Przetargi.pl
Przygotowanie, dostawa i wydawanie obiadów dwudaniowych dla uczniów w placówkach szkolnych z terenu Miasta i Gminy Gryfice – Szkoły Podstawowej Nr 3 (Budynek A i B), Szkoły Podstawowej Nr 4 (Budynek A i B), Szkoły Podstawowej w Trzygłowie (Budynek A i B), Szkoły Podstawowej w Górzycy, Szkoły Podstawowej w Prusinowie

Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 72300 Gryfice, Plac Zwycięstwa
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 913 843 345 , fax. 913 843 345
  • Data zamieszczenia: 2018-06-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej
    Plac Zwycięstwa 37
    72300 Gryfice, woj. zachodniopomorskie
    tel. 913 843 345, fax. 913 843 345
    REGON: 81266552100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminagryfice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przygotowanie, dostawa i wydawanie obiadów dwudaniowych dla uczniów w placówkach szkolnych z terenu Miasta i Gminy Gryfice – Szkoły Podstawowej Nr 3 (Budynek A i B), Szkoły Podstawowej Nr 4 (Budynek A i B), Szkoły Podstawowej w Trzygłowie (Budynek A i B), Szkoły Podstawowej w Górzycy, Szkoły Podstawowej w Prusinowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie, dostawa, własnym transportem, w termoizolacyjnych pojemnikach lub termosach i wydawanie obiadów dwudaniowych dla uczniów w placówkach szkolnych z terenu miasta i gminy Gryfice w dniach nauki do końca roku szkolnego 2018/2019. Z przygotowania i dostawy posiłków wyłącza się dni wolne od nauki szkolnej, przerwy świąteczne, ferie oraz inne dni wolne od nauki określone przez dyrektorów szkół. Szacunkowa łączna ilość uczniów wynosi 181 osób (102 uczniów poniżej 10 roku życia - mała porcja oraz 79 uczniów powyżej 10 roku życia - duża porcja). Mała porcja obiadowa stanowi 3/4 porcji dużej. Szczegółowy wykaz uczniów z podziałem na poszczególne placówki szkolne oraz wiek znajduje się w Rozdziale 1 SIWZ. Podane ilości są szacunkowe i w czasie obowiązywania umowy mogą ulec zmianie, co oznacza, że nie stanowią ostatecznego wymiaru zamówienia, w wyniku czego nie mogą być podstawą do zgłaszania roszczeń z tytułu niezrealizowanych dostaw lub podstawą odmowy wykonania zamówienia. Wykonawcy będzie przysługiwało prawo do wynagrodzenia wyłącznie za faktycznie dostarczone posiłki. 2. Posiłki powinny być przygotowane zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia, sporządzane z pełnowartościowych produktów posiadających aktualne terminy ważności, urozmaicone, lekkostrawne oraz atrakcyjne pod względem organoleptycznym. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za jakość posiłku, temperaturę w chwili podania oraz jego walory smakowe i estetyczne. Posiłki muszą posiadać wartość odżywczą i energetyczną zgodną z wymogami i normami żywienia dzieci i młodzieży w wieku 7-16 lat zalecanymi i opracowanymi przez Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu zamówienia tj. Przygotowania i transportu posiłków zgodnie z zasadami określonymi w obowiązujących przepisach a w szczególności w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2017 r., poz. 149 z późn. zm.) łącznie z przepisami wykonawczymi do tej ustawy w szczególności Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1154). Wykonawca zapewni na własny koszt naczynia wymagane do spożycia posiłków tj. talerze, sztućce, szklanki oraz zadba o ich utrzymanie w czystości i sterylizację oraz potrzebny do tego sprzęt zgodnie z obowiązującymi przepisami lub zapewni naczynia jednorazowego użytku ze sztućcami dostosowane do temperatury i wymaganej ilości posiłku. Transport posiłków musi odbywać się z zachowaniem odpowiednich parametrów temperatur stosowanych podczas transportu potraw. Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru z terenu placówek oświatowych zużytych jednorazowych naczyń po posiłkach i sztućców. 3. Jadłospis układany będzie przez Wykonawcę na okres 10 dni żywieniowych, w trakcie których obiady dwudaniowe powinny odpowiadać następującym wymaganiom: 3.1 zupy – należy przygotować na wywarach jarskich (warzywnych) lub mięsnych z dodatkiem głównego składnika, bez użycia koncentratów spożywczych z wyjątkiem koncentratów z naturalnych składników. Przeciętna waga jednej porcji zupy (dużej porcji) – 300 - 350g; 3.2 drugie danie (duża porcja) – powinno składać się z produktów białkowych, pochodzenia zwierzęcego - mięso, ryby, drób – porcja - 100g (120 g surowca wykorzystanego do przygotowania potrawy bez względu na rodzaj potrawy) np. sztuka mięsa, gołąbki, gulasz itp., produktów bogatych w węglowodany złożone – ziemniaki, kasza, ryż, makaron – porcja 200g, lub danie typu kluski, pierogi, naleśniki – porcja 400g, oraz dodatek warzywny – surówki, warzywa gotowane – porcja 150g. Mała porcja stanowi ¾ porcji dużej. W dziesięciodniowym menu: - sztuka mięsa typu: udko, pierś, sznycel, schabowy, bitki, zrazy, gulasz itp. muszą występować 4 razy - w tym 2 razy drobiowe; podawane mięso nie może być tłuste i przerośnięte; - dania z wykorzystaniem mięsa mielonego typu: spaghetti, kotlety mielone, pulpety, klopsiki, gołąbki – 2 razy w tym raz z mięsa drobiowego; - danie rybne tj. filet wyłącznie z ryb morskich z wolnego połowu typu dorsz, mintaj, morszczuk (smażony bądź pieczony) - 1 raz; - dania mączne typu: pierogi, naleśniki, kopytka, knedle, pyzy, placki ziemniaczane, kartacze – 3 razy; W dni postne – ryba oraz danie mączne bezmięsne. Wyklucza się podawanie dań z podrobów oraz dań typu: kaszanka, bigos, jajka gotowane, śledź a także wykorzystywania produktów zawierających mięso oddzielane mechanicznie (MOM) np. parówki, mortadela. Drugim daniem nie może być kiełbasa i łazanki z kapustą. Zamawiający nie dopuszcza zastąpienia dodatku węglowodanowego typu ziemniaki, makaron, kasza – pieczywem. Nie uznaje się jako mięsny składnik drugiego dania skrzydełek podanych w całości. Zamawiający nie uznaje fasolki po bretońsku jako danie mięsne i dopuszcza jej serwowanie w miejsce dania mącznego nie częściej niż 1 raz na 30 dni menu. Zamawiający nie określa jak często stosować warzywa gotowane i świeże, Wykonawca powinien dostosować dodatek warzywny do rodzaju przygotowanego posiłku w zależności czy będzie to danie obiadowe mięsne czy mączne. W przypadku dań „na słodko” typu naleśniki, wykonawca zamiast warzyw serwuje dodatek owocowy 100 g. 3.3 Napój (kompot) – w ilości 200ml dla każdej grupy wiekowej tj. do dużej i małej porcji. Zamawiający wymaga serwowania kompotu gotowanego z owoców, nie dopuszcza się napojów produkowanych z zagęszczonych syropów glukozowo - fruktozowych o smaku owocowym. Dozwolone jest słodzenie naturalnym miodem pszczelim. 3.4 Jadłospis układany będzie przez Wykonawcę na okres 10 dni żywieniowych i dostarczany do dyrektorów szkół i Zmawiającego najpóźniej w pierwszym dniu żywieniowym. Wszelkie sugestie dyrektorów szkół i Zamawiającego co do zmiany danego posiłku będą uwzględniane przez Wykonawcę. Nie dopuszcza się powtarzalności tego samego posiłku w 10-dniowym menu. 4. Wykonawca musi posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności cateringowej oraz na transport posiłków. Wykonawca będzie dostarczał posiłki do w/w palcówek własnym transportem w termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych potraw. Naczynia transportowe, w których przewożona jest żywność muszą być czyste, bez uszkodzeń, bez znaczących zmian fizycznych mogących przyczynić się do zagrożenia epidemiologicznego. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania środków transportu dopuszczonych do przewozu posiłków przez Inspekcję Sanitarną. Każdorazowo na prośbę Zamawiającego, wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Książki kontroli sanitarnej samochodu. 5. Posiłki muszą być sporządzone na bazie produktów najwyższej jakości, zgodnych ze standardami HACCP. Posiłki muszą być wykonywane z naturalnych produktów metodą tradycyjną, nie można używać produktów typu instant. Zamawiający nie dopuszcza wykonania posiłków poprzez podgrzewanie gotowych dań garmażeryjnych czy mrożonych np. klopsy, gołąbki itp. Dodatkowo: 5.1 zamawiający zakazuje stosowania: produktów z glutaminianem sodu, produktów z zawartością barwników, konserwantów i zagęszczaczy szkodliwych dla zdrowia, 5.2 sosy powinny być przygotowane na wywarach mięsno - warzywnych/ nie z proszku, bez dodatku octu i kostek bulionowych. 6. Wydawanie posiłków w poszczególnych szkołach, odbędzie się w godzinach uzgodnionych z dyrektorami szkół w przedziale czasowym pomiędzy godz.10.30 a godz. 12.30. 7. Koszty leczenia ucznia, jakie powstaną na skutek zatrucia pokarmowego z winy Wykonawcy, a także związane z zatruciem roszczenia odszkodowawcze opiekunów prawnych ucznia, będą obciążały całkowicie Wykonawcę. 8. Wykonawca jest zobowiązany do pobierania i przechowywania próbek potraw w zakładzie, w którym potrawy te zostały wyprodukowane, z każdego dnia przez okres 72 godzin z oznaczeniem daty, godziny, zawartości próbki pokarmowej z podpisem osoby odpowiedzialnej za pobieranie tych próbek. Pobierane próbki są udostępniane organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej na żądanie tych organów. 9. Wykonawca zobowiązuje się do zagospodarowania odpadów powstających w związku z realizacją zamówienia. 10. Wszelkie zmiany w ilości dań obiadowych, zamawiający przekazywać będzie faksem lub telefonicznie, nie później niż 24 godziny przed ich wykonaniem. 11. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga, aby czynności składające się na wykonanie przedmiotu zamówienia tj. czynności z zakresu przygotowania posiłków dla dzieci uczęszczających do placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie Gminy Gryfice były wykonywane w oparciu o osoby zatrudnione na umowę o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108 z późn. zm.). Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę ww. wymagań oraz sankcji z tytułu nie spełnienia tych wymagań określono w Rozdziale IV SIWZ – Wzór umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55321000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający stawia szczegółowe wymagania w zakresie oceny tych zdolności. O udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który posiada aktualną na dzień złożenia oferty decyzję wydaną przez właściwego państwowego inspektora sanitarnego w zakresie dysponowania pomieszczeniami dopuszczonymi do przygotowywania posiłków obiadowych od surowca do gotowego wyrobu oraz dystrybucji gotowych posiłków w ramach cateringu lub zaświadczenie o wpisie do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej wydane przez właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego wymagane na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz. U z 2017r poz. 149 ze zm), z którego będzie wynikać, że Wykonawca dysponuje pomieszczeniami dopuszczonymi do przygotowywania posiłków obiadowych od surowca do gotowego wyrobu oraz dystrybucji gotowych posiłków w ramach cateringu. A także decyzję inspektora sanitarnego o dopuszczeniu środka transportu do przewozu posiłków dla potrzeb zbiorowego żywienia Wykonawca potwierdza spełnianie warunku w pierwszej kolejności poprzez złożenie wraz z ofertą Oświadczenia własnego, o którym mowa w pkt. X.1. SIWZ
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest załączyć: 1). Formularz ofertowy, 2) Dokument lub dokumenty, z których będzie wynikać upoważnienie do podpisania oferty, np. aktualny odpis z właściwego rejestru, aktualne zaświadczenie o wpisie do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, aktualny statut spółki lub aktualny rejestr handlowy, inne. Jeżeli dokumenty, o których mowa w zdaniu pierwszym można uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570) wykonawca podaje tylko adres URL i jeżeli potrzeba kod do pobrania dokumentu. Wykonawcy z Polski nie muszą podawać tych informacji. W/w dokumenty można złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z załączonego dokumentu, o którym mowa w zdaniu pierwszym, do oferty należy dołączyć także pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie. 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie, o którym mowa w zdaniu pierwszym wykonawca załącza do oferty w formie pisemnej. Z dokumentu dołączonego do oferty (np. zobowiązania), musi wynikać w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 3 ustawy Pzp, bez uprzedniego wezwania przez zamawiającego, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp z innym wykonawcą lub wykonawcami, którzy złożyli oferty lub oferty częściowe. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach