Przetargi.pl
Przetarg nieograniczony na: udzielenie osobom uprawnionym tj: uczniom Szkoły im. Jana Pawła II w Sitnicy, Szkoły Podstawowej w Bugaju, Szkoły Podstawowej im. Stefana Czarnieckiego w Racławicach, Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Grudnej Kępskiej oraz Zespołu Szkół Nr 2 w Bieczu - Szkoła Podstawowa Nr 2 i Gimnazjum Nr 2 w Bieczu gorącego posiłku w ramach realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 38-340 Biecz, ul. Tysiąclecia 5
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 13 447 00 41 , fax. 13 447 00 41
  • Data zamieszczenia: 2013-12-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Tysiąclecia 5 5
    38-340 Biecz, woj. małopolskie
    tel. 13 447 00 41, fax. 13 447 00 41
    REGON: 00401105800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przetarg nieograniczony na: udzielenie osobom uprawnionym tj: uczniom Szkoły im. Jana Pawła II w Sitnicy, Szkoły Podstawowej w Bugaju, Szkoły Podstawowej im. Stefana Czarnieckiego w Racławicach, Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Grudnej Kępskiej oraz Zespołu Szkół Nr 2 w Bieczu - Szkoła Podstawowa Nr 2 i Gimnazjum Nr 2 w Bieczu gorącego posiłku w ramach realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie oraz dostawa osobom uprawnionym tj: uczniom Szkoły im. Jana Pawła II w Sitnicy, Szkoły Podstawowej w Bugaju, Szkoły Podstawowej im. Stefana Czarnieckiego w Racławicach, Szkoły im. Marii Konopnickiej w Grudnej Kępskiej oraz zespołu Szkół Nr 2 w Bieczu - Szkoła Podstawowa Nr 2 i Gimnazjum Nr 2 w Bieczu gorącego posiłku w ramach realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje zapewnienie tj: przygotowanie oraz dostawę jednego gorącego posiłku dziennie dla uczniów Szkoły im. Jana Pawła II w Sitnicy, Szkoły Podstawowej w Bugaju, Szkoły Podstawowej im. Stefana Czarnieckiego w Racławicach, Szkoły im. Marii Konopnickiej w Grudnej Kępskiej oraz zespołu Szkół Nr 2 w Bieczu - Szkoła Podstawowa Nr 2 i Gimnazjum Nr 2 w Bieczu. 3. Posiłek ma być wydany uczniom z terenu Gminy Biecz wskazanym przez Miejsko - Gminny Ośrodek pomocy Społecznej w Bieczu zwany w treści SIWZ MGOPS tj: Zamawiającego. Lista zawierająca liczbę uczniów objętych pomocą z podziałem na szkoły zostanie przekazana przez Zamawiającego na trzy dni przed rozpoczęciem żywienia. W przypadku zmiany liczby uczniów objętych pomocą w postaci posiłku, aktualizacja listy zostanie przekazana Wykonawcy najpóźniej w dniu poprzedzającym przygotowanie i dostawę posiłków w zmienionej liczbie. 4. Posiłek będzie wydany przez pracownika szkoły w naczyniach będących własnością szkoły. 5. Pomoc winna być udzielana 5 razy w tygodniu, od poniedziałku do piątku w okresie od 07.01.2014 r. do 27.06.2014 r. z wyłączeniem dni wolnych od nauki szkolnej tj: przerw świątecznych, ferii szkolnych, dni ustawowo i dodatkowo wolnych od nauki szkolnej przy czym okres udzielania pomocy każdemu uczniowi zostanie określony w decyzji administracyjnej, wydanej przez MGOPS w Bieczu osobie zainteresowanej tj: opiekunowi ucznia. 6. Pomoc winna być udzielana na podstawie listy zawierającej liczbę uczniów objętych pomocą w postaci posiłku z podziałem na szkoły wydanej Wykonawcy w dniu zawarcia umowy oraz ewentualnych aktualizacji listy wydanej Wykonawcy, w trakcie trwania umowy, w terminie wskazanym w piśmie najpóźniej w dniu poprzedzającym przygotowanie i dostawę posiłków w zmienionej liczbie. 7. Zamówienie dotyczy przygotowania i dostawy minimalnie 7 500 posiłków w całym okresie wykonywania zamówienia i może ulec zwiększeniu do maksymalnie 10 000 posiłków w całym okresie wykonywania zamówienia. Wskazana zmiana może nastąpić na skutek zwiększenia liczby posiłków w szczególności w przypadku zwiększenia się liczby uczniów potrzebujących pomocy. Zmiana liczby posiłków w granicach przewidzianych w zdaniu pierwszym nie będzie stanowiła zmiany umowy. 8. Posiłki muszą posiadać wymaganą przepisami kaloryczność i muszą być sporządzone zgodnie z wymogami sztuki kulinarnej dla żywienia zbiorowego, przepisami prawa, winny spełniać normy żywieniowe oraz sanitarno - epidemiologiczne. 9. Posiłki winny być przygotowywane ze świeżych produktów spożywczych, posiadających aktualne terminy przydatności do spożycia. Zamawiający nie dopuszcza sporządzania posiłków z proszku ani półproduktów. 10. Posiłki mają być różnorodne, przy zachowaniu niepowtarzalności tego samego dania w ciągu jednego tygodnia (5 dni nauki szkolnej). 11. Zamawiający wymaga dostarczenia jadłospisów Dyrektorom szkół na dany tydzień najpóźniej 7 dni przed tygodniem, w którym będą dostarczane posiłki, z podziałem na następujące dane: nazwa dania, gramatura gotowego posiłku z podziałem na części składowe wyrażone w gramach. Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu w sporządzone jadłospisy. 12. Jadłospis tygodniowy winien obejmować jedno gorące danie dziennie w postaci: zupa (2 razy w tygodniu), danie mięsne wraz z kompotem (2 razy w tygodniu), danie jarskie wraz z kompotem (1 raz w tygodniu). Zupa winna być podana z ziemniakami, fasolą, makaronem, ryżem, chlebem itp. Danie mięsne winno składać się z: ziemniaków lub zamiennika tj: kaszy, makaronu, ryżu itp. mięsa oraz surówek, danie jarskie to np. naleśniki, pierogi itp. 13. Gramatura dań winna wynosić min. 500 gram na porcję, w przypadku drugiego dania, przy czym w przypadku dania mięsnego, porcja mięsa niemniej niż 100 gram oraz 500 ml. w przypadku zupy. Kompot niemniej niż 200 ml. Oferowany asortyment ma być zgodny z zapotrzebowaniem na wartości energetyczne i odżywcze młodego organizmu. 14. Wykonawca zapewni właściwą wysokość temperatury potraw tj: zupy co najmniej 75 stopni C, drugie danie co najmniej 63 stopni C, a surówki nie wyżej niż 40 stopni C. 15. Wykonawca zobowiązany jest do codziennego odbioru odpadów pokonsumpcyjnych, niezależnie od ich ilości. 16. Przygotowanie oraz dostawę posiłków należy wykonywać z należytą starannością, przy zachowaniu odpowiednich norm higieny i wymagań sanitarnych, oraz przestrzeganiu norm ilościowych. Posiłki muszą być sporządzone zgodnie z wymogami sztuki kulinarnej i sanitarnej dla żywienia zbiorowego. Świadczenie usług żywieniowych winno być zgodne z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2010 r. Nr 136, poz. 914 ze zm.) oraz zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego i Instytutu Żywności i Żywienia w sprawie norm wyżywienia i żywienia, jakie obowiązują w zakładach żywienia zbiorowego oraz jakości zdrowotnej żywności, z uwzględnieniem zaleceń dotyczących: a) wyposażenia (stan techniczny i sanitarny pomieszczeń i urządzeń), b) personelu (kwalifikacje i niezbędne badania lekarskie), c) cyklu produkcyjnego i jego poszczególnych etapów (przestrzegania zasad sanitarno - higienicznych na każdym etapie: produkcji posiłków, wydawania posiłków, składowania i magazynowania produktów, przewozu posiłków), d) w zakresie jakości usług (w sposób gwarantujący jakość posiłków zgodną z zalecanymi normami dotyczącymi zawartości składników pokarmowych zapewniając różnorodność diety, właściwy stan dostarczania posiłków tj: posiłki winny być gorące, świeże, smaczne i estetyczne), 17. Rozliczenie finansowe Wykonawcy z Zamawiającym odbywać się będzie na podstawie faktycznie dostarczonych posiłków i ich ceny jednostkowej w miesięcznym okresie rozliczeniowym na podstawie faktury VAT/rachunku wraz z załącznikiem w postaci list zawierających liczbę rzeczywiście przygotowanych i dostarczonych posiłków z podziałem na szkoły, sporządzonych przez Wykonawcę i zatwierdzonych przez Dyrektora placówki. W przypadku wzmożonej zachorowalności lub nieobecności uczniów, Zamawiającemu przysługuje prawo do ograniczania ilości posiłków z zastrzeżeniem dokonania uprzedzenia Wykonawcy co najmniej z jednodniowym wyprzedzeniem. 18. Posiłki mają być wydawane raz dziennie do poszczególnych placówek w godzinach: dla uczniów Szkoły im. Jana Pawła II w Sitnicy - 10.45, Szkoły Podstawowej w Bugaju - 10.20, Szkoły Podstawowej im. Stefana Czarnieckiego w Racławicach - 11.00, Szkoły im. Marii Konopnickiej w Grudnej Kępskiej - 10.00,.oraz zespołu Szkół Nr 2 w Bieczu - Szkoła Podstawowa Nr 2 i Gimnazjum Nr 2 w Bieczu - 10.30. Szczegółowy harmonogram dostarczania posiłków do poszczególnych szkół stanie ustalony z Wykonawcą przy podpisaniu umowy (Załącznik Nr 1 do umowy). 19. Dostawa posiłków odbywać się będzie środkiem transportu Wykonawcy i na jego koszt i ryzyko. Wykonawca dołączy do oferty wykaz środków transportu dopuszczonych do przewozu posiłków przez Inspekcję Sanitarną wraz z dokumentem, z którego wynika zgoda Inspekcji Sanitarnej na przewóz posiłków. Wykaz środków transportu stanowi Załącznik Nr 7 do SIWZ. Każdorazowo na prośbę Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Książki kontroli sanitarnej. 20. Naczynia transportowe, w których jest żywność muszą być czyste, bez uszkodzeń, bez znaczących zmian fizycznych mogących przyczynić się do zagrożenia epidemiologicznego a pojemniki zamykane szczelnie, tak aby podczas transportu posiłki w formie płynnej nie uległy rozlaniu oraz posiadające właściwości do utrzymania odpowiedniej temperatury posiłków. 21. Wykonawca odpowiedzialny będzie za właściwe przechowywanie środków spożywczych, utrzymanie temperatury i innych warunków przechowywania, stan opakowań i naczyń itd. higienę produkcji, sposób transportu posiłków. 22. Osoby przygotowujące oraz dostarczające posiłki winny mieć aktualne badania lekarskie oraz ubranie robocze (fartuch, czepek itp.). 23. W razie stwierdzenia braków lub niezgodności w dostawie Wykonawca ma obowiązek dostarczyć posiłek zgodnie z zamówieniem w ciągu godziny. W przypadku awarii lub innych nieprzewidzianych zdarzeń Wykonawca jest zobowiązany zapewnić posiłki o nie gorszej jakości z innych źródeł na swój koszt. 24. Odpowiedzialność za ciągłość żywienia ponosi Wykonawca. 25. Obowiązkiem wykonawcy jest pobranie i przechowywanie próbek pokarmowych ze wszystkich przygotowanych i dostarczonych posiłków, każdego dnia z oznaczeniem daty, godziny, zawartości próbki pokarmowej z podpisem osoby odpowiedzialnej za pobieranie tych próbek. 26. Wykonawca jest zobowiązany posiadać ważną decyzję (zezwolenie, opinię, protokół) lub inny dokument właściwego Inspektora Sanitarnego o dopuszczenie do przygotowania posiłków w zbiorowym żywieniu, w tym zezwolenie na prowadzenie cateringu. Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu w posiadana przez Zamawiającego dokumentację. 27. Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za przestrzeganie zasad wynikających z systemu HACCP oraz zapewnienie właściwej jakości zdrowotnej żywności, a także za przestrzeganie zasad dotyczących przygotowania i dostawy posiłków zgodnie z wymogami i przepisami sanitarno - epidemiologicznymi. 28. W przypadku zatrucia pokarmowego jedzeniem dostarczonym przez Wykonawcę, Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wywołane zatruciem koszty leczenia ucznia oraz powstałą z tego tytułu szkodę, a w przypadku pokrycia tych kosztów przez Zamawiającego, Zamawiającemu przysługuje roszczenie zwrotne do Wykonawcy. 29. Wykonawca usługi, na podstawie kalkulacji własnej, może dokonać sprzedaży posiłków innym osobom nieobjętym niniejszym zamówieniem tj: uczniom, nauczycielom, pracownikom szkół itp. z zastrzeżeniem jednak iż uczniowie nieobjęci niniejszym zamówieniem, wykupujący samodzielnie posiłek otrzymają posiłek w cenie równej podanej w ofercie. 30. Oferowana cena jednego posiłku winna uwzględniać wszelkie koszty, w szczególności koszt przygotowania, transportu, rozładunku i wniesienia posiłków do szkoły oraz odbiór resztek po posiłkach. 31. Zamawiający zastrzega możliwość przeprowadzenia wizytacji kontrolnych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. 32. Zamawiający zastrzega sobie prawo badań higienicznych, sprawdzania gramatury i zgodności posiłków z jadłospisem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 555240009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wrotamalopolski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach