Przetargi.pl
Remont dachu, więźby dachowej i poddasza z wymianą instalacji elektrycznej na poddaszu budynku Sądu Rejonowego w Głubczycach

Sąd Okręgowy w Opolu ogłasza przetarg

  • Adres: 45-064 Opole, pl. Daszyńskiego 1
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-07-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Okręgowy w Opolu
    pl. Daszyńskiego 1
    45-064 Opole, woj. opolskie
    REGON: 000323660
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.opole.so.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont dachu, więźby dachowej i poddasza z wymianą instalacji elektrycznej na poddaszu budynku Sądu Rejonowego w Głubczycach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące: „Remont dachu, więźby dachowej i poddasza z wymianą instalacji elektrycznej na poddaszu budynku Sądu Rejonowego w Głubczycach” stanowiące przedmiot zamówienia będą wykonane w czynnym budynku, objętym decyzją o pozwoleniu na budowę – Decyzją Nr 78/2022 z dnia 15.04.2022r. dotyczącą przebudowy, remontu i częściową zmianę sposobu użytkowania budynku Sądu Rejonowego w Głubczycach przy ul. Kochanowskiego 1 wraz z przebudową wewnętrznych instalacji, które obejmują realizację przedmiotu zamówienia.2. Opis przedmiotu zamówienia:2.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia obejmujący: zakres, charakterystykę robót oraz parametry techniczne, został określony w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót. Przedmiar robót stanowi dokument pomocniczy do wyceny oferty.a) Rozbiórki i demontaże:- rozbiórka istniejącego pokrycia dachowego (blacha ocynkowana), - demontaż wszystkich rynien, rur spustowych, obróbek blacharskich dachu i koryt odwadniających,- rozbiórka dwóch wyłazów dachowych,- rozbiórka dwóch skorodowanych czap kominowych,- rozbiórka dwóch trzonów kominowych powyżej połaci,- demontaż istniejącej instalacji odgromowej,- rozbiórka zbędnych instalacji antenowych,- demontaż instalacji oświetlenia elektrycznego,- demontaż elementów więźby drewnianej (wg wskazania na rysunku w dokumentacji projektowej),- demontaż całego zawilgoconego deskowania,b) Wymiana pokrycia dachowego:- rozbiórka istniejącego pokrycia z blachodachówki powlekanej,- rozbiórka istniejącego pokrycia z blachy stalowej ocynkowanej,- rozbiórka kompletnego deskowania,- montaż nowego deskowania,- montaż membrany dachowej,- montaż kontrłat i łat,- montaż dachówki ceramicznej - karpiówka w koronkę (kolor ceglasto-czerwony),c) Wykonanie obróbek dachowych:- z blachy cynkowo-tytanowej gr. 0.7mm w arkuszach lub z rolki,d) Wymiana rynien i rur spustowych (tytan-cynk):- rury spustowe o średnicy Ø150 mm, rynny Ø150/180 mm,e) Remont trzonów kominowych:- usunięcie odspojonych tynków (dwa kominy),- weryfikacja stanu konstrukcyjnego stanu trzonów kominowych,- gruntowne czyszczenie wszystkich przewodów wentylacyjnych,- hydrofobizacja kominów (po naprawie i uzupełnieniu ceglanych trzonów),- montaż kratek ze stali nierdzewnej zabezpieczających otwory wlotowe kominów, z systemem sprężyn umożliwiających ich otwieranie do czyszczenia,f) Przewody kanalizacyjne:- wymiana podstaw dachowych wraz z rurami na nowe (z blachy cynkowo-tytanowej),- montaż wywiewek kanalizacyjnych obudowanych rurą z daszkiem z blachy cynkowo-tytanowej z systemowymi obróbkami,g) Montaż wyłazu dachowego:- wymiana wyłazu dachowego (wymiar w świetle przejścia 80 x 80 cm),h) Montaż systemowych ław kominiarskich:- zamontowanie nowych ław kominiarskich na dachach,i) Remont uszkodzonych pęknięć:- w murach ścianki kolankowej na poddaszu poprzez cerowanie muru,j) Remont parapetów wewnętrznych na poddaszu:- poprzez wymianę jednej warstwy cegieł z wykonaniem szlichty spadkowej,k) Remont więźby dachowej:- wymiana skorodowanych i uszkodzonych elementów więźby dachowej,l) Impregnacja wszystkich elementów więźby dachowej:- środkami o działaniu owadobójczym, impregnującym i nierozprzestrzeniającym ognia (NRO),m) Pozostałe roboty ogólnobudowlane:- wymurowanie łącznika, ściany murowane i strop (zgodnie z dokumentacją projektową) w celu wydzielenia strefy i dostosowania poddasza do przepisów p.poż,n) Wymiana instalacji odgromowej,o) Wymiana oświetlenia wraz z okablowaniem.2.2. Zamawiający, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności służące realizacji przedmiotu zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 Kodeksu Pracy.2.3. Zgodnie z art. 22 § 1 Kodeksu Pracy: przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.2.4. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę przez cały okres realizacji zamówienia osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: roboty ogólnobudowlane, roboty elektryczne2.5. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie weryfikacji i kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, oraz sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia – zgodnie Projektem Umowy.2.6. Materiały, narzędzia, urządzenia, sprzęt niezbędny do realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca dostarczy i zużyje zgodnie ze złożoną ofertą warunkującą wykonanie przedmiotu zamówienia. Wszystkie materiały użyte do wykonania przedmiotu zamówienia:a) muszą odpowiadać wymaganiom Zamawiającego określonym w dokumentacji, o której mowa w Projekcie Umowy;b) muszą spełniać wymogi Prawa budowlanego i Ustawy o wyrobach budowlanych;c) muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie, zgodnie z art. 10 Prawa budowlanego;d) muszą posiadać odpowiednie certyfikaty na znak bezpieczeństwa, być zgodne z kryteriami technicznymi określonymi w Polskich Normach lub aprobatach technicznych, o ile dla danego wyrobu nie ustalono Polskiej Normy,e) muszą być fabrycznie nowe, nie używane oraz muszą posiadać gwarancję producenta.2.7. Zamawiający zapewni Wykonawcy nieodpłatny dostęp do źródła poboru wody i energii elektrycznej.2.8. Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenia w Budynku, w celu umożliwienia wykonania przedmiotu umowy.2.9. Z uwagi na szczególny charakter działalności Sądu Rejonowego w Głubczycach i wykonywanie prac w obiekcie użyteczności publicznej, niektóre prace i tzw. „ prace głośne”, tzn. zakłócające normalne funkcjonowanie pracy Sądu Rejonowego w Głubczycach Wykonawca będzie wykonywał w godzinach popołudniowych, tj. po godzinie 15:30 – po zakończeniu godzin urzędowaniu Sądu Rejonowego w Głubczycach maksymalnie do godziny 21.00 lub w wyjątkowych wpadkach w dni, które są dla Sądu Rejonowego w Głubczycach dniami wolnymi od pracy. Dokładny termin (dzień, godzinę) tych prac Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym na co najmniej dwa dni przed terminem wykonywania tych robót.2.10. W czasie realizacji robót wykonawca będzie utrzymywał pomieszczenia poza pomieszczeniami, które objęte zostaną remontem w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz będzie usuwał na bieżąco wszelkie zbędne materiały, odpady i śmieci oraz inne zanieczyszczenia powstałe w wyniku realizacji przedmiotu zamówienia.2.11. Wykonawca zobowiązuje się: strzec mienia znajdującego się na terenie budynku, wykonać odpowiednie zabezpieczenie miejsca prowadzonych robót, wykonywać roboty zgodnie z przepisami bhp i ppoż, a także nie naruszać w trakcie prowadzonych robót budowlanych istniejącej struktury budynku i instalacji nie objętych zakresem robót stanowiących przedmiot umowy, bez zgody Zamawiającego pod rygorem poniesienia z tego tytułu przez Wykonawcę skutków finansowych.2.12. Wymagany minimalny okres gwarancji jakości i rękojmi za wady na wykonanie przedmiotu zamówienia wynosi 36 miesięcy licząc od bezusterkowego odbioru przedmiotu umowy.2.13. Oferowane roboty budowlane muszą odpowiadać wymaganiom Zamawiającego opisanym w dokumentacji, o której mowa w Rozdziale III SWZ, wymaganiom technologiczno–materiałowym producentów materiałów oraz sztuce budowlanej, zgodnie z wszelkimi obowiązującymi aktami prawnymi i normami właściwymi w przedmiocie zamówienia i na warunkach zawartych w Projekcie umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do złożenia oferty, każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w Rozdziale XV ust. 1 SWZ.2. Wysokość wadium wynosi: 8 000,00 zł;3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:3.1. pieniądzu;3.2. gwarancjach bankowych;3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.4. Zasady wniesienia wadium w formie pieniądza:4.1. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:Bank Gospodarstwa KrajowegoNr rachunku bankowego: 17 1130 1017 0021 1002 5190 0004tytuł przelewu: ,,Wadium G–2502–7/23”4.2. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej uznaje się termin uznania rachunku bankowego Zamawiającego, o którym mowa w Rozdziale XII ust. 4.1. SWZ, co oznacza, że wymagana kwota wadium musi być zaksięgowana na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w Rozdziale XV ust. 1 SWZ (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).5. Zasady wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczeń, o których mowa w Rozdziale XII ust. 3.2.–3.4. SWZ:5.1. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji, o których mowa w Rozdziale XII ust. 3.2.–3.4. SWZ – należy złożyć za pośrednictwem Platformy w oryginale w postaci elektronicznej.5.2. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji o których mowa w Rozdziale XII ust. 3.2.–3.4. SWZ musi być przekazane przez gwaranta lub poręczyciela za pośrednictwem Wykonawcy.5.3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji, o których mowa w Rozdziale XII ust. 3.2.–3.4. SWZ – ma mieć formę gwarancji lub poręczeń, z treści których jednoznacznie będzie wynikać zagwarantowane prawo Zamawiającego do egzekwowania należności bez zwłoki tzn. na pierwsze żądanie i bezwarunkowo w każdej z sytuacji opisanych w PZP.Termin ważności w/w dokumentów musi się pokrywać z terminem związania ofertą.5.4. Za termin wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczeń, o których mowa w Rozdziale XII ust. 3.2.–3.4. SWZ uznaje się datę i godzinę jego złożenia za pośrednictwem Platformy przed terminem składania ofert, o którym mowa w Rozdziale XV ust. 1 SWZ (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).6. Zasady zwrotu wadium:6.1. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci Wykonawcom wraz z odsetkami, wynikającymi z umowy rachunku bankowego Zamawiającego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę, na podstawie przesłanek i w terminach określonych w art. 98 ustawy PZP.6.2. Wadium wniesione w formie poręczeń lub gwarancji, o których mowa w Rozdziale XII ust. 3.2.–3.4. SWZ – Zamawiający zwróci Wykonawcom na podstawie przesłanek określonych w art. 98 ustawy PZP.7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie je w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymuje wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga wpisu do rejestrów zawodowych lub handlowych. Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku, oprócz Oświadczenia, na podstawie którego przeprowadzi ocenę spełnieniawarunku;1.2. wymaganych uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej – Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień. Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku oprócz Oświadczenia, na podstawie któregoprzeprowadzi ocenę spełnienia warunku;1.3. sytuacji ekonomicznej i finansowej – Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku, oprócz Oświadczenia, na podstawie którego przeprowadzi ocenę spełnienia warunku;1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:1.4.1. Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca dysponuje osobami skierowanymi do realizacji zamówienia publicznego i wskaże te osoby wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami.Potwierdzeniem spełnienia warunku będzie sporządzenie Wykazu osób zawierającego min.:a) 1 osobę – kierownika budowy, który posiada uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi oraz posiada co najmniej 18–miesięczną praktykę na budowie przy zabytkach nieruchomych, bądź posiada uprawnienia do prowadzenia prac w obiektach zabytkowych potwierdzone stosownym zaświadczeniem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, zgodnie z art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;b) 1 osobę – kierownika robót elektrycznych, który posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych zgodnie z przepisami ustawy Prawo Budowlane i Rozporządzeniem w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;1.4.2. Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał roboty budowlane odpowiadające rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie.Potwierdzeniem spełnienia warunku będzie przedstawienie Wykazu robót budowlanych spełniających warunki określone przez Zamawiającego tj.:Za odpowiadające rodzajem Zamawiający uzna wykonane należycie przez jeden podmiot min. dwie roboty budowlane, których przedmiotem były roboty ogólnobudowlane, przy czym wartość w/w robót budowlanych nie jest mniejsza niż 300 000,00 zł brutto każda.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-07-20

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach