Przetargi.pl
Remont budowlany śluzy małej „Zawada”. Etap I – remont okładzin ścian komory i peronów

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach ogłasza przetarg

  • Adres: 00-844 Warszawa, Grzybowska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. +48 (22) 37 20 260 , fax. +48 (22) 37 20 295
  • Data zamieszczenia: 2019-06-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach
    Grzybowska 80/82
    00-844 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. +48 (22) 37 20 260, fax. +48 (22) 37 20 295
    REGON: 36830257500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wody.gov.pl; www.gliwice.wody.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa osoba prawna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont budowlany śluzy małej „Zawada”. Etap I – remont okładzin ścian komory i peronów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: „Remont budowlany śluzy małej „Zawada”. Etap I – remont okładzin ścian komory i peronów”. Celem wykonania zadania jest przeprowadzenie remontu odtworzeniowego śluzy małej stopnia wodnego „Zawada”, a w szczególności:  okładzin ścian komory i ścian między zamknięciami remontowymi a wrotami,  okładzin peronów,  konserwacja skrzynek cumowniczych na obu ścianach komory wraz z wymianą skrzynek uszkodzonych,  konserwacja drabinek naściennych wraz z uzupełnieniem brakujących elementów,  uzupełnienia elementów kamiennych zwieńczających wnęki drabinek. Zakres rzeczowy przedmiotowej inwestycji obejmuje m.in.: 1) Prace przygotowawcze:  Utrzymanie komory śluzy w stanie odpompowanym - montaż i praca pomp oraz dozór nad nimi 2) Roboty budowlano-montażowe a) Naprawa rys i pęknięć  Naprawa rys i pęknięć na głowie górnej i dolnej i dolnej metodą iniekcji sklejającej za pomocą pakerów preparatem na bazie żywicy epoksydowej wraz z wywierceniem otworów i montażem 10 klamer z prętów 25 mm o ciężarze ok. 55 kg (wraz z kosztem zakupu materiału i dostawą) b) Skucie powierzchni poziomych peronu prawego i lewego na śluzie  Rozkucie krawędzi peronów na styku powierzchni poziomych peronu (styk powierzchni poziomych peronu ze ścianą pionową)  Rozkucie pozostałej części powierzchni peronów  Wywiezienie gruzu z peronów za pomocy sprzętu pływającego na odległość 1 km i samochodów skrzyniowych wraz z kosztami utylizacji  Zmycie ciśnieniowe (hydrodynamiczne) wodą powierzchni skutych peronów śluzy c) Skucie powierzchni pionowych ścian oraz rolek przy wnękach pionowych  Rozkucie pionowe ścian komory śluzy (przewidzieć użycie rusztowań) na głębokość 15 cm  Rozkucie krawędzi ścian przy zamknięciach szandorowych, drabinkach i wnękach na mechanizm zamknięcia motylkowego wrót (na głębokość 13 cm i 26 cm w poziomie, długość rolki z cegły 15,12 mb)  Wykucie demontaż istniejących elementów stalowych: okuć, naściennych pachołów cumowniczych  Wywiezienie gruzu za pomocą sprzętu pływającego na odległość 1 km i samochodów skrzyniowych wraz z kosztami utylizacji  Zmycie ciśnieniowe wodą powierzchni ścian rozkutych, staranne czyszczenie powierzchni skrzynek cumowniczych. d) Odtworzenie ścian komory śluzy  Odbudowa ściany (wg rys 3), z cegły klinkierowej (za cegłą zaprawa) wraz ze zbrojeniem co 4 warstwy za pomocą elementu MURFOR RND/Z/100 układanego w spoinę i kotwieniem za pomocą prętów żebrowanych fi 16 mm L=47 cm oraz spoinowaniem (pręty zespawane za sobą za pośrednictwem płaskownika 40x8 mm o długości 180 mm). Alternatywnym sposobem zbrojenia ścian może być np. zbrojenie ściany płaskownikiem tzw. bednarką, umieszczonym co 4 spoinie i kotwienie jej za pomocą kotew z płaskownika 40x8 mm (lub pręta żebrowanego o śr. 16 mm lub kotew spiralnych). Kotwę zamontować w skośnie wywierconym otworze o śr. 50 mm i głęb. ~ 45 cm, wypełnionym zaprawą o wysokiej płynności, kompensującej skurcze i wielkości ziarna 1 mm. (wraz z kosztem zakupu i dostawą materiału)  Odbudowa krawędzi peronów na styku powierzchni poziomych peronu ze ścianą (na głębokość 13 cm i 26 cm w poziomie, długość rolki z cegły 99,35mb)  Zakup, transport i montaż nowych skrzynek cumowniczych (wg rys. nr 1) wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym oraz ich osadzenie  Wypełnienie przestrzeni podczas osadzania: naściennych pachołów cumowniczych, ciosów betonem C20/25 oraz przestrzeni po odbudowaniu ściany z cegły klinkierowej przewidzieć użycie rusztowań (wraz z kosztami zakupu i dostawy materiału)  Malowanie powierzchni stalowych skrzynek cumowniczych o wym. w rzucie 0,40 x 0,19, szczebli i poręczy przy wnęce drabinkowej - lakier asfaltowy (na niskolepkim asfalcie syntetycznym z dodatkiem inhibitorów korozji np. Bitex lub równoważnym ) minimalna grubość warstwy - 500 µm  Zmycie ciśnieniowe wodą rozkutych powierzchni oraz staranne czyszczenie przeznaczonych do uzupełnienia spoinowania (przewidzieć użycie rusztowań)  Uzupełnienie spoinowania  Naniesienie hydrofobowej warstwy zabezpieczającej natryskiem przewidzieć użycie rusztowań (wraz z kosztami zakupu i dostawy materiału)  Wykonanie dostawa i wymiana ( wywiercenie otworów i montaż preparatem na bazie żywicy epoksydowej) uszkodzonych szczebli drabinkowej naściennych wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym e) Odtworzenie powierzchni poziomych - peronu komory śluzy  Odbudowa poziomych powierzchni peronu (wg rys 10), cegła klinkierowa (za cegłą zaprawa) wraz ze spoinowaniem (wraz z kosztem zakupu i dostawą materiału)  Zakup, dostawa i wbudowanie nowych ciosów kamiennych ze wraz ze spoinowaniem  "Wykonanie poręczy stalowych Ø 40 (wg rys. nr 2) przy drabinach złazowych wraz z wywierceniem otworów i montażem za pomocą preparatów na bazie żywicy epoksydowej (łącznie z kosztem zakupu i dostawą materiału),  Odbudowa krawędzi peronów na styku powierzchni poziomych peronu ze ścianą (na głębokość 13 cm i 26 cm w poziomie, długość rolki z cegły 99,35 mb)  Zmycie ciśnieniowe wodą odbudowanych powierzchni oraz staranne czyszczenie powierzchni przeznaczonych do uzupełnienia spoinowania  Uzupełnienie spoinowania  Naniesienie hydrofobowej warstwy zabezpieczającej natryskiem przewidzieć użycie rusztowań (wraz z kosztami zakupu i dostawy materiału)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45213340-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 6 000,00 PLN (słownie złotych: sześć tysięcy zł 00/100); Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego tj.: Bank Gospodarstwa Krajowego Oddział w Katowicach 54 1130 1017 0020 1510 6790 0003 z adnotacją: „Wadium - nr sprawy: GL.ROZ.281.12.2019.MS” b) poręczeniach bankowych; c) poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych; d) gwarancjach bankowych; e) gwarancjach ubezpieczeniowych; f) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2018 r. poz.110 ze zm.). Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale w Opolu, ul. Odrowążów 2, Sekretariat (I piętro, pok. 8). Wykaz elementów, jakie powinny zawierać gwarancje bankowe / ubezpieczeniowe: 1) zobowiązanie banku / towarzystwa ubezpieczeniowego do zapłaty sumy wadium w przypadku gdy zajdą ku temu ustawowe okoliczności, określone w przepisie art. 46 ust. 4a i ust. 5 Pzp, 2) dokładną nazwę postępowania stanowiącego przyczynę wystawienia gwarancji, 3) wskazanie sumy gwarancyjnej, 4) wskazanie Zamawiającego, czyli beneficjenta gwarancji / ubezpieczonego, Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa 5) wskazanie Wykonawcy, czyli zleceniodawcy gwarancji / ubezpieczyciela 6) określenie okresu ważności gwarancji tj. wskazanie terminu, w którym zobowiązanie powstaje oraz wygasa, przy czym gwarancja o charakterze terminowym nie może zostać odwołana. Wykaz elementów, jakie powinny zawierać poręczenia bankowe / poręczenia innej instytucji (tj. poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej / poręczenia udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U. z 2018 r. poz.110 ze zm.) 1) zobowiązanie banku / innej instytucji do zapłaty sumy wadium w przypadku gdy zajdą ku temu ustawowe okoliczności, określone w przepisie art. 46 ust 4a i ust. 5 Pzp, 2) wskazanie podmiotu, za który bank / inna instytucja dokonuje poręczenia, 3) dokładna nazwa zobowiązania będącego przedmiotem poręczenia, 4) kwota do wysokości, której bank/ inna instytucja będzie zobowiązany, 5) określenie okresu ważności poręczenia tj. wskazanie terminu, w którym zobowiązanie powstaje oraz wygasa, przy czym poręczenie o charakterze terminowym nie może zostać odwołane. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt 19.2. lit. a) SIWZ rachunek bankowy Zamawiającego, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: 1) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej https://wodypolskie.bip.gov.pl/zamowienia-publiczne/ informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Propozycja treści oświadczenia została zamieszczona w Części VI niniejszej SIWZ (Formularz nr 4). Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy/Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii za zgodność z oryginałem, lub odpis albo wyciąg z dokumentu sporządzony przez notariusza. WYKONAWCY MAJĄCY SIEDZIBĘ LUB MIEJSCE ZAMIESZKANIA POZA TERYTORIUM RP: Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozporządzeniu w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, okresu ich ważności oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U z 2016 r. poz. 1126) zwane dalej „rozporządzeniem” składa: a) dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty, składane na potwierdzenie, że wobec Wykonawcy nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub w kraju, w którym miejsce zamieszkania mają osoby, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 12.9 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednie oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczeniem tych osób, których dokument dotyczy, złożone przed notariuszem lub przed właściwym - ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tych osób - organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego. Ważność dokumentu jak w pkt 12.9. SIWZ. Dokumenty lub oświadczenia sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW POLEGAJĄCYCH NA ZASOBACH INNYCH PODMIOTÓW Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (propozycja zobowiązania - część VI SIWZ - formularz nr 5). Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te będą brały udział w realizacji zamówienia w zakresie podlegającym udostępnieniu. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami, lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, jakie Zamawiający określił w postępowaniu. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 12.1 SIWZ. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz o ile jest to wiadome, podać firmy podwykonawców. INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA (SPÓŁKI CYWILNE / KONSORCJA) Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika - do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo - reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia, w sytuacji gdy postępowanie nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej składa każdy z Wykonawców. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt.12.5 SIWZ, przy czym: 1) dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt. 12.5 ppkt 2 SIWZ składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w 11.3 ppkt 3) lit. A i B SIWZ, 2) dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 12.5 ppkt 1 SIWZ składa każdy z nich. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą dostarczyć dokumenty, potwierdzające, że łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu. INFORMACJE DOTYCZĄCE SKŁADANYCH DOKUMENTÓW: Oświadczenia lub dokumenty, o których mowa w pkt. 12.1, pkt. 12.3 oraz 12.5 SIWZ Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem, w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem). Za oryginał uważa się oświadczenie lub dokument złożone w formie pisemnej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną