚCIANY OPOROWEJ RAMPY CZOŁOWO-BOCZNEJ NA WBK 605 BRZEG W KONWENCJI „ZAPROJEKTUJ I ZBUDUJ”

Rejonowy Zarząd Infrastruktury ogłasza przetarg

  • Adres: 50-984 Wrocław, ul. Obornicka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 261 65 68 01 , fax. 261 65 68 02
  • Data zamieszczenia: 2019-02-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Rejonowy Zarząd Infrastruktury
    ul. Obornicka 126
    50-984 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 261 65 68 01, fax. 261 65 68 02
    REGON: 93010390600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rziwroclaw.wp.mil.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    REMONT ŚCIANY OPOROWEJ RAMPY CZOŁOWO-BOCZNEJ NA WBK 605 BRZEG W KONWENCJI „ZAPROJEKTUJ I ZBUDUJ”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA. Przedmiotem zamówienia jest „Remont ściany oporowej rampy czołowo-bocznej na WBK 605 Brzeg w K-2216 w konwencji „zaprojektuj i zbuduj”, użytkowanej przez JW. 2697 Brzeg wraz z skutecznym zgłoszeniem robót budowlanych dla których pozwolenie na budowę nie jest wymagane w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu oraz z późniejszym wykonawstwem i pełnieniem nadzoru (autorskiego i kierownika budowy/kierowników robót) w zakresie objętym wykonywaną dokumentacją projektową, spełniającej wymogi stawiane w art. 29, 30, 31 ustawy „Prawo zamówień publicznych”, która stanowić będzie opis przedmiotu zamówienia na roboty budowlane w myśl art. 31 ustawy „Prawo zamówień publicznych” dla rzeczowej realizacji remontu ściany oporowej rampy czołowo-bocznej z przeniesieniem autorskich praw majątkowych. 2. STAN ISTNIEJĄCY. 2.1. Dane ogólne i charakterystyka obiektu. Ściana oporowa rampy czołowo-bocznej, która jest planowana do remontu znajduje się na wojskowej bocznicy kolejowej nr 605 na terenie kompleksu 2216 Brzeg. Bocznica użytkowana jest przez JW. 2697 Brzeg. Teren przewidywany pod remont ściany oporowej rampy stanowi własność Skarbu Państwa w zarządzie Rejonowego Zarządu Infrastruktury 2.2. Dane techniczne : - długość rampy bocznej - 27,35 m; - całkowita szerokość rampy - 7,20 m; - szerokość rampy czołowej na końcu toru nr 602 - 4,70 m; - wysokość ścian rampy czołowo-bocznej bocznej liczona od ziemi - 1,95 m; - odległość od krawędzi rampy bocznej do osi toru nr 601 - 1,70 m; - całkowita powierzchnia rampy z kostki granitowej - 161,95 m²; - powierzchnia najazdu na rampę z kostki granitowej - 43,92 m²; - powierzchnia najazdu z płyt betonowych - 20,16 m². 2.3. Opis stanu istniejącego. Rampa czołowo-boczna usytuowana jest na terenie jednostki przy torach: - rampa boczna wzdłuż toru nr 601a; - rampa czołowa na końcu toru nr 602. Rampa czołowo-boczna , jak również cała bocznica, została wybudowana w latach 30-tych ubiegłego wieku. Brak jest dokumentacji budowlanej. Ostatni remont rampy, był wykonany w 1973 roku. Ściana oporowa rampy bocznej wzdłuż toru nr 601ao długości: 27,35m i wysokości: 1.95 m jest pęknięta w połowie długości na całej wysokości ścianki, posiada pęknięcia w kilku miejscach oraz jest wybrzuszona w wyniku przesunięcia krawędzi rampy bocznej w kierunku toru, co powoduje trudności z podstawianiem wagonów do za, jak i wyładunku. (Zdjęcie nr 1). Ponadto, ściana oporowa jest wzmocniona słupkami z szyn typu „8” (Zdjęcie nr 2). Nawierzchnia rampy ( 161,95 m²) jest wykonana z kostki granitowej oraz początek najazdu na rampę z płyt betonowych (20,16 m²), cała powierzchnia rampy posiada wgłębienia i szczeliny (Zdjęcie nr 3-4). Obrzeże rampy stanowi kątownik (ceownik) równoramienny ∟50x50x6(Zdjęcia nr 1-6).Pionowe narożniki rampy mają zamocowane kątowniki równoramienne ∟100x100x8 Najazd na rampę o szerokości: 7,20 m i długości 8,9 m, z placu ładunkowego wykonany jest z kostki granitowej oraz płyt betonowych o szer. 2,8 m (Zdjęcie nr 5). Ściany oporowe rampy czołowo - bocznej , są posadowione na fundamentach betonowych wykonanych bezpośrednio na gruncie ilastym (Zdjęcie nr 7). 2.4.Stan wymagany : Rampa ma spełniać funkcję rampy kolejowej czołowo-bocznej typu ciężkiego do załadunku i wyładunku pojazdów wojskowych samochodowych oraz pojazdów samobieżnych gąsienicowych o max. ciężarze 60 t , a także kontenerów za pomocą wózków widłowych. Szczegółowe wymagania w tym zakresie określa Norma branżowa „Rampy kolejowe”- Budownictwo Kolejowe : BN-65/9310-01 oraz „Warunki techniczne Id-1 (D-1) utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych” wydawnictwo: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Dodatkowe wymagania: 1) maksymalne pochylenie podjazdu na rampę 1:5; 2) ściana rampy bocznej wzdłuż toru 601a, powinna być zaprojektowana z wysokiej klasy betonu dostosowanego do klasy środowiska oraz zadanych wyspecyfikowanymi pojazdami obciążeń, należy przewidzieć odpowiednie zbrojenie płyt; 3) należy przewidzieć zabezpieczenie krawędzi ściany np. przez zastosowanie kształtowników stalowych; 4) należy przewidzieć malowanie krawędzi rampy w ostrzegawcze pasy żółto-czarne ; 5) na rampie czołowej przewidzieć zamontowanie dwóch zderzaków wagonowych z wkładami gumowymi; 3. ZAKRES RZECZOWY PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. Przedmiotem zamówienia w ramach remontu rampy jest zaprojektowanie i rzeczowa realizacja remontu ściany oporowej rampy czołowo-bocznej. I. WYMOGI ZAMAWIAJĄCEGO W STOSUNKU DO OPRACOWAŃ PROJEKTOWYCH Nazwa Ilość Klauzula Opracowań 1. Wykonanie mapy dla celów projektowych 4 Jawny 2. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. 3 Jawny 3. Przedmiar robót 2 Jawny 4. Projekt wykonawczy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. z dnia 27.04.201 r. poz. 462) 4 Jawny 5. Kosztorys inwestorski 2 Jawny 6. Zestawienie kosztów zadania remontowego 2 Jawny 7. Plan BIOZ 2 Jawny 8. Skuteczne zgłoszenie robót budowlanych w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim w Opolu 1 Jawny 9. Dokumentacja powykonawcza 4 Jawny Wykonawca zrealizuje , na zasadach zawartych w projekcie umowy , własnym staraniem i na własny koszt: dokumenty, badania, oceny techniczne, odkrywki, pomiary itp.; niezbędne do poprawnego i pełnego wykonania dokumentacji. Wykonawca wykona inwentaryzację rampy czołowo-bocznej do celów projektowych. Zaprojektowana ściana oporowa winna zawierać wszystkie elementy niezbędne do prawidłowego, zgodnego z prawem i wymogami zamawiającego, osiągnięcia efektu rzeczowego tj. remontu istniejącej rampy czołowo-bocznej (typu ciężkiego) wojskowej bocznicy kolejowej Nr 605, użytkowanej przez JW. 2697 Brzeg. Dokumentacja ściany oporowej obejmować będzie wszystkie niezbędne roboty budowlane w stopniu szczegółowości pozwalającym na jednoznaczne ich zdefiniowanie. Zadaniem projektanta jest sporządzenie dokumentacji projektowej ściany na remont istniejącej ściany oporowej rampy czołowo-bocznej z zachowaniem pierwotnego kształtu i wymiarów z uwzględnieniem robót niezbędnych dla zapewnienia zgodności rampy z obowiązującymi przepisami. Rampa ma spełniać funkcję rampy kolejowej czołowo-bocznej typu ciężkiego (max. nośność : 120 kN). II. RECZOWA REALIZACJA OPRACOWANIA PROJEKTOWEGO 3.1. Organizacja terenu robót. Teren robót zorganizować i wyposażyć staraniem i na koszt Wykonawcy. Wykonawca miejsce robót wygrodzi ogrodzeniem tymczasowym, zapewniając swobodny przejazd i przejście. Zaplecze robót należy zorganizować w miejscu wskazanym przy przekazaniu terenu robót z udziałem przedstawicieli: Wykonawcy, Sekcji Obsługi Infrastruktury Brzeg oraz Użytkownika JW. 2697 Brzeg. Powyższe zaplecze należy zorganizować w terminie do 14 dni od daty przekazania terenu budowy. 3.2. Roboty do wykonania 3.2.1. Roboty rozbiórkowe: ▪ Rozebranie nawierzchni rampy z kostki granitowej. ▪ Usunięcie podbudowy oraz warstwy odsączającej pod nawierzchnią z kostki granitowej oraz płyt betonowych. ▪ Rozebranie najazdu na rampę z płyt betonowych. ▪ Rozebranie istniejącej ściany oporowej rampy , wraz z ławą fundamentową wzdłuż toru nr 601a, łącznie ze stalowymi elementami (ceowniki , szyny , pręty zbrojeniowe itp.). ▪ Zdemontowanie dwóch belek ze ściany rampy czołowej. ▪ Transport materiałów z rozbiórki na odległość 1 km (za wyjątkiem kostki i bloków granitowych) na wyznaczone składowisko przez Kierownika Sekcji Obsługi Infrastruktury Brzeg. (należy przewidzieć transport oraz opłatę za wywiezienie gruzu i złomu na składowisko miejskie). 3.2.2. Roboty ziemne: ▪ Wybranie ziemi (korytowanie) na całej długości ścianki oporowej wzdłuż toru nr 601ao długości: 27,35 m , szer. max: 1,5 m i głębokości : 1,95 m tzn. do spodu „ławy fundamentowej”(złożenie jej na placu budowy do ponownego użycia). ▪ Zebranie warstwy ziemi o grubości 0,5 m po zdjęciu kostki granitowej o szer. 5,7 mi długości: 27,35 m (złożenie jej na placu budowy do ponownego użycia ). ▪ Profilowanie, zagęszczenie podłoża górnej nawierzchni rampy oraz przygotowaniepodłoża do ułożenia kostki granitowej (po wybudowaniu zaprojektowanej ścianyoporowej oraz obsypaniu ziemią). 3.2.3. Remont ściany oporowej oraz powierzchni rampy czołowo – bocznej : ▪ Wykonanie szalunku celem wykonania ławy fundamentowej i ściany oporowej. ▪ Wykonanie ławy fundamentowej wzdłuż toru nr 601a. ▪ Wykonanie monolitycznej ściany oporowej wzdłuż toru nr 601a na wykonanej ławie fundamentowej. ▪ Demontaż szalunków. na placu budowy, zagęszczenie ziemi oraz w razie potrzeby jej uzupełnienie . ▪ Ułożenie warstwy tłucznia o grubości 0,2 m oraz jego zagęszczenie. ▪ Ułożenie warstwy odsączającej z mączki granitowej o grubości 0,3 m oraz jej zagęszczenie. ▪ Ułożenie kostki granitowej na całej powierzchni rampy czołowo - bocznej na przygotowanym podłożu oraz wypełnienie szczelin mączką granitową. ▪ Zabezpieczenie krawędzi wybudowanej ściany oporowej kształtownikiem stalowym nadługości: 27,35 mb. 3.2.4.Roboty uzupełniające. ▪ Odnowienie pozostałych ścian oporowych rampy poprzez zbicie starego tynku, wykonanie izolacji przeciwwilgociowych elementów żelbetowych, położenie nowej warstwy tynku . ▪ Oczyszczenie kostki granitowej do ponownego ułożenia na rampie. ▪ Zamontowanie dwóch belek drewnianych z zamocowanymi dwoma zderzakami wagonowymi z wkładami gumowymi na rampie czołowej. ▪ Montaż znaku informującego o dopuszczalnym obciążeniu rampy na słupku stalowym (z prawej strony najazdu na rampę). ▪ Malowanie antykorozyjne elementów stalowych. ▪ Wykonanie malatury ostrzegawczej rampy czołowo-bocznej . ▪ Konserwacja toru 601a po zakończonych pracach remontowych rampy na długości 50,00mb polegająca na: - oczyszczenie torowiska; - oczyszczenie i uzupełnienie tłucznia; - dokręcenie śrub stopowych i łubkowych oraz ich zakonserwowanie.; - podbicie i oprofilowanie toru. 3.3. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących zamówienie (art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych). a) Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP Zamawiający żąda zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę (zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 22 czerwca 1976 r. - Kodeksu Pracy) co najmniej 3 osoby do prac ogólnobudowlanych, które będą wykonywać czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia, przez cały okres trwania umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. b) W przypadku rozwiązania stosunku pracy z osobą, o której mowa w pkt. a, przed zakończeniem terminu umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca/Podwykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. c) Najpóźniej w dniu przekazania terenu budowy Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu listy osób, o których mowa w pkt. a, która będzie określała pełnione przez pracowników funkcje oraz okres obowiązywania umowy o pracę. W przypadku zmiany tych osób Wykonawca przedstawi Zamawiającemu zaktualizowaną listę osób. d) W trakcie realizacji przedmiotu umowy Zamawiający jest uprawniony do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy (odpowiednio Podwykonawcy) odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia, o którym mowa w pkt a, a w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. e) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się 0 przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. f) Sposób udokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w pkt. a, jak i sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudniania na umowę o pracę osób zgodnie z warunkami SIWZ zostały zawarte w projekcie umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości – 5 090,00 zł 2. Wadium wnoszone w pieniądzu musi znaleźć się na koncie Zamawiającego do dnia 19.03.2019 r., do godz. 10.00. Nie dopuszcza się wnoszenia wadium w formie gotówki do kasy Zamawiającego. 3. Wadium wniesione w postaci poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych oraz poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.) musi zawierać co najmniej: a) nazwę i adres Wykonawcy, b) nazwę i adres beneficjenta, c) nazwę i adres gwaranta/ poręczyciela, d) nazwa zadania, na które składane jest wadium, e) kwotę, f) termin ważności, g) wskazanie wszystkich przypadków powodujących utratę wadium zgodnie z art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy Pzp. 4. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa powinna mieć postać gwarancji bezwarunkowej, nieodwołalnej i płatnej na pierwsze żądanie Zamawiającego. 5. Wadium, o którym mowa w pkt 3 musi zostać złożone w kasie Zamawiającego (bud. RZI, pok. 20) w terminie do dnia – 19.03.2018 r. do godz. 10.00. 6. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert lub wadium zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy, a także w przypadku gdy Wykonawca nie wyrazi zgody na przedłużony okres związania ofertą, jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7a i 7b Ustawy Pzp. 7. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy je wpłacić na konto NBP O/Okr. we Wrocławiu 44 1010 1674 0030 7213 9120 2000, z dopiskiem „wadium dotyczące przetargu nieograniczonego na remont ściany oporowej rampy czołowo – bocznej typu ciężkiego na WBK 605 Brzeg w Brzegu w konwencji zaprojektuj i zbuduj”. 8. Wadium zostanie zwrócone wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14. Wadium dla konsorcjum może być wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum. 15. Wadium wybranego Wykonawcy zostanie zwrócone niezwłocznie po wniesieniu wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy i zawarciu przez niego umowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca załączy: 1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy sporządzony wg załączonego wzoru (oryginał podpisany przez Wykonawcę); 2) wypełnioną i podpisaną tabelę elementów scalonych – Formularz nr 5 (oryginał podpisany przez Wykonawcę); 3) zobowiązanie innego podmiotu na zdolnościach którego zamierza polegać Wykonawca w celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu – Formularz Nr 4 (oryginał podpisany przez ten podmiot).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach