Przetargi.pl
„Remont i renowacja pomieszczeń w budynku Starostwa Powiatowego w Jarosławiu”.

POWIAT JAROSŁAWSKI ogłasza przetarg

  • Adres: 37-500 Jarosław, ul. Jana Pawła II 17
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-04-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: POWIAT JAROSŁAWSKI
    ul. Jana Pawła II 17
    37-500 Jarosław, woj. podkarpackie
    REGON: 650900306
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.jaroslawski.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Remont i renowacja pomieszczeń w budynku Starostwa Powiatowego w Jarosławiu”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane których celem jest remont i renowacja wybranych pomieszczeń w budynku Starostwa Powiatowego w Jarosławiu z uwzględnieniem aspektów dostępności architektoniczno-budowlanej.2. Budynek Starostwa Powiatowego w Jarosławiu zlokalizowany przy ul. Jana Pawła II 17, decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Przemyślu z dnia 29. 10. 1998 r. jest wpisany do Rejestru Zabytków pod pozycją rejestru A –893.3. Realizacja przedmiotu zamówienia następować będzie w trzech etapach:1) Etap I: „Renowacja pomieszczeń w budynku zabytkowym Starostwa Powiatowego w Jarosławiu z uwzględnieniem aspektów dostępności architektoniczno-budowlanej”;2) Etap II: „Remont wybranych pomieszczeń w budynku Starostwa Powiatowego w Jarosławiu”;3) Etap III: „Renowacja pomieszczeń w budynku zabytkowym Starostwa Powiatowego w Jarosławiu z uwzględnieniem aspektów dostępności architektoniczno-budowlanej”.4. Roboty budowlane i remontowo-renowacyjne stanowiące przedmiot zamówienia obejmują:1) rozbiórkę i demontaż posadzek, barierek, balustrad, krat, ościeżnic;2) renowację istniejącej balustrady stalowej;3) demontaż i montaż barierek i pochwytów;4) demontaż i montaż stolarki drzwiowej;5) roboty instalacyjne:a) instalacje telekomunikacyjne,b) instalacje elektryczne i oświetleniowe,c) instalacje alarmowe: przeciwpożarowe i przeciwwłamaniowe;6) montaż sufitów podwieszanych kasetonowych;7) roboty posadzkarskie:a) rozbiórka lastrico, b) wykonanie nowej wylewki wyrównawczej, c) ułożenie płytek granitowych wraz z cokolikami,d) wyłożenie płytkami biegów i spoczników schodów, oraz cokołów i boków biegów;8) roboty malarskie:a) przeszlifowanie istniejącej lamperii oraz szpachlowanie ścian,b) malowanie ścian do wys. 1,5m farbą lateksową odporną na zmywanie (półmat), powyżej malowanie farbą lateksową (mat) – kolor wskazany przez Zamawiającego;9) montaż tabliczek/oznakowania pokoi biurowych starostwa alfabetem Braille;10) montaż bramki zabezpieczającej przed wejściem na wyższą kondygnację;11) montaż platformy przyschodowej przystosowanej dla osób niepełnosprawnych;12) przystosowanie drzwi wejściowych do automatycznego otwierania uruchamianych przyciskiem przez osobę niepełnosprawną.5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres robót budowlanych niezbędnych do wykonania określa Dokumentacja projektowo – techniczna, w której skład wchodzą:1) Projekt architektoniczno-budowlany i wykonawczy: Remont wybranych pomieszczeń w budynku Starostwa Powiatowego w Jarosławiu” w branży budowlanej i elektrycznej / projekt techniczny, które obejmują część zakresu robót budowlanych dla Etapu I (pierwszego) oraz cały zakres robót budowlanych Etapu II (drugiego);2) Projekt architektoniczno-budowlany: Renowacja pomieszczeń w budynku zabytkowym Starostwa Powiatowego w Jarosławiu z uwzględnieniem aspektów dostępności architektoniczno-budowlanej, który obejmuję pozostałą część zakresu robót budowlanych dla Etapu I (pierwszego) oraz cały zakres robót budowlanych Etapu III (trzeciego);3) Decyzje:a) Decyzja Starosty Jarosławskiego Nr 513/2022 z dnia 15 listopada 2022 r. (znak: AB-AAB. 6740.575.2022) – pozwolenie na budowę,b) Decyzja Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 28. 08. 2022 r., znak: INR-II.5142.6.27.2022.PG,c) Decyzja Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 30. 02. 2024 r., znak: INR-II.5142.2.2024.MF;4) Przedmiary robót sporządzone dla poszczególnych etapów realizacji robót budowlanych;5) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.6. Ilościowy zakres robót budowlanych, niezbędnych do wykonania w ramach zamówienia, szczegółowo określają Przedmiary robót sporządzone dla poszczególnych etapów realizacji robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia i będące elementami Dokumentacji projektowo – technicznej, stanowiącej Załącznik Nr 1 do SWZ. 7. Przedmiary robót, tj. zarówno ich zakres jak i zawarte w nich obmiary stanowią podstawę do sporządzenia dokładnej wyceny robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia, w formie Kosztorysów ofertowych składanych wraz z ofertą, gdyż będą one wiążące zarówno dla Wykonawcy jak i dla Zamawiającego na etapie wykonawstwa. Należy wycenić wszystkie roboty, opisane w Przedmiarach robót.8. W przypadku różnic pomiędzy Dokumentacją projektowo – techniczną, o której mowa w ust. 5, a Przedmiarami robót, o których mowa w ust. 6, do wyceny należy przyjąć, że przedmiot zamówienia w zakresie ilości i rodzaju robót budowlanych niezbędnych do wykonania w ramach zamówienia określają Przedmiary robót.9. W ramach wykonania / realizacji zamówienia, zgodnie z postanowieniami SWZ oraz umowy zawartej na wykonanie zamówienia, Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt:1) zapewni Kierownika budowy posiadającego odpowiednie kwalifikacje do kierowania budową i niezbędne uprawnienia budowlane, zgodne z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i uprawnienia do kierowania budową / robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych lub spełniającego wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przynależącego do właściwej izby samorządu zawodowego i posiadającego wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej;2) zapewni kierownika robót branży elektrycznej posiadającego niezbędne uprawnienia budowlane, zgodne z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych lub spełniającego wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przynależącego do właściwej izby samorządu zawodowego i posiadającego wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej;3) jeżeli będzie to konieczne lub wymagane przepisami prawa, zapewni innych kierowników robót branżowych, posiadających niezbędne uprawnienia budowlane, zgodne z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych lub spełniających wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przynależących do właściwych izb samorządów zawodowych i posiadających wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej;4) w razie konieczności wynikających z przepisów prawa, dokona zgłoszeń do odbioru wykonanych robót budowlanych lub prac renowacyjnych do odpowiednich inspekcji, służb i straży oraz dokona opłat z tytułu odbioru wykonanych robót budowlanych lub prac renowacyjnych przez odpowiednie inspekcje, służby i straże.10. Wykonawca będzie zobowiązany: 1) udzielić Zamawiającemu na wykonany przedmiot zamówienia (wykonane roboty budowlane) rękojmi i gwarancji jakości na okres zadeklarowany przez Wykonawcę w złożonej ofercie, liczony od dnia odbioru całości przedmiotu zamówienia bez zastrzeżeń, który nie może być krótszy niż 36 miesięcy, z wyjątkiem platformy przyschodowej przystosowanej dla osób niepełnosprawnych, która musi być objęta co najmniej 60 miesięcznym okresem gwarancji;2) właściwie postępować z odpadami przeznaczonymi do utylizacji tj. w sposób określony przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;3) zagospodarować we własnym zakresie materiały pochodzące z demontażu i odpady powstałe w toku własnych robót oraz ponieść koszty ich wywozu wraz z kosztami składowania i utylizacji;4) ponieść wszelkie koszty niezbędne do należytego wykonania zamówienia, w tym wszelkie opłaty związane z wykonaniem umowy, uprzednio nieprzewidziane, a wynikłe w trakcie lub w wyniku realizacji prac / robót związanych z wykonaniem zamówienia / umowy;5) w przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych, do ich wykonania bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi nieuzasadnionymi kosztami;6) w przypadku wystąpienia konieczności wykonania tzw. „robót dodatkowych”, do ich wykonania na podstawie tych samych czynników cenotwórczych (R, S, Kp, Kz, Z), jakie zostaną wykazane w Kosztorysie ofertowym, a w przypadku braku takich czynników cenotwórczych w złożonym Kosztorysie ofertowym oraz braku możliwości ich interpolacji lub ekstrapolacji, na podstawie czynników cenotwórczych zawartych w aktualnych cennikach Sekocenbud dla województwa podkarpackiego.11. Wymagania odnośnie urządzeń dostarczonych i montowanych w ramach realizacji zamówienia:1) dostarczone i zamontowane w ramach realizacji zamówienia urządzenia muszą być:a) produktami o wysokiej jakości, spełniającymi obowiązujące normy oraz wymagania Zamawiającego,b) fabrycznie nowe, nigdy wcześnie nieużywane, nieposiadające śladów użytkowania, c) niedotknięte żadną wadą fizyczną oraz wolne od obciążeń prawami osób trzecich;2) Zamawiający nie dopuszcza możliwości dostarczenia i zamontowania przez Wykonawcę urządzeń będących produktami powystawowymi lub demonstracyjnymi;3) wszystkie dostarczone i zamontowane w ramach realizacji przedmiotu zamówienia urządzenia muszą posiadać instrukcje obsługi, a te które tego wymagają, również: dokumentacje techniczno-rozruchowe, (DTR), aprobaty techniczne, deklaracje zgodności CE, niezbędne certyfikaty bezpieczeństwa określone w odrębnych przepisach lub protokoły zgodności z obowiązującymi normami oraz inne dokumenty wymagane przy tego typu urządzeniach, a także karty gwarancyjne;4) gwarancje (karty / warunki gwarancyjne) na dostarczone i zamontowane przez Wykonawcę urządzenia staną się automatycznie postanowieniami umowy o wykonanie zamówienia i za wyjątkiem wydłużenia okresu ich obowiązywania nie mogą ulec zmianie.12. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, postanowieniami SWZ, zapisami własnej oferty oraz warunkami określonymi postanowieniami Projektu umowy, stanowiącego Załącznik Nr 9 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 17 000,00 PLN (słownie złotych: siedemnaście tysięcy 00/100).2. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) w pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 462, z późn. zm.).3. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert i musi obejmować cały okres związania ofertą, przy czym za termin wniesienia wadium w pieniądzu, wpłacone przelewem na rachunek bankowy, przyjmuje się termin uznania kwoty wadium w rachunek Zamawiającego (termin faktycznego wpływu i zaksięgowania środków na rachunku Zamawiającego potwierdzony przez bank prowadzący rachunek Zamawiającego).4. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy:1) dla przelewów krajowych: Santander Bank Polska S. A. nr rachunku 83 1500 1634 1216 3002 8476 0000;2) dla przelewów z zagranicy: Santander Bank Polska S. A. Kod SWIFT (BIC code): WBKPPLPP, numer IBAN: PL83150016341216300284760000.5. W tytule przelewu wpisać: Wadium przetargowe Nr referencyjny: ZP.272.11.2024.6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2 – 4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia,w postaci elektronicznej.8. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium w innej formie niż w pieniądzu tj. w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2 – 4 muszą być opatrzone przez wystawcę (osobę uprawnioną do wystawienia tzn. przedstawiciela gwaranta lub poręczyciela) kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, muszą być wystawione na Powiat Jarosławski, ul. Jana Pawła II 17, 37 – 500 Jarosław oraz muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca będzie związany ofertą.9. Z treści gwarancji lub poręczenia musi jednoznacznie wynikać nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta / poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, na każde pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium zgłoszone w terminie związania ofertą w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.10. Oryginały dokumentów, o których mowa powyżej w ust. 7 wystawione na Powiat Jarosławski w postaci elektronicznej i opatrzone przez wystawcę kwalifikowanym podpisem elektronicznym należy przekazać Zamawiającemu za pośrednictwem platformazakupowa.pl przy użyciu formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego” dostępnego pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_jaroslawski/proceedings, tj. w miejscu publikacji SWZ lub poprzez dołączenie do oferty.11. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli Wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp. Terminowość wniesienia wadium (w każdej z dopuszczonych form jego wniesienia) Zamawiający sprawdzi w ramach własnych czynności proceduralnych.12. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie, wadium (w każdej z dopuszczalnych form) może być wniesione przez jednego, kilku lub wszystkich Wykonawców, pod warunkiem, że łączna wysokość wniesionego wadium odpowiadać będzie wymaganej kwocie. W takim przypadku wnosząc wadium oprócz wskazania tytułem jakiego postępowania [Numer referencyjny: ZP.272.11.2024] wadium jest wnoszone należy również wskazać w czyim imieniu / w imieniu kogo jest wnoszone.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie:a) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 1497, z późn. zm.),b) art. 108 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych;2) spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.2. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunków udziału w postępowaniu w odniesieniu do zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca:1) w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia na odpowiednim poziomie jakości wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na etapie realizacji zamówienia następującymi osobami:a) co najmniej jedną osobą odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi, kierownikiem budowy, który posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub uprawnienia równoważne i uprawnienia do kierowania budową / pracami (robotami budowlanymi) przy zabytkach nieruchomych lub spełniającego wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przynależy do właściwej izby samorządu zawodowego i posiada wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej,b) co najmniej jedną osobą odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi branży elektrycznej, kierownikiem robót branży elektrycznej, który posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub uprawnienia równoważne oraz uprawnienia do kierowania pracami (robotami budowlanymi) przy zabytkach nieruchomych lub spełniającego wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przynależy do właściwej izby samorządu zawodowego i posiada wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej;2) w zakresie doświadczenia wykaże, że w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał, co najmniej dwie (2) roboty budowlane (2 zamówienia na roboty budowlane) polegające na: budowie, przebudowie, rozbudowie, modernizacji lub remoncie budynku użyteczności publicznej, o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 PLN brutto każda.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-04-26

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach