Przetargi.pl
Remont drogi gminnej nr 603304S ul. Kolejowa i Tartaczna w Kuźni Raciborskiej. Zadanie realizowane przy dofinansowaniu w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019.

Gmina Kuźnia Raciborska ogłasza przetarg

  • Adres: 47420 Kuźnia Raciborska, ul. Słowackiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 324 191 224 , fax. 324 191 432
  • Data zamieszczenia: 2018-03-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kuźnia Raciborska
    ul. Słowackiego 4
    47420 Kuźnia Raciborska, woj. śląskie
    tel. 324 191 224, fax. 324 191 432
    REGON: 52798300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kuzniaraciborska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont drogi gminnej nr 603304S ul. Kolejowa i Tartaczna w Kuźni Raciborskiej. Zadanie realizowane przy dofinansowaniu w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres prac do wykonania obejmuje prace rozbiórkowe istniejącej konstrukcji drogowej, wymiany konstrukcji drogowej jezdni, wykonania nowej nawierzchni asfaltowej, wykonanie oznakowania pionowego i poziomego. Szczegółowy zakres prac:  wykonanie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót wraz z jej uzgodnieniem;  frezowanie istniej nawierzchni bitumicznej, rozbiórkę podbudowy z brukowca kamiennego, rozbiórkę podbudowy z kruszywa łamanego,  wykonanie koryta pod nową konstrukcję szeroko,  wykonanie nowej konstrukcji podbudowy i nawierzchni zgodnie z dokumentacją,  obramowanie jezdni krawężnikami. Krawężniki posadowione na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15;  odtworzenie zatoki mijankowej;  odtworzenie rowów przydrożnych w granicy pasa drogowego;  odprowadzenie wód powierzchniowych do istniejącej kanalizacji deszczowej poprzez ułożenie kolektora z rur grubościennych;  umocnienie poboczy na całej długości drogi za wyjątkiem wjazdów i zjazdów na szerokość 0,65 m i grubość 10 cm destruktem (frezem) pozyskanym z frezowania istniejącej nawierzchni;  wykonanie oznakowania poziomego zgodnie z projektem stałej organizacji;  wykonanie oznakowania pionowego zgodnie z projektem stałej organizacji;  odnowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu;  usunięcie drzew i krzewów przydrożnych wraz z karpinami;  dostosowanie wysokościowe wjazdów indywidualnych i zjazdów publicznych do zmienionej niwelety krawędzi drogi;  geodezyjne pomiary powykonawcze wraz z potwierdzeniem naniesienia zmian powykonawczych w Zasobie Geodezyjnym Starostwa Powiatowego w Raciborzu;  usunięcie drzew i krzewów przydrożnych wraz z karpinami; UWAGA – zakres prac objęty przetargiem dotycz odcinka drogi od KM 0+90 do KM 1+111,00 tj. krawędź drogi wojewódzkiej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: 1) dokumentacja techniczna, 2) przedmiary robót, 3) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - stanowiące załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia do obowiązków Wykonawcy należy ponadto: 1) wykonanie wszelkich prac pomocniczych i przygotowawczych, które są konieczne do prawidłowego wykonania robót objętych niniejszym zamówieniem, a w szczególności zorganizowanie placu budowy, zapewnienie bezpieczeństwa i ograniczenie dostępu osób trzecich; 2) wykonanie wszelkich innych robót, przeprowadzenie niezbędnych uzgodnień, badań (w tym laboratoryjnych), sprawdzeń, pomiarów, czynności, obowiązków i wymogów wynikających z niniejszej specyfikacji (umowy, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiaru robót); 3) wprowadzenie i utrzymywanie zatwierdzonej czasowej organizacji ruchu zgodnie z:  zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu drogowego na czas trwania przebudowy odcinka drogi gminnej – ul. Kolejowej w Kuźni Raciborskiej, wykonanym na zlecenie i koszt Wykonawcy na etapie realizacji umowy; 4) kierownik budowy jest zobowiązany do codziennej obecności na placu budowy w okresie trwania robót budowlanych zgodnie z harmonogramem zatwierdzonym przez Zamawiającego. Kierownik budowy jest zobowiązany do obecności na placu budowy co najmniej od godziny 9:00 i prowadzenia listy obecności przechowywanej w Biurze Budowy do wglądu Zamawiającego. Wykonawca jest zobligowany do zmiany Kierownika Budowy na pisemny wniosek Zamawiającego; 5) podbudowę z kruszywa łamanego należy wykonać z nowego materiału naturalnego. Zamawiający nie dopuszcza zastosowania materiałów z odzysku (korytowania i rozbiórek) i recyklingu; 6) nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych należy sfrezować, a gruz bitumiczny należy dostarczyć we wskazane miejsce przez Zamawiającego. Destrukt z frezowania jest własnością Zamawiającego; 7) roboty mają być prowadzone w sposób zapewniający przejazd i dojścia do obiektów mieszkalnych, handlowych, produkcyjnych i innych instytucji; 8) do obowiązku wybranego w toku postępowania Wykonawcy należało będzie sporządzenie harmonogramu rzeczowo – finansowego i przedstawienie go do akceptacji Zamawiającemu najpóźniej w dniu przekazania placu budowy; 9) rozliczenie robót w zakresie wynagrodzenia częściowego sporządzane będzie w oparciu o dokonany obmiar wykonanych robót oraz kosztorys wykonanych prac sporządzony na podstawie kosztorysu ofertowego. 10) wykonawca jest zobowiązany do ustawienia przed rozpoczęciem robót budowlanych tablic informacyjnych robót na początku i na końcu odcinka. 11) wykonawca jest zobowiązany do wykonania i zatwierdzenia tymczasowej organizacji ruchu. Zamawiający nie dopuszcza całkowitego zamknięcia ulic Tartacznej i Kolejowej. Zamawiający zaleca realizację robót budowlanych na poniżej określonych odcinkach oraz w następujących etapach: ETAP I Połówkowe zamknięcie ulicy Kolejowej – na odcinku od ul Górniczej do KM 0+800 w ciągu ul. Tartacznej z ustawieniem sygnalizacji wahadłowej; ETAP II Połówkowe zamknięcie ulicy Tartacznej – na odcinku od KM 0+800 do drogi wojewódzkiej ul. Kozielskiej z ustawieniem sygnalizacji wahadłowej; 12) zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej zadania. Wymagania dotyczące robót: 1. Wszystkie prace powinny być zrealizowane zgodnie z przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, p.poż, zgodnie z poleceniami Przedstawiciela Zamawiającego na budowie (inspektora nadzoru). 2. Roboty należy wykonać zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz wymogami niniejszej SIWZ. 3. Wykonawca robót zobligowany będzie do utrzymania przejezdności ulic Kolejowej i Tartacznej. 4. Wykonane roboty oraz użyte materiały do wykonania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1570 z późn. zm. ). Wytyczne dotyczące zagospodarowania odpadów: 1. Powstałe w wyniku prac odpady budowlane winny zostać zagospodarowane przez Wykonawcę zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 21 z późn. zm.), 2. Gmina Kuźnia Raciborska nie posiada na swoim terenie składowiska odpadów, należy zatem uwzględnić konieczność wywozu odpadów do stosownej instalacji zlokalizowanej poza terenem Gminy Kuźnia Raciborska. 3. Nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych należy sfrezować, a destrukt asfaltowy należy dostarczyć w miejsce wskazane przez Zamawiającego, celem wykorzystania destruktu dla potrzeb własnych Zamawiającego. Rozwiązania równoważne. Wszelkie wskazane w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych i przedmiarze znaki handlowe, towarowe, nazwy modeli, numery katalogowe należy rozumieć jako przykładowe i służą jedynie do określenia cech technicznych i jakościowych materiałów a nie są wskazaniem producenta - rozpatrywać je należy łącznie ze słowem /równoważny/ pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. Zamawiający dopuszcza składanie ofert z zastosowaniem innych materiałów niż określone w dokumentacji projektowej o nie gorszych parametrach od zaprojektowanych i jakości potwierdzonej certyfikatem. Użyte materiały winny być w I gatunku jakościowym i wymiarowym, posiadające odpowiednie dopuszczenia do stosowania w budownictwie i zapewniające sprawność eksploatacyjną. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w stosunku do dokumentacji projektowej jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. Wymagania Zamawiającego w zakresie zatrudnienia pracowników przy realizacji przedmiotu zamówienia. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga, zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy. Przez pracowników Wykonawcy zatrudnionych na podstawie umowy o pracę winny być wykonywane:  czynności demontażu istniejącej konstrukcji drogi,  roboty związane z wykonywaniem warstw podbudów i nawierzchni przy użyciu sprzętu zmechanizowanego. Wymóg w zakresie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę dotyczy osób, które w trakcie realizacji zamówienia wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy więc osób kierujących budową, wykonujących usługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych, itp. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania prze wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań. 1. W trakcie realizacji umowy Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób, które wykonują czynności określone przez Zamawiającego, Zamawiający uprawniony jest do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów. 2. W trakcie realizacji umowy na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenia i dokumenty w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę osób, które wykonują czynności określone przez Zamawiającego, w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie Wykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 922) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 3. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności. 4. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 5. Za niedopełnienie wymogu zatrudniania pracowników na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy – Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudniania pracowników na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy) – za każdorazowe stwierdzenie przez Zamawiającego tej okoliczności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45100000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca winien wnieść wadium w wysokości 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych zero groszy), w nieprzekraczalnym terminie do dnia 23.03.2018 r. godz. 09:00. Oferta niezabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta powinna składać się z: 1) formularza ofertowego - zgodnego z treścią Załącznika nr 1 do SIWZ; 2) kosztorysu ofertowego - szczegółowego; Kosztorys ofertowy musi zawierać zbiorcze zestawienie rodzajów i typów materiałów oraz wyrobów, na podstawie którego Zamawiający zweryfikuje zgodność zastosowanych materiałów z wymaganiami SIWZ. 3) oświadczenia o spełnieniu warunków udziału i nie podleganiu wykluczeniu z postępowania (zwanego dalej Oświadczeniem) stanowiącego wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu - zgodnego z treścią Załącznika nr 2 do SIWZ; 4) zobowiązania innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (art. 22a ust. 2 ustawy) – zgodnego z treścią Załącznika nr 8 do SIWZ - jeżeli dotyczy; 5) pełnomocnictwa - jeżeli dotyczy. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii w sytuacji: a) Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, b) podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą przez osobę, dla której prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą – pełnomocnictwo do podpisania oferty. 6) W przypadku wadium wnoszonego w formie innej niż pieniężna – kopia dowodu wniesienia wadium (oryginał należy złożyć w kasie Urzędu (pokój nr 8).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach