Przetargi.pl
Przygotowanie i dostarczanie posiłków do Domu Pomocy Społecznej Dom Seniora w Kostrzynie nad Odrą

Dom Pomocy Społecznej "Dom Seniora" ogłasza przetarg

  • Adres: 66470 Kostrzyn nad Odrą, ul. Narutowicza
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 752 10 47 , fax. 95 752 10 47
  • Data zamieszczenia: 2018-12-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Dom Pomocy Społecznej "Dom Seniora"
    ul. Narutowicza
    66470 Kostrzyn nad Odrą, woj. lubuskie
    tel. 95 752 10 47, fax. 95 752 10 47
    REGON: 21062459000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatgorzowski.pl , dps.kostrzyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przygotowanie i dostarczanie posiłków do Domu Pomocy Społecznej Dom Seniora w Kostrzynie nad Odrą
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przyrządzaniu i dostarczaniu posiłków dla mieszkańców Domu Pomocy Społecznej " Dom Seniora" w Kostrzynie nad Odrą przy ul. Narutowicza 4a. 2. Usługa obejmuje przygotowanie, przyrządzanie i dostarczanie posiłków w stanie gotowym do spożycia w formie śniadań, obiadów dwudaniowych oraz kolacji, zgodnie z jadłospisem dekadowym przedstawionym raz na 10 dni kalendarzowych do akceptacji Dyrektorowi Domu Pomocy Społecznej lub Zastępcy Domu oraz pracownikowi wyznaczonemu do tego celu przez Zamawiającego działającej przy współudziale samorządu mieszkańców – zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tekst jednolity – Dz. U. z 2017 r., poz.149 ze zmianami) oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie wyżej wymienionej ustawy. 2a) Dekadowy jadłospis musi zawierać wyszczególnione diety, alergeny oraz gramaturę posiłków. 3. Szacunkowa ilość dziennych posiłków: a) Śniadania – 58 / dziennie, b) Obiady dwudaniowe – 58/ dziennie, c) Kolacji – 58 /dziennie, d) Dla wszystkich mieszkańców dodatek w postaci owocu lub jogurtu na przemian 58 szt. e) Diety cukrzycowe otrzymają 5 posiłków ( drugie śniadanie + podwieczorek). f) Przygotowane i wydzielone posiłki dla odpowiedniej ilości mieszkańców w naczyniach jednorazowych zabezpieczone w termicznych opakowaniach gwarantujących utrzymanie temperatury zgodnie z obowiązującymi przepisami. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia zamówienia na posiłki z uwagi na zmianę liczby mieszkańców korzystających, co nie skutkuje powstaniem żadnych roszczeń po stronie Wykonawcy wobec Zamawiającego. Ilość potrzebnych posiłków z podziałem na diety będzie zgłaszana telefonicznie przez Zamawiającego na bieżąco ( śniadanie, obiad, kolacja). 4 a) W przypadku zmniejszenia zamówienia z uwagi na zmianę liczby podopiecznych, nie skutkuje to powstaniem żadnych roszczeń po stronie Wykonawcy wobec Zamawiającego, w szczególności o zapłatę wynagrodzenia za posiłki w ilości wskazanej w pkt. 4 lub odszkodowania z tytułu zamówienia mniejszej ilości posiłków. 5. W razie wystąpienia przypadków niepełnych diet ( m.in. przyjęcie nowego mieszkańca, ich powroty ze szpitala lub z urlopu w godzinach popołudniowych), przyjmuje się następujące wartości procentowe udziału poszczególnych posiłków w cenie jednostkowej usługi: a) Śniadanie - 30 % wartości ceny jednostkowej usługi, b) Obiad + posiłek dodatkowy - 45 % wartości ceny jednostkowej usługi, c) Kolacja - 25 % wartości ceny jednostkowej usługi. 6. Wymagania, jakie musi spełnić Wykonawca: 1) Kuchnia Wykonawcy musi spełniać wymogi higieniczno-sanitarne, 2) Samochód którym będą przewożone, posiłki musi być dostosowany do przewozu żywności oraz posiadać pozytywną opinię Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej, 3) Codzienny dowóz posiłków, śniadań, obiadów i kolacji wraz z wniesieniem do Domu Pomocy Społecznej przy ul. Narutowicza 4 a w Kostrzynie nad Odrą przez Wykonawcę na własny koszt w godzinach pomiędzy: - Śniadanie 7.30 do 8.00 - Obiady 13.30 do 14.00 - Kolacja 17.30 do 18.00 7. Zamawiający zastrzega sobie, aby w/w posiłki nie były przywożone w jednym transporcie (obiad+ kolacja). 8. Wymaga się od Wykonawcy przygotowania następujących diet: a) dieta podstawowa, b) dieta lekkostrawna, c) dieta cukrzycowa, d) dieta o zmiennej konsystencji np. miksy, kleik na żądanie Zamawiającego, e) dieta bezmleczna. 9. Przewożenie śniadań, obiadów i kolacji w naczyniach jednorazowych i dodatkowo zabezpieczonych przed wylaniem w termosach gwarantujących utrzymanie temperatury zgodnie z obowiązującymi przepisami: a) dla potraw serwowanych na gorąco: zupa, temperatura nie niższa niż 750C, b) II danie temperatura nie niższa niż 650C, c) surówki, sałatki od 4 do 100 C. 10. Wykonawca zobowiązany jest przygotować tygodniowo do wykorzystania przez mieszkańców następujące produkty: a) dżem- 6 szt. b) konserwa- 3 szt. c) pasztet- 2 szt. d) miód- 1 szt. 11. Wykonawca co tydzień w niedziele zobowiązany jest dołączyć do każdej dostarczonej do Domu Seniora porcji obiadowej deser w postaci ciasta (min.100 gram). 12. Przy realizacji żywienia zbiorowego należy brać pod uwagę wymagania sanitarno - higieniczne i jakość zdrowotną żywności, aby wyeliminować ryzyko zatruć i zakażeń pokarmowych. 13. Zamawiający wymaga, aby surowe warzywa i owoce , które są surowcami do przygotowania potrawy powinny być dokładnie myte w wodzie przed połączeniem z innymi składnikami posiłku. 14. Posiłki przygotowywać zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia, muszą być urozmaicone, o wysokiej wartości odżywczej, podawane regularnie i atrakcyjne pod względem organoleptycznym, planowane pod kontem żywieniowej grupy wiekowej, wykorzystywania produktów sezonowych, sposobu ich przyrządzania i możliwości techniczno - organizacyjnych przewożonych posiłków. 15. Posiłki śniadaniowe, obiadowe i kolacje w przeciągu jednego tygodnia nie mogą się powtarzać. 16. Uwzględnić odpowiedni dobór produktów spożywczych również pod względem barw, smaku i zapachu, jak najszerzej należy korzystać z kontrastu barw i smaku. 17. W planowaniu jadłospisu należy uwzględniać pory roku, tak, aby posiłki wysoko energetyczne i tłuste nie były podawane w czasie upałów. 18. Należy dbać nie tylko o urozmaicenie pod względem doboru produktów, lecz także sposobu ich przyrządzania. 19. Posiłki należy przygotowywać codziennie na bieżąco ze świeżych, naturalnych i sezonowych produktów wysokiej jakości (niemrożonych). 20. Niedopuszczalne jest przygotowywanie posiłków z koncentratów obiadowych w proszku oraz konserw. 21. Śniadania codziennie powinny składać się z zupy mlecznej, dla diet bezmlecznych- zamiennik zupy mlecznej i wydzielonego posiłku w jednorazowym naczyniu dla 58 osób. 22. Dla diet bezmlecznych powinny być podawane zamienniki. 23. Zupy należy podprawiać nisko tłuszczową śmietaną albo masłem czy mąką, a tylko sporadycznie zasmażką. 24. Drugie danie musi składać się z produktów białkowych, najlepiej pochodzenia zwierzęcego (mięso, ryby, ser, jaja, drób) produktów bogatych w węglowodany złożone (ziemniaki, kasza, ryż, kluski, makaron) oraz dodatków warzywnych (surówki drobno mielone, warzywa gotowane). 25. Należy używać jak najmniej konserwantów spożywczych. 26. Kolacja powinna składać się z gotowych produktów, raz w tygodniu musi być podawana na ciepło. Każdy mieszkaniec powinien mieć podaną kolację na osobnych tackach. 27. Dekadowy jadłospis należy przesyłać do akceptacji z wyprzedzeniem 10 dni na adres skrzynki e-mailowej: domseniora.kostrzyn@wp.pl 28. Zatwierdzony jadłospis stanowi podstawę do realizacji zamówienia. 29.Zamawiający ma prawo dokonywać korekty w jadłospisie wedle własnego uznania za uprzednim zawiadomieniem Wykonawcy na co najmniej 24 godziny przed planowanym posiłkiem. 30. Wykonawca zobowiązany jest do codziennego przejmowania wszystkich odpadów pokonsumpcyjnych powstałych po spożyciu posiłków oraz odpowiednią ich segregację i utylizację na własny koszt. 31. Przechowywanie prób żywności zgodnie z obowiązującymi wymogami przepisów prawa. 32. Wykonawca winien posiadać ubezpieczenie na sumę nie mniejszą niż 100.000,00zł, (słownie: sto tysięcy złotych) od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia przez cały czas trwania umowy. A. Przy wycenie śniadań należy wziąć pod uwagę gramaturę posiłku: 1) zupa mleczna – 500 ml na osobę, dla diet bezmlecznych- zamiennik zupy mlecznej, 2) chleb (w tym chleb zwykły, razowy i pszenny) – 150 g na osobę + 1 bułka, 3) masło – 15g na osobę ( osobno zapakowane), 4) wędlina plastry lub na ciepło w całości – 100 g na osobę, lub 5) ser (wszystkie rodzaje) – 100 g na osobę, 6) lub pasztet – 100 g na osobę, 7) lub jaja gotowane – 2 sztuki na osobę, 8) dżem- 100 g na osobę, 9) warzywa (ogórek, pomidor, sałata) – dodatek do śniadania, 10) herbata – 58 saszetek, 11) cytryna – 58 plastrów. B. Przy wycenie obiadów dwudaniowych należy wziąć pod uwagę gramaturę posiłku: 1) zupa 450 ml, 2) porcja mięsa 100 g /bez kości, 120 g/z kością – waga mięsa po przetworzeniu, 3) gulasz 150 g, 4) ziemniaków ( kasza, ryż, makaron) w ilości 250 g, 5) surówka 150 g, 6) potrawy typ: fasolka po bretońsku, bigos, łazanki w ilości 300g, 7) kompot 250 ml 8) w miesiącu należy ustalić następujące ilości obiadów: a) obiady rybne- 6, b) obiady półmięsne / bigos, pierogi, krokiety itp./- 5, c) obiady bezmięsne- 5, d) obiady mięsne-15, e) sosy podprawiane nisko tłuszczową śmietaną dodatkowo w ilości 40 ml przy potrawach ziemniaczanych ( kaszy, ryżu), C. Przy wycenie kolacji należy wziąć pod uwagę gramaturę posiłku: 1) pieczywo różne, 2) masło ( osobno zapakowane), 3) nabiał lub dodatek z białka zwierzęcego, 4) lub potrawa z białka roślinnego, z dodatkiem węglowodanowym, 5) warzywa np. (ogórek, pomidor, sałata)- dodatek do kolacji, 6) herbata – 58 saszetek 7) cytryna – 58 plastrów, 8) raz w tygodniu gorący posiłek. 33. Kontrola gotowanych posiłków oraz dostawy 1) Zamawiający zastrzega sobie prawo do oceny i weryfikacji wszystkich parametrów wykonania zleconej usługi na każdym etapie oraz w każdej chwili produkcji i dostawy posiłków. 2) Wykonawca zapewni Zamawiającemu dostęp do wszelkich dokumentów, danych i pomieszczeń niezbędnych do przeprowadzenia kontroli. 3) Kontrola będzie obejmować między innymi: a) ocenę higieny środka transportu, opakowań, termosów, b) ocenę higieny kierowcy oraz pracowników dostarczających posiłki, c) ocenę organoleptyczną posiłków, d) sprawdzenie zgodności dostawy z jadłospisem, e) sprawdzenie gramatury posiłków , f) sprawdzenie temperatury posiłków w momencie dostarczenia do siedziby Zamawiającego. 4) Zamawiający dokonuje przeliczenia posiłków oraz gramaturę i temperaturę przywiezionych przez Wykonawcę w jego obecności, wpisuje liczbę przywiezionych posiłków, gramaturę oraz temperaturę do rejestru z pisemnym potwierdzeniem Zamawiającego i Wykonawcy. 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo dostępu do kopii protokołów pokontrolnych oraz wszystkich atestów na surowce, urządzenia, sprzęt, naczynia, opakowania transportowe wykorzystywane w procesie produkcji kuchennej oraz do transportu posiłków do Zamawiającego. 34. Wymagania Zamawiającego odnośnie personelu Wykonawcy: 1) Wykonawca musi dysponować wykwalifikowanym i dostatecznie licznym personelem zapewniającym poprawne wykonywanie usługi ( w tym dietetyka oraz kucharza), których umiejętności potwierdzone zostaną przedstawionymi przez Wykonawcę dokumentami. 2) Wykonawca wyznacza osobę odpowiedzialną za nadzór nad realizacją umowy. 3) Osoby, którymi dysponuje Wykonawca przy realizacji zamówienia muszą posiadać stosowne kwalifikacje zawodowe, zezwolenia i szkolenia, które są wymagane przepisami prawa w odniesieniu do wykonywania czynności związanych z przygotowaniem i dystrybucją posiłków. 4) Pracownicy Wykonawcy zajmujący się dowozem zobowiązani są do posiadania ubrań ochronnych, czepków na głowach i rękawiczek. Zachowania czystego i schludnego wyglądu osobistego oraz posiadania aktualnych książeczek zdrowia do celów sanitarno- epidemiologicznych. 5) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę do realizacji zamówienia: a) osób bezrobotnych w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, b) młodocianych, o których mowa w przepisach prawa pracy, zatrudnionego/zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego, c) osób niepełnosprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych do liczby 15%, 6) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu następujące dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia osób, o których mowa w punkcie 5: - oświadczenie Wykonawcy dotyczące wymagań określonych przez Zamawiającego w punkcie 5, w związku z treścią art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. 7) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia do realizacji zamówienia osób wskazanych w punkcie 5, Zamawiający przewiduje karę w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia zgodnie z punktem 5, traktowane będzie na równi z niespełnieniem przez Wykonawcę ww. wymogu. W przypadku powtarzających się, ewidentnych i uporczywych naruszeń obowiązków wynikających z art. 29 ust. 4 ustawy Pzp, rozważyć można zastosowanie sankcji w postaci prawa odstąpienia od umowy. 35. Zamawiający informuje, że w budynku Domu Pomocy Społecznej nie ma stołówki ani kuchni. Posiłki winny być dostarczane do siedziby Zamawiającego i Wykonawca ma dostarczać posiłki do wydawalni, które będą wydawane i spożywane w świetlico-jadalni. Zamawiający nie posiada zaplecza kuchennego, ani pomieszczeń do przygotowywania i rozdzielania posiłków.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55320000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: a) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art.24 ust.1 i art. 24 ust.5 pkt 1) ustawy Pzp. 2. Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie formułuje warunku w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art.22 ust.1 ustawy Pzp – sporządzone na załączniku nr 2 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1; 5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 3.1.1. i 3.1.2. i pkt 4.1.1 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub miejscezamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5.1. i 5.2., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Terminy określone w pkt 5.1. i 5.2. stosuje się odpowiednio. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 6. Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, winien przedstawić w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wskazane w pkt 3.1) oraz w pkt. 4.1). 7. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (informacja z otwarcia ofert), przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (załącznik nr 3 do SIWZ), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 8. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 pkt 1 może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 9. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie pkt 8. 10. Inne dokumenty nie wymienione w pkt. 1 – 7: 1) w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo, określające zakres umocowania pełnomocnika. W ofercie należy złożyć oryginał dokumentu potwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub jego notarialnie potwierdzoną kopię. 11. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w pkt 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 12. Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej. 13. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. wspólnicy spółki cywilnej, uczestnicy konsorcjum). W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 14. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) wymagane w pkt 1. ppkt 1), Rozdziału VI SIWZ oświadczenie musi być złożone oddzielnie przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dokumenty te powinny potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia; 2) wymagany w pkt 2. ppkt 1) , Rozdziału VI SIWZ dokument musi zostać złożony łącznie przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; 3) wymagane w pkt 3. ppkt 1), Rozdziału VI SIWZ dokumenty muszą zostać złożone oddzielnie przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; 4) wymagany w pkt 4. ppkt.1) Rozdziału VI SIWZ dokument musi zostać złożony oddzielnie przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; 15. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 16. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia (okoliczności z art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp), jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych a w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2014r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach