Przetargi.pl
Przetarg nieograniczony pn. Bieżące remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych na obszarze powiatu kwidzyńskiego.

Starostwo Powiatowe w Kwidzynie ogłasza przetarg

  • Adres: 82-500 Kwidzyn, Kościuszki
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 556465000 , fax. 556465002
  • Data zamieszczenia: 2019-03-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Kwidzynie
    Kościuszki 29 B
    82-500 Kwidzyn, woj. pomorskie
    tel. 556465000, fax. 556465002
    REGON: 17081802000000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przetarg nieograniczony pn. Bieżące remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych na obszarze powiatu kwidzyńskiego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na remontach cząstkowych nawierzchni dróg powiatowych nr: 3140G, 3141G, 3142G, 3143G, 3144G, 3145G, 3146G, 3147G, 3201G, 3202G, 3203G, 3204G, 3205G, 3206G, 3207G, 3208G, 3209G, 3210G, 3211G, 3212G, 3213G, 3214G, 3215G, 3217G, 3218G, 3219G, 3220G, 3221G, 3222G, 3223G, 3224G, 3225G, 3226G, 3227G, 3228G, 3229G, 3230G, 3231G, 3232G, 3233G, 3234G, 3235G, 3236G, 3237G, 3238G, 3240G, w zakresie prac: 1. Remont nawierzchni masą asfaltową o średniej grubości 5 cm Zakres robót obejmuje w szczególności: a) wykonanie oznakowania zgodnego z przepisami Kodeksu Drogowego remontowanego odcinku drogi, b) oczyszczenie uszkodzonych miejsc z usunięciem rumoszu na pryzmę lub załadunkiem na środki transportowe, c) ogrzanie i skropienie naprawionego miejsca bitumem w ilości 0,5 – 1,0 kg./m2 d) ręczne rozścielenie mieszanki mineralno-bitumicznej w 1 lub 2 warstwach w zależności od głębokości uszkodzeń, e) zagęszczenie poszczególnych warstw ułożonej mieszanki., f) uszczelnienie złączy bitumem z obsypaniem kruszywem. Łączna planowana ilość do wykonania – 500,00 m2 2. Wykonanie warstwy ścieralnej z asfaltobetonu o średniej grubości 5 cm Zakres robót obejmuje w szczególności: a) wykonanie oznakowania zgodnego z przepisami Kodeksu Drogowego remontowanego odcinku drogi, b) oczyszczenie remontowanych miejsc z usunięciem zanieczyszczenia na pryzmę lub załadunkiem na środki transportowe, c) ogrzanie i skropienie naprawionego miejsca bitumem w ilości 0,5 – 1,0 kg./m2 d) mechaniczne rozścielenie mieszanki mineralno bitumicznej, e) zagęszczenie ułożonej mieszanki walcem, f) uszczelnienie złączy bitumem z obsypaniem kruszywem g) uzupełnienie zawyżonego pobocza na szerokości min. 75 cm wzdłuż krawędzi jezdni Łączna planowana ilość do wykonania – 7700,00 m2 3. Wykonanie warstwy wiążącej z asfaltobetonu o średniej grubości 4 cm Zakres robót obejmuje w szczególności: a) wykonanie oznakowania zgodnego z przepisami Kodeksu Drogowego remontowanego odcinku drogi, b) oczyszczenie remontowanych miejsc z usunięciem zanieczyszczenia na pryzmę lub załadunkiem na środki transportowe, c) ogrzanie i skropienie naprawionego miejsca bitumem w ilości 0,5 – 1,0 kg./m2 d) mechaniczne rozścielenie mieszanki mineralno bitumicznej, e) zagęszczenie ułożonej mieszanki walcem Łączna planowana ilość do wykonania – 1200,00 m2 4. Wykonanie warstwy podbudowy z asfaltobetonu o średniej grubości 4 cm Zakres robót obejmuje w szczególności: a) wykonanie oznakowania zgodnego z przepisami Kodeksu Drogowego remontowanego odcinku drogi, b) oczyszczenie remontowanych miejsc z usunięciem zanieczyszczenia na pryzmę lub załadunkiem na środki transportowe, c) ogrzanie i skropienie naprawionego miejsca bitumem w ilości 0,5 – 1,0 kg./m2 d) mechaniczne rozścielenie mieszanki mineralno bitumicznej, e) zagęszczenie ułożonej mieszanki walcem Łączna planowana ilość do wykonania – 1200,00 m2 5. wykonanie warstwy wyrównawczej z asfaltobetonu o średniej grubości 3 cm Zakres robót obejmuje w szczególności: a) wykonanie oznakowania zgodnego z przepisami Kodeksu Drogowego remontowanego odcinku drogi, b) oczyszczenie remontowanych miejsc z usunięciem zanieczyszczenia na pryzmę lub załadunkiem na środki transportowe, c) ogrzanie i skropienie naprawionego miejsca bitumem w ilości 0,5 – 1,0 kg./m2 d) mechaniczne rozścielenie mieszanki mineralno bitumicznej, e) zagęszczenie ułożonej mieszanki walcem Łączna planowana ilość do wykonania – 1200,00 m2 6. Wykonanie podbudowy z tłucznia o grubości 20 cm Zakres robót obejmuje w szczególności: a) wykonanie oznakowania zgodnego z przepisami Kodeksu Drogowego remontowanego odcinku drogi, b) wbudowanie i zagęszczenie kruszywa, Łączna planowana ilość do wykonania – 1200,00 m2 7. Wykonanie warstwy odsączającej z piasku o grubości 10 cm Zakres robót obejmuje w szczególności: a) wykonanie oznakowania zgodnego z przepisami Kodeksu Drogowego remontowanego odcinku drogi, b) wbudowanie i zagęszczenie kruszywa, Łączna planowana ilość do wykonania – 1200,00 m2 8. Korytowanie wraz z wywózką urobku na głębokość 10 cm Zakres robót obejmuje w szczególności: a) wykonanie oznakowania zgodnego z przepisami Kodeksu Drogowego remontowanego odcinku drogi, b) wykonanie wykopu, c) załadunek i wywiezienie urobku z wykopu Łączna planowana ilość do wykonania – 1200,00 m2 9. Frezowanie nawierzchni bitumicznej Zakres robót obejmuje w szczególności: a) wykonanie oznakowania zgodnego z przepisami Kodeksu Drogowego remontowanego odcinku drogi, b) skrawanie górnej warstwy nawierzchni asfaltowej, c) załadunek i wywiezienie destruktu, d) wbudowanie destruktu bitumicznego na drodze wskazanej przez Zamawiającego Łączna planowana ilość do wykonania – 1200,00 m2 10. Regulacja wysokości studzienek kanalizacyjnych Zakres robót obejmuje w szczególności: a) wykonanie oznakowania zgodnego z przepisami Kodeksu Drogowego remontowanego odcinku drogi, b) nacięcie nawierzchni drogi i odkucie nawierzchni przy studni lub kratce, c) załadunek i wywiezienie rumszu d) regulacja studni lub kratki do wysokości nawierzchni jezdni e) ułożenie masy asfaltobetonowej Łączna planowana ilość do wykonania – 20 szt. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonywania przesunięć ilości zlecanych remontów pomiędzy poszczególnymi kategoriami (technologiami) zgodnie z potrzebami, z zachowaniem łącznej ceny ofertowej Wykonawcy z formularza cenowego. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa mapa sieci dróg Powiatowych stanowiąca załącznik nr 1 do SIWZ oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych- załącznik nr 2 do SIWZ. 3.Zamawiający zastrzega, aby zastosowane materiały posiadały ważne aprobaty techniczne, certyfikaty bezpieczeństwa i atesty higieniczne. 4.Zamawiający dopuszcza przy realizacji zamówienia zastosowanie urządzeń i materiałów równoważnych co do jakości i surowców użytych do ich wykonania do materiałów i urządzeń podanych w dokumentacji przetargowej pod warunkiem ich zatwierdzenia przez Zamawiającego. 5.Jeśli w dokumentach składających się na dokumentację przetargową, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, Zamawiający - w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. 6.Gdziekolwiek w dokumentacji przetargowej występują odniesienia do Polskich Norm, dopuszczalne jest stosowanie odpowiednich norm krajów Unii Europejskiej, w zakresie przyjętym przez polskie prawodawstwo. 7.Wszędzie tam, gdzie w dokumentacji przetargowej, przy opisie zastosowanych materiałów wskazano znaki towarowe, patenty lub pochodzenie przyjmuje się, że mogą być zastosowane materiały równoważne. Wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia ma charakter jedynie przykładowy i użyty jest w celu określenia standardów jakościowych i klasy, wymaganych w odniesieniu do stosowanych materiałów. W przypadku, gdy powoływane normy i przepisy są państwowe lub odnoszą się do konkretnego kraju lub regionu, mogą być również stosowane inne odpowiednie normy zapewniające równy lub wyższy poziom wykonania niż powołane normy lub przepisy. 8.1 Wykonawca zobowiązuje się, że osoby wykonujące czynności określone w punkcie 8.2, realizujące przedmiot zamówienia z ramienia Wykonawcy lub Podwykonawcy będą w okresie realizacji umowy zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.), dalej zwanym KP. Wykonawca jest zobowiązany w umowach z Podwykonawcami zamieścić zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia osób wykonujących te czynności na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów KP oraz egzekwować od Podwykonawców sankcje z tytułu nie wywiązania się z tego obowiązku 8.2Wymóg o którym mowa w punkcie 8.1 dotyczy czynności wykonywanych w trakcie realizacji zamówienia w szczególności: 1. Oznakowanie odcinka robót 2. Przygotowanie miejsca ubytku, wyboju, nawierzchni lub studni do naprawy, w tym rozbiórka nawierzchni 3. Spryskanie miejsca naprawy szybkorozpadową kationową emulsją asfaltową, jeśli przewidują to specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych 4. Regulacja studni lub kratki do wysokości nawierzchni jezdni lub rozłożenie mieszanki mineralno–asfaltowej/kruszywa 5. Zagęszczenie wbudowanej mieszanki/kruszywa 6. Uszczelnienie asfaltową masą zalewową w miejscu połączenia krawędzi, jeśli przewidują to specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych 7. Obmiar wykonanych robót remontowych 8. Demontaż oznakowania odcinka robót w/w czynności polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 KP. Zgodnie z treścią art. 22 § 1 Kodeksu Pracy przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. 8.3 W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 8.2 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, przy zachowaniu anonimizacji, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 8.4 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 8.2 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy, 8.5. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 8.2 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 8.2 czynności. 9.6. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 15 000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych, 00/100) przed upływem terminu składania ofert, 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669). Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto PBS w Kwidzynie nr rachunku 38-8300-0009-0013-5294-2000-0050, z dopiskiem na przelewie: „Przetarg nieograniczony pn. Bieżące remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych na obszarze powiatu kwidzyńskiego. 3. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa wyżej, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 4. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 5. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 7. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta składa się z: 1) Formularza Ofertowego (wzór formularza ofertowego określony został w Załączniku nr 4 do SIWZ); 2) Formularz cenowy – załącznik nr 4A do SIWZ 4) Oryginału pełnomocnictwa udzielonego osobom podpisującym ofertę, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika z dokumentów rejestrowych; 5) Oświadczenia wstępnego zgodnie z art. 25a ust. 1 ustawy pzp, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu- zgodnie z Rozdziałem VII niniejszej SIWZ- załącznik nr 5 do SIWZ; 6) Zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy)- załącznik nr 6 do SIWZ; 7) Podwykonawcy (jeżeli dotyczy)- załącznik nr 9 do SIWZ; 8)Potwierdzenie wpłaty wadium. 2. Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy pzp. Przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. Informacja o zastrzeżeniu dokumentów stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa należy podać również w Formularzu Ofertowym (Załącznik nr 4 do SIWZ). 3. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 4. Przedłożenie przed podpisaniem umowy dokumentów potwierdzających uprawnienia osób do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w zakresie określonym w rozdziale V pkt 1 ppkt 2) lit. c) SIWZ. 5. Wykonawca zostanie wezwany o dopełnienie formalności, o których mowa wyżej oraz uzgodnienie ostatecznej treści umowy w oparciu o wzór umowy załączony do SIWZ Załącznik- nr 3 do SIWZ , a także uzgodnienie innych kwestii koniecznych do sprawnego jej zawarcia. Podpisanie umowy z wybranym Wykonawcą nastąpi zgodnie z art. 94 ustawy Pzp. Umowa zostanie podpisana w siedzibie Zamawiającego. 6. Brak przedłożenia wyżej wymienionych dokumentów stanowi podstawę do uznania, iż Wykonawca uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 10 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach