Przetargi.pl
„Przewóz uczniów wraz z opieką po zajęciach realizowanych w ramach projektu „Edukacja przyszłości” w roku szkolnym 2018/2019 i 2019/2020”.

Gmina Bełchatów ogłasza przetarg

  • Adres: 97-400 Bełchatów, Kościuszki
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 44 6325211 w. 34 , fax. 446 326 854
  • Data zamieszczenia: 2019-01-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bełchatów
    Kościuszki 13
    97-400 Bełchatów, woj. łódzkie
    tel. 44 6325211 w. 34, fax. 446 326 854
    REGON: 59064821500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugbelchatow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przewóz uczniów wraz z opieką po zajęciach realizowanych w ramach projektu „Edukacja przyszłości” w roku szkolnym 2018/2019 i 2019/2020”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2) Przedmiotem zamówienia jest: Usługa polegająca na przewozie uczniów wraz z zapewnieniem opiekuna ze Szkoły Podstawowej im. Alfonsa Brandta w Kurnosie Drugim, Kurnos Drugi 175, 97-400 Bełchatów, oraz Szkoły Podstawowej im. Marii Kownackiej w Domiechowicach, ul. Grabowa 80, 97 -400 Bełchatów po zajęciach realizowanych w ramach projektu "Edukacja przyszłości". Zajęcia dodatkowe z w/w projektu realizowane będą 5 dni w tygodniu. Przewidywana liczba kilometrów wynosi 91 km dziennie przez 48 tygodni. Oznaczenie przystanków, godzin przewozu dzieci oraz ich liczby stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ. Przewozem na dzień wszczęcia postępowania objętych będzie: a) SP w Domiechowicach – 14 uczniów, b) SP w Kurnosie Drugim – 131 uczniów, w przypadku zwiększenia lub zmniejszenia ilości dowożonych uczniów Wykonawca jest zobowiązany do świadczenia usługi na warunkach określonych w ofercie. Dane podane w Załączniku Nr 6 do SIWZ są liczbami aktualnymi na dzień ogłoszenia o zamówieniu publicznym i w trakcie trwania umowy mogą ulec zmianie. Wykonawca musi zapewnić uczniom bezpieczny przewóz, tzn. odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny. Wykonawca w celu zapewnienia bezpieczeństwa uczniów w czasie przewozu zobowiązany jest do zapewnienia opiekuna. Zamawiający nie bierze żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działalnością Wykonawcy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za działania kierowcy i opiekuna w czasie przewozu uczniów. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia przewożonym uczniom właściwej opieki i do przestrzegania wszystkich wymogów prawnych dotyczących przewozu dzieci szkolnych. Opiekę nad uczniami w czasie przewozów organizuje i zapewnia Wykonawca. Podstawowy zakres obowiązków ciążących na opiekunach podczas przewozu uczniów to w szczególności: a) odpowiedzialność za bezpieczeństwo podróżujących uczniów w autobusie, oraz w drodze ze szkoły do  autobusu, b) dopilnowanie zajęcia miejsc siedzących przez uczniów w autobusie, c) sprawdzenie przed rozpoczęciem jazdy zamknięcia drzwi w autobusie, d) pomoc uczniom przy wsiadaniu do autobusu i wysiadaniu z autobusu, e) sprawdzenie czy uczeń wysiadł na prawidłowym przystanku docelowym, f) pomoc w przeprowadzeniu ucznia na drugą stronę jezdni, tak by zapewnić mu bezpieczny powrót do domu. Warunki realizacji zamówienia: a) w trakcie przewozu na trasie szkoła-dom Wykonawca zapewnia odpowiedni pojazd do przewozu dzieci i młodzieży, który musi zgodnie z obowiązującymi przepisami posiadać oznakowanie dla przewozu dzieci i młodzieży oraz opiekę nad uczniami, b) pracownicy Wykonawcy sprawujący opiekę zachowają szczególną dbałość o dobro dzieci w czasie jazdy. Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu osób. c) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz uczniów – odpowiednio do realizowanej części zamówienia - ze Szkoły Podstawowej im. Marii Kownackiej w Domiechowicach, ul. Grabowa 80, 97 -400 Bełchatów oraz ze Szkoły Podstawowej im. Alfonsa Brandta w Kurnosie Drugim, Kurnos Drugi 175, 97-400 Bełchatów zgodnie z trasą i rozkładem jazdy ustalonym przez Zamawiającego i opracowanym wspólnie z dyrektorem danej szkoły oraz dostosowanym do planu lekcji uczniów korzystających z odwozu w ramach projektu, d) środek transportu, którym świadczona będzie usługa musi spełniać wymogi bezpieczeństwa i warunki techniczne określone odrębnymi przepisami oraz posiadać aktualne obowiązkowe ubezpieczenie OC i NW oraz aktualne badania techniczne dopuszczające pojazd do ruchu, e) środek transportu musi spełniać odpowiedni standard przewozu, przez który należy rozumieć: brak oparów paliwa we wnętrzu pojazdu, czyste wnętrze, ilość osób przewożonych zgodną z określonymi normami technicznymi dla danego rodzaju pojazdu, pełną sprawność techniczną środka transportu, f) kierowca powinien posiadać odpowiednie uprawnienia do wykonywania przewozu osób w tym dzieci, a opiekunowie muszą posiadać doświadczenie w opiece nad przewożonymi dziećmi, g) w okresach zimowych pojazd dowożący dzieci musi być ogrzewany, a na stopniach wejściowych do pojazdu nie może zalegać lód i nie mogą one być śliskie. Szczególną uwagę należy zwrócić podczas wchodzenia, schodzenia i przeprowadzania dzieci, w celu zapewnienia bezpieczeństwa. W przypadku awarii pojazdu Wykonawca podstawi niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 60 minut od zgłoszenia awarii, pojazd spełniający właściwe wymagania techniczne w ruchu drogowym. W przypadku niemożności zrealizowania przewozu Wykonawca pokryje dodatkowo koszty przewozu wynikłe z wykonania usługi przez podmiot zastępczy wybrany przez Zamawiającego. Składający ofertę zobowiązany jest przyjąć, zaakceptować i wypełnić warunki wykonania zamówienia dotyczące bezpieczeństwa transportu oraz wykorzystywać przy realizacji zamówienia środki transportu spełniające wymagania techniczne określone w przepisach prawa powszechnie obowiązującego, a w szczególności: - ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2200 ze zm.), - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2016 ze zm.), - ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 1983 ze zm .), - ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r., poz. 1990 ze zm.), jak również zabezpieczyć w przypadku awarii pojazdu, pojazd zastępczy spełniający ww. wymagania techniczne oraz posiadać zawarte ubezpieczenie OC i NW pojazdów służących do wykonywania zamówienia. W okresie realizacji zamówienia Wykonawca musi posiadać zezwolenie uprawniające przewoźnika do wykonywania przewozów regularnych lub regularnych specjalnych na terenie Gminy Bełchatów. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany będzie przed zawarciem umowy do przedłożenia powyższego zezwolenia. 3) Warunek zatrudnienia: a) Zamawiający, działając na podstawie art. 29 ust. 3a Prawo Zamówień Publicznych wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22§1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.), o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej. Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga aby zatrudniona osoba/osoby wykonywała/y czynności w realizacji zamówienia, tj. - w zakresie obsługi autobusów/ busów przez kierowców odwożących dzieci szkolne. b) Wykonawca zobowiązuje się że pracownicy świadczący w/w usługi będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. c) Wykonawca zobowiązuje się utrzymać w/w poziom zatrudnienia kierowcy przez cały okres realizacji zamówienia. d) W przypadku rozwiązania umowy z kierowcą Wykonawca obowiązany jest zatrudnić w jego miejsce innego kierowcę, spełniającego kryterium zatrudnienia. e) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby/osób wykonującej czynności w literze a). Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów. f) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w literze a) czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osoby/osób wykonującej czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonuje osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem rodzaju umowy o pracę i /wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; - ewentualnie na żądanie Zamawiającego zaświadczenie właściwego oddziału ZUS lub inne dokumenty potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę. g) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. h) Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli spełniania w/w warunku na każdym etapie realizacji usługi. i) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w literze a) czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości 500 zł za każdy dzień niezrealizowania obowiązku zatrudnienia wobec jednej osoby wykonującej czynności w literze a). j) Niezłożenie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej wskazane w literze a) czynności i skutkować będzie naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w umowie. k) W przypadku realizacji zamówienia przez wybranego Wykonawcę przy udziale Podwykonawców, Wykonawca zobowiązany będzie do zawarcia umowy/umów z Podwykonawcą/Podwykonawcami. Zakres dotyczący zatrudnienia zawarty został w projekcie umowy, stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60112000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W zakresie warunku, o którym mowa powyżej Zamawiający wymaga posiadania aktualnej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: (Numeracja jak w SIWZ) 1.2. Ponadto do oferty należy załączyć: 1) Wypełniony Formularz oferty przetargowej, wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ. 3.1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów. 1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – szczegóły w § 9 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2) Wykonawca, który polega za zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów jw., kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty. 3.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców. 1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (art. 23 ustawy Pzp): a) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania; b) zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika należy załączyć do oferty pełnomocnictwo; c) dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców; d) kopie dokumentów dotyczących odpowiednio tych wykonawców są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez tych wykonawców. 2) Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się, zostanie wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 4. Pozostałe informacje. 4.1. Ocena warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie oświadczeń i dokumentów przewidzianych w ustawie Prawo zamówień publicznych i Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126), na zasadzie spełnia/nie spełnia. 4.2. Wszystkie dokumenty należy złożyć w formie oryginału, kopii potwierdzonej notarialnie lub kopii poświadczonej za zgodność zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upoważnionego do reprezentacji przedstawiciela Wykonawcy. 4.3. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający nie wyraża zgody na odstąpienie od zasady prowadzenia postępowania w języku polskim, o którym mowa w art. 9 ust. 3 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach