Przetargi.pl
Przetarg nieograniczony na wykonanie Zadania pn.: „Budowa instalacji fotowoltaicznej dachowej o mocy 49,92 kWp”

Zakład Zagospodarowania Odpadów Komunalnych w Adamkach k. Radzynia Podlaskiego Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 21-300 Radzyń Podlaski, Biała
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. (83) 311-70-61, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2020-12-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Zagospodarowania Odpadów Komunalnych w Adamkach k. Radzynia Podlaskiego Sp. z o.o.
    Biała 185 B
    21-300 Radzyń Podlaski, woj. lubelskie
    tel. (83) 311-70-61, , fax. -
    REGON: 60627212000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://zzok-adamki.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Komunalna spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przetarg nieograniczony na wykonanie Zadania pn.: „Budowa instalacji fotowoltaicznej dachowej o mocy 49,92 kWp”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie Zadania pn. „Budowa instalacji fotowoltaicznej dachowej o mocy 49,92 kWp w miejscowości Biała”. Inwestycja obejmuje wykonanie kompletnej dachowej instalacji fotowoltaicznej w oparciu o moduły fotowoltaiczne monokrystaliczne, na obiekcie znajdującym się w siedzibie Zamawiającego, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym realizację dostaw wraz z montażem i instalacją, w tym robót budowlanych. Uwaga: Zamawiający informuje, iż wskazana powyżej moc instalacji przewidziana do uzyskania jest mocą minimalną instalacji. Faktyczna moc wykonanej instalacji uzależniona jest od doboru oferowanych przez Wykonawcę paneli i nie może przekroczyć 50 kWp. 2. Miejsce realizacji Inwestycji: siedziba Zamawiającego. 3. Przedmiot zamówienia we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) określony jest kodami: 09331200-0 Słoneczne moduły fotoelektryczne 09332000-5 Instalacje słoneczne 31200000-8 Aparatura do przesyłu i eksploatacji energii elektrycznej 31600000-2 Sprzęt i aparatura elektryczna 51000000-9 Usługi instalowania (z wyjątkiem oprogramowania komputerowego) 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 4. Zadanie polega na wykonaniu kompletnej dachowej instalacji fotowoltaicznej i obejmuje w szczególności: 1) montaż specjalnie obliczonego i przygotowanego pod dach systemu montażowego dachowego wykonanego z aluminium oraz stali nierdzewnej; 2) montaż modułów fotowoltaicznych monokrystalicznych; 3) montaż falownika; 4) podłączenie strony DC do inwertera i przeprowadzenie odpowiednich pomiarów elektrycznych stringów; 5) podłączenie strony AC do istniejącej rozdzielni w budynku, na której zostanie wykonana instalacja fotowoltaiczna; 6) uzyskanie przez Wykonawcę Zadania w imieniu Zamawiającego wszelkich warunków, opinii, ekspertyz, uzgodnień, decyzji i zezwoleń niezbędnych do wykonania prac objętych Zadaniem i ukończenia Zadania; 7) zakupienie, dostawę i montaż niezbędnych materiałów i zrealizowanie dostaw oraz zrealizowanie niezbędnych robót budowlanych i instalacyjnych; 8) wykonanie prób sprawdzających prawidłowe działanie instalacji; 9) uruchomienie instalacji i regulacje; 10) wykonanie dokumentacji powykonawczej; 11) uzyskanie przez Wykonawcę Zadania wszelkich decyzji i zezwoleń oraz dokonanie zgłoszeń i uzgodnień koniecznych do dopuszczenia Zadania do użytkowania; 12) wykonanie niezbędnych szkoleń obsługi. 5. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania zabezpieczenia przeciwpożarowego (w tym opracowania i uzgodnienia dokumentacji z zakresu zabezpieczenia przeciwpożarowego), uwzględniającego w szczególności poniższe wymogi: 1) wykonanie instalacji fotowoltaicznej dachowej na budynku, montaż modułów fotowoltaicznych na konstrukcji do dachów skośnych, a okablowanie stałoprądowe będące pod napięciem zostanie poprowadzone do budynku w miejscu zamontowania falownika fotowoltaicznego, 2) należy przewidzieć optymalizatory mocy do każdego z modułów fotowoltaicznych, które po odcięciu zasilania do budynku lub falownika obniżą napięcie w szeregu do bezpiecznego w tym przypadku do 1V DC. Obniżone napięcie na optymalizatorach mocy powinno zawsze wystąpić w jednej z poniższych sytuacji: wyłącznik główny instalacyjny budynku jest wyłączony, wyłącznik instalacyjny jest wyłączony, falownik jest wyłączony (wyłącznik ON/OFF jest w pozycji OFF), optymalizator mocy wyposażony w czujnik temperatury wykryje temperaturę powyżej 85 °C, 3) falowniki fotowoltaiczne muszą być wyposażone w pasywne i aktywne zabezpieczenia przed pracą wyspową. W przypadku wyłączenia zasilania lub anomalii parametrów falownik zawiesi pracę i rozłączy się od sieci zgodnie z nastawami granicznych wartości napięć i częstotliwości, 4) instalacja fotowoltaiczna musi być wyposażona w zabezpieczenia nadprądowe spełniające ochronę przed skutkami przeciążeń i zwarć (zabezpieczenie przeciwpożarowe) oraz w ochronę przeciwprzepięciową po stronie AC i DC chroniącą przed przepięciami na skutek wyładowania atmosferycznego oraz przepięciami łączeniowymi, 5) zabezpieczenia muszą być zamontowane w skrzynce, która posiada cechy spełniające normy przeciwpożarowe, 6) w instalacji muszą być zastosowane systemy ze zintegrowaną funkcją bezpiecznego napięcia zapewniają bezpieczne rozłączenie instalacji w sytuacji zagrożenia bądź podczas wykonywania prac konserwacyjnych lub serwisowych, obniżające napięcie do bezpiecznego poziomu i ograniczające ryzyko porażeniem prądem, 7) opracowanie przez Wykonawcę plan dla ekip gaśniczych z pokazaniem drogi dojazdowej oraz rzut uwzględniający rozmieszczenie modułów i poprowadzenie okablowania DC i AC. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym parametry Zadania inwestycyjnego i szczegóły rozwiązań technicznych, zawarty jest w dokumentacji technicznej stanowiącej zał. nr 8 do SIWZ. 7. Przebieg prac związanych z wykonywaniem przedmiotem zamówienia nie może w sposób istotny zakłócić bieżącej pracy Zakładu Zamawiającego. 8. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności z: 1) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.); 2) ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 215 z późn. zm.); 3) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1219 z późn. zm.); 4) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.); 5) ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 833 z późn. zm.); 6) ustawą z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 261 z późn. zm.). 9. Wynagrodzenie Wykonawcy będzie miało charakter ryczałtowy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia, przeanalizowania i skalkulowania ilości prac (dostaw i robót) do wykonania według dokumentacji technicznej. Wykonawca zobowiązany jest do obliczenia wynagrodzenia ryczałtowego na podstawie wiedzy technicznej, dokumentacji technicznej, własnej oceny z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych prac do wykonania Zadania. Warunki płatności określa Wzór umowy stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ. 10. Zamówienie musi być realizowane zgodnie z warunkami umowy, której wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ, jest integralną częścią niniejszej dokumentacji i zapisy w niej zawarte traktuje się jako warunki udzielenia zamówienia. 11. Minimalne wymagane okresy gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia zostały określone w Dokumentacji technicznej (zał. nr 8 do SIWZ) oraz wzorze umowy (zał. nr 5 do SIWZ). 12. Zaleca się, aby przed przygotowaniem i złożeniem oferty Wykonawca dokonał wizji lokalnej obszaru stanowiącego teren budowy. Wizję lokalną przewidziano w dni robocze (tj. od poniedziałku do piątku), w godzinach od 08.00 do 14.00. Zainteresowani Wykonawcy proszeni są o zgłoszenie wniosku dokonania wizji lokalnej na numer tel. (83) 311-70-61 lub adres e-mail: biuro@zzok-adamki.pl 13. Jeśli w dokumentacji przetargowej wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, Zamawiający – w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt – dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. W przypadku opisania przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia poprzez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego. UWAGA: Jeżeli Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały – Wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania (arg. na podstawie sentencji wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 14 października 2013 r. [sygn. akt: KIO 2315/13]). Zgodnie z art. 30 ust. 5 PZP, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczany przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09331200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 2.000,00 PLN (słownie PLN: dwa tysiące). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Warunki wniesienia wadium - wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. Wadium wnoszone w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać następujące wymogi: 1) być wystawione na Zamawiającego, 2) zawierać w swej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej i nieodwołalnej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego, zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 PZP; 3) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – obejmować zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań opisanych w art. 46 ust. 4a i 5 PZP każdego z tych Wykonawców. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr rachunku bankowego 27 8046 0002 2001 0104 1163 0002 z dopiskiem: - Wadium do przetargu na budowę dachowej instalacji fotowoltaicznej - Znak sprawy: 8/ZP/2020 6. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w Rozdz. VIII ust. 5, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 7. Zamawiający dopuszcza składanie do oferty dokumentów z Rozdz. VIII ust. 3 pkt 2-5 SIWZ tylko w formie oryginałów. 8. Warunki zwrotu wadium – Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a PZP. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Termin ważności wadium musi być zgodny z terminem związania ofertą. 10. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie je w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. DOKUMENTY SKŁADANE WRAZ Z OFERTĄ: 1. Wraz z ofertą, Wykonawca ma obowiązek złożyć: 1) aktualne na dzień składania ofert Oświadczenie, zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SIWZ, w celu wstępnego potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu i nie podlega wykluczeniu; 2) uzupełniony formularz ofertowy, zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ; 3) uzupełniony formularz oferty technicznej, zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ (oryginał); 4) jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - pełnomocnictwo, określające zakres umocowania podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy; 5) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - o ile dotyczy; 6) w przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna – oryginał dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia) – o ile dotyczy. 2. Wykonawca w sytuacji, gdy będzie polegał na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a PZP, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Ze zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Oświadczenie wskazane w ust. 1 pkt 1 składa każdy z tych Wykonawców. Dokumenty te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje dotyczące tych podmiotów w Oświadczeniu wstępnym, o którym mowa w ust. 1 pkt 1. 5. Zamawiający żąda także, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieścił informacje dotyczące tych podwykonawców w Oświadczeniu wstępnym, o którym mowa w ust. 1 pkt 1. B. OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY DOTYCZĄCE PRZYNALEŻNOŚCI WYKONAWCY DO TEJ SAMEJ GRUPY KAPITAŁOWEJ. 1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. 2. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, Wykonawca wraz ze złożeniem oświadczenia, o którym mowa w ust. 1, może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3. Dokumenty, o których mowa powyżej w Rozdz. VI cz. C SIWZ, składa z osobna każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach