Przetargi.pl
Remont budynku w zakresie: remont elewacji, wymiana stolarki okiennej, remont klatki schodowej, remont kominów, izolacji fundamentów oraz instalacji odgromowej przy ul. Bohaterów Westerplatte 21 w Bielsku-Białej

Miasto Bielsko-Biała – Zakład Gospodarki Mieszkaniowej ogłasza przetarg

  • Adres: 43-300 Bielsko-Biała, Lipnicka
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 499 06 02, , fax. 33 499 06 02; 499 06 11
  • Data zamieszczenia: 2019-01-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Bielsko-Biała – Zakład Gospodarki Mieszkaniowej
    Lipnicka 26
    43-300 Bielsko-Biała, woj. śląskie
    tel. 33 499 06 02, , fax. 33 499 06 02; 499 06 11
    REGON: 07001907700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zgm.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont budynku w zakresie: remont elewacji, wymiana stolarki okiennej, remont klatki schodowej, remont kominów, izolacji fundamentów oraz instalacji odgromowej przy ul. Bohaterów Westerplatte 21 w Bielsku-Białej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu w zakresie: remont elewacji, wymiana stolarki okiennej, remont klatki schodowej, remont kominów, izolacji fundamentów oraz instalacji odgromowej przy ul. Bohaterów Westerplatte 21 w Bielsku-Białej, 1) Przedmiotowy budynek położony jest na działce nr 4184/18, obręb 0032 Lipnik, jednostka ewidencyjna Bielsko-Biała. Budynek wpisany jest do Gminnej Ewidencji Zabytków miasta Bielsko – Biała, podlega więc szczególnej ochronie konserwatorskiej. Obiekt wybudowany został prawdopodobnie w latach 1900 - 1906. Dom zbudowany jako piętrowy, przebudowany z nadbudową drugiego piętra przed 1939r., podpiwniczony. W fasadzie maszt stalowy, stolarka bramy dwuskrzydłowa, przeszklona z nadświetlem. W sieni posadzka lastrikowa. Klatka schodowa dwubiegowa, stopnie i posadzki lastrikowe, balustrada stalowa z poręczą drewnianą. Stolarka drzwi do mieszkań jednoskrzydłowa, płycinowa. Piwnice wykonane z cegły i kamienia na zaprawie wapiennej. Od strony ulicy na zewnątrz do wysokości cokołu obłożone piaskowcem a od strony podwórza wykończone tynkiem, 2) Prace należy wykonać zgodnie z Dokumentacją projektową remontu budynku przy ul. Bohaterów Westerplatte 21, Specyfikacjami technicznymi remontu budynku, pozwoleniem na budowę oraz przedmiarem robót, 3) przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: a) remont izolacji pionowej ścian fundamentowych, b) remont elewacji, c) remont kominów, d) wymianę stolarki okiennej, e) remont instalacji odgromowej, f) remont klatki schodowej, g) inne prace konieczne do realizacji zamówienia, niezbędne do wykonania z punktu widzenia obowiązujących przepisów i wymogów prawa, h) uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień, protokołów odbioru, w tym protokołu odbioru kominiarskiego wydanego przez Zakład Kominiarski obsługujący Zamawiającego (ZGM). Wykonawca winien przedłożyć Zamawiającemu wymagane przepisami protokoły, przy czym koszty uzyskania tych protokołów ponosi Wykonawca. 2) przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w Opisie przedmiotu Zamówienia, stanowiącym załącznik nr 15 do Specyfikacji oraz w Dokumentacji Projektowej i Specyfikacji technicznej, stanowiącej łącznie załącznik nr 2 do Specyfikacji, obejmującej: a) Projekt budowlany remontu elewacji, wymiany stolarki okiennej, remontu kominów oraz remontu klatki schodowej w budynku przy ul. Bohaterów Westerplatte 21 w Bielsku-Białej, b) Specyfikację Techniczną remontu budynku przy ul. Bohaterów Westerplatte 21 w Bielsku-Białej, c) Informację BIOZ, d) Ocenę stanu istniejącego wraz z zaleceniami naprawy, e) Protokół badania i pomiarów urządzenia piorunochronowego, f) Pozwolenie na budowę g) przedmiary robót, w części obejmującej przedmiot zamówienia. 6. Dokumentacja Projektowa w wersji papierowej udostępniona jest do wglądu w Administracji Domów Mieszkalnych, 43-300 Bielsko-Biała, ul. Krasińskiego 5, w godzinach od 8:00 do 14:00. 7. Wykonawca winien wycenić wszystkie pozycje ujęte w otrzymanym przedmiarze robót. Pominięcie pozycji będzie podstawą do odrzucenia oferty jako niezgodnej z treścią Specyfikacji. 8. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich prac i czynności niezbędnych do prawidłowego zrealizowania niniejszego zamówienia w zakresie opisanym w dokumentacji projektowej, szczegółowej specyfikacji technicznej remontu oraz przedmiarze robót. 9. W przypadku gdy do wykonania przedmiotu zamówienia nastąpi konieczność wykonania robót dodatkowych, zamiennych lub odmiennych, czyli robót nieprzewidzianych, a koniecznych do wykonania przedmiotu umowy, rozpoczęcie tych robót może nastąpić jedynie na podstawie protokołu konieczności sporządzonego przez inspektora nadzoru i zatwierdzonego przez Zamawiającego. Roboty te będą potwierdzone także wpisem do Dziennika Budowy, jeżeli jest wymagany, przy czym przez roboty dodatkowe, w rozumieniu art. 630 KC, rozumie się roboty opisane i wykazane w Dokumentacji projektowej, ale nie ujęte w przedmiarach robót. Bez zatwierdzenia protokołu konieczności przez Zamawiającego Wykonawca nie może rozpocząć wykonywania robót dodatkowych, zamiennych lub odmiennych, gdyż nie zostaną one uwzględnione w rozliczeniu finansowym i w całości obciążą Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty dodatkowe, zamienne lub odmienne wg cen jednostkowych określonych w kosztorysach ofertowych, 10. Bez uprzedniej zgody Zamawiającego wykonywane mogą być jedynie prace niezbędne ze względu na bezpieczeństwo lub konieczność zapobieżenia awarii, 11. Zamawiający zastrzega, że zakres prac objętych przedmiotowym zamówieniem może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu, w przypadku wystąpienia robót zaniechanych, zamiennych lub odmiennych oraz dodatkowych, ale nie więcej niż w granicach ±15% wartości zamówienia brutto, z zastrzeżeniem sytuacji określonej w pkt 14 oraz w § 11 ust. 5 „Wzoru umowy” – załącznika nr 10 do siwz, 12. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z części prac objętych zamówieniem, jeżeli zajdzie taka potrzeba. W przypadku rezygnacji z danego zakresu prac cena ofertowa zostanie pomniejszona o koszt tego zakresu, bez prawa domagania się przez Wykonawcę jakiegokolwiek odszkodowania z tego tytułu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zgodnie z art. 45 ust. 2 ustawy Zamawiający wymaga, aby oferta była zabezpieczona wadium w kwocie 8.300,00 zł (sł: osiem tysięcy trzysta złotych). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniu spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 92 1240 4142 1111 0000 4829 4489 z opisem przelewu „Wadium w post. Nr ZGM/DZ/13/2019/ADM – Remont budynku przy ul. Bohaterów Westerplatte 21”. w takim terminie, aby było do dyspozycji Zamawiającego na rachunku bankowym w terminie otwarcia ofert, tj. w dniu 18.02.2019r. o godz. 13:00. Dowód wpłacenia wadium powinien być dołączony do oferty. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, dokument wadialny musi zawierać zapisy gwarantujące prawo Zamawiającego do egzekwowania należności bez zwłoki (tzn. bezwarunkowo i na pierwsze wezwanie Zamawiającego). Oryginał dokumentu wadialnego należy dołączyć do oferty. 5. Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wymaganego wadium lub wadium wniesione zostało nieprawidłowo, zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy. 6. Zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy wadium zostanie zwrócone wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, za wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 7. Zgodnie z art. 46 ust. 1a i 2 ustawy z zastrzeżeniem ust. 4a, wadium zostanie zwrócone niezwłocznie: 1) po zawarciu umowy oraz wniesieniu należytego wykonania umowy Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, 2) na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2, pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci przelewem na rachunek z którego zostało wpłacone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew. 11. Wadium wniesione w formie niepieniężnej Zamawiający zwróci zgodnie z dyspozycją gwaranta lub poręczyciela, zawartą w dokumencie gwarancji lub poręczenia. W przypadku braku takiej dyspozycji, dokument wadialny zostanie zwrócony na adres siedziby Wykonawcy. 12. Zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oprócz dokumentów wymienionych w pkt III. 3) - III. 6) Wykonawca składa: 1) wypełniony formularz oferty, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Specyfikacji, 2) szczegółowy kosztorys ofertowy, sporządzony wg reguł określonych w Rozdziale VII, 3) wykaz części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcom oraz dane identyfikujące podwykonawców, jeżeli już na etapie składania oferty przewiduje powierzenie części podwykonawcom, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do Specyfikacji, 4) oświadczenie o wypełnieniu obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 rozporządzenia RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 13 do Specyfikacji, 5) oryginał lub notarialnie poświadczoną kopię pełnomocnictw osób podpisujących ofertę w imieniu Wykonawcy, o ile nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty. 5. W celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy w zakresie braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku złożenia w postępowaniu ofert przez co najmniej dwóch Wykonawców – Wykonawca w terminie do 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust 5 ustawy (wykaz ofert złożonych w postępowaniu), przekaże Zamawiającemu, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do Specyfikacji, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015r. poz. 184), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. W przypadku złożenia ofert przez Wykonawców należących do tej samej grupy kapitałowej, mogą oni, wraz ze złożeniem oświadczeń o przynależności do tej grupy, przedstawić dowody potwierdzające, że powiązania między nimi nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach