Przetargi.pl
Przetarg nieograniczony na wykonanie remontu konserwatorskiego wieży ratuszowej w Paczkowie (czyszczenie muru, roboty tynkarskie, konserwacja detali architektonicznych, odtworzenie elementów kamiennych, konserwacja tarcz zegara, stolarki drzwiowej)

Gmina Paczków ogłasza przetarg

  • Adres: 48-370 Paczków, Rynek 1
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 4316791 , fax. 77 439 02 96
  • Data zamieszczenia: 2015-04-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Paczków
    Rynek 1 1
    48-370 Paczków, woj. opolskie
    tel. 77 4316791, fax. 77 439 02 96
    REGON: 00052937353321
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.paczkow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przetarg nieograniczony na wykonanie remontu konserwatorskiego wieży ratuszowej w Paczkowie (czyszczenie muru, roboty tynkarskie, konserwacja detali architektonicznych, odtworzenie elementów kamiennych, konserwacja tarcz zegara, stolarki drzwiowej)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przetarg nieograniczony na wykonanie remontu konserwatorskiego wieży ratuszowej w Paczkowie (czyszczenie muru, roboty tynkarskie, konserwacja detali architektonicznych, odtworzenie elementów kamiennych, konserwacja tarcz zegara, stolarki drzwiowej). Remont konserwatorski wieży od poziomu galerii do szczytu (czyszczenie muru, roboty tynkarskie, konserwacja detali architektonicznych, odtworzenie elementów kamiennych) obejmuje: 1. prace rozbiórkowe i przygotowawcze tj. rozbiórkę uszkodzonych i niestabilnych elementów, oczyszczenie z pyłów i luźnych elementów, 2. wykonanie wzmocnień stalowych i zbrojeń odtwarzanych elementów, 3. prace konserwatorskie - odtworzenie elementów kamiennych, 4. prace dekarskie - wykonanie nowych obróbek blacharskich i pokrycia z blachy miedzianej, 5. prace malarskie - zabezpieczenia elementów stalowych i drewnianych, wykończenie powierzchni. Remont konserwatorski wieży od przyziemia do poziomu galerii (czyszczenie muru, roboty tynkarskie, konserwacja detali architektonicznych, tarcz zegara, stolarki drzwiowej) obejmuje: 1. prace przygotowawcze polegające na bezwzględnym usunięciu z elewacji wieży wszystkich zniszczonych i zdegradowanych wypraw tynkarskich. Powyższe prace należy wykonać pod nadzorem autorskim. Wszystkie zachowane detale architektoniczne należy oczyścić z odwzorowaniem profilu oraz formy. Detale kamieniarskie Wykonawca oczyści z cementowych uzupełnień i wstawek oraz delikatnie umyje parą wodną pod ciśnieniem. 2. prace przygotowawcze na schodach i spoczniku (istniejące schody przed wejściem zachodnim należy umyć parą wodną pod ciśnieniem, a następnie rozebrać stopnice i spocznik pod balustradę. Mur pod stopnicami i spocznikiem dokładnie oczyścić, 3. wykonanie izolacji i posadzki schodów oraz spocznika (zachowane mury schodów i pod spocznikiem należy przemurować cegłą pełną na szczelnej zaprawie mineralnej). Wykonawca wykona podkład ze szczelnej 5 - 7 cm zaprawy mineralnej, a na niej ułoży zachowane i oczyszczone kamienne płyty granitowe. Zakres prac obejmuje także odtworzenie zwieńczenia północnego słupka balustrady, 4. roboty tynkarskie i odtworzenie detalu, 5. konserwację i uzupełnienie architektonicznych elementów kamiennych, 6. konserwację i uzupełnienie elementów rzeźbiarskich (herbu biskupiego, głowic, półkolumienek i portalu zachodniego), 7. prace konserwatorskie stolarki drzwiowej, 8. prace dekarskie i impregnacyjne, 9. prace wykończeniowe i malarskie. Miejsce realizacji przedmiotu zamówienia: Rynek 1, 48-370 Paczków Wykonawca robót jest zobowiązany do zabezpieczenia i utrzymania terenu robót na własny koszt. Wszelkie opłaty związane z budową oraz wykonaniem wszystkich przyłączy ciążą w całości na wykonawcy robót. Uwarunkowania szczegółowe: a) Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia z zachowaniem należytej staranności, w oparciu o obowiązujące przepisy, zgodnie ze sztuką budowlaną i najlepszą praktyką zawodową. b) Warunki wykonania i odbioru robót budowlanych określone zostały w opisach technicznych, dołączonej do SIWZ dokumentacji oraz w przedmiarze robót. c) Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie realizacji robót budowlanych i w jego okolicy. W cenie oferty należy uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późniejszymi zmianami), dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów lub urządzeń innego producenta. Wszelkie materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów (produktów) ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Po zakończeniu robót budowlanych, wykonawca dostarczy komplet dokumentacji powykonawczej, oświadczenia wykonawcy, oświadczenia kierownika budowy, dziennik budowy, atesty, deklaracje, gwarancje oraz inne dokumenty wymagane obowiązującymi przepisami prawa. Wykonawca na żądanie zamawiającego ma obowiązek na bieżąco okazywać wszystkie dokumenty dotyczące prowadzonego zadania, m. in. zamówienia materiału oraz dokumenty potwierdzające ich dostarczenie. Wykonawca wraz z kierownikiem budowy będzie brał udział w radach budowy, które odbywać się będą, w siedzibie zamawiającego lub na placu budowy, po uprzednim zwołaniu ich przez Zamawiającego
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 7.000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100 groszy) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późniejszymi zmianami). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaci przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Strzelinie nr konta: 97 9588 0004 1720 0000 2000 0030. 4. W przypadku przelewu wadium na konto Zamawiającego do oferty należy dołączyć kserokopię przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem (dokument polecenia przelewu nie jest dowodem wniesienia wadium). 5. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie będzie znajdować się na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, musi być ona gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, - w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężnej należy złożyć w ofercie oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium. 8. Z postępowania wykluczeni zostaną Wykonawcy, których oferty nie zostaną zabezpieczone wadium. 9. Zwrot, żądanie ponownego wniesienia lub utrata wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późniejszymi zmianami). 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisana umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie wzmaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, - w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Warunki płatności
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.paczkow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach