Przetargi.pl
Remont dróg gminnych w miejscowościach Ługi i Bobrowniki

Gmina Otyń ogłasza przetarg

  • Adres: 67-106 Otyń, ul. Rynek 1
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 68 355 94 00 , fax. 68 355 94 01
  • Data zamieszczenia: 2023-07-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Otyń
    ul. Rynek 1
    67-106 Otyń, woj. lubuskie
    tel. 68 355 94 00, fax. 68 355 94 01
    REGON: 000548471
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.otyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont dróg gminnych w miejscowościach Ługi i Bobrowniki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3. Zakres Części nr 1 pn. „Remont drogi gminnej w miejscowości Ługi, dz. 443, dz. 444 Gmina Otyń” obejmuje remont drogi gminnej wewnętrznej o łącznej długości ok. 337 m (km 0+000 – 0+134 oraz km 0+151 – 0+354). Na fragmencie drogi w km 0+134 – 0+151 (dz. nr 484/1) zlokalizowany jest most drewniany. Fragment ten wyłączony jest z niniejszego opracowania i nie przewiduje się na nim robót budowlanych. Remont polegać będzie na likwidacji licznych ubytków oraz wszelkich deformacji istniejącej nawierzchni bitumicznej poprzez wykonanie odtworzenia warstwy ścieralnej. Na fragmentach, na których stan nawierzchni bitumicznej jest wyjątkowo zły planuje się wymianę całej konstrukcji jezdni na nową. Przewiduje się również wymianę istniejącej nawierzchni z kostki granitowej na początku opracowania (przy połączeniu z drogą powiatową), na nawierzchnię bitumiczną. Remont zostanie wykonany po śladzie istniejącej nawierzchni jezdni bitumicznej, bez zmiany jej charakterystycznych parametrów. Krawędzie jezdni oraz poboczy pozostaną niezmienione. Spadki podłużne oraz poprzeczne jezdni również pozostaną niezmienione. Jedynie w miejscach w których przewiduje się wymianę całej konstrukcji jezdni tzn. tam gdzie powstały zapadnięcia lub deformacje istniejącej nawierzchni, przewiduje się odtworzenie pierwotnych normowych spadków poprzecznych. Niweleta jezdni zostanie przywrócona do stanu pierwotnego tzn. w stosunku do stanu istniejącego zostanie wyniesiona o śr. 5 cm tzn. o grubość warstwy ścieralnej która w wyniku eksploatacji oraz wieku nawierzchni uległa zanikowi. Roboty zostaną wykonane na dz. o nr ew. 443, 444 obręb Ługi, których właścicielem jest Inwestor – Gmina Otyń. Przewidziana do remontu droga gminna wewnętrzna w km 0+000 – 0+004,5 posiada nawierzchnię z dużej kostki kamiennej. Na odcinku od km 0+004,5 do końca opracowania tzn. do km 0+354 droga posiada jezdnię bitumiczną o szerokości 3,50m wraz z poboczami gruntowymi. Istniejąca jezdnia bitumiczna jest w złym stanie technicznym – posiada liczne spękania i ubytki. Na odcinku od km 0+251 do 0+354 stan nawierzchni jest wyjątkowo zły – powstały liczne wybrzuszenia i zapadnięcia.Parametry techniczne drogi: Kategoria ruchu KR1, prędkość projektowa 30 km/h, szerokość jezdni 3,50 m, pochylenie poprzeczne jezdni istniejące / 2%, pochylenie poprzeczne poboczy istniejące / 6%, pobocza gruntowe obustronne o szer. 0,50m.Remont drogi w zależności od fragmentu polegał będzie na wykonaniu następujących robót: Km 0+000 – 0+004,5 - Wymiana nawierzchni z dużej kostki kamiennej na nawierzchnię bitumiczną z AC8S wraz z pełną konstrukcją, Km 0+004,5 – 0+134 oraz km 0+151 – 0+251 - Odtworzenie warstwy ścieralnej poprzez ułożenie na zniszczonej jezdni bitumicznej warstwy z betonu asfaltowego AC8S o gr. 5cm, Km 0+251 – 0+354 - Wymiana całej konstrukcji jezdni asfaltowej na nową.Na całej długości opracowania przewiduje się uzupełnienie poboczy gruntowych wraz z obsianiem mieszanką traw niskich. Lokalnie przewiduje się także uzupełnienie ubytków w istniejącej jezdni masą mineralno-bitumiczną.Projektuje się również wymianę nawierzchni istniejących zjazdów na nawierzchnię bitumicznąKonstrukcja jezdni: Km 0+000 – 0+004,5, km 0+251 – 0+354 oraz konstrukcja zjazdów: 5cm, warstwa ścieralna z AC8S, 6cm, warstwa wiążąca z AC11W, 20cm, podbudowa tłuczniowa z kruszywa łamanego frakcji 0/63mm, 10cm, warstwa odcinająca z piasku zagęszczona do Is>=1,00, oraz o wskaźniku różnoziarnistości >=3,00, Km 0+004,5 – 0+134, km 0+151 – 0+251: 5cm, warstwa ścieralna z AC8SOdwodnienie przewidzianego do remontu odcinku drogi gminnej wewnętrznej odbywać się będzie tak jak dotychczas tzn. powierzchniowo w przyległe tereny zieleni. W obrębie opracowania nie stwierdzono urządzeń obcych.W ramach zamówienia – wykonawca jest zobowiązany do wykonania i montażu tablicy informacyjnej o wykonywanym zadaniu inwestycyjnym 1 szt. (miejsce umiejscowienia tablic oraz ich treść musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego). Tablicę informacyjną należy zamontować przed rozpoczęciem robót budowlanych. Minimalne wymiary tablicy: 180x120 cm.Zakres Części nr 2 pn. Remont drogi gminnej nr 004035F - ulica Piaskowa i ulica Owocowa w miejscowości Bobrowniki obejmuje remont dwóch odcinków drogi gminnej publicznej o numerze 004503F o następującej długości: Odc. 1 -> km 0+000 – 0+406 (odcinek o szerokości jezdni 4,00m), Odc. 2 -> km 0+406 – 0+665 (odcinek o szerokości jezdni 3,00m). Łączna długość drogi przewidzianej do remontu to 665 m. Remont polegać będzie na likwidacji licznych ubytków oraz wszelkich deformacji istniejącej nawierzchni bitumicznej poprzez wykonanie odtworzenia warstwy ścieralnej. Na fragmentach, na których stan nawierzchni bitumicznej jest wyjątkowo zły planuje się wymianę całej konstrukcji jezdni na nową.Przewiduje się również odtworzenie warstwy ścieralnej w obrębie zjazdów bitumicznych oraz wymiany całej konstrukcji zjazdów w obrębie zjazdów z kruszywa, Remont zostanie wykonany po śladzie istniejącej nawierzchni jezdni bitumicznej, bez zmiany jej charakterystycznych parametrów. Krawędzie jezdni oraz poboczy pozostaną niezmienione. Spadki podłużne oraz poprzeczne jezdni również pozostaną niezmienione, Jedynie w miejscach w których przewiduje się wymianę całej konstrukcji jezdni tzn. tam gdzie powstały zapadnięcia lub deformacje istniejącej nawierzchni, przewiduje się odtworzenie pierwotnych normowych spadków poprzecznych. Niweleta jezdni zostanie przywrócona do stanu pierwotnego tzn. w stosunku do stanu istniejącego zostanie wyniesiona o śr. 5cm tzn. o grubość warstwy ścieralnej która w wyniku eksploatacji oraz wieku nawierzchni uległa zanikowi.Roboty zostaną wykonane na dz. o nr ew. 598 obręb Bobrowniki, których właścicielem jest Inwestor – Gmina Otyń.Stan istniejący. Przewidziana do remontu droga gminna jest drogą klasy D o jednym pasie ruchu w obu kierunkach. Droga posiada nawierzchnię bitumiczną o następującej szerokości: Odc. 1 -> 4,00m odc. 2 -> 3,00m. Na całej długości droga posiada zdeformowane obustronne pobocza gruntowe (zawyżone lub zaniżone). Istniejąca jezdnia bitumiczna jest w złym stanie technicznym. Na niektórych fragmentach występują małe ubytki oraz zapadnięcia wynikające z wieku konstrukcji oraz wzmożonej eksploatacji drogi, na niektórych zaś fragmentach stan nawierzchni jest wyjątkowo zły – powstały głębokie ubytki i duże zapadnięcia będące wynikiem braku podbudowy o odpowiedniej nośności.Założenia projektowe. Parametry techniczne drogi: Kategoria ruchu KR1, szerokość jezdni istniejąca: odc. 1 -> 4,00 m, odc. 2 -> 3,00 m, pochylenie poprzeczne jezdni istniejące / 2%, pochylenie poprzeczne poboczy 6%, pobocza gruntowe obustronne o szer. 0,75m, nośność nawierzchni 115 kN/oś.Remont drogi przebiegać będzie w dwóch wariantach technologicznych, w zależności od rozpatrywanego fragmentu drogi. Wariant technologiczny nr 1 Na fragmentach o nawierzchni z mniejszymi ubytkami i deformacjami przewiduje się odtworzenie warstwy ścieralnej z AC8S o grubości 5cmWariant technologiczny nr 2. Na fragmentach o nawierzchni z dużymi zapadnięciami i ubytkami spowodowanymi brakiem podbudowy o odpowiedniej nośności przewiduje się wymianę całej konstrukcji jezdni Na fragmentach, na których część przekroju jezdni jest w lepszym stanie technicznym, a część w gorszym stanie technicznym, przewiduje się wykonanie remontu w wariancie technologicznym nr 1 na części przekroju w lepszym stanie technicznym oraz w wariancie technologicznym nr 2 na części przekroju w gorszym stanie technicznym.Na całej długości opracowania przewiduje się regulację (ścięcie lub uzupełnienie poboczy gruntowych wraz z obsianiem mieszanką traw niskich). Lokalnie przewiduje się także frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej (np. w obrębie zjazdów lub przy połączeniu z innymi drogami) w celu zniwelowania różnicy wysokości między stanem istniejącym, a odtwarzaną warstwą ścieralną.W obrębie zjazdów z kruszywa z uwagi na ich zły stan projektuje się wymianę całej konstrukcji zjazdów. Lokalnie przewiduje się także uzupełnienie ubytków w istniejącej jezdni masą mineralno bitumiczną.Konstrukcja jezdni: Wariant technologiczny nr 1: 5cm, warstwa ścieralna z AC8S. Istniejąca konstrukcja jezdni bitumicznej. Wariant technologiczny nr 2: 5cm, warstwa ścieralna z AC8S 5cm, warstwa wiążąca z AC16W, 20cm, podbudowa z kruszywa łamanego frakcji 0/63mm, 25cm, grunt stabilizowany cementem (GRC o Rm=2,5MPa). Konstrukcja zjazdów tłuczniowych 10cm, nawierzchnia z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5mm, 20cm, podbudowa z kruszywa łamanego frakcji 0/63mm, 25cm, grunt stabilizowany cementem (GRC o Rm=2,5MPa)Odwodnienie przewidzianego do remontu odcinka drogi gminnej odbywać się będzie tak jak dotychczas tzn. powierzchniowo w przyległe tereny zieleni. Wyregulowanie/uzupełnienie/ścięcie poboczy umożliwi swobodne odprowadzenie wody w przyległe tereny zieleni.W obrębie opracowania stwierdzono sieci uzbrojenia terenu takie jak: - sieci wodociągowa - sieć telekomunikacyjna.Z uwagi jednak na charakter robót (remont) oraz płytkie roboty (na fragmencie, na którym przewidziana jest całkowita wymiana nawierzchni roboty prowadzone będą na gł. ok. 55cm), nie przewiduje się żadnych kolizji z istniejącymi sieciami. Przewiduje się jedynie regulację wysokościową studni oraz zasuw wodociągowych.W przypadku jednak natrafienia na takowe sieci podczas wykonywania robót należy niezwłocznie skontaktować się z projektantem, inspektorem nadzoru oraz gestorem sieci. Prace w obrębie istniejących sieci uzbrojenia terenu wykonywać ręcznie. Projektant nie odpowiada za niezinwentaryzowane sieci uzbrojenia terenu.W ramach zamówienia – wykonawca jest zobowiązany do wykonania i montażu tablicy informacyjnej o wykonywanym zadaniu inwestycyjnym 1 szt. (miejsce umiejscowienia tablic oraz ich treść musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego). Tablicę informacyjną należy zamontować przed rozpoczęciem robót budowlanych. Minimalne wymiary tablicy: 180x120 cm.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający określa kwotę wadium w następującej wysokości:1) Na część nr 1: 2 700,00 zł.2) Na część nr 2: 5 000,00 zł.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofert.3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy o numerze: 66 9674 0006 0000 0000 0680 0013. W tytule przelewu należy podać numer referencyjny postępowania RIiZP.271.8.2023 oraz obowiązkowo informację, której części dotyczy wadium.5. Wadium wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert.6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust.3 pkt 2–4, wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.7. W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, gwarancja lub poręczenie powinno być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winno zawierać następujące elementy:1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy) (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – zaleca się wymienienie wszystkich wykonawców), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (np. banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem,3) kwotę gwarancji lub poręczenia,4) termin ważności gwarancji lub poręczenia (który nie może być krótszy niż termin związania wykonawcy złożoną przez niego ofertą),5) zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego zawierające oświadczenie, iż:a) wykonawca, którego ofertę wybrano: (i) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub (ii) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub (iii) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy;b) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej6) oznaczenie postępowania, którego wadium dotyczy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności technicznej lub zawodoweja) o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności w zakresie doświadczenia tj.:- w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie trzy roboty budowlane (realizowane na podstawie trzech odrębnych umów) polegające na remoncie lub budowie (przebudowie) dróg o nawierzchni mineralno-asfaltowej o długości minimum 300 metrów bieżących każda.- Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót budowlanych o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganych wartości porównywalnych.- W niniejszej SWZ definicje budowy, przebudowy lub remontu należy rozumieć zgodnie z definicjami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1333, 2127, 2320, z 2021 r. poz.11).b) o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności w zakresie dysponowania następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:- Kierownik robót, minimalne wymagania: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, które uprawniają do pełnienia funkcji kierownika robót w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1333, 2127, 2320, z 2021 r. poz.11) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.- Zgodnie z art. 12 a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, tj. ustawie z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2018r. poz. 2272 ze zm.) oraz ustawie z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2016 poz. 1725 ze zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-07-25

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach