Przetargi.pl
Remont budynku i zagospodarowanie działki przy ul. Bohaterów Westerplatte 18 w Bielsku-Białej – etap I – instalacje i kominy

Miasto Bielsko-Biała – Zakład Gospodarki Mieszkaniowej ogłasza przetarg

  • Adres: 43-300 Bielsko-Biała, Lipnicka
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 499 06 02, , fax. 33 499 06 02; 499 06 11
  • Data zamieszczenia: 2019-01-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Bielsko-Biała – Zakład Gospodarki Mieszkaniowej
    Lipnicka 26
    43-300 Bielsko-Biała, woj. śląskie
    tel. 33 499 06 02, , fax. 33 499 06 02; 499 06 11
    REGON: 07001907700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zgm.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont budynku i zagospodarowanie działki przy ul. Bohaterów Westerplatte 18 w Bielsku-Białej – etap I – instalacje i kominy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu budynku i zagospodarowania działki przy ul. Bohaterów Westerplatte 18 w Bielsku-Białej w zakresie I etapu – obejmującego instalacje i kominy. 1) Przedmiotowy budynek położony jest na działce nr 6422 4156/4, obręb 0032 Lipnik, jednostka ewidencyjna Bielsko-Biała. Budynek wpisany jest do Gminnej Ewidencji Zabytków miasta Bielsko - Biała. Obiekt wybudowany został w 1905 roku. Budynek mieszkalny o rzucie prostokąta z przybudówką od strony wschodniej. Budynek posiada 3 kondygnacje z poddaszem nieużytkowym i kryty jest dachem dwuspadowym. Do budynku prowadzą dwa wejścia, główne wejście od strony zachodniej i wejście od strony wschodniej. W centralnej części budynku znajduje się klatka schodowa dwubiegowa. Na parterze znajdują się 2 mieszkania oraz pomieszczenia piwniczne. Z uwagi na duży spadek terenu pomieszczenia piwniczne (zlokalizowane we wschodniej części budynku) znajdują się ok. 60 cm powyżej pomieszczeń mieszkalnych. Na 1 piętrze znajdują się 4 mieszkania, na 2 piętrze również 4 mieszkania. Ze spoczników schodowych pomiędzy parterem a 1 piętrem oraz 1 a 2 piętrem znajdują się wyjścia do toalet usytuowanych w przybudówce budynku od strony wschodniej. Budynek posiada przyłącze wody, energii elektrycznej, kanalizacji sanitarnej przy czym część toalet dołączona jest do suchych osadników. 2) Dane techniczne budynku: całkowita wysokość budynku – 12,35 m; wysokość budynku od poziomu terenu przy wejściu głównym do góry ostatniej kondygnacji użytkowej - 9,56 m; długość – 17,71 m; szerokość – 13,20 m; liczba kondygnacji podziemnych – 0; liczba kondygnacji nadziemnych – 3; powierzchnia zabudowy – 217 m2; powierzchnia użytkowa – 449 m2 ,z czego parter obejmuje - 150,40 m2, I piętro obejmuje – 157,10 m2, II piętro obejmuje– 141,40 m2. 1) przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: a) remont instalacji wodno-kanalizacyjnej wraz z drobnymi robotami budowlanymi, b) wymianę instalacji co wraz z drobnymi robotami budowlanymi, c) wykonanie kominów wentylacyjnych oraz spalinowych oraz wykonanie, d) wykonanie instalacji elektrycznej i odgromowej, e) remont dachu, f) inne prace konieczne do realizacji zamówienia, niezbędne do wykonania z punktu widzenia obowiązujących przepisów i wymogów prawa, g) uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień, protokołów odbioru, w tym protokołu odbioru kominiarskiego wydanego przez Zakład Kominiarski obsługujący Zamawiającego (ZGM). Wykonawca winien przedłożyć Zamawiającemu wymagane przepisami protokoły, przy czym koszty uzyskania tych protokołów ponosi Wykonawca. 2) przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w Opisie przedmiotu Zamówienia, stanowiącym załącznik nr 15 do Specyfikacji oraz w Dokumentacji Projektowo-Technicznej, stanowiącej załącznik nr 2 do Specyfikacji, obejmującej: a) projekt budowlany remontu budynku i zagospodarowania terenu przy ul. Bohaterów Westerplatte 18 w Bielsku-Białej w zakresie remontu instalacji wodno-kanalizacyjnej, wymiany instalacji centralnego ogrzewania, wykonania instalacji elektrycznej oraz instalacji odgromowej, wykonania remontu dachu, wykonania dobudowy kominów wentylacyjnych oraz komina spalinowego, b) Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót, c) Informację BIOZ, d) Pozwolenie na budowę, e) przedmiary robót, w części obejmującej przedmiot zamówienia. 4. Dokumentacja Projektowo-Techniczna w wersji papierowej udostępniona jest do wglądu w Administracji Domów Mieszkalnych, 43-300 Bielsko-Biała, ul. Krasińskiego 5, w godzinach od 8:00 do 14:00. 8. Wykonawca winien wycenić wszystkie pozycje ujęte w otrzymanym przedmiarze robót. Pominięcie pozycji będzie podstawą do odrzucenia oferty jako niezgodnej z treścią Specyfikacji. 5. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich prac i czynności niezbędnych do prawidłowego zrealizowania niniejszego zamówienia w zakresie opisanym w dokumentacji projektowej, szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robot budowlanych oraz przedmiarze robót. 6. W przypadku gdy do wykonania przedmiotu zamówienia nastąpi konieczność wykonania robót dodatkowych, zamiennych lub odmiennych, czyli robót nieprzewidzianych, a koniecznych do wykonania przedmiotu umowy, rozpoczęcie tych robót może nastąpić jedynie na podstawie protokołu konieczności sporządzonego przez inspektora nadzoru i zatwierdzonego przez Zamawiającego. Roboty te będą potwierdzone także wpisem do Dziennika Budowy, jeżeli jest wymagany, przy czym przez roboty dodatkowe, w rozumieniu art. 630 KC, rozumie się roboty opisane i wykazane w Dokumentacji projektowej, ale nie ujęte w przedmiarach robót. Bez zatwierdzenia protokołu konieczności przez Zamawiającego Wykonawca nie może rozpocząć wykonywania robót dodatkowych, zamiennych lub odmiennych, gdyż nie zostaną one uwzględnione w rozliczeniu finansowym i w całości obciążą Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty dodatkowe, zamienne lub odmienne wg cen jednostkowych określonych w kosztorysach ofertowych, 7. Bez uprzedniej zgody Zamawiającego wykonywane mogą być jedynie prace niezbędne ze względu na bezpieczeństwo lub konieczność zapobieżenia awarii, 8. Zamawiający zastrzega, że zakres prac objętych przedmiotowym zamówieniem może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu, w przypadku wystąpienia robót zaniechanych, zamiennych lub odmiennych oraz dodatkowych, ale nie więcej niż w granicach ±15% wartości zamówienia brutto, z zastrzeżeniem sytuacji określonej w pkt 13 oraz w § 11 ust. 5 „Wzoru umowy” – załącznika nr 10 do siwz. 9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z części prac objętych zamówieniem, jeżeli zajdzie taka potrzeba. W przypadku rezygnacji z danego zakresu prac cena ofertowa zostanie pomniejszona o koszt tego zakresu, bez prawa domagania się przez Wykonawcę jakiegokolwiek odszkodowania z tego tytułu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zgodnie z art. 45 ust. 2 ustawy Zamawiający wymaga, aby oferta była zabezpieczona wadium w kwocie 8.500,00 zł (sł: osiem tysięcy pięćset złotych). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniu spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 92 1240 4142 1111 0000 4829 4489 z opisem przelewu „Wadium w post. Nr ZGM/DZ/08/2019/ADM – Remont budynku i zagospodarowanie działki przy ul. Bohaterów Westerplatte 18: etap I”. w takim terminie, aby było do dyspozycji Zamawiającego na rachunku bankowym w terminie otwarcia ofert, tj. w dniu 13.02.2019r. o godz. 13:00. Dowód wpłacenia wadium powinien być dołączony do oferty. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, dokument wadialny musi zawierać zapisy gwarantujące prawo Zamawiającego do egzekwowania należności bez zwłoki (tzn. bezwarunkowo i na pierwsze wezwanie Zamawiającego). Oryginał dokumentu wadialnego należy dołączyć do oferty. 5. Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wymaganego wadium lub wadium wniesione zostało nieprawidłowo, zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy. 6. Zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy wadium zostanie zwrócone wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, za wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 7. Zgodnie z art. 46 ust. 1a i 2 ustawy z zastrzeżeniem ust. 4a, wadium zostanie zwrócone niezwłocznie: 1) po zawarciu umowy oraz wniesieniu należytego wykonania umowy Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, 2) na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2, pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci przelewem na rachunek z którego zostało wpłacone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew. 11. Wadium wniesione w formie niepieniężnej Zamawiający zwróci zgodnie z dyspozycją gwaranta lub poręczyciela, zawartą w dokumencie gwarancji lub poręczenia. W przypadku braku takiej dyspozycji, dokument wadialny zostanie zwrócony na adres siedziby Wykonawcy. 12. Zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oprócz dokumentów wymienionych w pkt III. 3) - III. 6) Wykonawca składa: 1) wypełniony formularz oferty, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Specyfikacji, 2) szczegółowy kosztorys ofertowy, sporządzony wg reguł określonych w Rozdziale VII Specyfikacji, 3) wykaz części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcom oraz dane identyfikujące podwykonawców, jeżeli już na etapie składania oferty przewiduje powierzenie części podwykonawcom, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do Specyfikacji, 4) oświadczenie o wypełnieniu obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 rozporządzenia RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 13 do Specyfikacji, 5) oryginał lub notarialnie poświadczoną kopię pełnomocnictw osób podpisujących ofertę w imieniu Wykonawcy, o ile nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty. 5. W celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy w zakresie braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku złożenia w postępowaniu ofert przez co najmniej dwóch Wykonawców – Wykonawca w terminie do 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust 5 ustawy (wykaz ofert złożonych w postępowaniu), przekaże Zamawiającemu, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do Specyfikacji, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015r. poz. 184), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. W przypadku złożenia ofert przez Wykonawców należących do tej samej grupy kapitałowej, mogą oni, wraz ze złożeniem oświadczeń o przynależności do tej grupy, przedstawić dowody (dokumenty bądź i informacje) potwierdzające, że powiązania między nimi nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach