Przetargi.pl
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie pomieszczeń mieszkalnych ze zmianą sposobu użytkowania na pomieszczenia biurowe na I piętrze budynku mieszkalnego przy ul. Poniatowskiego 29 w Katowicach wraz z wymianą stolarki okiennej i drzwiowej - etap II.

Wyższy Urząd Górniczy ogłasza przetarg

  • Adres: 40055 Katowice, ul. Poniatowskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 736 17 04, 736 19 00 , fax. 327 361 705
  • Data zamieszczenia: 2018-04-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wyższy Urząd Górniczy
    ul. Poniatowskiego 31
    40055 Katowice, woj. śląskie
    tel. 32 736 17 04, 736 19 00, fax. 327 361 705
    REGON: 33224500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wug.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie pomieszczeń mieszkalnych ze zmianą sposobu użytkowania na pomieszczenia biurowe na I piętrze budynku mieszkalnego przy ul. Poniatowskiego 29 w Katowicach wraz z wymianą stolarki okiennej i drzwiowej - etap II.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie pomieszczeń mieszkalnych ze zmianą sposobu użytkowania na pomieszczenia biurowe na I piętrze budynku mieszkalnego przy ul. Poniatowskiego 29 w Katowicach wraz z wymianą stolarki okiennej i drzwiowej - etap II. Zamawiający, korzystając z prawa opcji, zgodnie z art. 34 ust. 5 ustawy, określa maksymalną wielkość przedmiotu zamówienia. Jednocześnie wskazuje, iż minimalny zakres przedmiotu zamówienia (część gwarantowana) dotyczy:  robót budowlanych i instalacyjnych - ETAP II (pomieszczenia P10-P15 bez pomieszczenia P12) - przedmiar stanowiący załącznik nr 3a do SIWZ;  wymiana stolarki okiennej i drzwiowej - przedmiar stanowiący załącznik nr 3b do SIWZ; Natomiast część objęta prawem opcji dotyczy:  roboty budowlane i instalacyjne – etap II opcja - przedmiar stanowiący załącznik nr 4a do SIWZ;  wymiany stolarki okiennej i drzwiowej – opcja - przedmiar stanowiący załącznik nr 4b do SIWZ; Warunkiem skorzystania przez zamawiającego z prawa opcji będzie posiadanie środków finansowych na zamówienie objęte prawem opcji. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji w niepełnym zakresie. Warunkiem uruchomienia przez zamawiającego prawa opcji jest złożenie pisemnego oświadczenia woli o korzystaniu z prawa opcji z jednoczesnym wskazaniem zakresu prawa opcji. W przypadku nieskorzystania przez zamawiającego z prawa opcji, wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Skorzystanie z prawa opcji, tj. złożenie oświadczenia, o którym mowa powyżej, nastąpi najpóźniej do dnia 30 września 2018 r. Po upływie tego terminu zamawiający nie będzie mógł skorzystać z prawa opcji. Postanowienia SIWZ odnoszące się do części gwarantowanej przedmiotu zamówienia znajdują odpowiednie zastosowanie do części objętej prawem opcji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna obejmująca projekt budowlano – wykonawczy, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ, specyfikacja techniczną wykonania i odbioru robót, stanowiąca załącznik nr 2 do SIWZ oraz przedmiary robót, stanowiące załącznik nr 3a i 3b do SIWZ (część gwarantowana) oraz 4a i 4b do SIWZ (część objęta prawem opcji). Przedmiot zamówienia nie obejmuje zakupu i montażu mebli wskazanych w dokumentacji projektowej. Budynek przy ul. Poniatowskiego 29 objęty jest ochroną konserwatorską na mocy decyzji Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 23.12.2012 r., o wpisie do rejestrów zabytków „A” pod numerem A/370/12 Historycznego układu urbanistycznego tzw. Południowej Dzielnicy Śródmieścia Katowic, składającego się z sieci ulic, układu parcel i zabudowy zawierającej zespół budowli secesyjnych, modernistycznych i funkcjonalistycznych, mieszkalnych, mieszkalno - użytkowych, użytkowych i sakralnych, wznoszonych głównie w latach 1900 – 1939. Na mocy w/w decyzji ochroną objęte są elementy zewnętrzne budynku oraz jego otoczenie. Prace będą prowadzone na podstawie decyzji o pozwoleniu na budowę nr 1205/15 z dnia 17 września 2015 r. wydanej z upoważnienia Prezydenta Miasta Katowic oraz na podstawie pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, tj. na podstawie pozwolenia nr 1516/2015 z dnia 16 lipca 2016 r. wydanego przez Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach. Przed przystąpieniem do wykonania prac objętych przedmiotem zamówienia, wykonawca powinien zapoznać się z obiektem, a ewentualne rozbieżności, które mogłyby powodować odstępstwa od dokumentacji przetargowej należy zgłosić zamawiającemu, który doprowadzi do ustalenia właściwych rozwiązań. Zamawiający zwraca szczególną uwagę na możliwość i celowość dokonania wizji lokalnej w miejscu planowanych robót, przed złożeniem oferty. Wizję lokalną można przeprowadzić od poniedziałku do piątku w godz. 10:00-14:00, po uprzednim uzgodnieniu terminu z Panem Wojciechem Więckiem – tel.: 32/ 736 17 02. Zamawiający przekaże wykonawcy teren robót oraz wskaże pozostające w jego dyspozycji przyłącza mediów w terminie trzech dni roboczych od dnia zawarcia umowy. Zamawiający przewiduje możliwość udostępnienia wykonawcy pomieszczeń do składowania materiałów i sprzętu. Wykonawca jest zobowiązany wykonywać wszystkie prace ściśle według otrzymanej dokumentacji przetargowej oraz zgodnie z obowiązującymi normami (określającymi ogólne zasady wykonania robót objętych przedmiotem zamówienia), przepisami bhp i przeciwpożarowymi, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej oraz instrukcjami zamawiającego oraz inspektora nadzoru inwestorskiego. Wykonawca jest zobowiązany wykonywać wszystkie prace zgodnie z ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2017r., poz. 2187). Wykonawca jest zobowiązany do odpowiedniego zabezpieczenia terenu robót. Prace będą wykonywane w obiekcie czynnym. Wykonawca jest zobowiązany do odpowiedniego zabezpieczenia terenu robót, aby prowadzone prace nie stanowiły zagrożenia dla osób przebywających w otoczeniu prowadzonych robót. Prace co do zasady prowadzone mają być w dni robocze do godziny 16:00. Po wcześniejszych ustaleniach stron prace mogą być również prowadzone po godzinie 16:00 oraz w dni wolne. Po wcześniejszych ustaleniach stron prace mogą być również prowadzone w systemie dwuzmianowym. Sposób prowadzenia prac musi być uzgodniony z zamawiającym. Wykonawca w trakcie realizacji robót będzie na bieżąco sprzątał, usuwał i utylizował we własnym zakresie i na własny koszt zbędne materiały, odpady, śmieci, gruz. Przy wykonywaniu robót należy stosować wyroby, które zostały dopuszczone do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie. Materiały powinny posiadać atesty lub certyfikaty oraz spełniać normy, o których mowa w dokumentacji przetargowej. Przed rozpoczęciem realizacji umowy, na żądanie zamawiającego, wykonawca jest zobowiązany przedłożyć do akceptacji zamawiającego wykaz materiałów przewidzianych do zastosowania. Wszystkie określenia i nazwy użyte w SIWZ są zgodne lub równoważne z Polskimi Normami, a w przypadku ich braku z normami branżowymi, warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót. Roboty muszą być wykonane zgodnie z wymaganiami obowiązujących przepisów, norm i instrukcji. Niewyszczególnienie jakichkolwiek obowiązujących aktów prawnych nie zwalnia wykonawcy od ich stosowania. Kontrola sposobu wykonywania robót prowadzona będzie przez pracowników zamawiającego na bieżąco. Wszelkie uwagi i nieścisłości będą wyjaśniane na bieżąco. W zależności od ustaleń roboty podlegają następującym etapom odbioru: - odbiór robót zanikających i ulegających zakryciu, - odbiór częściowy, - odbiór ostateczny (końcowy), - odbiór pogwarancyjny, dokonywanym przez zamawiającego po pisemnym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości do odbioru i na zasadach zawartych w umowie. Wykonawca składając ofertę określi w pełnych latach oferowany okres gwarancji na całość prac objętych przedmiotem zamówienia, w tym na zastosowane materiały i osprzęt, z zastrzeżeniem, że okres ten nie może być krótszy niż 3 lata. Okres gwarancji stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Zaoferowanie dłuższego niż 3 letni okres gwarancji na całość prac objętych przedmiotem zamówienia, w tym na zastosowane materiały i osprzęt, będzie zgodnie z pkt 17 SIWZ dodatkowo punktowane. Wymagany okres rękojmi za wady w odniesieniu do robót objętych przedmiotem zamówienia wynosi 3 lata. Okres gwarancji i rękojmi liczony będzie od dnia odbioru bez uwag całości robót. Gwarancja nie może zostać obwarowana przez wykonawcę żadnymi warunkami, od których spełnienia lub niespełnienia uzależniony jest okres jej trwania. Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania zamówienia podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców, jeśli są mu znani na etapie składania oferty. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. W sytuacji, gdy zamawiający w dokumentacji przetargowej użył przy opisie przedmiotu zamówienia znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, działanie takie miało na celu wyłącznie wskazanie oczekiwanych przez zamawiającego parametrów technicznych i jakościowych. Wykonawca w każdym przypadku może zaproponować materiały równoważne z tym, że oferowane produkty równoważne powinny posiadać parametry techniczne i jakościowe co najmniej takie, jak wskazane w dokumentacji przetargowej. Zamawiający, na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy wymaga, by osoby bezpośrednio realizujące czynności polegające na wykonywaniu robót budowlanych w zakresie: budowlanym (roboty rozbiórkowe i wykończeniowe), instalacyjnym (instalacje wentylacyjne, cieplne, wodociągowe, kanalizacyjne, elektryczne i telekomunikacyjne), zatrudnione były przez wykonawcę lub każdego z podwykonawców na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 108). Wymóg ten dotyczy osób bezpośrednio realizujących wskazane wyżej czynności, to jest tzw. pracowników fizycznych. Wymóg ten nie dotyczy osób kierujących robotami, wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie oraz dostawców. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony będzie do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących ww. czynności. Zamawiający w szczególności uprawniony jest do żądania od wykonawcy przedłożenia potwierdzonej za zgodność z oryginałem kserokopii druku ZUS RMUA dla pracownika lub przedłożenia kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem umowy o pracę zawartej z pracownikiem. Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia żądanych dokumentów w terminie wyznaczonym przez zamawiającego, nie krótszym jednak niż 7 dni kalendarzowych. Poświadczona za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopia druku ZUS RMUA lub kopia umowy o pracę powinna zostać zanonimizowana (pozbawiona danych osobowych) w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, w szczególności nie powinna zawierać adresu i nr PESEL pracownika. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. W przypadku naruszenia ww. obowiązku zatrudniania na umowę o pracę zamawiający naliczy karę umowną, której wysokość określona została we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ. Nieprzedłożenie przez wykonawcę na żądanie i w terminie wyznaczonym przez zamawiającego, nie krótszym jednak niż 7 dni kalendarzowych, potwierdzonej za zgodność z oryginałem zanonimizowanej kserokopii druku ZUS RMUA lub potwierdzonej za zgodność z oryginałem zanonimizowanej kserokopii umowy o pracę traktowane będzie jako niewypełnienie obowiązku zatrudniania pracowników na podstawie umowy o pracę i również skutkować będzie naliczeniem kar umownych w wysokości określonej we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ. Wykonawca odpowiedzialny będzie także za wykonanie tego obowiązku przez podwykonawców. Wobec powyższego zamawiający zaleca, aby wykonawca zobowiązał podwykonawców (np. poprzez wprowadzenie odpowiednich zapisów w umowach zawartych z podwykonawcami) do zatrudniania ww. osób na umowę o pracę. Ponadto, jeżeli w trakcie realizacji umowy zamawiający poweźmie wątpliwości lub wiedzę o niewykonywaniu tego obowiązku przez wykonawcę lub podwykonawcę, niezależnie od naliczenia kar umownych, będzie miał prawo do poinformowania Państwowej Inspekcji Pracy o niezatrudnianiu przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (DzTermin wykonania zamówienia W przypadku części gwarantowanej: Wykonanie zamówienia nastąpi w terminie 4 miesięcy od dnia przekazania wykonawcy terenu robót, jednak nie później niż do dnia 31 października 2018 r. Zamawiający przekaże wykonawcy teren robót w terminie trzech dni roboczych od dnia zawarcia umowy. Do dnia przekazania terenu robót wykonawca sporządzi i uzgodni z zamawiającym harmonogram rzeczowo – finansowy, który będzie stanowił integralną część umowy. W przypadku części objętej prawem opcji: Wykonanie zamówienia objętego prawem opcji nastąpi w termin od dnia uruchomienia prawa opcji do dnia 30 listopada 2018 r. W przypadku skorzystania przez zamawiającego z prawa opcji zostanie ono uruchomione najpóźniej do dnia 30 września 2018 r. Zamawiający nie ma obowiązku skorzystania z prawa opcji. Warunkiem skorzystania przez zamawiającego z prawa opcji będzie posiadanie środków finansowych na ten cel. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji w niepełnym zakresie. .U. z 2018 r., poz. 108).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie niniejszego warunku.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach