Przetargi.pl
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy Szastarka w 2018 r.

Gmina Szastarka ogłasza przetarg

  • Adres: 23225 Szastarka,
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 158 714 104 , fax. 158 714 130
  • Data zamieszczenia: 2018-11-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Szastarka
    23225 Szastarka, woj. lubelskie
    tel. 158 714 104, fax. 158 714 130
    REGON: 83040965000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.gminaszastarka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy Szastarka w 2018 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy Szastarka w roku 2018,w kwocie 1.600.000,00 zł na: - spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 483.605,99 PLN - finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 1.116.394,01 PLN. 2. Podstawowe dane o kredycie: 2.1. Pozostawienie w całości kredytu do dyspozycji zamawiającego w dniu 14 grudnia 2018 roku. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania części kredytu. 2.2 Okres spłaty kredytu do 31.12.2026 roku. Spłata równych rat kapitałowych następować będzie w okresach miesięcznych, w ostatnim dniu każdego miesiąca kalendarzowego. Za datę spłaty kredytu rozumie się datę wpływu środków na rachunek Wykonawcy, przy czym pierwsza płatność odsetek dokonana zostanie ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego począwszy od I. 2019 r. Okresy obrachunkowe liczone są od dnia zakończenia poprzedniego okresu obrachunkowego, ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu całkowitej spłaty kredytu. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub spłaty odsetek upływać będzie w dniu ustawowo wolnym od pracy, albo niebędącym dniem roboczym dla Wykonawcy, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeżeli spłata kredytu nastąpi w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty. 2.3 Terminy spłaty odsetek: raty odsetkowe płatne będą w terminach spłaty rat kapitałowych. 2.4 Oprocentowanie kredytu będzie wg zmiennej stopy procentowej ustalonej w oparciu o stawkę WIBOR dla jednomiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych powiększone o stałą w okresie kredytowania marżę Banku. 2.5 Opis sposobu obliczenia oprocentowania: zmienne oprocentowanie kredytu obliczane będzie na podstawie średniej arytmetycznej zmiennej stawki bazowej WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca kalendarzowego i stałej marży banku w stosunku rocznym przedstawionej w ofercie. Oprocentowanie ulega zmianie każdego 1-go dnia miesiąca kalendarzowego w okresie kredytowania według stawki WIBOR 1 M za poprzedni miesiąc kalendarzowy, również w stosunku do pierwszego okresu odsetkowego uwzględnia się miesiąc poprzedzający dzień zaciągnięcia kredytu. Wskazana w ofercie marża banku jest obowiązująca przez cały okres kredytowania. Do obliczenia oprocentowania przyjmuje się, że rok liczy 365 dni, a miesiąc rzeczywistą liczbę dni. 2.6 Do wyliczenia oprocentowania kredytu w ofercie należy przyjąć średnią stawkę bazową WIBOR 1M na dzień 19 listopada 2018 roku, stałą marżę banku oraz planowany harmonogram spłat kapitału. Naliczanie odsetek od kredytu odbywać się będzie w okresach miesięcznych. Bank zobowiązany jest do wyliczenia odsetek za każdy miesiąc i przesłania obciążenia do Zamawiającego. 2.7 Planowany harmonogram spłat kredytu w latach I. 2019 – XII.2026 zostanie dołączony przez Wykonawcę do oferty. 2.8 Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową (Zamawiający przewiduje złożenie podpisu Skarbnika Gminy na deklaracji wekslowej). 2.9 Zamawiający zastrzega sobie, że od przyznanego kredytu Bank nie pobierze dodatkowej prowizji od kredytu tj.: - prowizji przygotowawczej - prowizji od przyznanego kredytu - prowizji od wcześniejszej spłaty - prowizji od niewykorzystanej kwoty kredytu. Ponadto Bank nie będzie pobierał opłat dodatkowych nie wynikających bezpośrednio z umowy i przedłożonej oferty. 2.10 Kredytodawca nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu - wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek dodatkowych kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania (do dnia spłaty kredytu, a nie do końca trwania umowy). Zamawiający w okresie kredytowania zastrzega sobie prawo do zmiany terminów oraz wysokości rat spłaty kredytu, w takim przypadku Bank nie będzie pobierał opłat, prowizji bankowych oraz innych opłat manipulacyjnych. 2.11 Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w PLN. 2.12 Zamawiający udostępnia następującą dokumentację: a) Uchwała Nr XXXIX/207/2018 Rady Gminy Szastarka z dnia 10 stycznia 2018 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy Szastarka na 2018 (bip/prawo lokalne/Uchwały Rady), b)Uchwała Nr XXXIX/207/2018 Rady Gminy Szastarka z dnia 10 stycznia 2018 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego (bip/prawo lokalne/Uchwały Rady), c) Uchwała Nr XXXIX/208/2018 Rady Gminy w Szastarce z dnia 10 stycznia 2018 roku w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Szastarka (bip/prawo lokalne/Uchwały Rady), d) Uchwała Nr XLII/229/2018 Rady Gminy Szastarka z dnia 17 kwietnia 2018 roku w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej (bip/prawo lokalne/Uchwały Rady), e) Uchwała Nr XLIV/236/2018 Rady Gminy Szastarka z dnia 26 czerwca 2018 roku w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy Szastarka za 2017 rok (bip/prawo lokalne/Uchwały Rady), f) Uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie z dnia 5 listopada 2018 roku w sprawie opinii o możliwości spłaty planowanego do zaciągnięcia przez Gminę Szastarka kredytu w wysokości 1.600.000,00 PLN ( załącznik do siwz) g) Zarządzenie Nr 28/2017 Wójta Gminy Szastarka z dnia 31 marca 2017 roku w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za rok 2016 (bip/prawo lokalne/Zarządzenia) h) Zarządzenie Nr 22/2018 z dnia 28 marca 2018 roku Wójta Gminy Szastarka w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za rok 2017(bip/prawo lokalne/Zarządzenia) i) Sprawozdania finansowe za 2016 rok ( Rb27S, Rb28S, Rb N, Rb NDS, Rb Z, Rb PDP-(bip/budżet 2016) j) Sprawozdania finansowe za 2017 rok ( Rb27S, Rb28S, Rb N, Rb NDS, Rb Z, Rb PDP, (bip/budżet 2017) k) Sprawozdania finansowe za III kwartał 2018 roku ( Rb27S, Rb28S, Rb N, Rb NDS, RbZ, (bip/budżet 2018) l) Decyzja w sprawie nadania NIP; ( załącznik do siwz) ł) Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON; ( załącznik do siwz) m) Wykaz zaciągniętych zobowiązań Gminy Szastarka; ( załącznik do siwz) n) Uchwała Nr XIX/107//2016 Rady Gminy Szastarka z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie powołania Skarbnika Gminy ( bip/prawo lokalne/Uchwały Rady) o) Zaświadczenie o wyborze Wójta Gminy ( załącznik do siwz)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał zezwolenie na rozpoczęcie działalności, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. 2017 poz. 1876), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe Informacje dodatkowe Nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wraz z oświadczeniami, o których mowa w rozdziale VII ust. 1 (załączniki nr 1 i nr 6 do SIWZ), złożył następujące dokumenty: 1.1 Formularz oferty – załącznik nr 3 do SIWZ 1.2 Deklaracja podmiotu udostępniającego swoje zasoby ze wskazaniem, w jakiej części udostępni swoje zasoby – załącznik nr 5 do SIWZ (w przypadku konieczności)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach