Przetargi.pl
"Remont i konserwacja dróg leśnych na terenie Nadlesnictwa Tuczno"

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Tuczno ogłasza przetarg

  • Adres: 78640 Tuczno, ul. Klasztorna
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 672 593 147 , fax. 672 593 299
  • Data zamieszczenia: 2018-11-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Tuczno
    ul. Klasztorna 36
    78640 Tuczno, woj. zachodniopomorskie
    tel. 672 593 147, fax. 672 593 299
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_tuczno/zamowienia_publiczne
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa Jednostka Organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Remont i konserwacja dróg leśnych na terenie Nadlesnictwa Tuczno"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych pn.: „Remont i konserwacja dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Tuczno”. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje swoim zakresem: a) Naprawę drogi leśnej w leśnictwie Złotowo. Droga leśna pożarowa nr 46, położona na terenie leśnictwa Złotowo, o długości 5,78 km, o nawierzchni gruntowej oraz utwardzonej kruszywem posiada ubytki, wyboje, wysadziny oraz odkształcenia trwałe, w których tworzą się zastoiska wodne. Przeprowadzenie naprawy ma na celu uzyskanie prawidłowych spadków poprzecznych i podłużnych, wzmocnienie nawierzchni kruszywem oraz zapewnienie jej prawidłowego odwodnienia w celu zapewnienia przejezdności i bezpiecznego użytkowania. Powyższe roboty budowlane nie zmieniają trasy istniejącej drogi oraz mieszczą się w krawędziach istniejącej nawierzchni, zachowując szerokość drogi 3,5 – 4,0 m. Dopuszcza się zastosowanie do wykonania naprawy kruszywa pochodzącego z recyklingu – gruzu betonowego. Zakres naprawy i remontu obejmuje następujące roboty budowlane: I. Naprawa nawierzchni na całej szerokości jezdni (3,5 – 4,0 m) poprzez wykonanie nawierzchni z kruszywa poprzez: - oczyszczenie, wyprofilowanie koryta (zastoisk wodnych), zagęszczenie koryta, wykonanie dolnej warstwy nawierzchni z kruszywa łamanego 0/63 mm grubości 2/3 grubości całkowitej nawierzchni, wykonanie górnej warstwy nawierzchni z kruszywa łamanego 0/31,5 mm grubości 1/3 grubości całej nawierzchni. b) Naprawę drogi leśnej w leśnictwie Martew: Droga leśna pożarowa nr 52 położona na terenie leśnictwa Martew, o długości 4,3 km, o nawierzchni gruntowej, posiada uszkodzony odcinek o długości ok 100 mb, który jest położony w wąwozie terenowym. Naprawa będzie polegać na uzyskaniu prawidłowych spadków poprzecznych oraz podłużnych, odtworzeniu ubytków nawierzchni, lokalnym jej wzmocnieniu i zabezpieczeniu przed wymywaniem oraz zapewnieniu prawidłowego odwodnienia. Ze względu na lokalizację odcinka drogi planowanego do naprawy, przebiegającego na wzniesieniu znajdującym się w wąwozie terenowym, w celu zapewnienia przejezdności planuje się ułożenie nawierzchni z płyt żelbetowych wielootworowych. Zakres robót przewidzianych do wykonania naprawy: I. Wykonanie koryta drogowego; II. Profilowanie i zagęszczenie podłoża gruntowego; III. Wykonanie podsypki z pospółki różnoziarnistej; IV. Wykonanie nawierzchni z płyt żelbetowych wielootworowych. c) Naprawę drogi leśnej w leśnictwie Rutwica: Droga leśna pożarowa nr 2,3, położona na terenie leśnictwa Rutwica, o długości 6,8 km, o nawierzchni gruntowej wzmocnionej żwirem oraz geosyntetykami w postaci geowłókniny i geokraty. Powyższa droga posiada odcinki uszkodzone (wymyte) na skutek przepływu wód opadowych z otaczających drogę wąwozów po gwałtownych opadach deszczu. Ze względu na zaniżoną lokalizację uszkodzonych odcinków oraz możliwość wystąpienia w czasie gwałtownych opadów ponownych uszkodzeń naprawa będzie polegała na wykonaniu brodów z płyt drogowych oraz wzmocnieniu za pomocą betonowych płyt ażurowych odcinka przydrożnego rowu narażonego na ponowne wymycie. Zakres robót przewidzianych do wykonania naprawy: I. Wykonanie koryta drogowego wraz z usunięciem istniejącego geosyntetyku. II Profilowanie i zagęszczenie podłoża gruntowego. III. Wykonanie wzmocnienia rowu przydrożnego elementami prefabrykowanymi. IV. Wykonanie podsypki z pospółki różnoziarnistej. V. Wykonanie nawierzchni z żelbetowych płyt drogowych. VI. Oczyszczenie terenu. d) Naprawę drogi leśnej pożarowej w leśnictwie Trzcinno. Droga leśna pożarowa nr 33, położona jest na terenie leśnictwa Trzcinno, o długości 7,76 km, o nawierzchni gruntowej, miejscowo wzmocniona żwirem oraz kruszywem. Droga w końcowym odcinku przy granicy z Nadleśnictwem Trzcianka, na długości około 500 m posiada ubytki, wyboje, wysadziny oraz odkształcenia trwałe, w których tworzą się zastoiska wodne. Przeprowadzenia naprawy ma na celu uzyskanie prawidłowych spadków poprzecznych i podłużnych, wzmocnienie nawierzchni kruszywem oraz zapewnienie jej prawidłowego odwodnienia w celu zapewnienia przejezdności i bezpiecznego użytkowania. Powyższe roboty budowlane nie zmieniają trasy istniejącej drogi oraz mieszczą się w krawędziach istniejącej nawierzchni, zachowując szerokość drogi 3,5 – 4,0 m. Dopuszcza się zastosowanie do wykonania naprawy kruszywa pochodzącego z recyklingu – gruzu betonowego. Zakres naprawy obejmuje następujące roboty budowlane: I. Naprawa nawierzchni na całej szerokości jezdni będzie polegała na wykonaniu nawierzchni z kruszywa łamanego poprzez: oczyszczenie, wyprofilowanie koryta (zastoisk wodnych), zagęszczenie koryta, wykonanie dolnej warstwy nawierzchni z kruszywa łamanego 0/63 mm grubości 15 cm, wykonanie górnej warstwy nawierzchni z kruszywa łamanego 0/31,5 mm grubości 8 cm. e) Koszenie poboczy dróg. Przedmiotem zamówienia jest wykoszenie traw, chwastów, krzewów oraz samosiewów drzew na poboczach i na skarpach rowów (wewnętrznej i zewnętrznej) po obu stronach poniżej wymienionych dróg leśnych, pożarowych o następujących parametrach: - droga pożarowa nr 20,97 w leśnictwie Miłogoszcz o długości 4,03 km, z rowami po obu stronach drogi (średnia długość od krawędzi jedni do górnej krawędzi zewnętrznej skarpy rowu po jednej stronie drogi wynosi 4,0 m), - droga pożarowa nr 19 w leśnictwie Strzaliny, o długości 4,48 km, z rowami po obu stronach drogi, (średnia długość od krawędzi jezdni do górnej krawędzi zewnętrznej skarpy po jednej stronie drogi wynosi 2,5 m), - droga pożarowa nr 7,14 w leśnictwie Strzaliny i Rutwica, o długości 8,2 km, z rowami po obu stronach drogi, (średnia długość od krawędzi jezdni do górnej krawędzi zewnętrznej skarpy rowu po jednej stronie wynosi 2,5 m), - droga pożarowa nr 5 w leśnictwie Dzikowo, o długości 2,4 km, z rowami po obu stronach drogi, (średnia długość od krawędzi jedni do górnej krawędzi zewnętrznej skarpy rowu po jednej stronie wynosi 2,5 m). Roślinność z poboczy drogi ma zostać skoszona (wycięta) na wysokości max do 5 cm nad ziemią, na całej szerokości poboczy i rowów, aż do górnej krawędzi zewnętrznej skarpy rowu, pokos ma być usunięty poza rów przydrożny w stronę lasu, a wycięte krzewy i samosiewy drzew wyciągnięte w drzewostan 5 m od granicy lasu. f) Czyszczenie przepustów pod drogami: - nr 220/1696 wraz z udrożnieniem odpływu wody w teren ok 6 szt. - nr 220/742 wraz z udrożnieniem odpływu wody w teren ok 8 szt. 3. Warunki wykonania przedmiotu zamówienia: 3.1. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z ofertą złożoną przez Wykonawcę i przyjętą przez Zamawiającego w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z ustawą Pzp. 3.2. Szczegółowy zakres rzeczowy robót budowlanych został określony w niniejszej SIWZ, dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej STWiOR) oraz przedmiarach robót, stanowiącymi załączniki do niniejszej SIWZ. 3.3. Do wykonania Zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w dokumentacji projektowej, STWiOR oraz przedmiarze robót. 3.4. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza składanie „produktów” równoważnych. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dot. minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów/produktów/ ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji „równoważników”. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ. Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 oraz 30 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru oraz przedmiarze robót. 3.5. Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom obowiązujących norm. 3.6. Wykonawca jest zobowiązany do zapoznania się z wszystkimi warunkami lokalizacyjnymi, terenowymi i realizacyjnymi placu budowy i uwzględnieniu ich w wynagrodzeniu kosztorysowym, przed złożeniem oferty. 3.7. Z uwagi na faktyczną sytuację przyrodniczo – pogodową, która może zaistnieć w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, a także nie przewidzianą w tej chwili sytuację gospodarczo – ekonomiczną, Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania korekt zmniejszających oraz zwiększających. Korekty zwiększające nie oznaczają wprowadzenia nowych prac, nie objętych zakresem zamówienia podstawowego, a korekty zmniejszające nie oznaczają całkowitej rezygnacji z części prac. Wynagrodzenie będzie obliczone w oparciu o stawki jednostkowe wymienione w ofercie Wykonawcy, z uwzględnieniem ilości rzeczywiście wykonanych i odebranych prac. 3.8. W przypadku konieczności zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia Zamawiający gwarantuje Wykonawcy wykonanie minimum 70 % wartości brutto umowy. Redukcja dotyczy wielkości i zakresu robót. Zamawiający w przypadku, gdy zaistnieją okoliczności redukcji przedmiotu zamówienia, powiadomi Wykonawców w terminie 7 dni roboczych od powzięcia wiadomości o okolicznościach powodujących konieczność dokonania korekty. 4. Wykonanie robót będzie się uważać za zakończone – odbiór końcowy, jeżeli zostanie podpisany bezusterkowy protokół odbioru końcowego robót przez Zamawiającego, Wykonawcę i Inspektora Nadzoru. 5. Na przedmiot umowy Wykonawca udziela gwarancji i rękojmi. Minimalny okres gwarancji ustala się na: 24 miesięcy. W okresie rękojmi i gwarancji Wykonawca gwarantuje nieodpłatne usunięcie wad. 6. Okres gwarancji i rękojmi jest liczony od dnia bezusterkowego odbioru końcowego robót potwierdzonego bezusterkowym protokołem zdawczo- odbiorczym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 3 000,00 zł (słownie złotych: trzy tysiące 00/100). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.:a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. – o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 110, z późn. zm.); W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, wymaganą kwotę należy wpłacić na rachunek bankowy zamawiającego: Bank PKO BP S.A. Oddział Wałcz nr 58 1020 2847 0000 1102 0039 0948 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na: „Remont i konserwacja dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Tuczno” w takim terminie, aby pieniądze znalazły się na koncie zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. O uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądzu należy wnieść przez złożenie za pokwitowaniem oryginału dokumentu w kasie zamawiającego w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach pracy zamawiającego, tak aby wadium znalazło się w siedzibie zamawiającego przed upływem terminu do składania ofert. Poręczenie lub gwarancja muszą być bezwarunkowe, płatne na pierwsze wezwanie zamawiającego oraz zobowiązywać do zapłaty ustalonej kwoty wadium w sytuacji wystąpienia co najmniej jednego przypadku powodującego zatrzymanie wadium przez zamawiającego określonego w ustawie, a także obejmować cały okres związania ofertą. Zwrot wadium wniesionego w pieniądzu nastąpi na rachunek bankowy wskazany na piśmie przez wykonawcę w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ). Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wykonawca wnosi wadium w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy Pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 82 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7. Do oferty należy dołączyć: a. oświadczenie, o którym mowa w części X SIWZ pkt 1.1, (oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki udziału w postępowaniu), b. zobowiązanie, o którym mowa w części XI SIWZ pkt 2, (zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia), c. pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikało przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo powinno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. d. dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza), względnie do podpisania innych dokumentów składanych z ofertą, chyba że zamawiający może je uzyskać w za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 570), a wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą. e. Kosztorysy ofertowe opracowane metodą uproszczoną zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowalnych określonych w programie funkcjonalno – użytkowym (Dz. U. 2004 nr 130, poz. 1389). Brak kosztorysów ofertowych skutkować będzie odrzuceniem oferty zgodnie z: art. 89 ust.1 pkt 2 Pzp „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia z zastrzeżeniem art. 87 ust 2 pkt 3”.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach