Przetargi.pl
Remediacja historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi działki o numerze ewidencyjnym 35/9 obręb 3082 Szczecin, zlokalizowana w rejonie ulic Krasińskiego i Duńskiej w Szczecinie oraz monitoring stabilności zanieczyszczeń

Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie ogłasza przetarg

  • Adres: 70-526 Szczecin, Mazowiecka
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 888 42 31, , fax. 91 888 42 33
  • Data zamieszczenia: 2019-02-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie
    Mazowiecka 14
    70-526 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 888 42 31, , fax. 91 888 42 33
    REGON: 81164048200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.999.szczecin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remediacja historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi działki o numerze ewidencyjnym 35/9 obręb 3082 Szczecin, zlokalizowana w rejonie ulic Krasińskiego i Duńskiej w Szczecinie oraz monitoring stabilności zanieczyszczeń
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia stanowi usunięcie zanieczyszczenia, zmniejszenie ilości zanieczyszczeń, ograniczenie możliwości rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń oraz kontrolowanie zanieczyszczenia poprzez okresowe prowadzenie badań na terenie działki o numerze ewidencyjnym 35/9 obręb 3082 Szczecin zlokalizowanej przy zbiegu przy ul. Duńskiej i ul. Krasińskiego w Szczecinie. Prace remediacyjne powierzchni ziemi mają być prowadzone za pomocą połączonych metod in-situ i ex-situ w następujących etapach: 1) dla wschodniej części działki, czyli obszaru szacowanego na około 400 m2, gdzie na powierzchni terenu występują niczym nie odizolowane zanieczyszczone metalami ciężkimi nasypy koloru czarnego zbudowane z żużla, popiołów, piasków i glin wykonanie następujących prac: a. usunięcie nie mniej niż 0,8 m warstwy gruntów zanieczyszczonych metalami ciężkimi i powierzchniowo olejami; prace należy rozpocząć od wschodniej granicy tego obszaru, kierując się na zachód; b. uzupełnienie wykopów 0,5 m warstwą gruntów słabo przepuszczalnych (np. glina, ił) gruntów czystych, które spełniają normy dla grupy I gruntów i stanowiących warstwę izolacyjną wraz z zagęszczeniem ułożonej warstwy gruntu; c. nałożenie na warstwę izolacyjną około 0,3 m warstwy gleby i odtworzenie wierzchniej warstwy terenu zgodnie z planowanym zagospodarowaniem (załącznik nr 8 - aktualna koncepcja projektowa Filii Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie) wraz z zagęszczeniem ułożonej warstwy gruntu; 2) dla gruntów zanieczyszczonych olejami na głębokości 0-0,25 m oraz metalami na głębokości ok. 10 m: a. usunięcie 0-0,25 m warstwy gruntów zanieczyszczonych olejami z powierzchni całego terenu; b. pobranie z dna wykopu kontrolnych próbek potwierdzających wydobycie całości gruntów, które nie spełniają wymaganych norm jakości dla grupy gruntów I w zakresie zawartości olejów C12-C32 (nie mniej niż 20 prób pobranych równomiernie z dna wykopu; 3) przedłożeniu do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska dokumentacji powykonawczej z przeprowadzonych prac remediacyjnych, w której przedstawiony zostanie opis i wyniki przeprowadzonych prac; dokumentacja powinna zawierać kopie przekazania kart odpadów i analiz przeprowadzonych w akredytowanych laboratoriach oraz innych istotnych dokumentów, mających istotne znaczenie dla oceny przebiegu remediacji; ostateczny termin złożenia dokumentacji: 31.01.2020 r.; 4) w okresie do 5 lat od wykonania/zakończenia prac remediacyjnych, przeprowadzenie monitoringu stabilności zanieczyszczeń poprzez prowadzenie badań kontrolnych w akredytowanych laboratoriach w zakresie zawartości arsenu, baru, cyny, cynku, miedzi, ołowiu, rtęci oraz sumy węglowodorów C12-C35 oraz informowanie RDOŚ o wynikach monitoringu do dnia 30 września danego roku sprawozdawczego. Wszelkie prace należy prowadzić w taki sposób, alby nie dopuścić do powstania wtórnych zanieczyszczeń środowiska gruntowo-wodnego oraz zgodnie z zasadami stosownych dla nich przepisów odrębnych ora przepisów branżowych. Pobór i analizy laboratoryjne pobieranych próbek gruntu muszą być wykonywane przez akredytowane laboratorium w rozumieniu ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. 2017 poz. 1226). Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania od zarządców dróg wymaganych zgód i pozwoleń na transport odpadów z miejsca wydobycia do miejsca utylizacji. Szczegółowe warunki wykonania przedmiotu zamówienia określa decyzja Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o ustaleniu planu remediacji (załącznik nr 7 do SIWZ) oraz z projektem planu remediacji (załącznik nr 9 do SIWZ) i w związku z tym przeprowadzone prace muszą być zgodne z ww. dokumentami. Z uwagi na trwający proces inwestycyjny oraz przewidywane zagospodarowanie terenu, zgodnie z koncepcją projektową (załącznik nr 8 do SIWZ), na części działki zanieczyszczonej olejami na głębokości 0-0,25 m oraz metalami na głębokości do ok. 10 m, Zamawiający odstępuje od uzupełnienia powstałego wykopu gruntem czystym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90722000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium w wysokości 13.000,00 PLN (słownie złotych: trzynaście tysięcy złotych 00/100) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Decyduje moment wpływu środków do zamawiającego. 2. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu – przelewem na konto Zamawiającego: Bank PEKAO S.A. I O/Szczecin Nr 38 1240 3813 1111 0010 2474 8802; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości – do kasy zamawiającego, ul. Mazowiecka 14, 70- 526 Szczecin (parter). 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku w/w formach. 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu zaleca się, aby np. w tytule przelewu wyraźnie oznaczyć wykonawcę wnoszącego wadium, szczególnie w przypadku gdy wadium jest wnoszone przez pełnomocnika/pośrednika. 5. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia: 1) dokument gwarancji/poręczenia sporządzony w języku obcym należy złożyć wrazz tłumaczeniem na język polski, 2) gwarancje/poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu; wszystkie spory odnośnie gwarancji/poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich. 6. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia z treści tych gwarancji/poręczeń musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela (np. banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia – Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 9, bez potwierdzania tych okoliczności; 2) termin obowiązywania gwarancji/poręczenia, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 7. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, jeżeli nie wniesie on wadium lub wniesie wadium wsposób nieprawidłowy. 8. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po jego stronie, 2) wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, októrym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9 ppkt 2. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 10, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 14. Na wniosek wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 15. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 16. W ofercie należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: • Wykonawca posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów o kodzie 17 05 03* - ziemia i gleba, w tym kamienie zawierające substancje niebezpieczne np. PCB. • Wykonawca posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zagospodarowania odpadów o kodzie 17 05 03* - ziemia i gleba, w tym kamienie zawierające substancje niebezpieczne np. PCB lub podpisaną umowę z podmiotem posiadającym uprawnienia w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz oferty zgodnie z Rozdziałem I pkt 3 siwz; W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz. Ww. dokument należy złożyć w oryginale; 2) oświadczenie wstępne – załącznik nr 2. 3) zobowiązanie podmiotu trzeciego, zgodnie z Rozdziałem V pkt 4 ppkt 2 siwz, jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zamierza polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów; Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 4) odpowiednie pełnomocnictwa - tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział III pkt 1 siwz); Ww. pełnomocnictwa należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej. 5) Dowód wpłacenia / wniesienia wadium: a) W przypadku wpłacenia wadium w pieniądzu – kopia polecenia przelewu. b) W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna – kopia dokumentu (oryginał należy złożyć w kasie Zamawiającego zgodnie z warunkami określonymi w Rozdziale VIII, punkt 2 ppkt 2)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach