Przetargi.pl
Remont nawierzchni ulicy Żytniej w Sosnowcu.

Miejski Zakład Usług Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 41-200 Sosnowiec, Plonów
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 291 79 22
  • Data zamieszczenia: 2018-10-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zakład Usług Komunalnych
    Plonów 22/I
    41-200 Sosnowiec, woj. śląskie
    tel. 32 291 79 22
    REGON: 27681549000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzuk.sosnowiec.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont nawierzchni ulicy Żytniej w Sosnowcu.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot opracowania Przedmiotem niniejszego opracowania jest remont nawierzchni ul. Żytniej w Sosnowcu na odcinku od ul. Brackiej do ul. Pułaskiego Parametry drogi: - droga gminna - klasa drogi D – droga dojazdowa, - kategoria ruchu KR1 ( zapisy dotyczące kategorii ruchu zawarte w SST: kategorii ruchu warstwy ścieralnej jako KR 3-4 i warstwy wyrównawczej jako KR 3-6, uznać należy jako błędne), - grupa nośności podłoża nawierzchni G2. 1.2. lokalizacja remontu Planowana inwestycja usytuowana jest w województwie śląskim w centralnej części miasta Sosnowiec, na terenie dzielnicy Pogoń, na działkach należących do Gminy Sosnowiec. Lokalizację planowanego remontu przedstawiono na mapie poglądowej. 2 STAN ISTNIEJĄCY 2.1 Układ komunikacyjny ul. Żytnia – droga Gminna - szerokości ok. 5,00 m, o nawierzchni z betonu asfaltowego. Na odcinku ulicy objętym niniejszym opracowaniem występują wyremontowane ciągi dla pieszych o nawierzchni z płytek betonowych z krawężnikami granitowymi. Stan techniczny nawierzchni jezdni ul. Żytniej określa się jako niezadowalający z uwagi na deformacje, nierówności podłużne i poprzeczne, spękania i łaty . 2.2 Analiza powiązania z drogami publicznymi ul. Żytnia - obsługuje przede wszystkim ruch lokalny generowany przez mieszkańców, pobliski Uniwersytet Śląski oraz działalność handlowo-usługową. 2.3 Odwodnienie w celu odprowadzenia wód opadowych z obszaru przedmiotowego remontu założono, że odwodnienie remontowanej nawierzchni realizowane będzie w sposób grawitacyjny dzięki odpowiednio nadanym pochyleniom poprzecznym i podłużnym jezdni do istniejącej kanalizacji deszczowej. Dla sprawnego przejęcia wód opadowych planuje się dokonać wymiany istniejących wpustów ulicznych ( tylko żeliwo ) 2.4 Uzbrojenie W zakresie przedmiotowego remontu występują następujące istniejące sieci uzbrojenia terenu: sieć gazociągowa [g], sieć wodociągowa [w], sieć elektroenergetyczna [e], oświetlenia ulicznego [e], sieć teletechniczna [t], sieć kanalizacji deszczowej [kd]. 3 . ZAŁOŻENIA REMONTOWE prędkość projektowa: - VP = 50 km/h szerokość jezdni: zmienna 4,5m – 5,5m szerokość ciągów pieszych: 1,5m - 2,50m obciążenie jezdni ruchem kategorii: - KR1 4. ROZWIĄZANIA SYTUACYJNE W zakresie rozwiązań sytuacyjnych planuje się: - remont nawierzchni z asfaltobetonu o powierzchni 1870 m2 na odcinku od ulicy Brackiej do ulicy Pułaskiego 5. UKSZTAŁTOWANIE WYSOKOŚCIOWE Lokalne uwarunkowania wymuszają konieczność pozostawienia rzędnych niwelety drogi bez zmian. 6. ODWODNIENIE W celu odprowadzenia wód opadowych z obszaru przedmiotowej inwestycji założono, że odwodnienie remontowanej nawierzchni realizowane będzie w sposób grawitacyjny dzięki odpowiednio nadanym pochyleniom poprzecznym i podłużnym jezdni do istniejącej kanalizacji deszczowej. Dla sprawnego przejęcia wód opadowych planuje się dokonać wymiany istniejących wpustów ulicznych ( tylko żeliwo i zwieńczenia wpustu ) 7. ROZWIĄZANIA KONSTRUKCYJNE Zakłada się dokonać remontu drogi poprzez: - frezowanie istniejącej nawierzchni asfaltobetonowej na całej długości i szerokości, - wymiana wpustów ulicznych (wpusty żeliwne kołnierzowe) - 8 szt., (Zamawiający poleca użycie wszelkich, wynikających z potrzeb w trakcie wykonywanego remontu, elementów do kanalizacji pozwalających na odpowiednie usytuowanie wysokości studni zarówno kanalizacyjnych jak i wpustów deszczowych; należy wymieć wszystkie elementy żeliwne na nowe tj. korpusy studni pokrywy i rusztów oraz zasuw). - wymiana włazów studni kanalizacji deszczowej w jezdni - 12 szt. wraz regulacją i ewentualną naprawą, - wykonanie warstwy wiążącej grubości 3 cm jako warstwy wyrównawczej wraz ze skropieniem emulsją, - wykonanie nawierzchni asfaltobetonowej w-wa ścieralna gr 4 cm wraz ze skropieniem emulsją - wymaga się ułożenia nawierzchni na całej szerokości jezdni (do wytworzenia MMA należy użyć: asfaltu  AC50/70,   AC8S warstwa ścieralna  , AC11S warstwa wyrównująca ). 8. ZABEZPIECZENIE ISTNIEJĄCEGO UZBROJENIA PODZIEMNEGO W miejscu skrzyżowań z istniejącym uzbrojeniem podziemnym roboty wykonywać pod nadzorem właścicieli sieci. Planowane roboty remontowe nie powodują nowych kolizji z istniejącym uzbrojeniem terenu. 9. ROBOTY ZIEMNE Roboty ziemne polegać na przygotowaniu miejsc pod wbudowanie odtwarzanych elementów żeliwa drogowego. UWAGA! Przed przystąpieniem do realizacji robót należy zapoznać się z aktualnymi mapami uzbrojenia terenu oraz sposobem zabezpieczenia sieci i urządzeń ewentualnie kolidujących z zaplanowanym zamierzeniem. Zabrania się prowadzenia robót ziemnych sprzętem mechanicznym w odległości mniejszej niż 2,0 m od sieci infrastruktury technicznej, zlokalizowanej przekopem kontrolnym. 10. ZAKRES ROBÓT - frezowanie istniejącej nawierzchni asfaltobetonowej jezdni z odwiezieniem destruktu na odl. 2 km - 1870 m2 , - nawierzchnia z asfaltobetonu, warstwa wiążąca i ścieralna - 1870 m2 , - organizacja ruchu na czas wykonywania remontu ulicy - 1 komplet Załącznikami do niniejszego postępowania są: 1) opis techniczny zadania, 2) przedmiar robót służący jedynie podaniu ogólnego/poglądowego zakresu ilościowego robót , 3) załącznik mapowy , 4) SST- frezowanie nawierzchni asfaltowych na zimno, 5) SST – regulacja pionowa skrzynek żeliwnych zaworów wodociągowych i gazowych, 6) SST – regulacja pionowa włazów studni kanalizacyjnych, 7) SST – regulacja pionowa wpustu ulicznego i włazów kanalizacyjnych, 8) SST- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 9) SST – warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego oraz wszelka inna dokumentacja dla przedmiotowego zadania, potrzebna dla zgłoszenia robót budowlanych. Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, a także normy, aprobaty techniczne oraz systemy odniesienia, dopuszcza się zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym, pod warunkiem zachowania przez nie takich samych minimalnych parametrów technicznych, jakościowych oraz funkcjonalnych itp. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wskazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę co najmniej 5 robotników budowlanych wykonujących prace polegające na: a) robotach zmiennych, b) ułożeniu nawierzchni asfaltowych na zimno wraz z robotami towarzyszącymi; c) ułożeniu warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego, d) ułożeniu warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego, e) regulacja pionowa skrzynek żeliwnych zaworów wodociągowych i gazowych, f) regulacji wpustów ulicznych i kanalizacyjnych, g) regulacji włazów studni kanalizacyjnych. 3.1. Termin realizacji zamówienia Zamawiający wymaga, aby zamówienie zostało zrealizowane: w nieprzekraczalnym terminie do 31 października 2018 roku. Termin realizacji stanowi kryterium oceny ofert. 3.2. Wymagany okres gwarancji: Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości na zrealizowany Przedmiot Umowy na okres min 36 miesięcy - max 72 miesięcy od dnia podpisania przez Zamawiającego protokołu odbioru Przedmiotu Umowy bez uwag i zastrzeżeń. Niezależnie od gwarancji Zamawiającemu przysługują uprawnienia z tytułu rękojmi w czasie tożsamym z okresem gwarancji. 4. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków 4.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 4.1.1 nie podlegają wykluczeniu; 4.1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu. 4.2. Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia, o którym mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4.3. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał odpowiednie ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500.000,00 zł (słownie złotych: pięćset tysięcy 00/100). 4.4. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca: 4.4.1. wykazał, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie robotę budowlaną związaną z budową lub rozbudową lub remontem lub przebudową drogi o wartości minimum 180 000,00 zł brutto. 4.4.2. wykazał, że skieruje do realizacji zamówienia: 4.4.2.1. co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej lub konstrukcyjno - budowlanej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 290, ze zmianami) i Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego (zgodnie z ustawą z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów – (t.j. Dz. U. z 2016 poz. 1946 z późn. zm.). Osoba ta będzie pełniła funkcje Kierownika budowy. Wymagany staż pracy na stanowisko Kierownika budowy min 2 lata. 4.4.2.2. co najmniej jedną osobę uprawnioną do obsługi geodezyjnej budowy, posiadającą zawodowe uprawnienia geodezyjne w zakresie geodezyjnych pomiarów sytuacyjno-wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych. Osobami (Kandydatami) na stanowiska wymienione powyżej mogą być również, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane, osoby, których odpowiednie kwalifikacje zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, w szczególności w przepisach ustawy z dnia 22 grudnia 2015r o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 poz. 65). Zamawiający dopuszcza łączenie wyżej wymienionych funkcji w przypadku gdy osoba posiada jednocześnie kwalifikacje do wykonywania każdej z funkcji, do pełnienia której jest zgłaszana.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości 1 779,95 zł (słownie: jeden tysiąc siedemset siedemdziesiąt dziewięć złotych, 95/100). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego: w PKO Bank Polski SA, nr 78 1020 2313 0000 3002 0579 7826
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, że skieruje do realizacji zamówienia: co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej lub konstrukcyjno - budowlanej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 290, ze zmianami) i Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego (zgodnie z ustawą z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów – (t.j. Dz. U. z 2016 poz. 1946 z późn. zm.). Osoba ta będzie pełniła funkcje Kierownika budowy. Wymagany staż pracy na stanowisko Kierownika budowy min 2 lata.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach