Przetargi.pl
Remont drogi gminnej nr 440116W w miejscowości Poręba Kocęby

Gmina Brańszczyk ogłasza przetarg

  • Adres: 07-221 Brańszczyk, Jana Pawła II, 45
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 29 592 93 14 , fax. 29 742 28 11
  • Data zamieszczenia: 2023-11-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brańszczyk
    Jana Pawła II, 45
    07-221 Brańszczyk, woj. mazowieckie
    tel. 29 592 93 14, fax. 29 742 28 11
    REGON: 550667824
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.branszczyk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont drogi gminnej nr 440116W w miejscowości Poręba Kocęby
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia, zgodnie z dokumentacją projektową oraz STWIOR, która stanowi załącznik do niniejszej SWZ jest Remont drogi gminnej nr 440116W w miejscowości Poręba Kocęby o długości 800 mb. Początek drogi rozpoczyna się na granicy posesji nr 78, 79 w niewielkim oddaleniu od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 694 a kończy się na granicy posesji nr 40A, 40.W ramach „Remontu drogi gminnej nr 440116W w miejscowości Poręba Kocęby” opracowano założenia remontu istniejących elementów drogi o łącznej długości odcinka - 800 m. Remont drogi polegać będzie na przywróceniu nośności jezdni na 800m odcinku drogi, poprzez wymianę warstw konstrukcyjnych jezdni, pobocza oraz zjazdów. Założenia projektowe: - prędkość projektowa – 30 km/h, - kategoria drogi – droga gminna, - kategoria ruchu – KR1, - klasa drogi – droga dojazdowa (KDD), - jezdnię drogi gminnej zaprojektowano z betonu asfaltowego na całej długości projektowanego odcinka, obramowanie jezdni istniejącym krawężnikiem drogowym betonowym 15x30 cm – na fragmencie drogi z chodnikiem (pik 0+000 do 0+308,50). Po ułożeniu warstwy ścieralnej krawężnik przy chodniku powinien wystawać ok. 10,00 cm, - w pikietażu od 0,00 do 317,00 spadek poprzeczny jezdni – jednostronny 1%, szerokość jezdni 5,30 m, - w pikietażu od 0+317,00 do 0+342 oraz 1+922,53 do 1+947,53 spadek poprzeczny jezdni – zmienny przejście ze spadków jednostronnego na daszkowy i odwrotnie, szerokość jezdni -zmienna (5,00 - 5,3m), - w pikietażu od 0+342 do 1+922,53 spadek poprzeczny jezdni – dwustronny, daszkowy 2%, szerokość jezdni 5,00 m, - pobocze jezdni zaprojektowano z kruszywa łamanego o szerokości 0,75 m, - zjazdy zwykłe o szerokości zmiennej od 3,00 – 5,00 m, włączenie w jezdnię drogi gminnej wyokrąglone łukami o promieniu R=3,00 m, - istniejące zjazdy z kostki betonowej zaplanowano do przełożenia wysokościowego, kostkę betonową należy ułożyć na podsypce cementowo – piaskowej o grubości zapewniającej właściwy spadek poprzeczny, prefabrykaty, które podczas robót rozbiórkowych ulegną uszkodzeniu należy wymienić na nowe, w uzgodnieniu z zamawiającym, obramowanie zjazdu przy jezdni z opornika betonowego 12x25 cm, wtopionego, - istniejące zjazdy z kruszywa łamanego do wyrównania wysokościowego, - wymiana istniejącego oznakowania w złym stanie technicznym oraz uzupełnienie brakującego oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego zgodnie z Projektem Stałej Organizacji Ruchu.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:- roboty pomiarowe i przygotowawcze, - roboty rozbiórkowe, - roboty ziemne – wykonanie koryta pod projektowane warstwy nawierzchni, - remont podbudowy, - ułożenie warstwy wyrównawczej o średniej grubości 4cm, - ułożenie siatki wzmacniającej z włókien szklanych i węglowych 120/200kN wstępnie przesączanej asfaltem, Siatkę należy układać koniecznie mechanicznie, zgodnie z reżimem technologicznym, - ułożenie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno-bitumicznej, - roboty brukarskie – remont zjazdów – przełożenie wysokościowe kostki betonowej, - remont zjazdów zwykłych z kruszywa łamanego, - remont pobocza jezdni z kruszywa łamanego, - oznakowanie pionowe i poziome oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego – wymiana istniejącego oraz uzupełnienie brakującego, - roboty wykończeniowe, uporządkowanie terenu, humusowanie i obsianie trawą.Roboty wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia będą wykonywane na podstawie dokumentacji projektowej pn.„ Remont drogi gminnej nr 440116W w miejscowości Poręba Kocęby”. Uwaga: zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odcinek etap I od pik 0+000 do 0+800.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań Zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają załączniki do SWZ1) Istotne Postanowienia Umowy. 2) Dokumentacja projektowa3) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (STWiOR),4) Przedmiary robót,Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy PzpWykonawca prowadząc roboty ma obowiązek zapewnić stały dojazd do wszystkich posesji/zjazdów przyległych do drogi.2. Warunki Zamawiającego dla czasowej organizacji ruchu w okresie wykonania zamówienia:a) projekt czasowej organizacji ruchu musi przewidywać przejezdność drogi przynajmniej jednym pasem ruchu. b) Zamawiający nie dopuszcza możliwości wyłączenia drogi z ruchu na całej długości, z wyjątkiem okresu wykonywania robót polegających na układaniu mas bitumicznych.c) odcięcia dojazdów do poszczególnych działek nie mogą być jednorazowo dłuższe niż 8 godzin.3. Wykonawca przed przekazaniem terenu budowy, przedłoży do wglądu Zamawiającego plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.4. W przypadku rozbieżności w ustaleniach poszczególnych dokumentów obowiązuje kolejność: umowa, SWZ, dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiar robót. W razie wątpliwości poczytuje się, iż Wykonawca podjął się wszystkich robót objętych projektem (art.649 Kodeksu cywilnego).5. Przedmiar ma charakter jedynie pomocniczy ułatwiający Wykonawcy przygotowanie oferty.6. Rozwiązania równoważne1) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności zgodnie z ustawą Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2023 poz. 682).2) Wskazane przez Zamawiającego nazwy własne producentów nie są wiążące dla Wykonawcy i należy je traktować jako przykładowe do określenia parametrów i wymogów technicznych. Przyjęte typy materiałów i urządzeń (wskazane w dokumentacji technicznej) zostały użyte wyłącznie przykładowo, w celu opisania przedmiotu zamówienia. 3) Wykonawca uprawniony jest do przedstawienia w ofercie materiałów i urządzeń równoważnych, o nie gorszych parametrach, wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia.4) Wykonawca powinien określić ich parametry, celem wykazania, że spełniają warunki określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązania równoważne zgodnie ze swoją definicją, muszą posiadać parametry oraz spełniać standardy nie gorsze niż produkty podane przykładowo. W takim przypadku, wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.5) Do wskazanych w dokumentacji projektowej i w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych znaków towarowych, patentów lub pochodzenia zastosowanie ma określenie „lub równoważne", co oznacza, że Wykonawca może użyć innych produktów niż określone w dokumentacji projektowej i w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, jednakże wyłącznie pod warunkiem, ze posiadają one tożsamy charakter użytkowy (tożsamość funkcji) oraz, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych oraz bezpieczeństwa użytkowania nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego. 6) W miejscu, gdzie Zamawiający dokonuje opisu przedmiotu zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 101 ustawy Pzp Zamawiający, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca w terminie do upływu terminu składania ofert wniesie wadium w wysokości: 20 000,00 zł (dwadzieścia tysięcy złotych).2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach:1) pieniądza,2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy musi być zawsze poręczeniem pieniężnym,3) gwarancjach bankowych,4) gwarancjach ubezpieczeniowych,5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Ostrów Mazowiecka O/Brańszczyk nr konta: 31 8923 1063 0500 0710 2005 0160, do upływu terminu składania ofert w tytule przelewu należy podać nazwę Wykonawcy oraz ,,wadium” i tytuł postępowania.UWAGA:Wadium w pieniądzu należy wnosić ściśle z dyspozycją art. 97 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, tzn. „przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego”. W myśl art. 63. ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 (t.j. Dz. U z 2022 Poz. 830, 872 ze zm.) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Oznacza to, że wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanych artykułów.4. Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej albo poręczenia musi w swej treści zawierać informacje o beneficjencie gwarancji lub poręczenia, przedmiocie gwarancji, wysokości wadium, okresie obowiązywania nie krótszym niż termin związania ofertą, informacje o podmiocie składającym ofertę oraz o przypadkach w których gwarancja lub poręczenie jest realizowane czyli kiedy wadium zostaje zatrzymane – art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. Złożona gwarancja lub poręczenie musi mieć charakter bezwarunkowy i płatne na pierwsze żądanie. Wadium dla konsorcjum może być wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum.5. W przypadku wnoszenia wadium w innych niż „pieniądz” formach, wymagane jest załączenie do oferty oryginalnego dokumentu gwarancji/poręczenia w formie elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osób upoważnionych do jego wystawienia.6. Oferta nie zabezpieczona w wymaganym terminie wadium, zostanie odrzucona przez Zamawiającego na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 14 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa poniżej warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.4. Zdolności technicznej lub zawodowej:1) w zakresie doświadczenia wykonawcyWarunek ten Zamawiający uzna za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał/zakończył w sposób należyty oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej:a) 2 roboty polegające na przebudowie, budowie, rozbudowie lub remoncie drogi - o wartości co najmniej 500.000,00 zł brutto każda.Uwaga:- W przypadku, gdy ww. zakres robót budowlanych będzie stanowił część robót o szerszym zakresie, Wykonawca zobowiązany jest wyodrębnić rodzajowo i kwotowo roboty, o których mowa powyżej;UWAGA:• W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) lub korzystających z zasobu podmiotów trzecich, warunki, o których mowa w niniejszym punkcie zostaną spełnione wyłącznie jeżeli co najmniej jeden z wykonawców lub podmiotów udostępniających zasoby spełni warunek samodzielnie w całości. Nie sumuje się wykonanych robót budowlanych i usług (doświadczenia zawodowego),• w przypadku, gdy podmiot trzeci, którego potencjałem wspiera się wykonawca realizował zamówienie, w zakres którego wchodziły roboty budowlane wspólnie z innym podmiotem, nie ubiegającym się o udzielenie zamówienia, zamawiający wymaga, aby podmiot trzeci udostępniający potencjał wykonawcy faktycznie uczestniczył w realizacji ww. zakresu robót budowlanych i usług.• w przypadku, gdy zamówienie, w zakres którego wchodzą roboty budowlane były realizowane przez wykonawcę wspólnie z innym podmiotem, nie ubiegającym się o udzielenie zamówienia, zamawiający wymaga, aby wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu faktycznie uczestniczył w realizacji ww. zakresu robót budowlanych i usług.Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.2) W zakresie kwalifikacji zawodowych kadry technicznej:Warunek zostanie uznany za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:a) co najmniej jedną osobą – Kierownik Budowy posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, będącym członkiem właściwej terytorialnie izby samorządu zawodowego, oraz posiadająca nie mniej niż 5-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu lub nadzorowaniu robotami w ww. specjalności;;Uwaga:Przez doświadczenie zawodowe (w przypadku osób od których wymagane jest posiadanie uprawnień budowlanych, doświadczenie liczone jest w okresie od daty uzyskania stosownych uprawnień do daty składania ofert), zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 9a ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, należy przez to rozumieć doświadczenie zawodowe uzyskane w trakcie:- zatrudnienia,- wykonywania innej pracy zarobkowej.,- lub prowadzenia działalności gospodarczej przez okres co najmniej 6 miesięcy.Oznacza to, doświadczenie zawodowe uzyskuje się między innymi poprzez lata pracy zarobkowej w trakcie zatrudnienia, wykonywania innej pracy zarobkowej lub prowadzenia działalności gospodarczej przez okres co najmniej 6 miesięcy. Warunek doświadczenia zawodowego zawiera także doświadczenie praktyczne tj. wymóg nabycia, w trakcie tego doświadczenia zawodowego, określonych umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań o określonym stopniu złożoności.W/w osoby muszą posiadać:- ważne uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2023, poz. 682) oraz w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im kwalifikacje nadane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym przedmiotem zamówienia. Osoby te powinny być członkami Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa i posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.Ad. pkt 1) Ocena tego warunku musi być potwierdzona dokumentami z których wynika, że roboty wskazane powyżej zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty te zostały wykonane (Załącznik nr 3 do SWZ) wg formuły spełnia – nie spełnia.Ad. pkt 2) Ocena tego warunku będzie dokonana przez Zamawiającego, na podstawie Wykazu personelu kierowniczego skierowanego przez Wykonawcę do realizacji zamówienia (Załącznik nr 4 do SWZ) wg formuły spełnia – nie spełnia.W przypadku Wykonawców zagranicznych dopuszcza się również kwalifikacje zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2021 r. poz. 1646).5. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może na każdym etapie postępowania,uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcęsprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowychwykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ narealizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-11-29

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach