Przetargi.pl
„Remont budynku cz. B i zabytkowego dworku Krajowego Ośrodka Mieszkalno-Rehabilitacyjnego dla Osób Chorych na SM w Dąbku”

Krajowy Ośrodek Mieszkalno-Rehabilitacyjny dla Osób Chorych na Stwardnienie Rozsiane (SM) ogłasza przetarg

  • Adres: 06-561 Stupsk Maz., Dąbek
  • Województwo: brak
  • Telefon/fax: tel. 023 6531331 - 33 , fax. 236 531 334
  • Data zamieszczenia: 2019-03-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Krajowy Ośrodek Mieszkalno-Rehabilitacyjny dla Osób Chorych na Stwardnienie Rozsiane (SM)
    Dąbek 129
    06-561 Stupsk Maz., woj. brak
    tel. 023 6531331 - 33, fax. 236 531 334
    REGON: 13014828885913
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.komrdabek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Remont budynku cz. B i zabytkowego dworku Krajowego Ośrodka Mieszkalno-Rehabilitacyjnego dla Osób Chorych na SM w Dąbku”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zamawiający podzielił przedmiot zamówienia na dwie części z których każda z nich stanowi odrębne zadanie: CZĘŚĆ I „Remont elewacji i balkonów budynku mieszkalno – rehabilitacyjnego części B KOMR w Dąbku”. Przedmiot zamówienia dotyczy remontu elewacji budynku mieszkalno-rehabilitacyjnego część „B” KOMR w Dąbku wraz z łącznikami do budynku oraz kompleksowym remontem balkonów. Murowany, trzykondygnacyjny budynek część „B” ze strychem – niezabytkowy - oddany został do użytkowania w 2008 roku. Posadowiony jest w Dąbku gmina Stupsk powiat mławski na działce ewidencyjnej nr 695/2, na której znajduje się zespół podworski wpisany do rejestru zabytków Województwa Mazowieckiego pod numerem A-240. W skład zespołu wchodzi: murowany dwór, murowana stajnia oraz zabytkowy park. Przedmiot zamówienia należy zrealizować zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, zawartą umową, a także zgodnie z dokumentacją projektową, pozwoleniem Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 46/DC/2019 z dnia 14.02.2019 r. oraz pozwoleniem Starosty Mławskiego – decyzja zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę nr 112/2019 z dnia 27.02.2019 r. Na ścianach zewnętrznych budynku wykonany jest tynk cienkowarstwowy nakrapiany na styropianie i pomalowany farbami. Na powierzchni zewnętrznej warstwy elewacyjnej stwierdzono uszkodzenia spowodowane przeciekami z obróbek blacharskich, powstawanie znacznych powierzchni ze śladami glonów oraz ubytki struktury na elewacji. W związku z tym - w ramach remontu elewacji - należy wykonać remont wierzchniej warstwy elewacyjnej polegający na malowaniu farbami silikonowymi wysokiej jakości po uprzednim dokładnym oczyszczeniu, uzupełnieniu odpadającej struktury i zagruntowaniu powierzchni. Część powierzchni na elewacji budynku została wykonana z desek okładzinowych (deska szalowa). Powierzchnie desek są znacznie zniszczone, odbarwione, częściowo spróchniałe. W związku z tym przewiduje się malowanie powierzchni drewnianych na elewacji po uprzednim oczyszczeniu drewna. W trakcie prac remontowych, po ustawieniu rusztowań, należy dokonać dokładnych oględzin istniejących desek szalowych. W przypadku ich złego stanu technicznego dokonać stosownej ich wymiany. Przewiduje się malowanie farbami elewacyjnymi wysokiej jakości np. malowanie Sadolinem z dwukrotnym impregnowaniem w kolorze istniejącym. Ponadto stwierdzono znaczne przecieki z powierzchni balkonów. Świadczy to o uszkodzeniach izolacji i obróbek blacharskich krawędzi balkonów. W uwagi na ten fakt należy zerwać wszystkie istniejące warstwy na balkonach i wykonać je od nowa z zachowaniem wszelkich reżimów technologicznych, a następnie położyć nowe płytki antypoślizgowe. Roboty remontowe należy wykonać ze szczególną starannością i dokładnością. Wykonawca musi brać pod uwagę to, iż prace przez niego wykonywane nie mogą w żaden sposób zakłócić działalności Ośrodka. Ponadto prace remontowe elewacji muszą zostać przeprowadzone z poszanowaniem otaczającej budynek zieleni. W przypadku jej uszkodzenia Wykonawca zobowiązany będzie do przywrócenia stanu pierwotnego na własny koszt. Przed przygotowaniem oferty zalecana jest wizja lokalna. Oględzin można dokonać od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.00, po uprzednim uzgodnieniu dokładnego terminu i godziny z kierownikiem działu techniczno-administracyjnego KOMR w Dąbku – p. Adamem Szczypińskim (tel. 23/ 653 13 31 do 33 wew. 324 lub 508136419). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, jako załączniki do SIWZ, stanowią: 1. Projekt budowlany- załącznik nr 1 2. Przedmiar robót cz. I- załącznik nr 2 3. Specyfikacja Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR)- załącznik nr 3 4. Plan Zagospodarowania Terenu (mapka)- załącznik nr 4 5. Decyzja nr 46/DC/2019 z dnia 14.02.2019r. Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków- załącznik nr 5 6. Decyzja nr 112/2019 z dnia 27.02.2019r. – pozwolenie na budowę- załącznik nr 6 CZĘŚĆ II „Remont elewacji budynku Dworka znajdującego się na terenie KOMR w Dąbku” Przedmiot zamówienia dotyczy remontu elewacji budynku zabytkowego Dworu użytkowanego przez Krajowy Ośrodek Mieszkalno-Rehabilitacyjny Dla Osób Chorych na SM w Dąbku wraz z pracami wewnętrznymi oraz remontem podjazdów dla niepełnosprawnych. Zabytkowy, murowany, parterowy dwór z użytkowym poddaszem znajduje się na działce ewidencyjnej nr 695/2 wpisanej do rejestru zabytków Województwa Mazowieckiego pod numerem A-240. Przedmiot zamówienia należy zrealizować zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, zawartą umową, a także zgodnie z dokumentacją projektową, pozwoleniem Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 46/DC/2019 z dnia 14.02.2019 r. oraz pozwoleniem Starosty Mławskiego – decyzja zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę nr 112/2019 z dnia 27.02.2019 r. Stwierdzono znaczne zniszczenia malowania i tynków na elewacji budynku. Tynki zewnętrzne wymagają naprawy poprzez ich częściowe skucie i wykonanie od nowa. Całość tynków należy opukać, a miejsca odparzone, zniszczone należy skuć i wykonać od nowa. Całość tynków zewnętrznych należy zagruntować preparatami gruntującymi i penetrującymi. Malowanie tynków zewnętrznych należy wykonać farbami o wysokiej dyfuzyjności - krzemianowymi lub silikonowymi. Powłoki malarskie nie powinny utrudniać dyfuzji pary wodnej. Muszą one posiadać odpowiedni współczynnik sorpcji wody (w<0,2kg/(m2Vh)) nie przewyższający sorpcji tynku, aby zapewnić, że strefa odparowania cieczy znajdującej się w kapilarach muru i zawierającej sole, znajdować się będzie w warstwie tynku. Gruntowanie - wzmacnia podłoże oraz zmniejsza jego nasiąkliwość. Zużycie : 0,2 l / m2 Malowanie - farba silikonowa, odporna na wpływy atmosferyczne, dyfuzyjna dla pary wodnej. Zużycie : 0,20-0,25 l / m2/ warstwę. Ponadto przewiduje się demontaż i montaż nowych parapetów zewnętrznych miedzianych. Przedmiot zamówienia obejmuje także wymianę stolarki okiennej drewnianej na parterze (21 szt.), w części podpiwniczonej (2 szt.) i w sali dydaktycznej na piętrze (2 szt.). Dokładne wymiary stolarki należy ustalić po częściowym odkuciu fragmentów tynków na ościeżach przy ościeżnicach stolarki. Nową stolarkę należy wykonać o wymiarach, okuciach, kształtach i podziałach jak istniejąca (odtworzenie). Drzwi zewnętrzne Dworu (wejściowe) – szt. 1 - wymagają odnowienia, które polegać będzie na regulacji lub wymianie okuć, szpachlowaniu i malowaniu. Oprócz tego przewiduje się odnowienie istniejących drewnianych parapetów wewnętrznych. UWAGA: w związku z zaleceniem konserwatora zabytków w ramach decyzji nr 46/DC/2019 z dnia 14.02.2019r. w dokumentacji projektowej na str. 9 i 10, w STWiOR część ST04 na str. 2 oraz w przedmiarze robót w poz. nr 24 należy przyjąć zapis „przewiduje się odnowienie istniejących drewnianych parapetów wewnętrznych”. W w/w dokumentach widnieje zapis dotyczący wymiany na parapety kamienne, na co konserwator w swojej decyzji nie wyraził zgody. Po wymianie okien, parapetów zewnętrznych i wewnętrznych należy wykonać: - malowanie ścian i sufitów w tych salach dworka, w których będzie wymiana okien; - cyklinowanie i dwukrotne lakierowanie parkietu w dwóch salach na parterze. Ponadto przedmiot zamówienia obejmuje remont pochylni (podjazdów dla niepełnosprawnych) znajdujących się przed dworkiem polegający na odnowieniu metalowych poręczy, skuciu i uzupełnieniu tynków i ich pomalowaniu. Roboty remontowe należy wykonać ze szczególną starannością i dokładnością. Wykonawca musi brać pod uwagę to, iż prace przez niego wykonywane nie mogą w żaden sposób zakłócić działalności Ośrodka. Ponadto prace remontowe elewacji muszą zostać przeprowadzone z poszanowaniem otaczającej budynek zieleni. W przypadku jej uszkodzenia Wykonawca zobowiązany będzie do przywrócenia stanu pierwotnego na własny koszt. Przed przygotowaniem oferty zalecana jest wizja lokalna. Oględzin można dokonać od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.00, po uprzednim uzgodnieniu dokładnego terminu i godziny z kierownikiem działu techniczno-administracyjnego KOMR w Dąbku – p. Adamem Szczypińskim (tel. 23/ 653 13 31 do 33 wew. 324 lub 508136419). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, jako załączniki do SIWZ, stanowią: 1. Projekt budowlany – załącznik nr 1 2. Przedmiar robót cz. II- załącznik nr 7 3. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR)- załącznik nr 3 4. Plan Zagospodarowania Terenu (mapka)- załącznik nr 4 5. Decyzja nr 46/DC/2019 z dnia 14.02.2019r. Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków- załącznik nr 5 6. Decyzja nr 112/2019 z dnia 27.02.2019r. – pozwolenie na budowę- załącznik nr 6 7. Wymiana okien – opis oraz rysunki – załącznik nr 8
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45443000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu z art. 22 ustawy Pzp, w tym w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna ww. warunek w tym zakresie za spełniony, jeżeli Wykonawca: 1. 1. wykaże się doświadczeniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert - a w przypadku, gdy okres działalności jest krótszy, w tym okresie – tj. wykonał roboty budowlane polegające na remoncie lub wykonaniu elewacji w co najmniej 1 budynku o wartości takich robót nie mniejszej od wartości przedmiotu zamówienia w każdej części zamówienia (Załącznik nr 13 do SIWZ ) i potwierdzi należyte wykonanie tych robót budowlanych przy pomocy dowodów (np. referencje), zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. 2. W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej polega, na podstawie art. 22a ust. 1 ustawy, na zdolnościach zawodowych innych podmiotów, Zamawiający określa, iż dokonując oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowe uzna, że warunek został spełniony, jeżeli co najmniej jeden z tych podmiotów wykaże samodzielnie spełnienie tego warunku. Zamawiający tym samym nie dopuszcza łączenia (sumowania) doświadczenia zdobytego osobno. 3. Zgodnie z Art. 25a ust 1 Wykonawca do oferty składa oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu będącego załącznikiem nr 10 i 11 do SIWZ. 4. Zamawiający informuje, że stosuje procedurę odwróconą zgodnie z art. 24aa ustawy Pzp. 1. 2. wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i uprawnienia w rozumieniu ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 roku (Dz.U.2016, poz. 290, z późn. zm.), które w trakcie realizacji zamówienia będą kierować robotami, w tym w szczególności: osobą kierownika robót branży budowlanej - z uprawnieniami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno- budowlanej bez ograniczeń, posiadającego niezbędne doświadczenie w kierowaniu/nadzorowaniu robót, który w ciągu ostatnich 5 lat nadzorował/kierował robotami dotyczącymi remontu lub wykonania elewacji w budynkach o takiej wartości oraz posiadający dokumenty potwierdzające spełnianie przez kierownika robót budowlanych wymagań, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz. U. 2018, poz. 2067 z późn. zm.)- załącznik nr 14 do SIWZ. 2. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów zgodnie z art. 22a. ust 1 ustawy Pzp, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów( załącznik nr 17 do SIWZ) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji niniejszego zamówienia. 3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy dołączyć do oferty. Warunki udziału w postępowaniu Wykonawcy ci powinni spełniać łącznie. Zgodnie z art. 22 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. II. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia, a mianowicie: 1.Wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia; 2. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 13 i 14 oraz 16-20 ustawy lub ust. 2 niniejszego rozdziału, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Regulacji, o której mowa w zdaniu poprzednim nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 3.Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie ust. 3 niniejszego rozdziału. 4. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia. 5. Zamawiający na mocy art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2017 r. poz. 229) złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Uwaga: Wykonawcy w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazują Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Przepisy art. 26 ust. 3 i 4 ustawy stosuje się odpowiednio. (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 12 do SIWZ). Zamawiający informuje, że stosuje procedurę odwróconą zgodnie z art. 24aa ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną