Przetargi.pl
przeprowadzenie szkoleń pracowników SP ZOZ Państwowego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Rybniku

SPZOZ Państwowy Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Rybniku ogłasza przetarg

  • Adres: 44-201 Rybnik, ul. Gliwicka
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 324 328 138 , fax. 324 328 169
  • Data zamieszczenia: 2020-12-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: SPZOZ Państwowy Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Rybniku
    ul. Gliwicka 33
    44-201 Rybnik, woj. śląskie
    tel. 324 328 138, fax. 324 328 169
    REGON: 29293600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://psychiatria.com

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    przeprowadzenie szkoleń pracowników SP ZOZ Państwowego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Rybniku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie cyklu szkoleń dla pracowników SP ZOZ Państwowego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Rybniku w podziale na następujące grupy tematyczne: A. Szkolenie z poprawnego wykonywania opieki nad pacjentem Liczba uczestników - 60 osób czas jednego szkolenia 1 dzień - 7 godzin (szkolenie w grupach 3÷12 osób w zależności od możliwości Zamawiającego). Szkolenie praktyczne z nauki technik podnoszenia pacjentów z elementami odciążenia układu mięśniowo-szkieletowego. Ważne staje się, aby personel medyczny miał odpowiednią wiedzę zasad dotyczących bezpieczeństwa. Szkolenia ma na celu minimalizację ryzyka występowania urazów mięśniowo - szkieletowych u personelu medycznego. Masa pacjentów przekracza dopuszczalne określone w przepisach normy dźwigania ciężarów przez kobiety, ale nie tylko urazy są związane z ciężarem, bowiem ciało człowieka jest nieporęczne do przemieszczania i niestabilne, a niektórzy pacjenci mogą zachowywać się w trakcie przemieszczania nieprzewidywalnie, zatem jest ważne, aby czynności wykonywane przez personel medyczny były wykonywane z zachowaniem zasad minimalizujących mikrourazy, przy powtarzającym się wykonywaniu czynności. Cena za usługę musi uwzględniać wszystkie wymagania Zamawiającego określone w SIWZ oraz obejmować wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należnej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. Minimalny zakres szkolenia: 1) część teoretyczna zajęć ma być prowadzona w formie wykładów, pokazów, prezentacji multimedialnych, dyskusji; 2) część praktyczna zajęć ma być prowadzona w formie ćwiczeń, pokazów z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu do przemieszczania (podnośniki, deski ślizgowe, łatwoślizgi, sprzęt do pielęgnacji chorych); 3) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkoleń tj.: ekran, rzutnik, projektor multimedialny, laptop oraz profesjonalny sprzęt do przemieszczania pacjenta; 4) kluczowe zagadnienia szkolenia - części teoretycznej . a) zachowanie neutralnej pozycji kręgosłupa podczas wszystkich procedur medycznych i wykonywanych czynności życia codziennego; b) umiejętności stosowania tzw. krótkiej dźwigni; c) aktywacja mięśni obręczy miedniczej i mięśni kończyn dolnych (przeniesienie obciążeń statycznych wygenerowanych przez układ terapeuta – pacjent z odcinka lędźwiowego pracownika na obręcz biodrową w kierunku większej liczby ogniw łańcucha biokinematycznego); d) prowadzenie i kontrolowanie ruchu przez pracownika, w taki sposób, żeby unikać spontanicznego chwytu ze strony pacjenta. B. Szkolenie ze walki z stresem Liczba uczestników - 60 osób, czas jednego szkolenia 1 dzień - 7 godzin (szkolenie w grupach 3÷12 osób w zależności od możliwości Zamawiającego). Szkolenie skierowane do kadry medycznej i pracowników administracji. Pracownicy na tych stanowiskach wykonują swoje obowiązki w warunkach stresu i są poddawani wielu sytuacjom stresogennym, a stan podwyższonego napięcia może utrzymywać się przez długi czas, dotyczy to wszystkich szczebli ponieważ osoby te pracują z człowiekiem chorym, ale i nierzadko nie w pełni sił fizycznych. Szkolenie przedstawiające techniki relaksacyjne, podczas którego można zdobyć odpowiednią wiedzę pozwalającą na zrozumienie mechanizmu stresu, jego działania i funkcji oraz poznanie technik opanowania i radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Szkolenie zostanie podzielone na grupy dostosowane dla poszczególnych szczebli i uwzględni specyfikę pracy. Szkolenie będzie zawierało elementy z zakresu zachowań asertywnych promujące podstawowe techniki umiejętnego odmawiania, prowadzenia dyskusji, przedstawiania opinii i oceny (diagnozy) zachowując równowagę w respektowaniu praw własnych i innych. Szkolenie będzie zawierało elementy pokazujące praktyczne metody dające możliwość polepszenia samopoczucia poprzez zastosowanie technik relaksacyjnych. Zajęcia profilaktyczne prezentują zagrożenia i techniki zapobiegania wypaleniu zawodowemu. Cena za usługę musi uwzględniać wszystkie wymagania Zamawiającego określone w SIWZ oraz obejmować wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należnej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. Minimalny zakres szkolenia: 1) część teoretyczna zajęć ma być prowadzona w formie wykładów, pokazów, prezentacji multimedialnych, dyskusji; 2) część praktyczna zajęć ma być prowadzona w formie ćwiczeń, pokazów z wykorzystaniem symulowanych sytuacji; 3) kluczowe zagadnienia szkolenia – część teoretycznej i warsztatowej: a) koncepcja stresu- czym jest?, co go wywołuje? – teoria i autodiagnoza; b) ocena dotychczasowej strategii panowania nad stresem i emocjami - zdiagnozowanie własnego poziom tolerancji oraz reakcji na negatywne bodźce; c) metody radzenia sobie ze stresem – wprowadzenie i ćwiczenia pozwalające na odkrycie indywidualnego stylu; d) ograniczania stresu i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu – wprowadzenie i dyskusja; e) praktyczne metody polepszania samopoczucia poprzez zastosowanie technik relaksacyjnych- ćwiczenia; f) wypalenie zawodowe – czym jest? Jak rozpoznać sygnały ostrzegawcze, bądź objawy syndromu? Teoria i autodiagnoza; g) przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu - opracowanie indywidualnego planu- ćwiczenia; 4) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkoleń tj.: ekran, rzutnik, projektor multimedialny i laptop oraz inne niezbędne na etapie szkolenia. C. Szkolenie dla pracowników kuchni Liczba uczestników szkolenia 36 czas jednego szkolenia 2 dni - 14 godzin (szkolenie w grupach 3÷12 osób w zależności od możliwości Zamawiającego) Do najczęstszych czynników powodujących wypadki na kuchni należą: poparzenia (kontakt z gorącymi powierzchniami i produktami), poślizgnięcia i upadki (mokre i tłuste powierzchnie), urazy skóry na skutek kontaktu z ostrymi nożami, ostrymi elementami przedmiotów i urządzeń kuchennych. Uciążliwością jest także hałas powstający przy pracy niektórych urządzeń kuchennych (możliwość wywoływania bólu głowy, uczucia zmęczenia). Szkolenie wraz z warsztatami praktycznymi oparte na faktycznych wypadkach mających miejsce na kuchni i przy transporcie posiłków w ostatnich latach. Kontuzje, przecięcia, złamania, czy poparzenia powodują wysoką absencję w pracy, a drobniejsze urazy znacznie wpływają na efektywność pracownika i ograniczenia w wykonywanych czynnościach. Szkolenie będzie obejmowało zagadnienia dotyczące czynników ryzyka związanego z ręcznymi pracami wykonywanymi na kuchni i mechanizmy powstawania urazów, zasady bezpiecznego podnoszenia i przenoszenia ciężkich, gorących przedmiotów (pokaz przez instruktora), odpowiednie metody pracy w zależności od zadania i warunków środowiska pracy (jednoosobowo – w dwie osoby, z wykorzystaniem podestu, na stojąco – na siedząco), stosowanie narzędzi oraz mechanicznego sprzętu pomocniczego, dobór narzędzi do wykonywanych czynności, wpływ bałaganu i nieporządku w miejscu pracy na możliwość doznania urazów. Praktyczna część szkolenia będzie oparta na eliminacji dotychczasowych nawyków, a zakup wyposażenia i urządzeń wpłynie na poprawę bezpieczeństwa pracy będzie stanowił spójną całość w poprawie ergonomii warunków pracy. Cena za usługę musi uwzględniać wszystkie wymagania Zamawiającego określone w SIWZ oraz obejmować wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należnej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. Minimalny zakres szkolenia: 1) część obserwacyjna winna zostać przeprowadzona przez doświadczonego trenera który przez minimum 2 ustalone z Zamawiającym dni przez co najmniej 1 godzinę obserwował będzie prace na kuchni aby na podstawie zaobserwowanych błędów przeprowadzić część praktyczną szkolenia; 2) część teoretyczna i praktyczna zajęć ma być prowadzona w formie ćwiczeń, pokazów, prezentacji multimedialnych, dyskusji z wykorzystaniem sprzętu znajdującego się w kuchni Zamawiającego; 3) kluczowe zagadnienia szkolenia - części teoretycznej i warsztatowej: a) potknięcia, poślizgnięcia, upadki, urazy, spowodowane spadającymi i przemieszczającymi się przedmiotami - jak im zapobiegać; b) wysokie i niskie temperatury, zagrożenie porażeniem prądem; c) zagrożenia biologiczne, chemiczne i ochrona skóry; d) ochrona przed zranieniem ostrymi przedmiotami; e) zagrożenie związane z transportem ręcznym i pracą w pozycji stojącej - elementy ergonomii pracy; f) inne zagrożenia - charakter kuchni – żywienie zbiorowe dla blisko 1000 osób każdego dnia. Wykonawca pokrywa koszty wynajmu Sali u Zamawiającego wynoszące 100,00 zł brutto za godzinę zgodnie z Zarządzeniem 39A/2019/CEN/6. 2. Kod i nazwa zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): - 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe. 3. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w Projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 9 do SIWZ. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert równoważnych. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy PZP. Zamawiający nie przewiduje wybierać najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80000000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert (zaksięgowane na rachunku Zamawiającego) w wysokości 1 500,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PEKAO S.A. o/Rybnik 24 1240 4272 1111 0000 4835 2352, z adnotacją „Wadium do DZz.380.3.29.2020.DTg.401”. Zaleca się dołączenie do oferty dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu, a następnie wraz z plikami stanowiącymi ofertę skompresowanie do jednego pliku archiwum (ZIP). 4. UWAGA: Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na ww. rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib; 2) kwotę gwarancji; 3) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …………… - do dnia ……………”; 4) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 Ustawy PZP. Zamawiający nie dopuszcza możliwości umieszczenia w treści gwarancji klauzuli dotyczącej pośrednictwa podmiotów trzecich. 6. Wadium w formie innej niż pieniężna winno zostać załączone do oferty w oryginale w postaci elektronicznej i podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawiającego dokument zgodnie z reprezentacją. Następnie wraz z plikami stanowiącymi ofertę skompresować do jednego pliku archiwum (ZIP). 7. Wadium musi zabezpieczyć ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 8. Wadium nie może zawierać klauzuli zwalniającej gwaranta od odpowiedzialności w skutek zwrotu dokumentu gwarancji.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawierać: 1) Formularz oferty sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ; 2) Formularz cenowy sporządzony i wypełniony wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ; 3) oświadczenia, o których mowa w pkt. VIII.1. SIWZ, sporządzone i wypełnione według wzorów stanowiących Załączniki nr 3 i 4 do SIWZ; 4) zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt. VII.3. i 7. SIWZ, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SIWZ - jeżeli Wykonawca polega na zdolności podmiotu trzeciego; 5) Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ; 6) w przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, oryginał dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia); 7) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców występujących wspólnie), o ile ofertę składa pełnomocnik.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach