Przetargi.pl
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu Modernizacja systemu doskonalenia kadr szkół zawodowych w Małopolsce z komponentem ponadnarodowym, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX; Działanie 9.4. Sprawa znak: MSD- ZP/271/6/2014

Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ogłasza przetarg

  • Adres: 30-003 Kraków, ul. Lubelska 23
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 623-76-56, 623 76 46 , fax. 12 623 77 41
  • Data zamieszczenia: 2014-02-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
    ul. Lubelska 23 23
    30-003 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 623-76-56, 623 76 46, fax. 12 623 77 41
    REGON: 12138578500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mcdn.edu.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu Modernizacja systemu doskonalenia kadr szkół zawodowych w Małopolsce z komponentem ponadnarodowym, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX; Działanie 9.4. Sprawa znak: MSD- ZP/271/6/2014
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu Modernizacja systemu doskonalenia kadr szkół zawodowych w Małopolsce z komponentem ponadnarodowym, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX; Działanie 9.4. 2.Zamówienie publiczne udzielane jest zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych w trybie przetargu nieograniczonego. 3. Opis przedmiotu zamówienia 3.1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu Modernizacja systemu doskonalenia kadr szkół zawodowych w Małopolsce z komponentem ponadnarodowym, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX; Działanie 9.4.; 3.2. Opis projektu objętego audytem zewnętrznym: a) Projekt realizowany jest przez Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli z partnerem ponadnarodowym Thuringer Institut fur Lehrerfortbildung Lehrplanentwicklung und Medien (Turyngia), Anniesland College of Further Education (Szkocja). Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytet IX; Działanie 9.4; Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013. b) Celem projektu jest dostosowanie kwalifikacji kadr pedagogicznych zawodowych do wymogów związanych ze strategicznymi kierunkami rozwoju regionów Małopolski w zakresie kształcenia zawodowego. c) Uczestnikami projektu są nauczyciele szkół zawodowych w Małopolsce oraz osoby administracyjne systemu oświaty (łącznie 2 687 osoby). d) Okres realizacji projektu: 01.01.2010 - 31.12.2014 e) Wartość projektu: 11 496 440,00 zł. 3.3. Głównym celem audytu jest sprawdzenie czy realizacja projektu przebiega zgodnie z uchwałą nr 1172/10 z dnia 7 października 2010 w sprawie realizacji projektu Modernizacja systemu doskonalenia kadr szkół zawodowych w Małopolsce wdrażanego w ramach Priorytetu IX Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Zasadami realizacji projektu, przepisami prawa polskiego i Unii Europejskiej, wytycznymi dla POKL i innymi dokumentami programowymi POKL oraz czy wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowane. Audyt zewnętrzny ma prowadzić do sprawdzenia wiarygodności danych, zarówno liczbowych jak i opisowych, zawartych w przedstawionych przez beneficjenta dokumentach związanych z realizowanym projektem. 3.4. Zakres zadań wykonawcy obejmuje: 3.4.1. W pierwszej fazie realizacji zamówienia, po zapoznaniu się z dostępną dokumentacją oraz po spotkaniu z Zamawiającym lub jego przedstawicielami, Wykonawca winien przygotować i przedstawić Zamawiającemu do akceptacji w terminie do 4 dni roboczych od dnia zawarcia umowy Programu audytu, zawierającego szczegółową metodologię prowadzenia audytu, a w szczególności: a) określenie celu i przedmiotowego zakresu audytu, b) kryteria oceny, c) metodykę i etapy realizacji zadania audytowego (obejmującą w szczególności techniki i sposób przeprowadzenia zadania oraz dokumenty niezbędne do dokonania ustaleń w ramach audytu i sposób ich badania), d) szczegółowy harmonogram realizacji poszczególnych czynności audytowych, e) projekty list sprawdzających, f) wskazanie osób wytypowanych do wywiadów. Warunkiem przystąpienia przez Wykonawcę do przeprowadzenia audytu będzie uprzednie uzyskanie przez niego pisemnej akceptacji Programu audytu, która zostanie dokonana przez Zamawiającego w terminie 4 dni roboczych od daty otrzymania wyżej wymienionego Programu. 3.4.2. Sprawdzenie: a) czy beneficjent realizuje projekt zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie i obowiązującymi przepisami prawa (w szczególności w zakresie prawa zamówień publicznych oraz ochrony danych osobowych), b) czy beneficjent wdrożył zalecenia przeprowadzonych kontroli oraz usunął nieprawidłowości, jeśli takie zostały wykryte, c) czy beneficjent posiada ścieżkę audytu w zakresie finansowo-księgowym, d) poprawności księgowania wydatków poniesionych w ramach realizowanego projektu, oceny kwalifikowalności kosztów, sposobu ich dokumentowania i prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej, e) czy wydatki wykazane w dokumentach zostały rzeczywiście poniesione f) zgodności wniosków o płatność z księgami rachunkowymi beneficjenta w części dotyczącej projektu, g) wiarygodności sprawozdań z realizacji projektu przekazywanych przez beneficjenta, h) sposobu rekrutacji uczestników projektu (sprawdzenie kwalifikowalności 10% uczestników projektu poprzez odniesienie zapisów SZOP POKL 2007-2013, Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach PO KL) i) zgodności realizacji projektu z wnioskiem o dofinansowanie, w tym zgodności realizacji harmonogramu, j) sposobu promocji projektu, k) sposobu przechowywania i archiwizacji dokumentacji zgromadzonej w ramach realizowanego projektu. 3.4.3. Opracowanie Raportu z przeprowadzonego audytu a) Wykonawca będzie zobowiązany do sporządzenia Raportu wraz z opinią z realizacji audytu i dostarczenia go na swój koszt do siedziby Zamawiającego w trzech egzemplarzach, każdy w formie pisemnej w języku polskim z podpisami audytorów i osób uprawnionych do składania oświadczeń woli ze strony Wykonawcy oraz w jednym egzemplarzu na zabezpieczonym przed jakimikolwiek zmianami nośniku elektronicznym CD-ROM lub DVD-ROM. b) Raport wraz z opinią z audytu powinien zawierać w szczególności informację o rodzajach technik, które zastosowano podczas audytu, a także o zastosowanym doborze próby, a ponadto ocenę stanu faktycznego i wyniki badania audytowego, a w przypadku stwierdzenia uchybień bądź nieprawidłowości podczas realizacji Projektu powinien zawierać szczegółową analizę przyczyn i skutków tego stanu rzeczy oraz określenie potencjalnego ryzyka i zagrożeń wynikających z tych faktów dla realizacji Projektu. Szczegółowe dane, jakie powinien zawierać Raport z audytu określone są we wzorze raportu, który stanowi załącznik nr 10 do specyfikacji. W celu potwierdzenia zastosowania technik audytu, określonych w ofercie Wykonawcy, załączy on do Raportu potwierdzone za zgodność z oryginałem dokumenty potwierdzające zastosowane techniki audytowe oraz udokumentowanie metodologii doboru próby do badania. c) W terminie 7 dni roboczych od daty otrzymania Raportu z audytu Zamawiający będzie mieć prawo zgłoszenia Wykonawcy na piśmie zastrzeżeń i uwag do treści raportu. W terminie 7 dni roboczych od daty otrzymania zastrzeżeń lub uwag Zamawiającego Wykonawca będzie zobowiązany do ustosunkowania się na piśmie do tych zastrzeżeń lub uwag i do ewentualnego przedłożenia poprawionej wersji Raportu. 3.5. Audyt Projektu ma zostać przeprowadzony w imieniu Wykonawcy przez co najmniej dwie osoby: jedna posiadająca uprawnienia do wykonywania audytu przewidziane w art. 286 ustawy o finansach publicznych, druga musi posiadać uprawnienia biegłego rewidenta. Audyt powinien obejmować przede wszystkim analizę dokumentacji oraz stosowanych procedur wewnętrznych w odniesieniu do przekazywania, rozliczania otrzymanych środków oraz ich dokumentowania w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami i procedurami, ze szczególnym uwzględnieniem realizacji przyjętych celów i realizacji wytycznych oraz wniosku o dofinansowanie projektu. Do dyspozycji Wykonawcy zostaną przekazane wszystkie materiały źródłowe niezbędne do realizacji zamówienia. 3.6. Podczas realizacji audytu powinna zostać zweryfikowana próba ogółem poniesionych wydatków, pozwalająca wydać audytorowi wiążący raport w tym zakresie. W ramach audytu powinna również zostać zweryfikowana pozostała dokumentacja powstała w ramach realizacji zadań, która pozwoli wydać audytorowi opinię w sprawie prawidłowości realizacji Projektu i sporządzić Raport w tym zakresie. Raport powinien wskazywać próg istotności i poziom ufności zgodny z międzynarodowymi standardami. Wszystkie dokumenty będące rezultatem realizacji przez Wykonawcę Zamówienia powinny zostać oznaczone obowiązującymi logotypami Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i Unii Europejskiej wraz z towarzyszącą im informacją o współfinansowaniu z Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli realizacji zamówienia przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego na każdym jego etapie. Celem kontroli będzie potwierdzenie realizacji usługi zgodnie ze złożoną ofertą oraz zawartą umową. 3.7. Audyt powinien zostać przeprowadzony zgodnie z międzynarodowymi standardami audytu (International Standards of Auditing- ISA)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 792120003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 20 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mcdn.edu.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach