Przetargi.pl
Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie realizacji usług związanych z pielęgnacją i wycinką drzew na terenach Gminy Miejskiej Kraków w parkach, na zieleńcach, ogródkach jordanowskich i w pasach drogowych, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie

Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30-542 Kraków, Za Torem
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48123418516 , fax. +48123418487
  • Data zamieszczenia: 2017-01-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie
    Za Torem 22
    30-542 Kraków, woj. małopolskie
    tel. +48123418516, fax. +48123418487
    REGON: 361777097
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie realizacji usług związanych z pielęgnacją i wycinką drzew na terenach Gminy Miejskiej Kraków w parkach, na zieleńcach, ogródkach jordanowskich i w pasach drogowych, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie realizacji usług związanych z pielęgnacją i wycinką drzew na terenach Gminy Miejskiej Kraków w parkach, na zieleńcach, ogródkach jordanowskich i w pasach drogowych, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie. 1.1 Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności świadczenie usług dotyczących przesadzania drzew, cięć w koronach drzew, cięć sanitarnych w koronach drzew, wycinki drzew z frezowaniem oraz inne prace towarzyszące przy drzewach na terenach GMK. 1.2 Zakres prac obejmuje między innymi: 1.2.1 przesadzanie drzew o obwodzie pnia do 30 cm, 1.2.2 cięcia w koronach drzew (cięcia prześwietlające, cięcia sanitarne, cięcia korygujące, ciecia formujące, cięcia redukcyjne, cięcia techniczne), 1.2.3 wycinkę drzew wraz z frezowaniem karpiny, 1.2.4 inne prace towarzyszące przy drzewach, tj. między innymi zebranie gałęzi, konarów z terenu wraz z załadunkiem na środek transportu i wywozem, usunięcie z korony drzewa gałęzi złamanych, wiszących, usuwanie wiatrołomów i wiatrozwałów, cięcia w koronie drzewa w celu odsłonięcia znaku drogowego. 1.3 Zamawiający zaznacza, iż z uwagi na rodzaj i zakres zamówienia Wykonawca przy realizacji umowy zobowiązany jest, aby osoby wykonujące czynności pomocnicze w zakresie usług, w tym w szczególności wykonujące prace przy realizacji usług w zakresie pielęgnacji i wycinki drzew (pracownicy pomocniczy), były zatrudnione w ramach stosunku pracy jako jego pracownicy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. 2014r., poz. 1502 ze zm.). Wykonawca zobowiązany jest zagwarantować zatrudnienie na powyższych zasadach przez okres realizacji przedmiotu niniejszej umowy przynajmniej pięć osób, przy czym łączny wymiar czasu pracy rzeczonych pracowników ma odpowiadać pięciu pełnowymiarowym etatom. Zobowiązane wynikające ze zdań poprzednich dotyczy również podwykonawców i dalszych podwykonawców, którym Wykonawca lub jego podwykonawca zleci opisane czynności związane z realizacją usług objętych zakresem niniejszej umowy. 1.3.1 Realizacja zamówienia przez ww. osoby będzie miała na celu podniesienie jakości wykonania zamówienia, większą dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy), lepszą kontrolę wykonania zamówienia z uwagi na kierownictwo pracodawcy wynikające ze stosunku pracy, większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych, co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia). 1.3.2 Zatrudnienie ww. osób na podstawie stosunku pracy przy realizacji zamówienia obejmować będzie cały okres wykonywania danych czynności przez czas niezbędny dla ich wykonania w ramach zamówienia przez określone osoby usług wynikających z zakresu umowy, a w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez wskazanego w ofercie lub umowie pracownika lub przez pracodawcę (Wykonawcę/podwykonawcę) przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby na umowę o pracę. 1.3.3 Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego obowiązany jest w terminie do 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania pisemnego wezwania przedstawić raport o stanie zatrudnienia zawierający wykaz (listę) osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę oraz okazać (przedłożyć do wglądu) wszelkie niezbędne dokumenty w celu potwierdzenia zatrudnienia na podstawie umowy o pracę pracowników zaangażowanych przy realizacji niniejszej umowy we wskazanym w SIWZ zakresie (np. oświadczenia, zanonimizowane umowy lub inne dokumenty). W przypadku takiej konieczności Wykonawca obowiązany jest do uzyskania od w/w pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych jeżeli będzie to konieczne. 1.3.4 Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia (bez uprzedzenia) kontroli na miejscu wykonywania przedmiotu umowy w celu zweryfikowania czy osoby wykonujące czynności przy realizacji umowy wskazane przez Wykonawcę w liście, o której mowa powyżej są osobami faktycznie uczestniczącymi w realizacji przedmiotu umowy we wskazanym w SIWZ zakresie. Wykonawca zapewnia, że osoby te oraz inne osoby przebywające na terenie realizacji zamówienia zobowiązane są podać przedstawicielom Zamawiającego wykonującym czynności kontrolne imię i nazwisko, zakres wykonywanych czynności. 1.3.5 Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli poprzez zgłoszenie Państwowej Inspekcji Pracy o konieczności przeprowadzenia kontroli zatrudnienia. 1.3.6 Niezatrudnienie osób w wymaganej liczbie pełnych etatów, przerwa ciągłości zatrudnienia lub nieprzedłożenie przez Wykonawcę kopii wymaganych dokumentów potwierdzających zatrudnienie na umowę o pracę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa powyżej w terminie wskazanym przez Zamawiającego i zgodnie z wymaganiami opisanymi powyżej będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o prace, co będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości wskazanej we wzorze umowy, liczonej dla każdego etatu z tytułu każdorazowego naruszenia tego obowiązku. 1.3.7 Wymogi określone powyżej dotyczą również podwykonawców i dalszych podwykonawców wykonujących wskazane wyżej czynności. 1.4 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określający zakres i wszelkie wymagania lub inne niezbędne cechy, jak i inne istotne dla wykonania zamówienia informacje, zawiera pkt 28) SIWZ (standaryzacja prac) i załącznik 1 do SIWZ (zestawienie tabelaryczne, 1 plik w formacie Excel), jak i załączone decyzje zezwalające na wycinkę drzew (załącznik nr 2 do SIWZ, pliki w formacie PDF) oraz wzór umowy będące integralną częścią SIWZ. 1.5 Wszystkie prace w drzewostanie należy prowadzić w oparciu o ustawę o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (Dz. U. z 2013 r. poz. 627 z późn. zm.) i zasadami sztuki ogrodowej. Świadczenie usług przez Wykonawcę musi odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności z przepisami ustawy o ochronie przyrody i przepisami dotyczącymi utrzymania porządku i czystości. 1.6 Zamawiający wymaga, aby całość pozyskanego drewna z wycinki (grubizna) została pocięta na odpowiednie odcinki i przewieziona z miejsca wycinki na bazę przy ul. Za Torem 22 w Krakowie. Zdrową grubiznę należy przewieźć na składnicę przy ul. Za Torem 22 w Krakowie, wyładunek i ułożenie w stosy o metrowej szerokości i wysokości w wyznaczonym miejscu. Dopuszcza się możliwość wskazania przez Zamawiającego innego miejsca składowania drewna na terenie miasta Krakowa niż bazę ZZM na ul. Za Torem 22 w Krakowie. Drobnicę oraz spróchniałą grubiznę należy zrębkować i zagospodarować we własnym zakresie. Natomiast drewno stanowi własność Zamawiającego. Drewno przekazywane do ZZM winno być wyrobione w wałkach lub szczapach o grubości do 30 cm, długości 1 m z tolerancją do 5 cm. Drewno musi być ułożone w stos o wysokości 1m. Drewno musi być ułożone według gatunków. Wszelkie materiały pozostałe po przygotowaniu drewna pozyskanego z wycinki do przekazania na zasadach opisanych powyżej oraz powstałe w wyniku realizacji umowy inne materiały tj. pozostałe gałęzie, karpina zrębki Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt zagospodarować jako odpady. Za grubiznę należy przyjąć wałki drewna o średnicy od 7 cm mierzone z korą, za drobnicę należy przyjąć wałki drewna o średnicy poniżej 7 cm mierzone z korą. 1.7 Podana w załączniku nr 1 przez Zamawiającego, szacunkowa ilość jednostek nie zobowiązuje do zlecania Wykonawcy wykonania podanych ilości. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia podanej ilości określonych i zakładanych do realizacji prac, a Wykonawca nie będzie sobie rościł pretensji z tego tytułu. Zamawiający zastrzega sobie również możliwość zamiany do 50% określonych usług podlegających rozliczeniu kosztorysowemu, tj. prac wyszczególnionych w pkt I, II i IV załącznika nr 1 do SIWZ, przy czym cena ofertowa/umowna za te usługi łącznie nie będzie przekroczona. W ramach rozliczenia ryczałtowego Wykonawca otrzyma jednorazowe wynagrodzenie za realizację wszystkich prac wynikających z pkt III załącznika nr 1 do SIWZ. 1.8 Wyliczając cenę oferty dla usług wyszczególnionych w pkt IV załącznika nr 1 do SIWZ należy uwzględnić, iż prace te mogą być, zlecone jako usługi interwencyjne zgodnie z zapisami umowy, wykonywane w godzinach popołudniowych, tj.: po godzinie 16:00, w nocy czyli pomiędzy godzinami 16:00 – 8:00, w dni świąteczne i w ustawowo wolne od pracy. 1.9 Zaleca się, aby Wykonawca dysponował bazą na terenie miasta Krakowa lub w odległości do 10 km od granic miasta w celu zapewniania terminowego wykonania zleceń. Podczas wykonywania prac pracownicy i sprzęt muszą być oznakowani nazwą firmy. 1.10 Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody i wypadki zaistniałe podczas wykonywania prac na terenie GMK, a wynikające z niedopełnienia obowiązków przez Wykonawcę lub nienależytego wykonywania prac. 1.11 Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu umowy również z uwzględnieniem opisu i wymagań przedstawionych w standaryzacji prac opisanej w pkt 28) SIWZ. 1.12 Wymagany okres gwarancji dotyczących wyłącznie usług i prac związanych z przesadzeniem drzew wynosi 12 miesięcy liczonych od dnia odbioru całości przedmiotu umowy. 1.13 Zamawiający zaznacza, iż prace związane z realizacją zamówienia są wykonywane w pasie drogowym przy nieprzerwanym ruchu ulicznym, dlatego też Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom ruchu ulicznego w czasie trwania robót oraz prowadzenia prac w sposób ograniczający do minimum utrudnienia w ruchu, jak też oznakowania na własny koszt miejsca robót (w tym sporządzenia i zatwierdzenia projektu tymczasowej organizacji ruchu o ile jest on konieczny), zgodnie z przepisami o ruchu drogowym oraz przepisami BHP. 1.14 Zamawiający wymaga, aby wszystkie odcinki prac tak w pasie drogowym jak i poza nim były odpowiednio oznakowane zgodnie z rozporządzeniem Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych. 1.15 Wykonawca zobowiązany jest własnym kosztem i staraniem do dokonania niezbędnych uzgodnień (pozyskania zgód, pozwoleń itp.) z odpowiednimi jednostkami i służbami miejskimi oraz właścicielami/zarządcami sieci energetycznych, teletechnicznych, trakcji tramwajowych oraz niezwłocznego powiadamiania o nich przedstawiciela Zamawiającego. W przypadku konieczności uzyskania dokumentacji związanej z zajęciem pasa drogowego, Wykonawca wykonuje ją na własny koszt. 2. Wykonawca musi dołączyć do oferty obliczenie ceny oferty wyliczonej w oparciu o indywidualną kalkulację, z podaniem cen jednostkowych, niezbędnych dla realizacji zamówienia, przy uwzględnieniu wymagań i zapisów niniejszej SIWZ oraz doświadczenia zawodowego Wykonawcy, zgodnie z wzorem tabelarycznym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. 3. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w SIWZ i jej załącznikach. 4. W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada zatrudnienie podwykonawców do oferty musi być załączony ich wykaz z zakresem powierzonych im zadań. 5. Wykonawca powinien podpisać oraz wypełnić formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy czym może podpisać oraz dołączyć do oferty wzór umowy, stanowiący integralną część SIWZ. 6. Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały we wzorze umowy stanowiącym integralną część SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77310000-6

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach