Przetargi.pl
Przygotowanie projektu gry edukacyjnej w wirtualnej rzeczywistości typu „escape room” prezentującej historię polskiego wzornictwa oraz jej wdrożenie w formie aplikacji VR w dwóch wersjach : mobilnej i na komputery stacjonarne.

Instytut Adama Mickiewicza ogłasza przetarg

  • Adres: 00560 Warszawa, ul. Mokotowska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 224 476 100 , fax. 224 476 152
  • Data zamieszczenia: 2018-11-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Adama Mickiewicza
    ul. Mokotowska 25
    00560 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 224 476 100, fax. 224 476 152
    REGON: 14047007100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.iam.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa Instytucja Kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przygotowanie projektu gry edukacyjnej w wirtualnej rzeczywistości typu „escape room” prezentującej historię polskiego wzornictwa oraz jej wdrożenie w formie aplikacji VR w dwóch wersjach : mobilnej i na komputery stacjonarne.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przygotowanie projektu gry edukacyjnej w wirtualnej rzeczywistości typu „escape room” prezentującej historię polskiego wzornictwa oraz jej wdrożenie w formie aplikacji VR w dwóch wersjach : mobilnej i na komputery stacjonarne, zgodnie z warunkami zawartymi w opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 7 do SIWZ), wraz z dwuletnią gwarancją dla wdrożonego produktu liczoną od dnia odbioru projektu przez Zamawiającego (Załącznik nr 8 do SIWZ). 1. Usługa obejmuje projekt i wykonanie gry edukacyjnej w wirtualnej rzeczywistości typu „escape room” prezentującej historię polskiego wzornictwa. Aplikacja będzie wykonana w dwóch wersjach: a) na komputery stacjonarne i platformę wirtualnej rzeczywistości HTC Vive (dopuszcza się również dodatkowe funkcjonowanie aplikacji na innych stacjonarnych platformach VR); b) w wersji prezentacyjnej (skróconej na urządzenia mobilne lub mobilne platformy wirtualnej rzeczywistości obsługiwane przez Oculus (Samsung Gear VR, Oculus Go). Tu również dopuszcza się portowanie na inne platformy VR (Daydream, Viveport dla HTC Focus, itp.) 2. Aplikacja w wersji stacjonarnej powinna gwarantować nie mniej niż 1 godzinę rozgrywki. Ponadto aplikacja powinna mieć możliwość dodatkowego poszerzenia wiedzy odbiorcy na temat historii polskiego wzornictwa, nie będącą niezbędnym elementem rozgrywki, ale wkomponowaną w świat i scenariusz gry. 7 minutowa rozgrywka dostępna w wersji moblinej opisanej w punkcie poniżej będzie także dostępna w zamkniętej całości w wersji na komputery stacjonarne. 3. Aplikacja w wersji mobilnej powinna gwarantować nie mniej niż 7 minut rozgrywki i stanowić teaser całego projektu, pozostając zamkniętą niezależną całością. Głównym celem tej wersji aplikacji jest prezentacja na wystawach i targach branżowych. Zamknięta 7 minutowa wersja będzie dostępna także w wersji na komputery stacjonarne. 4. Czas przewidziany na wykonanie usług zgodnie z poniższymi etapami: I) ETAP PIERWSZY: Krótki opis aplikacji prezentujący główne aspekty całości koncepcji uwzględniający wstępną listę obiektów z historii polskiego designu o charakterze autorskim, które zostaną wykorzystane w aplikacji, oraz 2 przykłady zagadek, w terminie nie później niż do dnia 20.12.2018 roku; II) ETAP DRUGI: Szczegółowe opracowanie projektu aplikacji w terminie nie później niż do 15.04.2019r. w zakresie: Krótkiego opisu aplikacji prezentującego główne aspekty całości koncepcji uwzględniającego 2 przykłady zagadek. a) Założeń merytorycznych aplikacji wraz ze sporządzeniem listy obiektów, opisu ich funkcjonalności i cech przestrzeni prezentowanych w ramach aplikacji wraz z uzasadnieniem ich wyboru. Lista obiektów i opis ich funkcjonalności zostaną opracowana wspólnie z osobą wyznaczoną przez Instytut Adama Mickiewicza. Uzasadnienie każdego obiektu powinno zawierać argumenty wynikające ze znaczenia edukacyjnego i/lub z wpływu na atrakcyjność/użyteczność w kontekście prezentowanej historii i/lub gameplaya aplikacji. W przypadku każdego obiektu wymagane jest uzasadnienie jego użycia w kontekście wirtualnej rzeczywistości. Ilość obiektów powinna być nie mniejsza niż 60, ilość przestrzeni powinna być nie mniejsza niż 6 (jedna przestrzeń oznacza jeden poziom), przy czym przestrzenie te mogą łączyć się w większe całości. b) Scenariusza gry wraz z przykładowymi wariantami w zakresie opowiadanej historii, uwzględniającego kontekst poznawczy wynikający z opracowanych założeń merytorycznych aplikacji i spodziewany efekt emocjonalny poszczególnych rozwiązań. c) Szczegółowego opisu mechaniki gry (nagradzania i karania, poziomowania, celów/zadań pośrednich oraz celu/zadania głównego) z uwzględnieniem promowania edukacyjnego aspektu aplikacji w sposób niezmniejszający atrakcyjności rozgrywki. Uzasadnienie mechaniki gry musi uwzględniać również aspekt funkcjonowania gry w środowisku wirtualnej rzeczywistości w szczególności w zakresie potencjalnego przemieszczania się wewnątrz świata gry. d) Nie mniej niż 40 szczegółowych projektów zagadek do rozwiązania dla użytkownika, z których nie mniej niż 10 będzie nawiązywała do rozumienia specyficznych cech obiektów, których dotyczą (wymiar edukacyjny) i z których nie mniej niż 10 będzie miało charakter przestrzenny i wykorzystujący środki związane z funkcjonowaniem gry w środowisku wirtualnej rzeczywistości. e) Projektów graficznych i przestrzennych pomieszczeń wraz z uzasadnieniem wyboru stylu graficznego reprezentacji i jego związku z prezentowaną historią, wybranymi obiektami oraz założeniami merytorycznymi aplikacji. Projekty i ich uzasadnienie muszą również uwzględniać specyficzne cechy wynikające z VRowego charakteru aplikacji. Styl graficzny musi zapewniać rozpoznawalność obiektów prezentowanych w aplikacji oraz ich cech specyficznych i unikalnych. f) Projektów graficznych wszystkich elementów interfejsu gry wraz z uzasadnieniem ich związku z prezentowana historią, założeniami merytorycznymi aplikacji i VRowym charakterem gry. g) Opisu i uzasadnienia sposobów interakcji ze światem gry wraz z ich uzasadnieniem merytorycznym w kontekście edukacyjnej funkcji aplikacji, scenariusza gry, a przede wszystkim w kontekście funkcjonowania aplikacji w wirtualnej rzeczywistości. h) Projektów przestrzennych środowisk dźwiękowych wraz z ich uzasadnieniem w kontekście założeń merytorycznych gry, scenariusza gry oraz wykorzystania VRowego charakteru aplikacji. i) Co najmniej trzech prototypów przestrzennych różnych fragmentów gry prezentowanych w środowisku wirtualnej rzeczywistości uwzględniających elementy scenariuszowe, elementy mechaniki gry, UX/UI design i sound design. II. ETAP TRZECI: produkcja opracowanych i zaakceptowanych przez IAM projektów z zadania pierwszego w terminie nie później niż do dnia 02.11.2019 roku. Wszystkie działania mające miejsce w zadaniu drugim muszą odbywać się pod bezpośrednim nadzorem osób projektujących poszczególne elementy gry. Istotne zmiany w stosunku do zaakceptowanego projektu gry, które wynikałyby z ograniczeń technologicznych, czasowych lub budżetowych lub z pojawienia się nowych możliwości technologicznych (w tym m.in. nowe platformy percepcji treści VR), a nie były do przewidzenia na etapie projektowania aplikacji muszą być konsultowane ze zleceniodawcą i wymagają jego pisemnej akceptacji. W skład tego zadania wchodzi: a) Opracowanie finalnej listy obiektów dostępnych w aplikacji b) Stworzenie finalnych obiektów 3D i przestrzeni c) Wytworzenie finalnych interfaceów aplikacji d) Wytworzenie finalnych elementów ścieżki dźwiękowej aplikacji e) Wytworzenie finalnej aplikacji zawierającej wszystkie wytworzone elementy gry oraz zaprojektowanej mechanikę gry za pomocą jednego z silników gier umożliwiających development aplikacji VR (Unity 3D lub Unreal Engine, przy czym preferowany jest silnik Unreal Engine). f) Testowanie aplikacji, zaadresowanie wszystkich zaobserwowanych nieprawidłowości i wprowadzenie poprawek. Wykonawca dokonuje zgłoszenia aplikacji do publikacji na platformach dystrybucji treści VR (Oculus Store dla aplikacji mobilnej i Viveport lub Valve Steam dla aplikacji stacjonarnej) i ma uzyskać jej akceptację przez wyżej wymienione platformy. Z dniem oddania aplikacji Zamawiającemu ma być możliwa jej publiczna prezentacja i pobranie z platform dystrybucji treści VR.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72000000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 2. Jeżeli upoważnienie do podpisywania oferty, oświadczeń, reprezentowania Wykonawcy/Wykonawców w postępowaniu i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty wynika z pełnomocnictwa - winno być ono udzielone (podpisane) przez osobę/osoby uprawnione zgodnie z wpisem do właściwego rejestru, oraz dołączone do oferty. Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach