Przetargi.pl
Remont połaci dachowych wraz z wymianą instalacji odgromowej w budynku mieszkalnym wielorodzinnym, w Goczałkowicach-Zdroju przy ul. Uzdrowiskowej 65.

Śląski Zarząd Nieruchomości Jednostka Budżetowa Województwa Śląskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 40172 Katowice, ul. Grabowa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 782 49 25 , fax. 0 32 258 6045
  • Data zamieszczenia: 2018-06-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Śląski Zarząd Nieruchomości Jednostka Budżetowa Województwa Śląskiego
    ul. Grabowa
    40172 Katowice, woj. śląskie
    tel. 032 782 49 25, fax. 0 32 258 6045
    REGON: 24030518500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip-slaskie.pl/sznkat

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont połaci dachowych wraz z wymianą instalacji odgromowej w budynku mieszkalnym wielorodzinnym, w Goczałkowicach-Zdroju przy ul. Uzdrowiskowej 65.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest remont połaci dachowych wraz z wymianą instalacji odgromowej w budynku mieszkalnym wielorodzinnym, dwuklatkowym, dwukondygnacyjnym, z niezagospodarowanym poddaszem, w Goczałkowicach-Zdroju przy ul. Uzdrowiskowej 65. Działka ewidencyjna nr ew. 2357/26 obręb Goczałkowice. Właścicielem nieruchomości jest Województwo Śląskie. Obiekt znajduje się na terenie objętym ochroną Wojewódzkiego Konserwatora zabytków. Przedmiot zamówienia obejmuje:wymianę pokrycia dachu,wymianę i naprawę konstrukcji więźby dachowej,naprawę stropu ostatniej kondygnacji budynku,wymianę instalacji odgromowej,wymianę rynien i rur spustowych. Zakres robót obejmuje: roboty rozbiórkowe,usuwanie gruzu,pokrycie dachowe,konstrukcję drewnianą dachu,ściany zewnętrzne na poddaszu,stolarkę okienną tzw. ''wola oczka'',remont stropu nad 1 piętrem,instalację odgromową. Kolejność prowadzenia robót budowlanych: Zabezpieczenie stropu w mieszkaniach ostatniej kondygnacji przed przestąpieniem do prac. Uwaga nr 2! Budynek zamieszkany. Warunki zabudowy, zabezpieczenia i termin należy uzgodnić z mieszkańcami. wyznaczenie terenu budowy, ogrodzenie i oznakowanie,rozbiórkę istniejących elementów więźby dachowej i pokrycia, rozbiórkę i wywiezienie polepy i gruzu z posadzki stropu,oczyszczenie, naprawę i wymianę elementów konstrukcyjnych więźby,zabezpieczenie więźby pod względem biologicznym i p.poż.,naprawę pęknięć w ściankach kolankowych i stropie,zabezpieczenie elementów drewnianych w poziomie stropu,naprawę podłogi w poziomie poddasza nieużytkowego,uporządkowanie poddasza i terenu wokół budynku,zakończenie budowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, na którą składa się: - Projekt budowlany,Uwaga nr 3! Budynek gospodarczo-garażowy parterowy, opisany w dokumentacji technicznej jako uzupełnienie zabudowy stanu zagospodarowania terenu z przeznaczeniem do rozbiórki – obecnie nie istnieje, został wyburzony w 2017r. - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, - Przedmiar robót (materiał pomocniczy). Zaleca się, aby każdy z Wykonawców na etapie sporządzania ofert celem sprawdzenia warunków panujących w terenie dokonał oględzin miejsca budowy, terenu na którym usytuowany jest budynek, terenu przyległego oraz zapoznał się ze specyfiką obiektu - dokonał wizji lokalnej budynku, w szczególności zamieszkałych pomieszczeń, które będzie trzeba zabezpieczyć podczas naprawy stropu, z uwzględnieniem miejsca na składowanie materiałów odpadowych i nowych materiałów budowlanych podczas prowadzenia robót oraz dróg dojazdowych. 7.1.Wizja terenu będzie możliwa do przeprowadzenia od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 13:00, począwszy od daty rozpoczęcia postępowania, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym pod nr telefonu: 32 782 49 25 wew. 24. Uwaga nr4! W czasie wizji terenu Zamawiający nie będzie udzielał żadnych odpowiedzi na pytania ani wyjaśnień dotyczących zamówienia. Wykonawcy będą mogli zwrócić się pisemnie do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ zgodnie z rozdz. XIX. ust.5. SIWZ. Z uwagi na ryczałtowy charakter wynagrodzenia Wykonawcy w ofercie należy uwzględnić wszystkie koszty pośrednie i bezpośrednie, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia, z projektu budowlanego, przedmiarów i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych załączonych w SIWZ, w szczególności: wszelkie koszty związane z realizacją zadania, a w szczególności związane z robotami przygotowawczymi koszty wykonania zabezpieczeń lokali mieszkalnych, urządzenia, zabezpieczenia i utrzymania placu budowy (w tym koszty zużycia mediów), uporządkowania terenu po wykonaniu robót oraz wszelkie inne – potrzebne dla prawidłowego i zgodnego z prawem wykonania przedmiotu zamówienia w całym okresie prowadzenia robót, wszystkie dodatkowe opłaty oraz koszty organizacyjne związane z wykonywanymi robotami, a wynikającymi z zakresu robót, koszty za roboty porządkowe i zabezpieczające, w tym kontenery na gruz i inne odpady wraz z ich wywiezieniem z terenu budowy, Zamawiający informuje, że prace będą prowadzone na czynnym (zamieszkałym) budynku, dlatego Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić ten fakt przy wycenie i organizacji robót tak, aby nie zakłócić jego funkcjonowania. Ze względu na brak możliwości wyprowadzenia mieszkańców budynku na czas remontu, Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo zabezpieczyć strop (istniejące mieszkania) ostatniej kondygnacji budynku, zgodnie z opisem w dokumentacji technicznej (Pismo Projektanta z dnia 06.04.2018r.) stanowiącej załącznik do SIWZ. Po wykonaniu wszystkich prac remontowych, związanych ze stropem oraz dachem budynku, Wykonawca zobowiązany jest rozebrać konstrukcję zabezpieczającą mieszkania i doprowadzić je do stanu sprzed remontu. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w cenie ofertowej koszt wykonania zadaszenia wszystkich wejść do budynku będącego przedmiotem zamówienia, na czas trwania robót. Zamawiający, na czas wykonania robót zapewni Wykonawcy pomieszczenie socjalne wyposażone w dostęp do wody i WC. Po zakończeniu robót, Wykonawca będzie zobowiązany doprowadzić pomieszczenie do stanu pierwotnego. Na czas wykonywania robót, Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym, będzie zobowiązany do zainstalowania podliczników: - zimnej wody,- energii elektrycznej. Roboty mogą być prowadzone wyłącznie w porze dziennej, w godzinach: pomiędzy 6:00 a 22:00 za wyjątkiem niedziel i świąt. Na czas prowadzenia robót należy zabezpieczyć połać dachową, w celu zabezpieczenia pomieszczeń w budynku na wypadek opadów atmosferycznych. Wykonawca robót będzie odpowiedzialny za organizację oraz jakość wykonania, zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi, poleceniami inspektora nadzoru. Wykonawca Robót jest zobowiązany znać wszelkie przepisy wydane przez władze centralne, miejscowe oraz inne przepisy i wytyczne które są w jakikolwiek sposób związane z robotami i będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie tych praw, przepisów i wytycznych podczas prowadzenia robót. Po wykonaniu robót związanych z posegregowaniem materiałów uzyskanych w czasie rozbiórki, składowanych tymczasowo na wydzielonym terenie budowy, Wykonawca zobowiązany jest do wywiezienia ich na właściwe składowiska odpadów (we własnym zakresie i na własny koszt). Wykonawca dokona zgłoszeń inspektorowi nadzoru oraz właściwym służbom robót wymagających wykonywania pomiarów, przeglądów lub oceny stanu technicznego, dokonując w konsekwencji wszystkich odbiorów technicznych niezbędnych do odbioru końcowego. 22.Wykonawca jest zobowiązany udzielić gwarancji na wykonane roboty na okres co najmniej 3 lat od daty odbioru końcowego. 23.Sporządzona oferta musi być zgodna z przedmiotem zamówienia, projektem budowlano-wykonawczym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. Wymagania, o których mowa w art.29 ust. 3a Prawa Zamówień Publicznych. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a wymaga zatrudniania przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie (wskazane w przedmiarze robót), na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r. poz. 917 – tekst jednolity). Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy więc, miedzy innymi osób: kierujących budową i dostawców materiałów budowlanych. Szczegółowy opis znajduje się w SIWZ. Formalności, jakich w zakresie przedmiotu zamówienia powinien dopełnić wyłoniony w przetargu Wykonawca: opracowanie planu BIOZ, który należy przedłożyć Zamawiającemu najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem robót; Wykonawca zobowiązany jest sporządzić kosztorys ofertowy na całość zadania, metodą kalkulacji szczegółowej dla robót dotyczących przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową - w formacie „pdf” oraz w wersji papierowej i przekazać go Zamawiającemu, najpóźniej w dniu podpisania umowy. W związku z tym, że za wykonanie przedmiotu zamówienia przewidziano wynagrodzenie ryczałtowe, w/w kosztorys będzie miał jedynie charakter pomocniczy, a przypadku pominięcia w nim pewnych robót, czynności lub materiałów wynikających z technologii wykonania robót, Zamawiający uzna, że cena (ogólna), przedstawiona przez Wykonawcę w ofercie, obejmuje te roboty lub czynności i zostaną one wykonane w ramach podanej ceny ofertowej przez Wykonawcę, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia. Uwaga nr 6! W niniejszej specyfikacji przedmiar robót jest traktowany jedynie jako materiał pomocniczy do dokumentacji projektowej, z tym że Wykonawca powinien zapoznać się z przedmiarem robót, dla ułatwienia wyliczenia ceny ofertowej oraz sporządzenia kosztorysu ofertowego.„Na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego § 4 ust. 3 „3. Jeśli (…) w istotnych postanowieniach umowy przyjęto zasadę wynagrodzenia ryczałtowego, dokumentacja projektowa może nie obejmować przedmiaru robót”;. Wykonawca wyłoniony w niniejszym przetargu, zobowiązany jest do sporządzenia harmonogramu rzeczowo-finansowego robót, który będzie stanowił załącznik do umowy – tożsamego z ceną ofertową oraz kosztorysem, który będzie obejmował całość zamówienia i przedłożenia go Zamawiającemu, celem zatwierdzenia, najpóźniej w dniu podpisania umowy. Harmonogram powinien być sporządzony w czytelny sposób w wersji papierowej - graficznej zawierającej wyróżnienie poszczególnych etapów postępu w realizacji robót budowlanych. W harmonogramie Wykonawca powinien uwzględnić terminy, w których będą odbywały się poszczególne roboty. Wykonawca dostarczy Zmawiającemu opłacone polisy (kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem) najpóźniej w dniu podpisania umowy, obejmujące ubezpieczenie:wszystkich ryzyk budowy i montażu zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, z sumą ubezpieczenia nie niższą niż cena ofertowa brutto, przy czym ubezpieczonym będą Wykonawca i wszyscy podwykonawcy; odpowiedzialności cywilnej (OC) Wykonawcy z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej posiadania i użytkowania mienia, obejmujące swym zakresem co najmniej szkody poniesione przez osoby trzecie w wyniku śmierci, uszkodzenia ciała, rozstroju zdrowia (szkoda osobowa) lub w wyniku utraty, zniszczenia lub uszkodzenia mienia własnego lub osób trzecich, a także szkody spowodowane błędami (szkoda rzeczowa), powstałe w związku z wykonywaniem robót budowlanych i innych prac objętych przedmiotem Umowy (wraz z OC za produkt/wykonaną usługę), zawartą w imieniu swoim i na swoją rzecz oraz na rzecz Zamawiającego oraz wszystkich Podwykonawców i innych stron formalnie zaangażowanych w realizację zamówienia - na kwotę ubezpieczenia nie niższą niż 1 000 000,00 PLN; Obowiązek ubezpieczeniowy Wykonawcy, wynikający z powyższych zapisów będzie obowiązywał przez cały okres realizacji zamówienia. Wykonawca, najpóźniej w dniu podpisania umowy przedłoży Zmawiającemu dokumenty potwierdzające wymagane w rozdz. XV. ust. 3.2.2. SIWZ kwalifikacje i uprawnienia (kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem) osób, tj. posiadających prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Zaoferowanie wykonania przedmiotu zamówienia w sposób sprzeczny z wymaganiami Zamawiającego skutkować będzie odrzuceniem oferty. Pozostałe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia zostały opisane w SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych i 00/10). Termin wnoszenia wadium upływa w dniu: 20 czerwca 2018 r. o godzinie 10:00. Oferta niezabezpieczona wadium w wymaganym terminie spowoduje wykluczenie Wykonawcy przez Zamawiającego z ubiegania się o zamówienie publiczne. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione w:pieniądzu,poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,gwarancjach bankowych,gwarancjach ubezpieczeniowych,poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2018 r. poz. 110 – tekst jednolity). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na konto Śląskiego Zarządu Nieruchomości, nr konta: 42 1560 1111 0000 9070 0019 3504 z dopiskiem:„Wadium: Roboty budowlane – Remont dachu –GZU65”. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania przez bank Zamawiającego, na rachunku bankowym Zamawiającego. Brak wadium na rachunku Zamawiającego w dniu 20 czerwca 2018 r. do godziny 10:00, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania i odrzuceniem oferty. Potwierdzenie (kopię dokumentu przelewu) wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dołączyć do oferty. Jeżeli Wykonawca wnosi wadium w innej formie niż pieniężnej, oryginały dokumentów wymienionych w pkt. 4 należy zdeponować w sekretariacie Śląskiego Zarządu Nieruchomości w Katowicach przy ul. Grabowej 1A, pokój 417, a do oferty należy dołączyć poświadczoną za zgodność z oryginałem kserokopię. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 13. lit. a) niniejszego rozdziału SIWZ. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 9 niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę, jako najkorzystniejszej, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: -Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia - zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ; -W celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO” każdy Wykonawca, zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą podpisany przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy, Załącznik nr 7 - dotyczący Klauzuli informacyjnej Zamawiającego z art. 13 RODO; -Wypełniony formularz oferty. Oświadczenia zawarte formularzu oferty – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ; - Dokument (np. zobowiązanie) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta ze zdolności lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, złożony w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez podmiot udostępniający zasoby; -Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach