Przetargi.pl
Przetarg nieograniczony na „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3 200 000,00 na pokrycie deficytu budżetowego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”

Gmina Gościeradów ogłasza przetarg

  • Adres: 23275 Gościeradów, Gościeradów
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 158 381 105 , fax. 158 381 140
  • Data zamieszczenia: 2018-05-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gościeradów
    Gościeradów 61
    23275 Gościeradów, woj. lubelskie
    tel. 158 381 105, fax. 158 381 140
    REGON: 83040964300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bipgoscieradow.bipgmina.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przetarg nieograniczony na „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3 200 000,00 na pokrycie deficytu budżetowego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis ogólny przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa: udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy Gościeradów przeznaczonego na pokrycie deficytu budżetowego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w kwocie 3 200 000,00 zł (słownie: trzy miliony dwieście tysięcy zł 00/100). 2. Kredyt postawiony do dyspozycji Zamawiającego od następnego dnia po podpisaniu umowy. Realizacja kredytu nastąpi w dwóch transzach: a. I transza 2 200 000,00 zł. do dnia 15.06.2018 b. III transza 1 000 000,00 zł. do dnia 25.07.2018 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo zaciągnięcia kredytu w kwocie mniejszej oraz prawo odstąpienia od wykorzystania kwoty kredytu lub jej części bez dodatkowych opłat. 4. Zgodnie z harmonogramem spłaty rat kapitałowych, który stanowi załącznik nr 1 do SIWZ Zamawiający zobowiązuje się spłacać kapitał kredytu wraz z odsetkami banku w okresach kwartalnych poczynając od miesiąca września 2018 r do ostatniego roboczego dnia każdego kwartału. Karencja w spłacie odsetek od uruchomienia kredytu do 30.09.2018 r. Do wyliczenia odsetek od kredytu należy zastosować kalendarz rzeczywisty. 5. Oprocentowanie kredytu zmienne w stosunku rocznym oparte o zmienną stawkę WIBOR 3M (obowiązującą na ostatni dzień roboczy kwartału poprzedzającego kwartał spłaty) powiększone o stałą marżę Banku 6. Koszt kredytu na dzień składania ofert stanowić będzie: 1) prowizja przygotowawcza wyrażona w złotych, w wartościach zapisanych w ofercie – płatna w dniu zawarcia umowy, 2) odsetki od wykorzystanego kredytu naliczone kwartalnie, stanowiące sumę stałej marży banku i zmiennej stopy procentowej opartej o WIBOR 3M podany na koniec miesiąca (obowiązującą na 30.04.2018 r. tj. 1,70 %). 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu oraz możliwość przesunięcia spłaty rat kredytu maksymalnie do dwóch lat bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 8. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ. 9. Zabezpieczenie udzielonego kredytu: weksel własny in blanco wystawiony przez Gminę Gościeradów wraz z deklaracją wekslową. Na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika. 10. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacji przez Kredytodawcę Zamawiający dołącza następujące dokumenty finansowe do niniejszego postępowania. 1) opinia RIO o przedłożonym przez Wójta Gminy sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Gościeradów - za rok 2017, 2) opinia RIO o przedłożonym projekcie budżetu Gminy Gościeradów na rok 2018, 3) opinia RIO o planowanej kwocie długu Gminy Gościeradów na 2018 r, 4) opinia RIO o przedłożonym projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gościeradów, 5) oświadczenie o nie zaleganiu w podatkach i o nie zaleganiu w płaceniu składek na ubezpieczenia społeczne, 6) informacja dotycząca zobowiązań finansowych z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek wg stanu na dzień 31.03.2018 r., 7) opinię RIO o możliwości spłaty kredytu długoterminowego zaciągniętego przez Gminę Gościeradów na pokrycie deficytu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. Sprawozdania finansowe mające wpływ na ocenę zdolności kredytowej zamawiającego umieszczone są na stronie http://bipgoscieradow.bipgmina.pl/ 11. Przed podpisaniem umowy Zamawiający zobowiązuje się dostarczyć: 1) aktualne zaświadczenia z ZUS i US, 2) zaświadczenie o nadaniu NIP i REGON, 3) dokumenty wyboru Wójta i powołania Skarbnika 12. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 § 1 pkt. 4 i 5 kp 13. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 14. Oznaczenie zgodnie z CPV: 66113000-5
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia musi spełniać warunek udziału w postępowaniu dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia ww. warunku: 1) w celu wykazania spełnienia warunku Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej. 2) Warunek oceniony zostanie i uznany za spełniony jeżeli Wykonawca złoży (na wezwanie zamawiającego) zezwolenie na prowadzenia działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, w tym do realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 ze zm).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawcy zobowiązani są wraz z ofertą złożyć następujące dokumenty i oświadczenia: 1) Oświadczenia wstępne o których mowa w sekcji VIII SIWZ. 2) Pełnomocnictwo do podpisania ofert, jeżeli prawo do podpisywania oferty nie wynika z dokumentów dostępnych Zamawiającemu. 3) Pełnomocnictwo do reprezentowania w danym postępowaniu w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę powinny być podpisane przez pełnomocnika). Pełnomocnictwa, o których mowa w pkt. 2 i 3 powinny być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach