Przetargi.pl
„Przygotowanie posiłków dla dzieci uczęszczających do Przedszkola Miejskiego im. Jacka i Agatki w Człuchowie wraz z wynajęciem pomieszczenia kuchni”

Przedszkole Miejskie im. Jacka i Agatki ogłasza przetarg

  • Adres: 77-300 Człuchów, Ul. Jacka i Agatki
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 59 8343432, 8343230 , fax. 598 343 230
  • Data zamieszczenia: 2019-03-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przedszkole Miejskie im. Jacka i Agatki
    Ul. Jacka i Agatki 5
    77-300 Człuchów, woj. pomorskie
    tel. 59 8343432, 8343230, fax. 598 343 230
    REGON: 22080943700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jacekiagatka.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przygotowanie posiłków dla dzieci uczęszczających do Przedszkola Miejskiego im. Jacka i Agatki w Człuchowie wraz z wynajęciem pomieszczenia kuchni”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Informacje ogólne: a) Zamówienie obejmuje przygotowanie trzech posiłków dziennie : śniadania, obiadu, podwieczorku, dla dzieci przedszkolnych w wieku 2,5 - 6 lat uczęszczających do przedszkola łącznie 180 dzieci, przy czym liczba dzieci w okresie realizacji zamówienia może ulec zmianie. Zamawiający informuje, że wskazana powyżej ilość posiłków ma charakter szacunkowy, a rzeczywista ilość dziennych posiłków może ulec zmianie i wynikać będzie z bieżących potrzeb zamawiającego i obecności dzieci w przedszkolu. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności z tytułu zmniejszenia ilości posiłków, które są uzależnione od obecności dzieci w danym dniu w przedszkolu. Zamówienie obejmuje przygotowanie trzech posiłków w godzinach: 8.00 śniadanie, 12.00 obiad, 14.00 podwieczorek dla dzieci przedszkolnych, wydawanie 5 x w tygodniu od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem przerw w dni wolne) w okresie wakacyjnym (miesiąc lipiec – przedszkole nieczynne) oraz mycie naczyń brudnych po wydaniu posiłków. b) O zmianach ilości zamawianych na dany dzień posiłków Zamawiający będzie informował Wykonawcę telefonicznie lub osobiście najpóźniej z jednodniowym wyprzedzeniem, do godziny 14:00. Przy czym Zamawiający zastrzega sobie możliwość telefonicznej zmiany ilości zamówionych wcześniej posiłków, do godziny 07:30 w dniu następnym, o ile Wykonawca wyrazi zgodę na taką zmianę, z uwagi na to, że nie jest możliwe podanie wyprzedzająco dokładnej liczby dzieci korzystających z posiłków w danym dniu. W przypadku wyjazdu dzieci na wycieczkę, Wykonawca winien przygotować w ramach środków przeznaczonych na dany dzień żywieniowy, tzw. "suchy prowiant". O planowanej wycieczce Zamawiający poinformuję Wykonawcę pisemnie z 7 dniowym wyprzedzeniem. 2. Posiłki - powinny dostarczyć ok. 75% energii całodziennej racji pokarmowej, a) śniadanie powinno dostarczyć ok. 25% energii całodziennej, b) obiad powinien dostarczyć ok. 30% energii całodziennej, c) podwieczorek powinien dostarczyć ok. 20% energii całodziennej, d) zalecana ilość kalorii w wyżywieniu całodziennym ok. 1275, e) zalecana ilość kalorii w wyżywieniu przedszkolnym ok. 1275. Zobowiązuje się Wykonawcę do przestrzegania normatywnych wartości energetycznych, wartości odżywczych i smakowych potraw zgodnie z prawnymi regulacjami o warunkach zdrowotnych żywności oraz przygotowywania ich zgodnie z prawnymi regulacjami. 3. Wymagania przedmiotowe w stosunku do posiłków: a) muszą być ze świeżych artykułów spożywczych, posiadających aktualne terminy ważności. Nie dopuszcza się mięsa i przetworów z puszek konserwowych. b) przy sporządzaniu posiłków muszą być przestrzegane i stosowane wymagania zdrowotne żywności oraz wymagania dotyczące przestrzegania zasad higieny, zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz. U. 2018, poz. 1541 ze zm.) jak również zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego i Instytutu Żywności i Żywienia w sprawie norm wyżywienia i żywienia, jakie obowiązują w zakładach żywienia zbiorowego oraz jakości zdrowotnej żywności, ze szczególnym uwzględnieniem zaleceń dotyczących: 1) wyposażenia (stanu technicznego i sanitarnego pomieszczeń i urządzeń), 2) personelu (kwalifikacje i niezbędne badania lekarskie), 3) cyklu produkcyjnego i jego poszczególnych etapów (przestrzegania zasad sanitarno-higienicznych na każdym etapie: produkcji posiłków, wydawania posiłków, składowania i magazynowania produktów, 4) w zakresie jakości usług (w sposób gwarantujący jakość posiłków zgodną z zalecanymi normami dotyczącymi zawartości składników pokarmowych, zapewniając różnorodność diety, właściwy stan dostarczania posiłków (posiłki gorące, świeże, smaczne i estetycznie przygotowane i podane). c) posiłki powinny być sporządzane i wydawane zgodnie z wymogami sztuki kulinarnej i sanitarnej dla żywienia zbiorowego; d) posiłki powinny być przygotowane z uwzględnieniem norm żywieniowych o wysokiej wartości odżywczej, przy zachowaniu wartości odżywczej minimum 1275 kcal. e) przy układaniu jadłospisu należy unikać częstego powtarzania tych samych potraw, przy czym niedopuszczalne jest powtórzenia tego samego dania w ciągu jednego tygodnia. 4. Wykonawca powinien przedstawić 3 jadłospisy rozpisane na dekady (1 dekada to 10 dni). W 1 dekadzie jadłospis winien zawierać: a) dzieci przedszkolne: wiek dzieci od 2,5 do 6 lat. śniadanie: - różnorodne zupy mleczne (np.: płatki kukurydziane, ryżowe, jęczmienne, suchary, biszkopty, płatki owsiane, kasza manna, kasza kukurydziana, kasza jaglana, zacierka), do tego - kanapki (z pieczywa mieszanego lub razowego) w zależności od rodzaju obiadu z jajkiem, dżemem, serem białym, żółtym, topionym, wędliną (wysokiej jakości) oraz warzywami np.: pomidorem, ogórkiem kiszonym lub świeżym, sałatą, szczypiorkiem lub rzodkiewką, - jajecznica, - chude kiełbaski na gorąco (np.: biała, śląska, leszczyńskie, parówki o zawartości min. 90% mięsa), - napoje (np.: herbata ziołowa, herbata owocowa, herbata z cytryną, kakao). Obiad: zupa i II danie: - 4 posiłki mięsne z mięsa chudego (np.: 1 x udko z kurczaka, 1 x kotlet schabowy / schab, filet z indyka /, 1 x pierś z kurczaka/indyka, 1 x kotlet mielony / z karczku, filetu z kurczaka/indyka, szynki b/k/ lub gulasz / z szynki b/k, łopatki b/k, filetu z kurczaka/indyka), - 2 posiłki pół-mięsne, - 2 posiłki bezmięsne-jarskie, - 2 posiłki – ryba (np.: filet z mintaja, paluszki rybne, kotlety rybne), - kompot; Podwieczorek – bułka słodka (jagodzianka, z budyniem, serem, makiem, jabłkiem, marmoladą), ciasta, desery owocowe, serki, jogurty, koktajle owocowe, soki owocowe (pomarańczowy, bananowy, multiwitamina, jabłkowy, karotka), owoce lub warzywa (min. waga owocu lub warzywa to 100g/osobę), kanapki np. z pasztetem, pieczenią itp. kremem czekoladowym, jajkiem, pomidorem i innymi warzywami. Jadłospis winien być podpisany przez dietetyka. Wykonawca przygotowywać będzie posiłki z produktów własnych i zobowiązuje się do minimalnego zastosowania produktów przetworzonych na poczet innych. Do przygotowywania posiłków należy używać produktów wysokiej jakości i zawsze świeżych posiadających aktualne terminy ważności, nabytych w źródłach działających zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku dań mięsnych należy unikać mięsa przetworzonego (mielone) na rzecz całych sztuk mięsa. W przypadku podawania dzieciom kanapek należy dołączyć do nich warzywa pokrojone – położone na kanapki lub umieszczone osobno, aby każde dziecko miało możliwość skorzystania z takiej opcji. Codziennie w ramach posiłku dla dzieci musi się znaleźć świeża zielenina (natka pietruszki, koperek, szczypiorek) krojone na miejscu w kuchni Zamawiającego. Zamawiający zakazuje stosowania: produktów z glutaminianem sodu, produktów z zawartością barwników, konserwantów i zagęszczaczy szkodliwych dla zdrowia. Poszczególne posiłki będą przygotowywane na bazie sporządzonych przez Wykonawcę jadłospisów dekadowych o których mowa w pkt. 4 niniejszego zamówienia. 5. Ustala się gramaturę posiłków dla dzieci. Pierwszy jadłospis, na pierwsze 10 dni świadczenia usług Wykonawca dostarcza przed podpisaniem umowy, następne jadłospisy Wykonawca ma obowiązek dostarczania na następny tydzień, najdalej w piątek, a jeżeli jest on dniem ustawowo wolnym od pracy, w dniu poprzedzającym wolny dzień dyrektorowi przedszkola. W jadłospisie bezwzględnie musi być podana wartość odżywcza w kcal poszczególnych posiłków. Zmiana jadłospisu może być dokonana wyłącznie w uzasadnionych przypadkach, za zgodą dyrektora przedszkola. Jadłospis musi być podpisany przez osobę, po stronie Wykonawcy, mającą do tego stosowne przygotowanie zawodowe. 6. Wykonawca w ramach wynagrodzenia winien: 1) posiadać zapasy żywności niezbędne do wykonywania posiłków na dany dzień, 2) porcjować i wydawać posiłki, myć i wyparzać naczynia (koszt środków dopuszczonych do użytku przez Państwowy Zakład Higieny czystości ponosi Wykonawca) , 3) sprzątać pomieszczenia bloków żywieniowych tj. kuchnię oraz odbierać resztki żywieniowe (koszt środków czystości dopuszczonych do użytku przez Państwowy Zakład Higieny ponosi Wykonawca), Wykonawca może na terenie kuchni przedszkola świadczyć usługi na rzecz innych odbiorców. 7. Istnieje możliwość skorzystania z naczyń, sztućców, urządzeń i sprzętów AGD znajdujących się w przedszkolu. Zasady korzystania z wyposażenia placówki należy bezpośrednio uzgadniać z dyrektorem przedszkola. Zasady te dotyczą odpłatności: za korzystanie z naczyń, sztućców, urządzeń i sprzętu AGD, za zużycie energii elektrycznej, wody, odprowadzenia ścieków, etc.. 7.1. Warunki wynajmu kuchni. 1) Zamawiający posiada: a) w Przedszkolu Miejskim przy ul. Jacka i Agatki 5 w Człuchowie kuchnię i pomieszczenia zmywalni o powierzchni 182,40 m2 . 2) Zamawiający zapewnia wyposażenie - sprzęt jakim dysponuje określone w protokole zdawczo-odbiorczym stanowiącym załącznik do umowy najmu lokalu użytkowego. 3) Za udostępnienie pomieszczeń Wykonawca zapłaci: • czynsz w wysokości 500 zł brutto miesięcznie, • podatek od nieruchomości za dzierżawioną powierzchnię, • opłata za energię, wyliczona na podstawie odczytu urządzenia pomiarowego- podlicznika, • opłata za wodę i ścieki, wyliczona na podstawie odczytu urządzenia pomiarowego – podlicznika, • opłata za odbiór odpadów i wywóz nieczystości – na podstawie własnej deklaracji, • opłata za centralne ogrzewanie obliczane proporcjonalnie do dzierżawionej powierzchni. 4) Pomieszczenia zostaną przekazane Wykonawcy na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego. Pomieszczenia zostaną zwrócone Zamawiającemu w stanie niepogorszonym. 5) Na najem lokali zostanie zawarta odrębna umowa. 6) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody powstałe w wyniku użytkowania sprzętu oraz pomieszczeń kuchni. 7) Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania przeglądów w trakcie trwania umowy nakazanych obowiązującymi przepisami prawa i ponoszenia wszelkich związanych z tym kosztów. 8) Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania dezynsekcji i deratyzacji min. 1x w trakcie realizacji zadania, o ile nie wyniknie nagła konieczność wykonania dodatkowej dezynsekcji i deratyzacji. 9) Najemca ponosi pełną odpowiedzialność cywilną za produkt – w ramach działalności, prowadzonej w wynajmowanym lokalu. 10) Najemca ponosi pełną odpowiedzialność za mienie stanowiące wyposażenie lokalu a stanowiące własność Wynajmującego. 11) W przypadku gdy najemca wyposaży przedmiot najmu we własne mienie, jest on w pełni odpowiedzialny za odpowiednie zabezpieczenie tego mienia przed wypadkami losowymi i kradzieżą. W przypadku zaistnienia takowych zjawisk, Wynajmujący nie ponosi z tego tytułu żadnej odpowiedzialności. 8. Sprawy organizacyjne związane z bezpośrednim wydawaniem posiłków i wszystkie związane z tym szczegóły, należy uzgodnić bezpośrednio z dyrektorem przedszkola. 9. Wykonawca jest odpowiedzialny wobec Zamawiającego za przestrzeganie przez osoby wykonujące w jego imieniu zamówienie w pełnym zakresie obowiązujących przepisów BHP, p.poż. i higieniczno - sanitarnych. Odpowiada on za ich działania oraz za działania własne oraz ponosi odpowiedzialność prawną i materialną wobec osób trzecich za naruszenie ww. przepisów oraz w zakresie wykonywanej usługi tj. jakości produktów i przygotowania posiłków, ich zgodności z obowiązującymi normami oraz wymaganiami higieniczno – sanitarnymi i porządkowymi. 10. Integralną częścią opisu przedmiotu zamówienia są postanowienia umowy zawarte w projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ .
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55321000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt 2, dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach