Przetargi.pl
Remont budynku nr 8 na terenie kompleksu wojskowego w Jarosławiu przy ul. 3 Maja 80

34 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie ogłasza przetarg

  • Adres: 35111 Rzeszów, ul. Krakowska
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 261 15 56 59 , fax. 261 15 63 85
  • Data zamieszczenia: 2017-01-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 34 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie
    ul. Krakowska
    35111 Rzeszów, woj. podkarpackie
    tel. 261 15 56 59, fax. 261 15 63 85
    REGON: 18069037300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont budynku nr 8 na terenie kompleksu wojskowego w Jarosławiu przy ul. 3 Maja 80
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia stanowi remont budynku nr 8 na terenie kompleksu wojskowego w Jarosławiu przy ul. 3 Maja 80. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następującego zakresu robót: 1) Roboty ogólnobudowlane, w zakres których wchodzą: a) Roboty rozbiórkowe: - rozebranie pokrycia dachowego wraz z obróbkami blacharskimi, - rozebranie stropów i podciągów, - rozebranie konstrukcji drewnianej więźby dachowej, - wykucie z muru podokienników betonowych z lastriko, - wykucie z muru krat okiennych, - wykucie ościeżnic okiennych i drzwiowych, - demontaż stolarki okiennej i drzwiowej, - rozebranie części ścian działowych, - wykucie otworów okiennych i drzwiowych, - odbicie tynków wewnętrznych z zaprawy wapiennej, - rozebranie warstw podłogowych i posadzek, - wywóz i utylizacja materiałów porozbiórkowych. b) Roboty ziemne: - wybranie ziemi wewnątrz obrysu budynku do projektowanej głębokości nowych warstw posadzkowych, - wykopy nieumocnione o ścianach pionowych wykonywane wewnątrz i na zewnątrz istniejących fundamentów – przygotowanie do izolacji fundamentów, - wywóz ziemi i gruzu, - wybranie ziemi pod schody zewnętrzne i pochylnie, - ręczne zasypanie wykopów. c) Roboty żelbetowe i betonowe: - wykonanie podkładu z betonu zwykłego i kruszywa pod ściany fundamentowe schodów i pochylni, - wymurowanie ścian betonowych, - wykonanie podciągów żelbetowych, - wykonanie wieńców żelbetowych, - ułożenie płyt stropowych żelbetowych - wykonanie nadproży żelbetowych, - wykonanie schodów zewnętrznych i pochylni. d) Roboty murowane: - wykonanie ścianek działowych, - zamurowanie otworów ściennych z cegły na zaprawie cementowo-wapiennej. e) Konstrukcje stalowe i drewniane: - montaż kątowników podporowych i płatwi stalowych, - wykonanie konstrukcji, pokrycia oraz obróbek blacharskich dachu, - wykonanie daszków nad schodami zewnętrznymi i pochylniami. f) Izolacje: - wykonanie izolacji fundamentów – izolacja pozioma i pionowa ścian fundamentowych, - wykonanie izolacji stropu – izolacja z folii paroprzepuszczalnej (folia dolna i górna), izolacja cieplna gr. 25cm, - wykonanie izolacji posadzek, - wykonanie izolacji przeciwwilgociowej w sanitariatach. g) Tynki i okładziny wewnętrzne: - wykonanie tynków ścian, stropów, słupów, podciągów, - licowanie ścian płytkami. h) Stolarka i ślusarka: - montaż stolarki okiennej aluminiowej, - montaż krat prętowych stałych i otwieranych, - montaż stolarki drzwiowej aluminiowej, - montaż bram segmentowych z drzwiami wejściowymi, - montaż bram segmentowych z otworami okiennymi, - montaż podokienników wewnętrznych z aglomarmuru, - montaż podokienników zewnętrznych z PVC. i) Podłogi i posadzki: - wykonanie podłóg i posadzek (zgodnie z dok. rysunkową), - wykonanie dylatacji, - wykonanie kątowników w bramach wjazdowych. j) Malowanie: - wykonanie dwukrotnego malowania tynków wewnętrznych farbą emulsyjną akrylową, farbą olejną z dwukrotnym szpachlowaniem, - wykonanie lakierowania podsufitki z desek. k) Elewacja: - wykonanie boazerii z listew drewnianych, - przyklejenie płyt styropianowych gr. 15cm, - przyklejenie płyt styropianowych gr. 10cm, - przyklejenie płyt z wełny mineralnej gr. 15cm, - wykonanie narożników w ramach ochrony, - wykonanie siatki na ścianach, - nałożenie na podłoże farby gruntującej, - nałożenie tynku elewacyjnego i tynku na cokole. l) Roboty na zewnątrz budynku: - rozebranie krawężników i nawierzchni z płyt betonowych, - wykonanie warstw odcinających, podbudowy z kruszywa naturalnego, - wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej, - ułożenie krawężników, - wywiezienie gruzu. Szczegółowy zakres robót budowlano - remontowych podano dokumentacji projektowej oraz w przedmiarze robót. UWAGA: Wszystkie wymiary należy sprawdzić na budowie. Przedmiar i dokumentacja projektowa są dokumentacjami wzajemnie się uzupełniającymi. Wszystkie elementy ujęte w części opisowej i rysunkowej, a nie ujęte w przedmiarze, winny być traktowane jakoby były ujęte w obu. 2) Roboty sanitarne, w zakres których wchodzą: a) Instalacja wodociągowa: - roboty demontażowe całej istniejącej instalacji wodociągowej i hydrantowej, - montaż instalacji wodociągowej w całym budynku, montaż zestawu zabezpieczającego wodociąg, zestawu do podnoszenia ciśnienia, szafek hydrantowych, pojemnościowych podgrzewaczy elektrycznych (rozprowadzenie instalacji wodociągowej do przyborów sanitarnych wykonać w bruzdach ściennych), - montaż izolacji na instalacji wodociągowej i hydrantowej, - montaż nowej armatury wodociągowej, - wykonanie prób szczelności i płukania instalacji wodociągowej, - przejścia instalacji przez ściany wykonać w tulejach ochronnych, - wykonać obudowy instalacji wodociągowej płytami g-k, - wykonać zabezpieczenia ppoż. przejść instalacji przez przegrody budowlane o odpowiedniej odporności pożarowej, - roboty budowlane związane z pracami instalacyjnymi, - przygotowanie instalacji do uruchomienia i uruchomienie instalacji. b) Instalacja kanalizacji sanitarnej: - roboty demontażowe całej istniejącej instalacji kanalizacji sanitarnej wewnątrz budynku, - montaż kanalizacji sanitarnej na ścianach budynku wraz z wykonaniem podejść i podłączeniem przyborów, - montaż odprowadzenia kondensatu z osuszaczy powietrza i wymienników central wentylacyjnych poprzez syfony, - montaż nowych wpustów podłogowych (wszystkie wpusty muszą posiadać zasyfonowanie), - montaż nowych wywiewek kanalizacyjnych (wyprowadzić ponad dach budynku), - montaż czyszczaków na każdym pionie kanalizacyjnym, - montaż nowych przyborów sanitarnych, - wykonać obudowy kanalizacji sanitarnej płytami g-k z drzwiczkami na czyszczaki, - wykonać zabezpieczenia ppoż. przejść instalacji przez przegrody budowlane o odpowiedniej odporności pożarowej, - roboty budowlane związane z pracami instalacyjnymi, - przygotowanie instalacji do uruchomienia i uruchomienie instalacji. c) Instalacja centralnego ogrzewania i ciepła technologicznego wentylacji: - roboty demontażowe całej istniejącej instalacji centralnego ogrzewania (demontaż istniejącej izolacji z wełny mineralnej z płaszczem klejowo-gipsowym na zewnątrz, demontaż istniejących grzejników, demontaż armatury, demontaż rurociągów stalowych o połączeniach spawanych), - montaż rurociągów stalowych o połączeniach spawanych, - montaż rur przyłącznych do grzejników, - montaż grzejników stalowych płytowych oraz z rur gładkich, - montaż rozdzialaczy i sprzęgła hydraulicznego, - montaż armatury (zawory termostatyczne proste grzejnikowe z nastawą wstępną montowane na zasilaniu, zawory odcinające proste montowane na powrocie, zawory przelotowe, zawory spustowe, głowice termostatyczne, automatyczne zawory odpowietrzające), - montaż pomp obiegowych, zaworów trójdrogowych, zaworów nastawnych, zaworów zwrotnych, - wykonanie prób ciśnieniowych szczelności instalacji wewnętrznej c.o., płukanie instalacji c.o., sprawdzenie działania instalacji c.o. podczas próby na gorąco bez regulacji, - wykonanie czyszczenia rurociągów stalowych do drugiego stopnia czystości, następnie pomalowanie rurociągów farbą gruntową i dwukrotne pomalowanie farbą nawierzchniową, - wykonanie izolacji rurociągów otulinami z pianki poliuretanowej z osłoną z folii PVC, - wykonać zabezpieczenia ppoż. przejść instalacji przez przegrody budowlane o odpowiedniej odporności pożarowej, - roboty budowlane związane z pracami instalacyjnymi, - uruchomienie instalacji. d) Instalacja wentylacji: - demontaż istniejących urządzeń i kanałów wentylacyjnych, - montaż central wentylacyjnych oraz konstrukcji pod centrale, - montaż wentylatorów, - montaż podstaw dachowych, - montaż kanałów wentylacyjnych, - montaż elementów wentylacyjnych (kratki, nawiewniki, zawory wentylacyjne, czerpnie, wyrzutnie, przepustnice, tłumiki, króćce amortyzacyjne), - wykonanie izolacji cieplnej kanałów wentylacyjnych, - montaż osuszaczy powietrza, - roboty budowlane związane z pracami instalacyjnymi, - przygotowanie instalacji do uruchomienia i uruchomienie instalacji. e) Roboty budowlane: - montaż stropów podwieszonych, - demontaż starych cieków betonowych i wykonanie nowych na zewnątrz budynku, - wywiezienie gruzu i złomu. 3) Roboty elektryczne, w zakres których wchodzą: - demontaż całej wewnętrznej instalacji elektrycznej i oświetleniowej wraz z osprzętem, - wymianę wyłącznika głównego WG, - wymianę rozdzielnicy głównej RG, - wymianę wewnętrznej linii zasilającej WLZ i koryt kablowych, - montaż instalacji gniazd, wypustów 1-fazowych i 3-fazowych, - montaż instalacji gniazd 1-fazowych ogólnego przeznaczenia 16A 230V 2P+Z (zestawy 4x), - montaż instalacji oświetlenia podstawowego, zewnętrznego i zasilania wentylatorów, - montaż instalacji awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego i dodatkowego kierunkowego, - montaż instalacji pożarowej, - montaż instalacji SSWiN, - montaż instalacji SAP, - montaż instalacji przepięciowej, - montaż instalacji odgromowej i uziemiającej, - montaż miejscowych szyn wyrównawczych, - montaż urządzeń i uzbrojenia elektrycznego, - badania odbiorcze i pomiary kontrolne całości wykonanej instalacji, - wywóz gruzu i złomu. UWAGA: - Całą dokumentację należy rozpatrywać łącznie (branża budowlana, sanitarna i elektryczna – rysunki i opis). - Po zakończonych robotach budowlanych pomieszczenia objęte remontem należy doprowadzić do stanu powszechnie uważanego za estetyczny, czysty i umożliwiający wykonywanie pracy. - Dokumentację techniczną w wersji papierowej i elektronicznej na w/w budynek posiada 34 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie – Sekcja Technicznego Utrzymania Nieruchomości (tel. 261 15 63 25). - W pierwszej kolejności Wykonawca w porozumieniu z użytkownikiem budynku i Inspektorem Nadzoru sporządzi harmonogram kolejności wykonywania prac. - Uzyskany gruz Wykonawca wywiezie i zutylizuje we własnym zakresie na własny koszt. Zdemontowane elementy metalowe Wykonawca po przeważeniu przekaże jak złom do magazynu SOI w Jarosławiu przy ul. 3 Maja 67. 3. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności 1) Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) wykonanie robót budowlanych: - wymurowanie ścian betonowych i działowych z cegły, - wykonanie podciągów żelbetowych, - ułożenie płyt stropowych żelbetowych - wykonanie konstrukcji, pokrycia oraz obróbek blacharskich dachu, - wykonanie izolacji fundamentów – izolacja pozioma i pionowa ścian fundamentowych, - wykonanie izolacji stropu – izolacja z folii paroprzepuszczalnej (folia dolna i górna), izolacja cieplna z wełny mineralnej, - wykonanie izolacji posadzek, - montaż stolarki okiennej i drzwiowej, - montaż bram, - wykonanie posadzek betonowych i epoksydowych z dylatacją, - montaż izolacji cieplnej z płyt styropianowych i wełny mineralnej, - nałożenie tynku elewacyjnego, - wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej wraz z ułożeniem krawężników. b) wykonanie robót sanitarnych: - montażu instalacji wod-kan, - montażu instalacji centralnego ogrzewania, - montażu wentylacji mechanicznej. c) wykonania robót elektrycznych: - montaż instalacji elektrycznej, oświetleniowej, odgromowej, uziemiającej, - montaż automatyki central wentylacyjnych, - montaż instalacji pożarowej, - montaż instalacji SSWiN, - montaż instalacji SAP, - montaż urządzeń i uzbrojenia elektrycznego. 2) Zamawiający wymaga, aby osoby, o których mowa powyżej posiadały odpowiednie kwalifikacje oraz aktualne badania lekarskie i szkolenie BHP. 3) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez niego lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 3 pkt 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 4) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu określone przez niego, spośród wskazanych poniżej, dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ust. 3 pkt 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 4. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych (art. 29 ust. 5 ustawy Pzp) – zakres przewidywanych robót w budynku użyteczności publicznej w pomieszczeniach ogólnodostępnych, zawarty w opisie przedmiotu zamówienia uwzględnia kryteria dostępności dla osób fizycznych w tym dla pracowników Zamawiającego oraz osób niepełnosprawnych. Zamieszczony opis przedmiotu zamówienia nie dyskryminuje żadnej z grup społecznych. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla wyżej wskazanego zakresu robót przedstawiony został w Przedmiarach Robót (dla poszczególnych branż – Załącznik nr 9A, 9B i 9C), Opisie Przedmiotu Zamówienia (Załącznik 10), Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (Załącznik nr 11) oraz Projektów Budowlanych (dla poszczególnych branż – Załącznik nr 12A, 12B, 12C i 12D). 6. Odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne każdego z elementów przedmiotu umowy, w tym na wbudowane urządzenia i materiały wynosi 5 lat (60 miesięcy), licząc od dnia odbioru końcowego całego przedmiotu umowy. Realizacja uprawnień wynikających z rękojmi będzie wykonywana zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego. 7. Wykonawca udzieli gwarancji na wady fizyczne każdego z elementów przedmiotu umowy licząc od dnia odbioru końcowego całego przedmiotu umowy na zasadach określonych w § 13 Projektu umowy (Załącznik nr 8). Okres obowiązywania gwarancji Wykonawca określi w złożonej ofercie, przy czym okres ten nie może być krótszy niż 60 miesięcy i podlegać będzie ocenie na podstawie kryterium oceny ofert: gwarancja – 40% 1) Oferta Wykonawcy, który nie określi w złożonej ofercie okresu gwarancji potraktowana zostanie jak oferta z gwarancją 60-miesięczną; 2) Oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji krótszy aniżeli 60 miesięcy – podlegać będzie odrzuceniu. 8. Projekt umowy stanowi również uzupełnienie opisu przedmiotu zamówienia w zakresie postanowień nie uregulowanych zapisami niniejszego Rozdziału. 9.Przy realizacji zamówienia Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia dowolnego producenta pod warunkiem, że materiały te i urządzenia posiadają parametry nie gorsze od opisanych w dokumentacji przetargowej, a w przypadku zastosowania systemu, technologicznych rozwiązań systemowych lub zespołu urządzeń pochodzić będą od jednego producenta lub posiadać autoryzację jednego producenta. Wszelkie wskazania konkretnych producentów, poprzez podanie nazw firm, znaków towarowych, opisów, określone w dokumentacji przekazanej wykonawcom wraz z SIWZ, należy traktować jako przykład na określenie podstawowych, minimalnych wymagań, parametrów i oczekiwań Zamawiającego, odnoszących się do przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych, jakościowych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji, z zastrzeżeniem zapisów dotyczących ponownego wykorzystania materiałów, o ile takowe występują. 10. Mając na uwadze, że szczegółowy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do dokumentów wskazanych w art. 30 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 11. Stosownie do art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca powołujący się na zastosowanie rozwiązań równoważnych winien wykazać, iż spełniają one wymogi Zamawiającego w szczególności poprzez udokumentowanie załączonymi do oferty informacjami na temat parametrów techniczno-wytrzymałościowych, szczegółowych rysunków technicznych, atestów, aprobat, deklaracji zgodności, kartami katalogowymi urządzeń i materiałów zamiennych. Niniejsze dokumenty muszą w sposób jednoznaczny stwierdzać równoważność proponowanych materiałów, urządzeń i rozwiązań w stosunku do przyjętych w dokumentacji Zamawiającego. Brak w ofercie dokumentów potwierdzających równoważność rozwiązań stanowić będzie domniemanie zaoferowania rozwiązań wskazanych przez Zamawiającego w dokumentach przetargowych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium na okres związania ofertą na kwotę/wartość: 30.000,00 zł (słownie trzydzieści tysięcy złotych 00/100); 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek: bankowy Zamawiającego prowadzony: Narodowy Bank Polski Oddział Okręgowy Rzeszów nr 98 1010 1528 0018 9213 9120 0000 – z adnotacją wadium w przetargu nr ZP/2/2017, NIP [Wykonawcy]).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach